Vierailija

Käytti lomakassastamme sanojensa mukaan n. 1400€ koiranpennun hankintaan vaikka kielsin. Tuosta kasvaa iso ja kuolaava enkä voi sietää isoja koiria. Minä joudun tietenkin siivoamaan karvat ja mitä tuhoa tuollainen tekee kodissa! Lapset ovat toki innoissaan ja minä siivosin jo pennun pissaa parketilta, tekisi mieli ottaa avioero. Törkeä temppu ja joulu pilalla... Kohta tulee anoppi ja meillä on riita menossa. Voisikohan tuon kaupan vielä perua?

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija

Mun siippa osti tyttärelle joululahjaksi toisen ponin. Yhdestäkin on riittävästi riesaa :(. Eikä se nelosluokkalainen kuitenkaan ihan itse sitä kaikkea hoida.. Mut kasvaa sit äidinkin kunto p@skaa luodessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Voisitko alapeukuttaja hieman perustella? Kyllähän tuollainen on niin iso elämänmuutos ja hankinta vuosiksi ettei sitä voi tehdä jos toinen ei halua, koti on kuitenkin yhteinen ja tiedän kyllä kenelle tuon hoitaminen lankeaa kun lasten innostus hiipuu. Helppoa se on miehellä kun ei muutenkaan osallistu siivoukseen, minullehan tuo lisää töitä. Ja en vain kertakaikkiaan ole koiraihminen, lähinnä pelkään isoja koiria. Muutenkin eläin lahjaksi jouluhärdelliin on minusta ylipäätään väärin. Ja siinä meni iso osa lomakassaa minulta kysymättä, yhteisiä säästöjä. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksei se mies muka siitä huolehtisi jos itse halusi?

Tämä mies ei taatusti ulkoiluta koiraa sateessa, tuulessa, pakkasessa kun ei silloin ennenkään ole sohvalta minnekään noussut. Kulkee töiden jälkeen sohvan ja jääkaapin väliä, ei varmaan edes tiedä mistä saa imurin päälle. Ei todellakaan hoida, sanoi jo että lapset hoitavat. Just. Totesi jo, että voin ihan hyvin lenkittää sitä samalla kun itsekin käyn lenkillä, ei se nyt ihan noin mene. Ap

Vierailija

Ostat perheellesi jotain kivaa samalla summalla yhteisestä lomakassasta? Koiralle pitää olla lomaksi hoitaja, mutta täähän ratkaisi senkin pulman, kun lomalle ei ole enää varaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ostat perheellesi jotain kivaa samalla summalla yhteisestä lomakassasta? Koiralle pitää olla lomaksi hoitaja, mutta täähän ratkaisi senkin pulman, kun lomalle ei ole enää varaa.

Niin ratkaisi. Siinä meni se perheen yhteinen kohokohta joka auttaa jaksamaan tätä kylmyyttä ja pimeyttä. Luotolla en halua matkalle periaatesyistä, siksi olemme säästäneet lomaa varten ja tinkineet yhdestä sun toisesta asiasta. Taidan oikeasti käyttää loppusumman ihan mihin itse haluan. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koiran voi palauttaa kasvattajalle tuossa tilanteessa ilman muuta.

Kiitos. Tämä kyllä lohdutti. Pitää palauttaa se pian etteivät lapset ehdi siihen kiintymään.

Vierailija

Mielenkiinnosta, mikä rotu? Nimimerkillä oma koira maksoi tasan 1400e. Kerro edes onko pitkä- vai lyhytkarvainen ja miten isoksi kasvaa jos vain viitsit.

Mutta muutoin todella vastuutonta ja törkeää käytöstä ostaa koiraa lahjaksi tai neuvottelematta ensin perheen, etenkin puolison kanssa.

Vierailija

Ehdottomasti nyt viestiä sinne mistä koira on tullut! Ei missään nimessä yhtään koiraa sellaiseen perheeseen jossa kaikki eivät ole sitoutuneet sen hankintaan ja koulutukseen. Koiran omistaminen on paljon muutakin, kuin vain lenkittämistä ja karvan siivousta. Varsinkin jos pennusta on kasvamassa isokokoinen voi se väärissä käsissä muuttua vaaralliseksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti nyt viestiä sinne mistä koira on tullut! Ei missään nimessä yhtään koiraa sellaiseen perheeseen jossa kaikki eivät ole sitoutuneet sen hankintaan ja koulutukseen. Koiran omistaminen on paljon muutakin, kuin vain lenkittämistä ja karvan siivousta. Varsinkin jos pennusta on kasvamassa isokokoinen voi se väärissä käsissä muuttua vaaralliseksi.

Olet täysin oikeassa. Minulla ei ole aikaa eikä oikein kiinnostustakaan panostaa koiran koulutukseen tai sen kanssa harrastamiseen. Todellakin pelkään mitä ongelmia koirasta seuraisi meille ja sille itselleen. Toivon pennulle kotia joka on aidosti hyvä ja minusta meidän ei ole sellainen. Pennulla on muuten vatsa löysällä :( Minä en edes tiedä mitään koirista. Ap

Vierailija

Nämä ovat sellaisia asioita joista todellakin päätetään yhdessä. Pitäisi olla sanomattakin selvää, ettei koko perhettä koskevia ratkaisuja tehdä yksipuolisesti, hetken mielijohteesta.

Joulun jälkeen palauta koira, laita mies kierrätykseen ja aloita lasten kanssa tasapainoinen elämä ilman ikäviä yllätyksiä.

Vierailija

Joka aamu potkaiset ulkoasu perseeseen sängyssä: Ulos, ylös ja lenkille. Ja älä anna periksi, huudat kuin hinaaja kunnes lähtee koiran kanssa aamuvarhain ...joka ikinen aamu ...ulos.

Piti lukea ukkoasi tuossa ekassa lauseessa..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
...ja tiedän kyllä kenelle tuon hoitaminen lankeaa kun lasten innostus hiipuu. Ap

Niin, miehellesi. Vai aiotko marttyyrinä siivota koiran pissat ja karvat lattioilta, vaikket ole suostunut hankintaankaan? Ihan oma vikasi, jos mahdollistat miehen käytöksen alistumalla ja hoitamalla hänen hommansa kiltisti.

Vierailija

Oikeasti, se ei ole tyhmä joka kysyy, vaan se joka suostuu.

Et laita tikkua ristiin sen koiran eteen, vaan annat miehen hoitaa kaiken. Korkeintaan yrität löytää rekulle uuden kodin, jos mies ei hoida koulutusta sun muuta asiallisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käytti lomakassastamme sanojensa mukaan n. 1400€ koiranpennun hankintaan vaikka kielsin. Tuosta kasvaa iso ja kuolaava enkä voi sietää isoja koiria. Minä joudun tietenkin siivoamaan karvat ja mitä tuhoa tuollainen tekee kodissa! Lapset ovat toki innoissaan ja minä siivosin jo pennun pissaa parketilta, tekisi mieli ottaa avioero. Törkeä temppu ja joulu pilalla... Kohta tulee anoppi ja meillä on riita menossa. Voisikohan tuon kaupan vielä perua?

En ymmärrä mitä säkin valitat! Se oli sentään kohtelias kysyessään sulta mielipidettä asiasta. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat