Olipa ikävä tapailukumppani
Mies liehitteli minua aikansa ja laittoi ihailevia viestejä ja herätteli kiinnostustani. Jos en rakastunut, niin ainakin ihastuin häneen. Okein mukava seuramies ja sai minut luottamaan itseensä täysin. Seksikin hyvää. Tapasimme kaikkiaan puolenkymmentä kertaa. Tuntui, että miehen enin kiinnostus hiipui parin tapaamisen jälkeen ja viestit harvenivat.Kyselin, eikö häntä enää kiinnosta, niin aina vastasi kiinnostavan. Oli vaan niin väsynyt ja paljon töitä jne. Lopulta yhteydet olivat aika yksipuolisia, tosin joskus laittoi taas hempeitä tekstiviestejä. Aloin voida huonosti epävarmuudessa ja taas kysyin, mikä on. Tulimme päätökseen, että ollaan vaan kavereita. Olemme vaihtaneet viestejä ja aika suoraa tekstiä olen monesti laittanut, sillä tilanne kaikkiaan inhottaa minua niin paljon. Tiedän, että pitäisi lopettaa hänen toiminnan arvostelu ja niin teenkin, kunhan sanainen arkkuni häntä kohtaan on tyhjä. Miksi pitäisi suostua kynnysmatoksi? Ensin kehutaan ja koukutetaan, sitten on pelkkää ilmaa. Viha on tunne, joka on häntä kohtaan nyt.
Kommentit (64)
Miksi edes oletetaan, että mies olisi seurustelusuhdetta etsimässä? Ehkä mies vaan halusi panna pari kertaa ja lähteä. Siksi ei kannata antaa heti. Panomiehet luovuttaa kun taas ne oikeasti kiinnostuneet jaksaa roikkua mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kertomuksesi jotenkin kuulostaa siltä että olet aika äkkiä muuttunut itse aika vaativaksi ja hyökkääväksi. Entä jos mies on ollut oikeasti väsynyt ja kuormittuu lisää tuosta tenttaamisesta? Hirveän läheisriippuvaista käytöstä sinulta, koska nyt mies saa selkäänsä kun hylkäsi sinut vaikka ehkä itse tiedostamattasi karkoitit kauemmas? Miksi se vika on vain siinä toisessa? Toivon että pohdit myös tätä.
Olenkin pohtinut tätä paljon ja laittanut pitkän sähköpostin tästä miehelle. Ikävin asia tässä kuviossa on se, että mies ei aiemmin kertonut tunteitten väheyydestä, kun taas itselläni ne kasvoivat. Lisäksi mies sanoi aika alussa, ettei koskaan voinut kuvitellakaan minun kiinnostuvan hänestä. Onhan tämä pettymys, kun kerroin koko elämäni hänelle avoimemmin kuin koskaan kellekään.
Olisiko sitten aika muuttaa toimintatapoja, jos vuodatat koko elämäntarinasi ihmiselle, jonka olet tavannut vain muutaman kerran?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kertomuksesi jotenkin kuulostaa siltä että olet aika äkkiä muuttunut itse aika vaativaksi ja hyökkääväksi. Entä jos mies on ollut oikeasti väsynyt ja kuormittuu lisää tuosta tenttaamisesta? Hirveän läheisriippuvaista käytöstä sinulta, koska nyt mies saa selkäänsä kun hylkäsi sinut vaikka ehkä itse tiedostamattasi karkoitit kauemmas? Miksi se vika on vain siinä toisessa? Toivon että pohdit myös tätä.
Olenkin pohtinut tätä paljon ja laittanut pitkän sähköpostin tästä miehelle. Ikävin asia tässä kuviossa on se, että mies ei aiemmin kertonut tunteitten väheyydestä, kun taas itselläni ne kasvoivat. Lisäksi mies sanoi aika alussa, ettei koskaan voinut kuvitellakaan minun kiinnostuvan hänestä. Onhan tämä pettymys, kun kerroin koko elämäni hänelle avoimemmin kuin koskaan kellekään.
Olisiko sitten aika muuttaa toimintatapoja, jos vuodatat koko elämäntarinasi ihmiselle, jonka olet tavannut vain muutaman kerran?
Olen nainen ja ymmärrän hyvin miehiä, jotka haluavat myös aloittaa tyhjältä pöydältä eli en halua kuulla negatiiviseen sävyyn juttua existä. Siinä tuntee itsensä aika ulkopuoliseksi ja terapeutiksi en sovellu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin miehen kengissä säikähtäisin että nyt mennään liian lujaa ja toinen tulee heti iholle. Terveet rajat tässäkin antaa parempaa pohjaa tulevaan. Ja mikä hätä?
Ja lopeta se toisen pommittaminen ja tilanteen analysointi ennenkuin se toinen alkaa oikeasti jopa inhota sinua. Anna tilaa.
Kyseessä on naisten pyörittäjä. Useampi nainen on kierroksessa. Alkuun kuuluu tuo liehittely ja miehen muka nopea ihastuminen. Yksikin tällainen on netissä. Ikä on alempi kuin oikeasti ja pitkät suhteet pelkkää satua. Hintelä ja poikkeuksellisen kapearanteinen on tuo mies ja erikoistunut yksinhuoltajanaisiin , joilla niin vähän omaa aikaa, että totuus miehen toiminnasta paljastuu vähitellen. Kuukauden parin päästä yhteinen aika vähenee, kun samalla liehitellään jotain uutta. Pitkistä suhteista ei ole jäljellä yhtäkään valokuvaa.
Niin siinä tuppaa käymään, kun mies saa liian pian ja helposti piparia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin miehen kengissä säikähtäisin että nyt mennään liian lujaa ja toinen tulee heti iholle. Terveet rajat tässäkin antaa parempaa pohjaa tulevaan. Ja mikä hätä?
Ja lopeta se toisen pommittaminen ja tilanteen analysointi ennenkuin se toinen alkaa oikeasti jopa inhota sinua. Anna tilaa.
Eiköhän kypsässä iässä olevat ihmiset osaa käsitellä asioita kaverinakin ja tarkoitan tässä yhteydessä oman ikäaluokkani ihmisiä eli ikää lähemmäs 50v. Vaikka ikäviä kokemuksia,on voitava asioista puhua ja tavata kuin ihmiset konsanaan. Juuri tapasin katkeroituneen naisen, joka ei voi kymmenen vuoden eronkaan jälkeen nähdä entistä miestään edes kaupassa ilman suurta huutoa.
Niin, ihmisillä on erilaisia tunteita suhteen loppumisen jälkeen. Jollakin on tarve puida tilannetta entisen kumppanin kanssa, joku puhuu kavereille ja kolmas täällä. Pahinta on, jos kätkee vihan ja kaunan ja sittem joskus tapahtuu ikäviä. On minuakin kyselty perään vielä puolen vuoden jälkeen, mutta en ole noteerannut millään tavalla. Eikä se nyt niin ole häirinnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ihmisillä on erilaisia tunteita suhteen loppumisen jälkeen. Jollakin on tarve puida tilannetta entisen kumppanin kanssa, joku puhuu kavereille ja kolmas täällä. Pahinta on, jos kätkee vihan ja kaunan ja sittem joskus tapahtuu ikäviä. On minuakin kyselty perään vielä puolen vuoden jälkeen, mutta en ole noteerannut millään tavalla. Eikä se nyt niin ole häirinnytkään.
No, mielestäni on hieman liioittelua puhua suhteesta, erosta tai kumppanista n. viiden tapaamisen jälkeen. Saahan toki olla pettynyt ja tympiintynyt, jos lupaava tapailu vain loppuu kuin seinään, mutta toisen osapuolen demonisointi on ihan turhaa .
Kohdallani yksi vuosien suhde päättyi minun aloitteestani. En kyennyt käymään omaa pienuuttani asioita läpi, vaikka mies yritti sitä. Sain viestejä ja sähköposteja, mutta ne aiheuttivat niin paljon tuskaa, etten kyennyt niihin kommentoimaan. Loppui sitten ajastaan. Nyt kun aikaa kulunut, voimme puhua ihan normaalisti tai olla samassa kahvipöydässäkin. Hänellä oli tarve selvitellä, itse en osannut. Nyt besserwisserinä toimisin toisin, ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mielestäni on hieman liioittelua puhua suhteesta, erosta tai kumppanista n. viiden tapaamisen jälkeen. Saahan toki olla pettynyt ja tympiintynyt, jos lupaava tapailu vain loppuu kuin seinään, mutta toisen osapuolen demonisointi on ihan turhaa .
Kyllä minä pystyn normaaleja kuulumisia vaihtamaan entisteni kanssa lyhyenkin suhteen jälkeen. Mikä ihmisiä vaivaa, jos koetaan heti rikolliseksi, jos tuoreen eron jälkeen haluaa jotain selventää.
Ettet vaan ole tätä kuuluisaa MR Rantalaa tapaillut.
Sillä on nimittäin aikamoinen määrä samaan aikaan näitä naisia. Alkuhuuman jälkeen tullaan alas, ja lujaa!
Tapailin miestä, johon ilmeisesti naiset jääneet roikkumaan pitemmäksikin aikaa. Joku oli muuttamassa yhteen muutaman näkemisen jälkeen, toinen etäsuhteessa ollut soitteli perään pari kertaa viikossa, ja entinen vaimo kuvioissa jatkuvasti myös. Myönnän kyllä itsekin jääneeni jumiin häneen aika pahasti. Pari viikkoa lopettamisen jälkeen laitoin viestejä (en kylläkään mitään kaipailuja, vaan arkukuulumisia). Hyvin miellyttävä mies kaikkiaan, mutta ihmettelen itseäni, miksi jäin häneen niin tiukkaan kiinni, vaikkei edes rakkaudesta kyse ollut. Sinänsä outoa, että tuo mies niin vuolaasti kertoili noista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää kostaa miehelle jolla vaan ei ollut tunteita sinua kohtaan tarpeeksi ? Jatkatko sinäkin suhdetta johonkin mieheen kun tunteesi lopahtavat ? Naisen logiikkaa taas..
Ja miesten logiikkaa on lähetellä hempeitä viestejä ja vakuutella kiinnostusta vaikka todellisuudessa sitä ei ole? Luit varmaan kunnolla että näin ap kertoi.
Ok, ei ihme etten oikein ymmärräkään miehiä. Itse teen niin että jos kiinnostus lopahtaa, kerron sen selvästi enkä todellakaan pidä enää yhteyttä . En pidä varalla niin kuin miehet. Miesten logiikkaa taas...
Aiheeseen sopivaa musiikkia....kuinka sanoa hyvästi. Ajalta jolloin musiikki oli vielä musiikkia.
---
Hyvää alkavaa vuoden viimeistä viikkoa kaikille!
Tämä mies kuulostaa minun exältäni. Olemme eronneet 3 kk sitten ja kuulin miehen ystävän vaimolta, että miehellä on kaksi naista kierroksessa samaan aikaan. On kuulemma ylpeillyt (ystävän vaimo oli nähnyt viestit), että on täysi työ, kun pitää keksiä valheita, miksi ei voi tavata juuri nyt ja sitten vielä sekin, että naiset eivät kohtaa toisiaan missään julkisella paikalla. Miehellä ikää 47-v, että mistään teinipojasta ei todellakaan ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies kuulostaa minun exältäni. Olemme eronneet 3 kk sitten ja kuulin miehen ystävän vaimolta, että miehellä on kaksi naista kierroksessa samaan aikaan. On kuulemma ylpeillyt (ystävän vaimo oli nähnyt viestit), että on täysi työ, kun pitää keksiä valheita, miksi ei voi tavata juuri nyt ja sitten vielä sekin, että naiset eivät kohtaa toisiaan missään julkisella paikalla. Miehellä ikää 47-v, että mistään teinipojasta ei todellakaan ole kyse.
Tapailin saman ikäistä miestä ja juurikin oli milloin väsymystä, milloin työstressiä tai mahatautia esteenä. Tällä miehellä on vipinää entisen vaimonsa kanssa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää kostaa miehelle jolla vaan ei ollut tunteita sinua kohtaan tarpeeksi ? Jatkatko sinäkin suhdetta johonkin mieheen kun tunteesi lopahtavat ? Naisen logiikkaa taas..
Ja miesten logiikkaa on lähetellä hempeitä viestejä ja vakuutella kiinnostusta vaikka todellisuudessa sitä ei ole? Luit varmaan kunnolla että näin ap kertoi.
Ok, ei ihme etten oikein ymmärräkään miehiä. Itse teen niin että jos kiinnostus lopahtaa, kerron sen selvästi enkä todellakaan pidä enää yhteyttä . En pidä varalla niin kuin miehet. Miesten logiikkaa taas...
Olen nainen ja en tapaa toista kertaa tai vaihda mitään viestejä miehen kanssa, ellei kiinnosta. Miksi ihmisiä pitää kohdella huonost itai pitää varahenkilönä parempaa odotellessa. Mielestäni jo ensitapaamisella aukeaa, kiinnostaako ihminen vai ei. Tosin olen jo lähelle 40v ja luotan vaistooni.
Mun mielestä mies, joka kertoo aiempien naisten olevan yhteyksissä pitkienkin aikojen jälkeen, on todellinen palyeri. Miksi kukaan menee kehumaan aiemmilla panoillaan uudelle tuttavalle. Ja ilmeisesti jäänyt aiemmille naisille paljon selvitettävää, jos kyselevät perään.
Ja kyllähän suhteen loppuminen sattuu. lyhyenkin. Jos on tunteilla jo vahvasti kiinni. Olen itsekin laittanut joskus perään useita viestejä, en haukkunut tai moittinut, enemmän selvittänyt omaa osuuttani tai kiittänyt hyvistä hetkistä. Ei aikuiset ihmiset kavahda sellaista. Jotkut törkyviestit nyt kertovat enempi ihmisestä itsestään.
Näitä juttuja voi tulla kun pitkaviikonloppu tulossa eikä ole alapään täyttäjaa.
Hupaisaa kun muna ja kana pitaa elamaa pystyssa.