Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko mennä ilman lippua 550 bussiin?

24.12.2015 |

Joka lähtee Itiksestä? Pitäis vähän matkaa mennä. Ei varaa lippuihin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä, mutta jos tulee tarkastaja, niin sitten on kallis matka.

Vierailija
2/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele, köyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolesta kyllä, mutta tuskin kuskin ohi pääset

Vierailija
4/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Keskiovesta sisään. Turvallista matkaa!

Vierailija
5/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskin ohi nimenomaan on tuolla linjalla tarkoituskin mennä.

Vierailija
6/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta kyllä, mutta tuskin kuskin ohi pääset

Selvästikään et ole matkustanut ko. bussilla. Siihen saa nousta myös keskiovesta ja lipun leimauslaite on myös siellä. Kausilipulla matkustavien ei tarvitse esittää lippuaan bussiin noustessa. Eli voi matkustaa liputta. Siellä kyllä liikkuu tarkastajia satunnaisesti eli jos tulee tarkastaja, niin käry käy.

Vierailija
7/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen mentiin tytön kanssa liputta yksi pysäkin väli. Olisi ollut rahaa, muttei viitsitty maksaa niin lyhyestä välistä. Joskus olen mennyt 3 väliä, kun olen unohtanut ladata kausilipun. Itiksessä olen sitten ladannut eli matka tuli maksettua takautuvasti.

Vierailija
8/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että ihminen voi olla köyhä, mutta jos on vain pari pysäkkiä kuljettavana voi mennä kävellenkin. Ikävää, että ihmiset täällä peukuttaa pummilla matkustamista - jos kaikki tekisivät niin, kuinka mikään bussiliikenne kannattaisi. Vähän sama kuin varastaisi kaupasta, ei ole rahaa, minulla oikeus varastaa jne. 

Vierailija
9/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis sää Helsingissä, siispä kävele ne pari pysäkinväliäsi.

Vierailija
10/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippu pitää olla, mutta sitä ei tarvise näyttää kuskille.

Vierailija
11/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, mutta en kannusta siihen.

Vierailija
12/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että ihminen voi olla köyhä, mutta jos on vain pari pysäkkiä kuljettavana voi mennä kävellenkin. Ikävää, että ihmiset täällä peukuttaa pummilla matkustamista - jos kaikki tekisivät niin, kuinka mikään bussiliikenne kannattaisi. Vähän sama kuin varastaisi kaupasta, ei ole rahaa, minulla oikeus varastaa jne. 

Olen samaa mieltä, mutta huono vertaus, liputta kulkeminen ei aiheuta hävikkiä kellekään.

Vierailija
13/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, että 550 on seutubussi, jossa on pitkät pysäkinvälit. Pari pysäkin väliä saattaa olla useampi kilometri. Ai niin, mutta av-mammahan kävelee kevyesti parikymmentä kilometriä riippumatta aikataulusta, kantamusten määrästä, kunnosta tai säästä.

Vierailija
14/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverin kaveri kuulemma matkustaa aina liputta. Kuulemma tarkastajia sattuu kohdalle niin harvoin, että on halvempaa maksaa tarkastajalle, kuin ostaa lippu. 

Vierailija
15/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jutun jostain virkamiehestä, joka matkusti jatkuvasti ratikassa pummilla. Muistan myös, kun jossain lehdessä kehotettiin hankkimaan hieman jännitystä elämään pummilla matkustamisella.

Vierailija
16/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just eilen mentiin tytön kanssa liputta yksi pysäkin väli. Olisi ollut rahaa, muttei viitsitty maksaa niin lyhyestä välistä. Joskus olen mennyt 3 väliä, kun olen unohtanut ladata kausilipun. Itiksessä olen sitten ladannut eli matka tuli maksettua takautuvasti.

Juuri näin, tällä tavalla opetetaan jo seuraava sukupolvi pummiksi. Linjalla on 11milj. matkustajaa vuodessa, pummiprosentti on 10. Voitte laskea, paljonko nämä pummit vievät rahaa tunnollisten taskuista. Miksi kukaan maksaisi matkastaan mitään, kun "menen vain pysäkin väliin". Vähennetään vaan vuoroja ja muutetaan vuoroväli 3 minuutista 15min. Kyllä pummit joutaa odottaa.

Tiedoksi, se kuljettaja voi sitä lippua teiltä kuitenkin kysyä. Siitä sen pummin tunnistaankin, ne luikkii keskiovesta.

Vierailija
17/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan tänään olla tarkastajia? Minulla on sisäinen, seutua en tahtoisi ostaa. Ajattelin mennä pummilla.

Vierailija
18/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummeille pitäisi olla tarkistusmaksu sanotaanko 200-300 euroa. Katsotaan sitten kenen hermo kestää.

Vierailija
19/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, tällä tavalla opetetaan jo seuraava sukupolvi pummiksi. Linjalla on 11milj. matkustajaa vuodessa, pummiprosentti on 10. Voitte laskea, paljonko nämä pummit vievät rahaa tunnollisten taskuista. Miksi kukaan maksaisi matkastaan mitään, kun "menen vain pysäkin väliin". Vähennetään vaan vuoroja ja muutetaan vuoroväli 3 minuutista 15min. Kyllä pummit joutaa odottaa.

Tiedoksi, se kuljettaja voi sitä lippua teiltä kuitenkin kysyä. Siitä sen pummin tunnistaankin, ne luikkii keskiovesta.

Kun sitä lippua ei tarvitse näyttää, vaikka menisi etuovesta...

Vierailija
20/34 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pummeille pitäisi olla tarkistusmaksu sanotaanko 200-300 euroa. Katsotaan sitten kenen hermo kestää.

Useimmat pummit on rappioalkoholisteja ja narkomaaneja, joilla on jo kaikki ulosotossa. Se on aivan se ja sama paljonko tulee sakkoa, maksaa sitä ei tarvitse. Sitten taas joku iäkäs, joka unohtaa kerran ladata kausikorttinsa, hänelle iso raha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi