Miksi väkivallantekijät loukkaantuvat kun väkivallasta puhuu?
Esim. jos kuvailee ihan verbaalisesti saman teon kohdistuvan heihin niin suuttuvat tosi kovasti. Miksi? Luulisi että jos kohdistavat sitä muihin niin olisivat ok sen kohdistuessa itseenkin.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Isoisäni joka oli hakannut perheenjäseniään jopa sairaalakuntoon, väitti vanhuksena kirkkain silmin ettei ole koskaan lyönyt (ei ollut muistisairas). Käsittämätöntä.
Aika tyypillistä väkivallantekijän sepittelyä. Samoin kun itse nostaa näitä esille niin "en muista", jne.
Narsisti suuttuu aina, kun sen tempuista mainitsee. Kohta sinä olet se lyöjä ja väärintekijä, vaikka silmäsi olisi yhä mustana. Ei pidä pahoittaa narsistin mieltä.
Koska he loukkaantuvat omasta itsestään, sitä he osaavat, he ovat niin erikoisia että ihminen ei edes usko että niin erikoisia ihmisiä on
Jos joku uskoo niin sitä vainotaan
tervettuloa suomeen!
Eivät he itse ajattele tekevänsä väkivaltaa. He ajattelevat puolustautuvansa tai korjaavansa toisten käyttäytymistä, vaativansa kunnioitusta ja pitävänsä yllä omia rajojaan. Heidän kokemuksensa siitä, mitä tapahtui, on ihan eri kuin sinun. Monilta ihmisiltä puuttuu kyky nähdä asioita aidosti muiden kannalta. Iso osa väkivaltaisuuden poistamisesta onkin tämän opettelua.
Vierailija kirjoitti:
Isoisäni joka oli hakannut perheenjäseniään jopa sairaalakuntoon, väitti vanhuksena kirkkain silmin ettei ole koskaan lyönyt (ei ollut muistisairas). Käsittämätöntä.
Tai, kun yrität keskustella vanhemman kanssa, joka on sinua hakannut, kun olit lapsi. Vastaus on, että hyvä vanhempi olen ollut. Suomi on väkivaltainen maa ja se hyväksytään.
Miksi juopot tai narkit loukkaantuu kun puhutaan heidän päihdeongelmastaan.
Miksi median vasemmistolaiset loukkaantuu kun puhutaan heidän vasemmistolaisuudestaan.
Etc.
Tuo loukkaantuminen on puolustusreaktio kun ei haluta tehdä omalle ongelmalle mitään ja toivotaan että agressiivisella raivoamisella valitus loppuu jotta voidaan jatkaa entiseen malliin.
He eivät kestä itseään he loukkaantuvat loukkaamista ja vetävät päivästä toiseen sitä samaa ja toista vatimollaa teroineen
Vaikeus myöntää omia virheitään? Huono itsetunto?
Vierailija kirjoitti:
Vastaus ei ole vastauksen odottamista, liike-energiaan kuuluva pyhä teksti tuo normaalista liike-energian vuorovaikutuksesta vastauksia, kaikki muu on trollaamista tai ikävä kyllä, jotain paljon pahempaa
Äitini hakkasi, riepotti, kiusasi, pelotteli, haukkui ja vähän lapsesta riippuen myös hyväksikäytti meitä sisaruksia. Hän muistelee itku silmässä yhä miten teininä kerran vastasin väkivaltaan, että se oli kyllä hirveää :D
Minulta on hampaita lohjennut hänen väkivallan seurauksena mutta hän siis oikeasti kokee, että me lapset korkeintaan olimme tosi pelottavia ja vaikeita lapsia ja miten raskasta aikaa se oli. Itse hän kuulemma rakastaa meitä enemmän kuin mitään ja on kaikkensa tehnyt. Oli alle viisissäkymmenissä kun viimeksi olin tekemisissä että ei ole mikään muistisairaus syynä tuohon. Epävakaa diagnosoitu ja bipo, alkkis on myös. Minusta käytös on tosi narsistista enemmän kuin epävakaata mutta väliäkö tuolla.
En mene edes hautajaisiin ja aloin toipua vasta kun katkaisin välit ja muutin tuhannen kilometrin päähän.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Eivät he itse ajattele tekevänsä väkivaltaa. He ajattelevat puolustautuvansa tai korjaavansa toisten käyttäytymistä, vaativansa kunnioitusta ja pitävänsä yllä omia rajojaan. Heidän kokemuksensa siitä, mitä tapahtui, on ihan eri kuin sinun. Monilta ihmisiltä puuttuu kyky nähdä asioita aidosti muiden kannalta. Iso osa väkivaltaisuuden poistamisesta onkin tämän opettelua.
Omituista käytöstä. Väkivaltainen lyö sinulta silmän mustaksi syystä tai toisesta. Muistutat asiasta, jolloin saa uuden korvapuustin, koska vihjaisit, että tekijä saattaa olla väkivaltainen. Väkivaltainen alleviivaa teoillaan väkivaltaisuuttaan, muttei myönnä sitä vaan kokee puolustavansa kunniaansa käyttäytymällä väkivaltaisesti ja heittäytyessään mustamaalatuksi uhriksi.
Mun exä kertoi kaikille mun olevan väkivaltainen hullu vaikka hän on sellainen ja se oli syy miksi lähdin. Tuota ajatusmaailmaa ei voi käsittää
Vierailija kirjoitti:
Äitini hakkasi, riepotti, kiusasi, pelotteli, haukkui ja vähän lapsesta riippuen myös hyväksikäytti meitä sisaruksia. Hän muistelee itku silmässä yhä miten teininä kerran vastasin väkivaltaan, että se oli kyllä hirveää :D
Minulta on hampaita lohjennut hänen väkivallan seurauksena mutta hän siis oikeasti kokee, että me lapset korkeintaan olimme tosi pelottavia ja vaikeita lapsia ja miten raskasta aikaa se oli. Itse hän kuulemma rakastaa meitä enemmän kuin mitään ja on kaikkensa tehnyt. Oli alle viisissäkymmenissä kun viimeksi olin tekemisissä että ei ole mikään muistisairaus syynä tuohon. Epävakaa diagnosoitu ja bipo, alkkis on myös. Minusta käytös on tosi narsistista enemmän kuin epävakaata mutta väliäkö tuolla.
En mene edes hautajaisiin ja aloin toipua vasta kun katkaisin välit ja muutin tuhannen kilometrin päähän.
Trororrolli, jättäkää ne terotetut jo "valkoiseen"
Kyl sä nii osaat mun elämää
Narsistiset vakivallan tekijät vielä uhriutuvat ja vaativat oikeilta uhreiltaan anteeksipyyntöjä, kun nämä ovat jättäneet väkivaltaisien puolison. Jankkaavat tätä samaa vuosikymmenestä toiseen.
Se se vasta kummallinen aivopieru on.
Olisko tässä tarve saada hallinta takaisn ja raivo siitä, että näin ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Mun exä kertoi kaikille mun olevan väkivaltainen hullu vaikka hän on sellainen ja se oli syy miksi lähdin. Tuota ajatusmaailmaa ei voi käsittää
Vit-tulan talossa myös uskotaa tuoho heidekenii-heinekeniin
Mun edesmennyt isäni hakkasi mun äitiäni. Lopussa hän ei oikein muistanut sitä ja sanoi vain, että äitini oli vaikea ihminen.(ei muuten ollut!-suorasanainen kyllä)Onneksi olen tullut äitiini.
Pers.häiriöisiä suurin osa väkivallan tekijöistä. Ei ne kykene kantamaan vastuuta tai parantamaan itseään. Eivät näe kokonaisuutta eivätkä kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan
Väkivalta on vallankäyttöä ja alistamista. Kun uhri puhuu väkivallasta, tekijä voi kokea tämän uhkana omalle kontrollilleen ja reagoida vihalla tai loukkaantumisella palauttaakseen valta-asetelman.
Lisäksi väkivallan tunnustaminen aiheuttaisi tekijässään häpeää, jota nämä varsinkin narssistit, karttavat kuin ruttoa.
Hulluimmat näistä tekee väkivaltaa omalle lapselleen, mikä on jo alhaisuuden huippu.
Vierailija kirjoitti:
Pers.häiriöisiä suurin osa väkivallan tekijöistä. Ei ne kykene kantamaan vastuuta tai parantamaan itseään. Eivät näe kokonaisuutta eivätkä kykene asettumaan toisen ihmisen asemaan
Väkivalta on vallankäyttöä ja alistamista. Kun uhri puhuu väkivallasta, tekijä voi kokea tämän uhkana omalle kontrollilleen ja reagoida vihalla tai loukkaantumisella palauttaakseen valta-asetelman.
Lisäksi väkivallan tunnustaminen aiheuttaisi tekijässään häpeää, jota nämä varsinkin narssistit, karttavat kuin ruttoa.
Hulluimmat näistä tekee väkivaltaa omalle lapselleen, mikä on jo alhaisuuden huippu.
Toisaalta voi muistaa että niitä p-häiriöisiä on myös porukassa joka syyttelee vanhempiaan kaikista omista ongelmistaan, ja valehtelee siitä mitä vanhemmat on muka tehneet sympatiaa saadakseen ja omaa touhuaan oikeuttaakseen.
Pelkkä tarina ei vielä ole totuus.