eiks oo jotenki säälittävää jos kolmikymppinen mies työskentelee viel jossain huvipuistossa tai hiihtokeskusessa
Ei ole mitään muuta työtä tä koulutusta hankkinu ja tee aikuisten töitä.
Kommentit (32)
Olipa outo aloitus... Ap on selvästi katsonut liikaa amerikkalaisia elokuvia joissa muka joku 25v luuseri college-dropout on jumittunut töihin mäkkäriin ja sinne sit kliseen mukaisesti tulee entisiä luokkakavereita jotka menestyy ja tienaa hyvin ja tokasevat ap:n tavoin "on säälittävää tuossa iässä tehdä töitä koululaisten kanssa" jne.
Eikö ole hienoa, että joku on löytänyt työn, josta saa paitsi elantonsa ja josta tykkää?
Tunnen yhden naisen, joka työskenteli eläkeläiseksi huvipuistossa, on kunnioitetussa asemassa omassa yhteisössään ja harrastuspiirisään muuten. Tiedän myös yhden diplomi-insinöörimiehen, joka kävi ihan vielä valmistuttuaan ja muita täitä tehdessään huvikseen kesätöissä lintsillä vuoristoradan kuljettajana. Se oli sille ja kavereilleen harrastus.
Joo. Kaikki muu kuin maanviljely ja metsästys on säälittävää työtä?
Säälittävintä on minun mielestäni se, kun julkisen sektorin toimistotyöläinen kuvittelee olevansa hieno ja tärkeä. Itse kyseisenlaisena virkamiehenä lähinnä häpeän, miten helpolla elämässä pääsen.
Mä en kestä teitä välillä...
Siis miten ihminen voi olla noin hölmö että kuvittelee tietävänsä ihmisestä kaiken sillä perusteella että tietää mitä se tekee sillä hetkellä työkseen?
Voi vitsit. Ihan hölmöksi tekee itsensä kun tekee noita oletuksia, tuomitsee tietämättömänä ja sitten vielä kertoo sen ääneen.
Onhan Näitä juttuja ollut lehdissä, kun korkeastikoulututetut miehet hakautuvat kesälomallaan lintsille töihin?
Jos on omistajana siellä suositussa hiihtokeskuksessa, ei se tilipussi välttämättä ihan pieni ole, jos osaa asiansa hoitaa. Yritysvetoisiahan ne paikat ovat.
Elämässä tärkeintä on olla onnellinen. Olen tavannut elämäänsä tyytyväisiä ja onnellisia tiskaajia/bussikuskeja ja elämäänsä tyytymättömiä itsemurhan partaalla oleviä lääkäreitä. Voivat asiat toisinkinpäin olla, mutta tajuatte varmaan pointin.
Vierailija kirjoitti:
Olipa outo aloitus... Ap on selvästi katsonut liikaa amerikkalaisia elokuvia joissa muka joku 25v luuseri college-dropout on jumittunut töihin mäkkäriin ja sinne sit kliseen mukaisesti tulee entisiä luokkakavereita jotka menestyy ja tienaa hyvin ja tokasevat ap:n tavoin "on säälittävää tuossa iässä tehdä töitä koululaisten kanssa" jne.
Moni ei tunnu ymmärtävän että tuossa on takana tietoinen ajatus heikentää ravintola työntekijöiden palkkoja leimaamalla nuo tuo työt vain opiskelijoille kuuluviksi. Amerikkalainen viihdeteollisuus joka syöttää uusliberalisitista propagandaa esittää kaikki suorittavan tason työt vain luusereille kuuluviksi jotta voidaan perustella työehtojen heikentäminen.
Todellisuudessa myös monelle amerikkalaiselle joka on valmistunut yliopistosta ei ole jäänyt tutkinnosta muuta käteen kuin opintovelka josta ei pääse eroon edes maan lakien mahdollistamalla henkilökohtaisella konkurssilla. Koulutetuista on ylitarjontaa ja myös heidän töitään on viety keittyviin maihin. Tietysti joihinkin lyhytaikaisiin sesonkitöihin hakeutuvat mieluiten opiskelijat mutta pikaruoka ala on aivan tavallista ravintola toimintaa.
Hiihtokeskuksessa rinneravintolan tiskin takana oli töissä yli viisissäkymmenissä oleva, aikanaan oman alansa kärkiluokkaa ollut taiteilija. Ulkomailla pääosin uraansa tehnyt, useissa elokuvien lopputeksteissä vastaan tullut. Enpä tuosta osannut sen suurempia päätellä. Liekö omistajana siinä ravintolassa vai palkkatöissä. Ihan hyväkuntoiselta näytti, joten tuskin elämä ainakaan pahasti pielessä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin se kertoo maailmankuvien erilaisuudesta. En usko huvipuistotyöntekijän tietävän kovin paljon esim. kirjallisuudesta, joten en tiedä mistä puhuisimme.
No, opiskelin yliopistossa kirjallisuutta ja kesäisin olin töissä Lintsillä. Samassa kopissa oli parhaimmillaan väkeä kolmesta eri tiedekunnasta ja sadepäivinä keskustelu oli parhaimmillaan tosi inspiroivaa!
Kukin tyylillään. Itse opiskelin kesälläkin ja olin tutkimusapulaisena :) Mitä järkeä mennä huvipuistoon töihin jos yliopistossa opiskelee?
Vierailija kirjoitti:
Hiihtokeskuksessa rinneravintolan tiskin takana oli töissä yli viisissäkymmenissä oleva, aikanaan oman alansa kärkiluokkaa ollut taiteilija. Ulkomailla pääosin uraansa tehnyt, useissa elokuvien lopputeksteissä vastaan tullut. Enpä tuosta osannut sen suurempia päätellä. Liekö omistajana siinä ravintolassa vai palkkatöissä. Ihan hyväkuntoiselta näytti, joten tuskin elämä ainakaan pahasti pielessä on.
En ymmärrä logiikkaasi. Tekeekö esimerkiksi McDonald'sissa työskentelystä hohdokkaampaa se jos ennen sitä on opiskellut esim. taidehistoriaa?
Saati mies joka työskentelee toimistoapulaisena tai -harjoittelijana...