Joululahja mieheltäni: 2 viikkoa kahdestaan Balilla ja lastenhoito järjestetty.
Lähtö maaliskuussa. Mies tietää että tuo on ollut mun haaveissa pidemmän aikaa. Olen sanaton. <3
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Huomaa että vaikka kovasti yritetään väittää muuta niin kyllä kateus ja katkeruus omaan elämään saa aikaan nuo ilkeät kommentit. Itse olen iloinen puolestanne ja hyvällä tavalla vähän kade koska olen suht tyytyväinen omaan elämääni. Ihanaa matkaa <3
Miksi se kateuskortti pitää aina vetää esiin? Minä olen se, joka sanoi että Bali on nuorten aussien kännäyspaikka. Olen käynyt siellä. En menisi sinne enään, en tykännyt. En tykkää myöskään Singaporesta jos joku sitä ehdottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa matkaa ap!
Voisin hyvin kuvitella vastaavan tilanteen meille. Rakastetaan yllättää toisiamme pienillä ja isoilla jutuilla, olemme toisillemme ja itsellemme paljon muutakin kuin äiti ja isä (eli osaamme nauttia elämästä myös ilman lapsia) ja kummallakin on sellaiset työt, että kahden viikon matka onnistuisi kyllä järjestää. Ja lähtisin mielelläni Balille nuorten, kännisten aussien sekaan - kaksi viikkoa jossain autiosaarella maisemia tuijottelemassa olisi paljon tylsempi vaihtoehto :)
Tälle palstalle kannattaa kirjoittaa vain jos haluaa huonolle tuulelle. Jos sinulla on murheita, av:n kanssasisaret huolehtivat siitä että murheet kasvavat kaksinkertaiseksi ja kääntyvät varmasti omaksi syyksesi jos eivät jo olleet sitä. Jos taas kirjoitat iloitaksesi jostain, sinulle selvitetään miksi ei ole mitään syytä iloita vaan olla päin vastoin epäluuloinen, häpeissään, huolissaan ja mitä näitä negatiivisia tunteita nyt onkaan..
Tätä minä en palstalla ymmärrä.
Ensi kirjoitetaan, että lähdetään miehen kanssa parisuhdelomalle, että saadaan olla kahdestaan eikä tarvitse ottaa muita huomioon. Ja sitten kuitenkin halutaan paikkaan, jossa on hälyä ja meteliä paljon enemmän kuin kotona, humalaista nuorisoa häiritsemässä eikä sen puolison kanssa olla oikeastaan ollenkaan, kunhan biletetään huumepäissään. Kahdenkeskisestä ajasta ei edes unelmoida, vaikka juuri sitä oltiin muka lähdetty hakemaan.
Miten se parisuhde paranee, kun mies näkee vaimonsa kahden nuoren miehen käsittelyssä?
Vierailija kirjoitti:
Ok teillä siis yhteinen yritys eli yhteisillä rahoilla matka on maksettu. Miehesi järjesti vain lapsenhoidon ja varasi matkan.
Mukavaa matkaa kuitenkin!
Kaikkien näiden palstailuun tuhlaamieni vuosien jälkeen uskallan väittää, että hyvin harva av-mamman mies kykenisi edes varaamaan matkaa, järjestämään lastenhoitoa ja huolehtimaan töistä matkan aikana. Minullekaan tuo ei olisi mikään "vain", ja mieheni sentään on huomattavasti organisointikykyisempi ja huomaavaisempi kuin keskivertomamman tossukka.
Vierailija kirjoitti:
Onpa katkeria ja kateellisia kommentteja taas. Mahtavaa lomaa teille, ap.
Mitä lomiin tulee, niin todellakin on muitakin systeemejä kuin "neljä viikkoa kesälomaa ja yksi viikko talvilomaa". Esim. meillä valtion palveluksessa on vuosilomaa 30 pv eli 6 viikkoa alle 15 v töissä olleilla, ja 38 pv yli 15 v töissä olleilla. Näiden lisäksi on ollut mahdollisuus vaihtaa vielä lomarahatkin vapaiksi. :)
Ja valtion palveluksessa on aikas paljon populaa.
Miten nelikymppinen 2 lasta ennen 2010-lukua saanut nainen olisi ehtinyt kerryttämään 15 vuoden lomat valtiolla? Taitaa olla melkoinen harvinaisuus.
Ompas tympeitä kommentoijia :D
Yhteinen loma ja irtiotto arjesta on ihana lahja. Mies on nähnyt paljon vaivaa, vaikea ymmärtää ettei joku osaisi tuollaista arvostaa :) ihanaa reissua teille!
Ps. Epäoleellista takertua matkakohteeseen kun kaikki tykkää eri asioista, ap:n mies selvästi tiesi mistä he molemmat tykkäisivät ja sehän on pääasia. Ei matkakohteen tarvitse miellyttää tuntematonta hapannaamaa ;)
Mun yhen kaverin pidätti poliisi ihan ilman syytä ja virui 6 kuukautta vankilassa, kunnes tappoi itsensä.
En lähtis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhdeloma. Siitä tulee aina sellainen tunne, että mies on ollut uskoton ja nyt täytyy hyvitellä vaimoa. Onneksi nykylapset on kasvatettu niin, että pärjäävät ilman vanhempiaan pikkulapsesta alkaen.
No jos sun mies sua pettää juuri siksi ettet suostu 2:den keskiseen aikaan?! Meillä käydään 2-3* krt vuodessa minilomilla ihan vaan kahden, jaksaa sitten arkea taas 5 lapsen kanssa.
Ja sun mies käy 2-3 krt/kk panemassa vierasta, koska sen vaimo ei arjessa edes huomaa miestään miehenä.
No jos se jaksaa vieraissa käydä niin.... Meillä rakastellaan jokapäivä ja välissä monta kertaa päivässä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi, jos voit noin vain ottaa 2 vko lomaa? Meillä tavallisilla tallaajilla on talvilomaa vain viikko. Ja senkin saa erikseen jo syksyllä anottuna aikana.
Mun sisko sai Balilta meduudan, paksusuoli oli pakko lyhentää puoleen. Joten varo siellä uimista ja juo vain sellaista pullovettä, jonka pullon olet itse avannut.
No ihan tavallinen tallaaja olen minäkin, mutta ei olisi mitään ongelmaa järjestää töitä. Viikko lomaa ja loput saldovapaina, riittää kun katsoo, että kaikki eivät lomalle yhtä aikaa. Pari kertaa olen lähtenyt muutaman päivän varoajalla, sovittujen lomienkin ajankohtaa saa muuttaa. Kiire on koko ajan, mutta työn luonne on sellaista, että osa töistä voi odottaa loman yli, jos kukaan ei ehdi tekemään.
Aika harva työnantaja antaa kerätä saldovapaita tuollaisia määriä tai töistä voi lähteä päivän varoajalla. Ymmärrän työnantajia, jotka joutuvat järjestelemään vuokratyöfirman kautta sijaisia, kun oma väki ottaa lomia omia aikojaan.
Ei meillä sijaisia oteta ja 37,5 tuntia saldoja on vielä pieni määrä. Turhaan siellä kateuksissasi urputat, on myös työnantajan etu, että töitä sitoudutaan tekemään joustavasti ja loman jälkeen painetaan taas täysillä. Ei kai niitä saldoja sukkaa kutomalla kerrytetä vaan tekemällä pidempää päivää ilman ylityökorvauksia, ei ole toimihenkilöillä mitenkään harvinaista.
Meillä on se linja, että saldoa ei saa olla kuin 20 tuntia. Jos menee yli ryhdytään katsomaan, eikö osaa töitään tai pitääkö niitä jakaa muille. Aika usein kyse on siitä, että istutaan työpaikalla kahvittelemassa muiden lähdettyä ja saadaan kerättyä siten palkallista aikaa pidettäväksi vapaana. On työnantajan etu, että työt ehtii tekemään työajan puitteissa ja joustoja käytetään vain erityistilanteissa.
Kyllähän noita vanhan ajan suojatyöpaikkoja varmasti vielä jossain on. Totuus on kuitenkin toisenlainen monessa muussa yrityksessä, yt:t ovat harventaneet rivejä niin tehokkaasti, että ei ole aikaa edes lakisääteisille tauoille. Lusmuilijoista on hankkiuduttu eroon jo vuosia sitten, jos kaikki työt tulisivat päivän aikana valmiiksi, olisi se vaan syy tehostaa lisää ja pistää seuraava pihalle.
Kaikissa matkakohteista löytyy valinnanvaraa, miten ja missä siellä lomansa haluaa viettää. Jos jollakin on jostain kohteesta huonoja kokemuksia, ei se tarkoita että toiselle käy samoin. Onhan Suomessakin valinnanvaraa lomailla. Hyvää lomaa Ap:lle ja miehellensä!
Vierailija kirjoitti:
Mun yhen kaverin pidätti poliisi ihan ilman syytä ja virui 6 kuukautta vankilassa, kunnes tappoi itsensä.
En lähtis.
Kyllä on mukavaa olla kotona turvassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa matkaa ap!
Voisin hyvin kuvitella vastaavan tilanteen meille. Rakastetaan yllättää toisiamme pienillä ja isoilla jutuilla, olemme toisillemme ja itsellemme paljon muutakin kuin äiti ja isä (eli osaamme nauttia elämästä myös ilman lapsia) ja kummallakin on sellaiset työt, että kahden viikon matka onnistuisi kyllä järjestää. Ja lähtisin mielelläni Balille nuorten, kännisten aussien sekaan - kaksi viikkoa jossain autiosaarella maisemia tuijottelemassa olisi paljon tylsempi vaihtoehto :)
Tälle palstalle kannattaa kirjoittaa vain jos haluaa huonolle tuulelle. Jos sinulla on murheita, av:n kanssasisaret huolehtivat siitä että murheet kasvavat kaksinkertaiseksi ja kääntyvät varmasti omaksi syyksesi jos eivät jo olleet sitä. Jos taas kirjoitat iloitaksesi jostain, sinulle selvitetään miksi ei ole mitään syytä iloita vaan olla päin vastoin epäluuloinen, häpeissään, huolissaan ja mitä näitä negatiivisia tunteita nyt onkaan..
Tätä minä en palstalla ymmärrä.
Ensi kirjoitetaan, että lähdetään miehen kanssa parisuhdelomalle, että saadaan olla kahdestaan eikä tarvitse ottaa muita huomioon. Ja sitten kuitenkin halutaan paikkaan, jossa on hälyä ja meteliä paljon enemmän kuin kotona, humalaista nuorisoa häiritsemässä eikä sen puolison kanssa olla oikeastaan ollenkaan, kunhan biletetään huumepäissään. Kahdenkeskisestä ajasta ei edes unelmoida, vaikka juuri sitä oltiin muka lähdetty hakemaan.
Miten se parisuhde paranee, kun mies näkee vaimonsa kahden nuoren miehen käsittelyssä?
Saitpa villin tarinan keksittyä ap:n aloituksen pohjalta. En ymmärrä, miksi kaksin ei saisi enää nähdä ja kokea mitään uutta, minusta se erityisesti tiivistää parisuhdetta. Ei se mökä hotellihuoneeseen kuulu, jos on valinnut rauhallisemman hotellin, kyllä sitä kuherteluakin ehtii harrastaa.
Juu ei olla ajateltu sinne lähteä huumeita vetämään, vieraissa käymään tai mitään muutakaan sellaista tekemään mitä emme ole harrastanut muutenkaan 16v.n avioliiton aikana.
Lähdemme ennen kaikkea nauttimaan toistemme seurasta, auringosta ja valkoisista hiekkarannoista ilman että meidän täytyy huomioida lapsia, yritystä, työntekijöitä tai ylipäätään normaalia arkea. Siinä samalla voidaan jonakin iltana lähteä tanssimaan ja pitämään hauskaa, juodakin itsemme vaikka humalaan, mutta se ei ole matkan itsetarkoitus. Pääasia että nautitaan siitä että sen 2 viikkoa olemme ihan vain irti siitä arjesta jota elämämme kuitenkin suurimmaksi osaksi on, vaikkei siinäkään mitään vikaa ole! ! Mulla ja miehelläni - pitkästä yhteisolosta huolimatta, tai ehkä sen takia - meillä on enemmän yhdistävää kuin erottava ja yhteinen loma vielä vahvistaa sitä ja tekee arjesta juhlan.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi, jos voit noin vain ottaa 2 vko lomaa? Meillä tavallisilla tallaajilla on talvilomaa vain viikko. Ja senkin saa erikseen jo syksyllä anottuna aikana.
Mun sisko sai Balilta meduudan, paksusuoli oli pakko lyhentää puoleen. Joten varo siellä uimista ja juo vain sellaista pullovettä, jonka pullon olet itse avannut.
No ihan tavallinen tallaaja olen minäkin, mutta ei olisi mitään ongelmaa järjestää töitä. Viikko lomaa ja loput saldovapaina, riittää kun katsoo, että kaikki eivät lomalle yhtä aikaa. Pari kertaa olen lähtenyt muutaman päivän varoajalla, sovittujen lomienkin ajankohtaa saa muuttaa. Kiire on koko ajan, mutta työn luonne on sellaista, että osa töistä voi odottaa loman yli, jos kukaan ei ehdi tekemään.
Aika harva työnantaja antaa kerätä saldovapaita tuollaisia määriä tai töistä voi lähteä päivän varoajalla. Ymmärrän työnantajia, jotka joutuvat järjestelemään vuokratyöfirman kautta sijaisia, kun oma väki ottaa lomia omia aikojaan.
Ei meillä sijaisia oteta ja 37,5 tuntia saldoja on vielä pieni määrä. Turhaan siellä kateuksissasi urputat, on myös työnantajan etu, että töitä sitoudutaan tekemään joustavasti ja loman jälkeen painetaan taas täysillä. Ei kai niitä saldoja sukkaa kutomalla kerrytetä vaan tekemällä pidempää päivää ilman ylityökorvauksia, ei ole toimihenkilöillä mitenkään harvinaista.
Meillä on se linja, että saldoa ei saa olla kuin 20 tuntia. Jos menee yli ryhdytään katsomaan, eikö osaa töitään tai pitääkö niitä jakaa muille. Aika usein kyse on siitä, että istutaan työpaikalla kahvittelemassa muiden lähdettyä ja saadaan kerättyä siten palkallista aikaa pidettäväksi vapaana. On työnantajan etu, että työt ehtii tekemään työajan puitteissa ja joustoja käytetään vain erityistilanteissa.
Ainakin tilitoimistoissa tai yleensäkin taloushallinnon hommissa vuodenvaihde tilinpäätökseen asti on todella kiireistä aikaa. Töissä saa olla iltamyöhään ja viikonloput päälle. Jos minä menisin tammikuussa sanomaan pomolle, että 20 tuntia plussaldoja tuli nyt täyteen, niin se ihmettelisi, miten vähän niitä on ja käskisi takaisin töihin. Alalla ei ylitöitä enää ole vaan liukumia eli vapaan saa tunti tunnista. Joulu-tammikuussa vapaita tai lomia ei saa ja silloin jokaisesta sairaspäivästä pitää olla työterveyshuollosta todistus vaikka muuten saa sairastaa esimiehen luvalla kolme päivää.
Minulle kyllä kelpaisi Balin matka, harmi vaan, ettei sellaista ole kuin haaveissa.
Haluaisin tosiaan tietää, millaisissa parisuhteissa ne oikeasti elävät, joiden mielestä onnelliseen parisuhteeseen kuuluu vain ja ainoastaan perusarkea lasten kanssa ja kaikki lahjat, huomionosoitukset, arjesta poikkeaminen ja kahdenkeskinen aika ovat merkki siitä, että jotain on vialla - joko mies pettää, kun tuolla tavalla hyvittelee vaimoaan, tai sitten se normiarki on niin kurjaa ja kamalaa että välillä pitää kehittää jotain muuta, tai sitten on kyse suorastaan patriarkaalisesta sorrosta, niin kuin joku jo ehätti kommentoimaan.
Meitä ihmisiä on tietysti erilaisia, ja jotkut inhoavat kaikkea ylimääräistä hössötystä ja heille se arki riittää. Jotkut eivät halua olla huomion keskipisteenä ja saada lahjoja ja se on ihan ok. Jotkut ovat tosi huonoja antamaan lahjoja ja sekin on ok, varmaankin he huomioivat puolisoaan sitten jollain muulla tavalla. Jotkut inhovat juhlia ja niihin liittyvää hössötystä, joillekin lomamatka on painajainen, mikäs siinä. Mutta mielestäni sekin on ihan normaalia, että vaikka siitä arjesta nauttiikin, niin välillä haluaa jotain erilaista, lomaa, juhlaa, mitä hyvänsä. Ja sekin on ihan normaalia, että haluaa silloin tällöin ilahduttaa puolisoaan yllätyslahjalla. Minun tuntemani miehet ovat ihan samanlaisia ajattelevia, tuntevia ihmisiä kuin naisetkin ja osaavat antaa lahjoja ihan oma-aloitteisesti, toista ilahduttaakseen, ilman että taustalla olisi mitään painostusta tai syyllisyydentuntoa. Tuntuu, että ne, jotka eivät tätä ymmärrä, eivät välttämättä loppujen lopuksi eläkään ihan niin hyvässä suhteessa kuin haluavat täällä todistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tilitoimistoissa tai yleensäkin taloushallinnon hommissa vuodenvaihde tilinpäätökseen asti on todella kiireistä aikaa. Töissä saa olla iltamyöhään ja viikonloput päälle. Jos minä menisin tammikuussa sanomaan pomolle, että 20 tuntia plussaldoja tuli nyt täyteen, niin se ihmettelisi, miten vähän niitä on ja käskisi takaisin töihin. Alalla ei ylitöitä enää ole vaan liukumia eli vapaan saa tunti tunnista. Joulu-tammikuussa vapaita tai lomia ei saa ja silloin jokaisesta sairaspäivästä pitää olla työterveyshuollosta todistus vaikka muuten saa sairastaa esimiehen luvalla kolme päivää.
Minulle kyllä kelpaisi Balin matka, harmi vaan, ettei sellaista ole kuin haaveissa.
Meillä tuo on otettu huomioon siten, että marrakuusta alkaen saldo on saanut mennä miinukselle, jouluvalmisteluja on saanut tehdä rauhassa ja kun kiire alkaa, tulee apuväkeä hommiin. Ison tilitoimiston etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhdeloma. Siitä tulee aina sellainen tunne, että mies on ollut uskoton ja nyt täytyy hyvitellä vaimoa. Onneksi nykylapset on kasvatettu niin, että pärjäävät ilman vanhempiaan pikkulapsesta alkaen.
Surullista ettet luota. Itselle ei tule mieleenkään että oma mieheni olis tehnyt väärin jossain kun huomioi mua. Tai vastaavasti: Kyllä huomion rakkaimpiani halusta olla hyvä enkä siksi että pitäisi hyvitellä pahoja tekojani.
Niinpä! Tosi surullista että suhde on niin huonolla tolalla että ensimmäisenä tulee mieleen pettäminen jos saa mieheltään ihanan lahjan. Tai sitten oma itsetunto on ihan pohjamudissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lomiin tulee, niin todellakin on muitakin systeemejä kuin "neljä viikkoa kesälomaa ja yksi viikko talvilomaa". Esim. meillä valtion palveluksessa on vuosilomaa 30 pv eli 6 viikkoa alle 15 v töissä olleilla, ja 38 pv yli 15 v töissä olleilla. Näiden lisäksi on ollut mahdollisuus vaihtaa vielä lomarahatkin vapaiksi. :)
Miten nelikymppinen 2 lasta ennen 2010-lukua saanut nainen olisi ehtinyt kerryttämään 15 vuoden lomat valtiolla? Taitaa olla melkoinen harvinaisuus.
Ja tämä liittyy asiaan miten? Kyllä noista kuuden viikon perusvuosilomistakin jo talvella kahdeksi viikoksi reissuun lähtee.
Sitä paitsi, onhan meitä vaikka kuinka paljon.
T. Kolmen lapsen 43 v äiti, jolla on takana yli 15 v palvelusta valtiolla ja siksi ihan kivan pitkät vuosilomat.
Ihanaa! Minun mieheni järjesti meille viime vuonna lahjaksi viikon matkan Malediiveille. Oli myös järjestänyt tyttärillemme viikonloppureissun Lontooseen. <3 Tällä kertaa lähdetään huhtikuussa koko porukka Karibialle. Oikein hyvää matkaa teille!
Vai sai meduusan. Ettei vain olisi ollut ameeba tms.
Ap.ihanaa lomaa, nauttikaa