Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kaduttaako ala, jota opiskelit/opiskelet? Mikä ala? Missä haluaisit opiskella?

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Restonomi ja kadun. Haluaisin opiskella kauppatieteitä. Ei tullut aikanaan edes mieleen kun matkailuala oli ainoa, joka kiinnosti. Kyllä matkailualallakin työpaikkoja on, mutta kausiluontoisia ja palkkaus huono. Suurin osa opiskelukavereistani on vaihtanut alaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En kadu, koska osasin valita alani heti oikein. Valitsin matematiikan, joka ei ole helppo ja mediaseksikäs ala, mutta jolta töitä löytyy.

Vierailija

Kadun, diplomi-insinööri. Hommat tai opiskelut ei kiinnostanut missään vaiheessa tippaakaan ja palkkaus melko kehno (vaikka jostain syystä, varmaan Tehyn "insinööripalkat"-propagandan takia, porukka luulee että palkkaus on kaikilla DI:llä kova).

Lähdin opiskelemaan lääkikseen vuosi sitten, ja tästä oikeasti oon nauttinut. Opiskelu on ollu pitkästä aikaa mielekästä. Oon kuitenkin vähän huolissani työllistymisestä ja palkkatasosta tulevaisuudessa, kun opiskelijamääriä on nostettu niin paljon ja ulkomailta tulee tänne paljon lääkäreitä: toivottavasti en siinä mielessä tehnyt jo toista väärää valintaa... :D Nuorempana lääkis ois joka tapauksessa ollut nappivalinta mulle, mutta nyt sitä miettii, jos palais vaan opintovapaalta DI-hommiin, niin ei mahdollisesti ottais taloudellisesti ihan niin paljon takkiin :/

Vierailija

Kadun. Lähdin opiskelemaan kieliä, vaikka tiesin, etten halua opettajaksi. Iso moka. Haluaisin elämään jonkinlaista vakautta, jota freelancetyöt ja surkeat palkkiot eivät tuo. En jaksa tätä jatkuvaa köyhäilyä.

Vierailija

Olen vaihtanut alaa kaksi kertaa. Aloitin yhdessä yliopistossa vieraan kielen, vähän päästä hain toiseen yliopistoon opiskelemaan suomen kieltä, ja nyt opiskelen ensimmäistä vuotta insinööriksi.

Saa nähdä, mihin ensi syksynä päädyn. :D

Joopajoo1

Osittain. Yritin pyristellä kouluissa, jotka eivät kiinnostaneet tippaakaan. Sain tuskalla yhden koulutuksen suoritettua. Aikaa meni vähän hukkaan, mutta jatkokoulutus on ollut juuri oikea. Opiskelen teollista muotoilua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kadun, diplomi-insinööri. Hommat tai opiskelut ei kiinnostanut missään vaiheessa tippaakaan ja palkkaus melko kehno (vaikka jostain syystä, varmaan Tehyn "insinööripalkat"-propagandan takia, porukka luulee että palkkaus on kaikilla DI:llä kova).

Lähdin opiskelemaan lääkikseen vuosi sitten, ja tästä oikeasti oon nauttinut. Opiskelu on ollu pitkästä aikaa mielekästä. Oon kuitenkin vähän huolissani työllistymisestä ja palkkatasosta tulevaisuudessa, kun opiskelijamääriä on nostettu niin paljon ja ulkomailta tulee tänne paljon lääkäreitä: toivottavasti en siinä mielessä tehnyt jo toista väärää valintaa... :D Nuorempana lääkis ois joka tapauksessa ollut nappivalinta mulle, mutta nyt sitä miettii, jos palais vaan opintovapaalta DI-hommiin, niin ei mahdollisesti ottais taloudellisesti ihan niin paljon takkiin :/

Raharaha, lääketieteen jumala.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kadun. Lähdin opiskelemaan kieliä, vaikka tiesin, etten halua opettajaksi. Iso moka. Haluaisin elämään jonkinlaista vakautta, jota freelancetyöt ja surkeat palkkiot eivät tuo. En jaksa tätä jatkuvaa köyhäilyä.

Iso myötätuntohali. Vähän samantapaisessa suossa minäkin.

Vierailija

AMK insinööri. Se tunne kun tyyliin suoraan yläasteella tulevat pojanklopit saa ne teknillisen alan kesätyöpaikat mitä haet.. En ole päässyt yhteenkään alani työhaastatteluun. Olen lähetellyt hakemuksia ympäri Suomen ja ulkomaillekin. Ei kesätöitä, ei harjoittelupaikkaa, ei opinnäytetyöpaikkaa. Että todella loistavalta näyttää työllisyystilanne kun ensi kesänä valmistun!

En suosittele ketään naista valitsemaan miesvaltaista alaa. Täällä jos jossakin sukupuolisyrjintä oikein kukoistaa!

Noh, pistänkin ensi keväänä tuulemaan ja haen lääkikseen. On ainakin töitä ja palkkaakin maksetaan. Ongelma vaan on se etten saa enää opintotukea, kun piti kuluttaa ne tämmöseen paskakoulutukseen, mutta eiköhän sitä jotain keksi..

N24

Vierailija

Opiskelin mielenkiintoisia aloja, käsitöitä ensin, sitten vieraita kieliä. Kielten ala on ihme kyllä työllistänyt reilu 10 vuotta, mutta tulevaisuus näyttää synkältä. Vaikea sanoa, mitkä alat voisivat kiinnostaa yhtä paljon, ehkä graafinen ala, toimittajan työt tai lääketiede. Lääketiede työllistäisikin, tiedän, mutta...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat