Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

varas antoi lahjat sukulaisensa lapsille, jotenkin koskettavaa.. ei myynyt

Vierailija
27.12.2015 |

Iltalehti uutisoi lauantaina varkaasta, joka vei jouluaattona oven taakse hetkeksi jätetystä lahjasäkistä 150-200 euron edestä lapsiperheen lahjoja. Tapaus sattui Turengissa, jossa perhe oli vierailemassa isoäidin luona. Perheellä on ollut tapana sanoa lapsille, että kiireinen joulupukki ei ehtinyt sisälle, vaan jätti lahjat oven taakse.

Perheen äiti Tea ilmoitti etsivänsä tekijää Facebookissa sekä kerrostalon rappukäytävään jätetyllä lapulla. Tapaninpäivänä isoäidin postiluukusta pudotettiin lappu, jossa luki epäillyn tekijän nimi.

- Tiesimme henkilön entuudestaan kylältä. Kävimme juttelemassa epäillyn varkaan kanssa ja hän myönsi tekonsa, Tea kertoo.

Varastettuja lahjoja perhe ei ole saanut takaisin. Tean mukaan varas antoi lahjat sukulaisensa lapsille, eikä perhe halua ottaa lahjoja pois toisilta lapsilta. Lasten isäpuoli on luvannut tekijästä ilmoittavalle 400 euron löytöpalkkion. Pariskunta aikoo mennä maanantaina selvittämään asiaa vielä poliisin kanssa.

Lähde: iltalehti

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole varastamista jos lahjat on oven ulkopuolella? Olisivat pitäneet kotonaan

 

Ethän ole tosissasi, ethän.

Vierailija
22/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti noille lapsille kerrotaan, että nämä saamanne lahjat ovat varastettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viranomaiset on sitä varten että ne hoitaa nämä. Ei siihen ip-lehtiä ja paskasomeja tarvi sotkea.

 Luuletko että tällainen lahjavarkaus menee viranomaisilla tehtävälistan kärkeen kiireellisenä? Eihän esimerkiksi polkupyörävarkauksiakaan juuri tutkita. Huomattavasti paremmin selviää tapaukset kun laittaa ilmoituksia vaikkapa sinne paskasomeen, kun joku on voinut nähdä jotain tai jopa tietää tekijän. Mielestäsi varmaan rikollisille pitää antaa mahdollisuus päästä karkuun, kun on ollut noin jalot tarkoitusperät.

Vierailija
24/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti noille lapsille kerrotaan, että nämä saamanne lahjat ovat varastettuja.

Eiköhän ne lapset ole tässä viattomia, vaikka olisivat "Rainerin ja Timitrin" lapsia.

Vierailija
25/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että varas jäi kiinni ja rikosilm teko.

Vierailija
26/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu niin keksityltä tarinalta. Varkaan nimi lapulla, löydetty ja puhutettu omin päin, lahjat annettu lapsille. Vähän kuin oltais tultu katumapäälle ja mietitty millaisin selityksin keitetystä sopasta voi nousta kuivin jaloin pois. Ja poliisille sanotaan että varkaan vähäosaisuus ja robinhoodmainen anteliaisuus oli sen verran hellyyttävää, että painetaan juttu villasella. Haiskahtaa julkisuustempulta, liekö varkautta ollutkaan. No poliisi senkin selvittäkööt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö edes lahjoja saaneiden lasten vanhemmat palauta varastettuja lahjoja? Katsovat iloisina, kun omat lapset leikkivät toisille tarkoitetuilla joululahjoilla? Varas vei lahjat ja antoi ne yhtä rosvoille sukulaisilleen? Jo on aikoihin eletty!

Ja nyt varmaan aloitetaan tavarataloissa ym. ns. hyvän joulun keräys: Auta rosvoa ja osta  rosvosukulaisilleen lahjat! Kun yhyyy yhyyyh, piti rapusta anastaa, että omilleen sai otettua! Kun eihän tämä ole varastamista, eihän?

Ja rosvo kai itse ilmiantoi itsensä, jotta saa tuon palkkion? oliko vielä niin tyhmä ja ahne?

Ehkä ne vanhemmat olisivat palauttaneet, mutta nämä lahjojen ostajat eivät halua ottaa niitä takaisin...

Vierailija
28/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media: Hai hyökkäsi uimarin kimppuun Gran Canarialla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hänellä varmaan on pari salaliittoteoriaa hihassa vielä tähänkin uutiseen. Odotan innolla!

Vierailija
30/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole varastamista jos lahjat on oven ulkopuolella? Olisivat pitäneet kotonaan

No mitä se sitten on? Löytötavarako :D

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla.

32/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös täällä palstalla joku surkutellut, kun pukki vei lahjat pihalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko se äiti tehnyt jouluna ketjun tänne tästä? Ja nyt sitten iltapäivälehdissä.

Vierailija
34/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sama kuin mikä tänne kirjoitti, muokannut vaan vähän tarinaa. Tai kuullut/lukenut facesta tuon hätähuudon ja keksinyt oivan avauksen tänne :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole varastamista jos lahjat on oven ulkopuolella? Olisivat pitäneet kotonaan

No mitä se sitten on? Löytötavarako :D

 

 

Löytötavara. Sitä se nimenomaan on Timitrille ja Birkitalle.

36/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oliko se äiti tehnyt jouluna ketjun tänne tästä? Ja nyt sitten iltapäivälehdissä.

 

Täällä oli ketju, jossa perheen äiti oli tilannut pukin kaupan ilmoitustaulun ilmoituksesta. Olivat sopineet kellon ajan, ja sen, että pukki soittaa torvella saapumisen merkiksi. Lahjat oli jätetty pihalle katokseen. Pukkia ei näkynyt eikä kuulunut sovittuna aikana. Lahjat oli kadonneet katoksesta.

Vierailija
37/37 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin Turengissa tapahtuu. T.ex-turenkilainen