varas antoi lahjat sukulaisensa lapsille, jotenkin koskettavaa.. ei myynyt
Iltalehti uutisoi lauantaina varkaasta, joka vei jouluaattona oven taakse hetkeksi jätetystä lahjasäkistä 150-200 euron edestä lapsiperheen lahjoja. Tapaus sattui Turengissa, jossa perhe oli vierailemassa isoäidin luona. Perheellä on ollut tapana sanoa lapsille, että kiireinen joulupukki ei ehtinyt sisälle, vaan jätti lahjat oven taakse.
Perheen äiti Tea ilmoitti etsivänsä tekijää Facebookissa sekä kerrostalon rappukäytävään jätetyllä lapulla. Tapaninpäivänä isoäidin postiluukusta pudotettiin lappu, jossa luki epäillyn tekijän nimi.
- Tiesimme henkilön entuudestaan kylältä. Kävimme juttelemassa epäillyn varkaan kanssa ja hän myönsi tekonsa, Tea kertoo.
Varastettuja lahjoja perhe ei ole saanut takaisin. Tean mukaan varas antoi lahjat sukulaisensa lapsille, eikä perhe halua ottaa lahjoja pois toisilta lapsilta. Lasten isäpuoli on luvannut tekijästä ilmoittavalle 400 euron löytöpalkkion. Pariskunta aikoo mennä maanantaina selvittämään asiaa vielä poliisin kanssa.
Lähde: iltalehti
Kommentit (37)
Toivottavasti noille lapsille kerrotaan, että nämä saamanne lahjat ovat varastettuja.
Vierailija kirjoitti:
Viranomaiset on sitä varten että ne hoitaa nämä. Ei siihen ip-lehtiä ja paskasomeja tarvi sotkea.
Luuletko että tällainen lahjavarkaus menee viranomaisilla tehtävälistan kärkeen kiireellisenä? Eihän esimerkiksi polkupyörävarkauksiakaan juuri tutkita. Huomattavasti paremmin selviää tapaukset kun laittaa ilmoituksia vaikkapa sinne paskasomeen, kun joku on voinut nähdä jotain tai jopa tietää tekijän. Mielestäsi varmaan rikollisille pitää antaa mahdollisuus päästä karkuun, kun on ollut noin jalot tarkoitusperät.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti noille lapsille kerrotaan, että nämä saamanne lahjat ovat varastettuja.
Eiköhän ne lapset ole tässä viattomia, vaikka olisivat "Rainerin ja Timitrin" lapsia.
Pääasia että varas jäi kiinni ja rikosilm teko.
Jotenkin tuntuu niin keksityltä tarinalta. Varkaan nimi lapulla, löydetty ja puhutettu omin päin, lahjat annettu lapsille. Vähän kuin oltais tultu katumapäälle ja mietitty millaisin selityksin keitetystä sopasta voi nousta kuivin jaloin pois. Ja poliisille sanotaan että varkaan vähäosaisuus ja robinhoodmainen anteliaisuus oli sen verran hellyyttävää, että painetaan juttu villasella. Haiskahtaa julkisuustempulta, liekö varkautta ollutkaan. No poliisi senkin selvittäkööt.
Vierailija kirjoitti:
No eikö edes lahjoja saaneiden lasten vanhemmat palauta varastettuja lahjoja? Katsovat iloisina, kun omat lapset leikkivät toisille tarkoitetuilla joululahjoilla? Varas vei lahjat ja antoi ne yhtä rosvoille sukulaisilleen? Jo on aikoihin eletty!
Ja nyt varmaan aloitetaan tavarataloissa ym. ns. hyvän joulun keräys: Auta rosvoa ja osta rosvosukulaisilleen lahjat! Kun yhyyy yhyyyh, piti rapusta anastaa, että omilleen sai otettua! Kun eihän tämä ole varastamista, eihän?
Ja rosvo kai itse ilmiantoi itsensä, jotta saa tuon palkkion? oliko vielä niin tyhmä ja ahne?
Ehkä ne vanhemmat olisivat palauttaneet, mutta nämä lahjojen ostajat eivät halua ottaa niitä takaisin...
Media: Hai hyökkäsi uimarin kimppuun Gran Canarialla
Kyllähän hänellä varmaan on pari salaliittoteoriaa hihassa vielä tähänkin uutiseen. Odotan innolla!
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole varastamista jos lahjat on oven ulkopuolella? Olisivat pitäneet kotonaan
No mitä se sitten on? Löytötavarako :D
Eikös täällä palstalla joku surkutellut, kun pukki vei lahjat pihalta?
Siis oliko se äiti tehnyt jouluna ketjun tänne tästä? Ja nyt sitten iltapäivälehdissä.
Varmaan sama kuin mikä tänne kirjoitti, muokannut vaan vähän tarinaa. Tai kuullut/lukenut facesta tuon hätähuudon ja keksinyt oivan avauksen tänne :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole varastamista jos lahjat on oven ulkopuolella? Olisivat pitäneet kotonaan
No mitä se sitten on? Löytötavarako :D
Löytötavara. Sitä se nimenomaan on Timitrille ja Birkitalle.
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko se äiti tehnyt jouluna ketjun tänne tästä? Ja nyt sitten iltapäivälehdissä.
Täällä oli ketju, jossa perheen äiti oli tilannut pukin kaupan ilmoitustaulun ilmoituksesta. Olivat sopineet kellon ajan, ja sen, että pukki soittaa torvella saapumisen merkiksi. Lahjat oli jätetty pihalle katokseen. Pukkia ei näkynyt eikä kuulunut sovittuna aikana. Lahjat oli kadonneet katoksesta.
Kerrankin Turengissa tapahtuu. T.ex-turenkilainen
Ethän ole tosissasi, ethän.