Joululahja mieheltäni: 2 viikkoa kahdestaan Balilla ja lastenhoito järjestetty.
Lähtö maaliskuussa. Mies tietää että tuo on ollut mun haaveissa pidemmän aikaa. Olen sanaton. <3
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi, jos voit noin vain ottaa 2 vko lomaa? Meillä tavallisilla tallaajilla on talvilomaa vain viikko. Ja senkin saa erikseen jo syksyllä anottuna aikana.
Mun sisko sai Balilta meduudan, paksusuoli oli pakko lyhentää puoleen. Joten varo siellä uimista ja juo vain sellaista pullovettä, jonka pullon olet itse avannut.
Anteeksi sai minkä?
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole itse ap töissä ollenkaan vai otatko toisen viikon palkattomana? Yleensä kun tosiaan on vain viikko talvilomaa.
Mitään muota vaihtoehtojahan ei ihmiselämässä ole kuin se viikon talviloma, neljä kesällä ja ennalta määrätyt loma-ajat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi, jos voit noin vain ottaa 2 vko lomaa? Meillä tavallisilla tallaajilla on talvilomaa vain viikko. Ja senkin saa erikseen jo syksyllä anottuna aikana.
Mun sisko sai Balilta meduudan, paksusuoli oli pakko lyhentää puoleen. Joten varo siellä uimista ja juo vain sellaista pullovettä, jonka pullon olet itse avannut.
No ihan tavallinen tallaaja olen minäkin, mutta ei olisi mitään ongelmaa järjestää töitä. Viikko lomaa ja loput saldovapaina, riittää kun katsoo, että kaikki eivät lomalle yhtä aikaa. Pari kertaa olen lähtenyt muutaman päivän varoajalla, sovittujen lomienkin ajankohtaa saa muuttaa. Kiire on koko ajan, mutta työn luonne on sellaista, että osa töistä voi odottaa loman yli, jos kukaan ei ehdi tekemään.
paljon kateellisia täällä.
onnea matkaan!
Tuo olisi pahin painajaiseni.
Elämässäni on niin paljon muutakin kuin mies, joten tulisi jotenkin hyväksikäytetty olo, jos mies ostaisi loman minulta kysymättä. Sekin tuntuisi pahalta, että miehelle ei riitä yhteinen aika ja arki Suomessa, vaan hän haluaa kieltää kaikki ongelmat ja vaikeudet viemällä minut jonnekin matkalle. Siellä minun tulisi tuntea kiitollisuudenvelkaa ja olla hiljaa kaikista niistä ongelmista, jotka kotona odottaisi ratkaisua.
Haluan, että olen rakastettu ja haluttu omana itsenäni, tällaisenä äitinä ja vaimona enkä vain kaukana perheestä jonkinlaisessa näytelmässä, jonka mies on suunnitellut.
Onneksi oma mies ymmärtää, että minulle parasta lomaa on viikonloppu Lontoossa parhaan ystäväni luona eikä suinkaan 2 vko Balilla paikallisten hyönteisten saaliina.
Vierailija kirjoitti:
Bali, tuo aussien kanaria.
Nimenomaan, ajattelin juuri kirjoittaa samaa. Alkoholia siellä ei myöskään kannata juoda, sotkevat turistien juomiin ties mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan tavallinen tallaaja olen minäkin, mutta ei olisi mitään ongelmaa järjestää töitä. Viikko lomaa ja loput saldovapaina, riittää kun katsoo, että kaikki eivät lomalle yhtä aikaa. Pari kertaa olen lähtenyt muutaman päivän varoajalla, sovittujen lomienkin ajankohtaa saa muuttaa. Kiire on koko ajan, mutta työn luonne on sellaista, että osa töistä voi odottaa loman yli, jos kukaan ei ehdi tekemään.
Aika harva työnantaja antaa kerätä saldovapaita tuollaisia määriä tai töistä voi lähteä päivän varoajalla. Ymmärrän työnantajia, jotka joutuvat järjestelemään vuokratyöfirman kautta sijaisia, kun oma väki ottaa lomia omia aikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole itse ap töissä ollenkaan vai otatko toisen viikon palkattomana? Yleensä kun tosiaan on vain viikko talvilomaa.
Mitään muota vaihtoehtojahan ei ihmiselämässä ole kuin se viikon talviloma, neljä kesällä ja ennalta määrätyt loma-ajat.
On toki, mutta tuo on se tavallisin kaava. Suomessa on parisataatuhatta sellaista, joilla on koko ajan lomaa ja työttömyysetuus takaa rahantulon.
AV:n akkalauma taas kateellisina kun näitä kommentteja lukee.... :DDD
Ok teillä siis yhteinen yritys eli yhteisillä rahoilla matka on maksettu. Miehesi järjesti vain lapsenhoidon ja varasi matkan.
Mukavaa matkaa kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi kadehtia naista, joka jo nyt elää islamilaisen kulttuurin mukaan eli mies määrää iha kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisin kateellinen jostain Balista? Asun jo valmiiksi tropiikissa.
Vierailija kirjoitti:
Ok teillä siis yhteinen yritys eli yhteisillä rahoilla matka on maksettu. Miehesi järjesti vain lapsenhoidon ja varasi matkan.
Mukavaa matkaa kuitenkin!
Siis sanoin tuossa aiemmassa viestissä vähän väärin. Yritys on mieheni, minä olen hänellä töissä. Olen itsekin kouluttautunut ja ollut oman alan töissä vuoteen 2013 saakka, kunnes miehen yrityksen laajenemisen myötä mun osaamiselle oli siellä käyttöä ja perheen kannalta paras ratkaisu oli mennä hänelle töihin ja voin jopa sanoa tykkääväni työstäni erittäin paljon. Tottakai aikoinaan kun hän on yrityksen perustanut, myös minun rahojani/panostusta siinä tarvittiin. En varmaan lopunelämääni hänellä töissä ole, mutta nyt mennään ainakin näin kun lapset on suht pieniä. Ollaan oltu yhdessä 16v ja yhteistä tämä omaisuus meille kuitenkin loppupeleissä on.
-ap
Kuulostaa kivalta. Mitä meinaatte romantiikan lisäksi touhuta?
Olen käynyt Balilla kerran, ja täytyy sanoa että turismi on pilannut paikan aivan täysin. Samalla seudulla Filipiineillä ja Malesiassa on äärimmäisen kaunista ja biletyksestä vapaita romanttisia saaria, joihin kannattaa mennä mieluummin. Voiko liput vielä peruuttaa ja vaihtaa vaikka lisämaksusta? En ole kateellinen vaan puhun oikeasti kokemuksesta, ja minusta on hirveä sääli että haaskaatte rahanne ja aikanne tuohon, kun paremman kokemuksen saisitte samalta seudulta ilman Balia.
Olen iloinen puolestasi <3 pitäkää hauskaa :)
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Balilla kerran, ja täytyy sanoa että turismi on pilannut paikan aivan täysin. Samalla seudulla Filipiineillä ja Malesiassa on äärimmäisen kaunista ja biletyksestä vapaita romanttisia saaria, joihin kannattaa mennä mieluummin. Voiko liput vielä peruuttaa ja vaihtaa vaikka lisämaksusta? En ole kateellinen vaan puhun oikeasti kokemuksesta, ja minusta on hirveä sääli että haaskaatte rahanne ja aikanne tuohon, kun paremman kokemuksen saisitte samalta seudulta ilman Balia.
Bali on ihan oikeasti nuorten aussien kännäys -ja biletyspaikka. Jos haluaa lähteä vähän kauemmaksi lomalle, kannattaa valita joku toinen paikka.
Minulla on yli 150h vapaita tällä hetkellä.
Että kyllä kelpaisi;)
Me oltiin viime talvena sanur beachilla kuukausi. Ei valittamista. Upee paikka. Se tylsä luxusranta taas oli tooosi tylsä. Kannattaa vuokrata talo ja siihen taloudenhoitaja.