Mies osti koiranpennun vaikka kielsin!
Käytti lomakassastamme sanojensa mukaan n. 1400€ koiranpennun hankintaan vaikka kielsin. Tuosta kasvaa iso ja kuolaava enkä voi sietää isoja koiria. Minä joudun tietenkin siivoamaan karvat ja mitä tuhoa tuollainen tekee kodissa! Lapset ovat toki innoissaan ja minä siivosin jo pennun pissaa parketilta, tekisi mieli ottaa avioero. Törkeä temppu ja joulu pilalla... Kohta tulee anoppi ja meillä on riita menossa. Voisikohan tuon kaupan vielä perua?
Kommentit (78)
Mies pihalle koiran kanssa. Lapset voi sitten isän uudessa kodissa tavata koiraa samalla...
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat sellaisia asioita joista todellakin päätetään yhdessä. Pitäisi olla sanomattakin selvää, ettei koko perhettä koskevia ratkaisuja tehdä yksipuolisesti, hetken mielijohteesta.
Joulun jälkeen palauta koira, laita mies kierrätykseen ja aloita lasten kanssa tasapainoinen elämä ilman ikäviä yllätyksiä.
Juuri näin aion tehdä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja tiedän kyllä kenelle tuon hoitaminen lankeaa kun lasten innostus hiipuu. Ap
Niin, miehellesi. Vai aiotko marttyyrinä siivota koiran pissat ja karvat lattioilta, vaikket ole suostunut hankintaankaan? Ihan oma vikasi, jos mahdollistat miehen käytöksen alistumalla ja hoitamalla hänen hommansa kiltisti.
Koira palautetaan kasvattajalle, myydään tai sitten mies muuttakoon muualle koiransa kanssa. Nuo kaikki vaihtoehdot sopivat, muu ei. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voisitko alapeukuttaja hieman perustella? Kyllähän tuollainen on niin iso elämänmuutos ja hankinta vuosiksi ettei sitä voi tehdä jos toinen ei halua, koti on kuitenkin yhteinen ja tiedän kyllä kenelle tuon hoitaminen lankeaa kun lasten innostus hiipuu. Helppoa se on miehellä kun ei muutenkaan osallistu siivoukseen, minullehan tuo lisää töitä. Ja en vain kertakaikkiaan ole koiraihminen, lähinnä pelkään isoja koiria. Muutenkin eläin lahjaksi jouluhärdelliin on minusta ylipäätään väärin. Ja siinä meni iso osa lomakassaa minulta kysymättä, yhteisiä säästöjä. Ap
Täysin APn puolella. Noin ei vaan voi tehdä. Kuten ap toteaa,, tuohon on sitouduttava vuosiksi ja pahimmassa tapauksessa hoitaminen jää lopulta apn huoleksi. Ei tuollaista todellakaan voi noin tehdä.
Mustasukkainen koiralle?
Jos meillä tulee akan ja koiran välillä riitaa niin akka saa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei se mies muka siitä huolehtisi jos itse halusi?
Tämä mies ei taatusti ulkoiluta koiraa sateessa, tuulessa, pakkasessa kun ei silloin ennenkään ole sohvalta minnekään noussut. Kulkee töiden jälkeen sohvan ja jääkaapin väliä, ei varmaan edes tiedä mistä saa imurin päälle. Ei todellakaan hoida, sanoi jo että lapset hoitavat. Just. Totesi jo, että voin ihan hyvin lenkittää sitä samalla kun itsekin käyn lenkillä, ei se nyt ihan noin mene. Ap
0/5. Mies on syyllinen, mutta ap:lla on aikaa provoilla jouluaattona, kun pitäisi olla jo lasten kanssa syömässä/avaamassa lahjoja/saunassa/odottamassa pukkia, mutta ehei .. ei. Trollailee täällä mitä mies on tehnyt.
(tai ulkoiluttamassa koiraa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja tiedän kyllä kenelle tuon hoitaminen lankeaa kun lasten innostus hiipuu. Ap
Niin, miehellesi. Vai aiotko marttyyrinä siivota koiran pissat ja karvat lattioilta, vaikket ole suostunut hankintaankaan? Ihan oma vikasi, jos mahdollistat miehen käytöksen alistumalla ja hoitamalla hänen hommansa kiltisti.
Koira palautetaan kasvattajalle, myydään tai sitten mies muuttakoon muualle koiransa kanssa. Nuo kaikki vaihtoehdot sopivat, muu ei. Ap
Sulla on nyt monia muita tehtäviä. Mene hoitamaan niitä, kun kehuit niitä olevan läjäpäin.
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkainen koiralle?
Eiköhän se tolla asenteella lähekin, älä huoli.
Anopin mielestä olen kohtuuton. Heitin ulos anopin, miehen ja koiran. Ja kyllä, nyt palaan joulunviettoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkainen koiralle?
Eiköhän se tolla asenteella lähekin, älä huoli.
Laitoin plussia siitä, jos lähtee.
Varaudu lasten vihaan sinua kohtaan. Toivottavasti mies saa lasten huoltajuuden jos eroatte.
Vierailija kirjoitti:
Varaudu lasten vihaan sinua kohtaan. Toivottavasti mies saa lasten huoltajuuden jos eroatte.
Hyvää joulua sulle myös!
Vierailija kirjoitti:
Ostat perheellesi jotain kivaa samalla summalla yhteisestä lomakassasta? Koiralle pitää olla lomaksi hoitaja, mutta täähän ratkaisi senkin pulman, kun lomalle ei ole enää varaa.
Ei vaan otat itse sieltä lomakassasta 1400€ ja lähdet yksin lomalle! Jätä mies ja lapset hoitamaan koiraa ja saat itse levähtää ja viettää laatuaikaa yksin taikka kaverin kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet. Niitä ei kannata unohtaa joulunakaan.
Varmasti vähemmän tuhoa kuitenkin kuin ne hankitut kakarat ;)
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kaverin koira pilasi kynsillään lattiat, järsi sohvan, pureskeli muutamat kengät, raapi ovet sun muuta mukavaa. Mun ns. kakarat eivät kyllä ole laittaneet asuntoa remonttiin :D
Vierailija kirjoitti:
Anopin mielestä olen kohtuuton. Heitin ulos anopin, miehen ja koiran. Ja kyllä, nyt palaan joulunviettoon.
Oho! Ajattelin antaa 4/5, mutta tällä lähtee jo 5/5. Paras tähän asti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kaverin koira pilasi kynsillään lattiat, järsi sohvan, pureskeli muutamat kengät, raapi ovet sun muuta mukavaa. Mun ns. kakarat eivät kyllä ole laittaneet asuntoa remonttiin :D
Tiedät varmasti näitä tapauksia enemmän kuin että koira olisi ns. normaali?
Nyt anoppi laittoi viestin että maksaisi puolet koirasta jos pitäisimme sen lasten takia. Rahaa isompi ongelma on silti se, etten ollut tähän mitenkään valmistautunut, koirasta tulee iso enkä osaa kouluttaa sitä. Aikaa tai mielenkiintoa ei tule yhtään lisää sillä, mitä anoppi (erittäin koirarakas ihminen) yrittää. Ap
Kurja homma. Koiran hankkiminen ei ole persaukisten touhua muutenkaan. Kyllä koiranomistajalla pitää olla vähintään rahaa kunnon vakuutukseen ja/tai muutaman tonnin sotakassa äkillisiä lääkärinkuluja varten.
Hirvittää katsoa sivusta, kun pienituloiset ostavat kissoja ja koiria. Joku pienempi elukka on helppo päästää päiviltä vaikka itse, jos se kärsii eikä ole varaa viedä lääkäriin. Mutta koiran tai kissan tappaminen vaatii jo luonnetta ja vähän järeämmän aseen.