Miehen jouluvalmistelut: nosti oluet jääkaappiin
Niitä oluitakin oli vain kuusi pulloa, joten kovin vaativa homma ei ollut sekään.
En haluaisi olla joulumarttyyri, mutta tuntuu, että joku tässä yhtälössä mättää. Olen ostanut tarvikkeet kaupasta ja tehnyt ruuat, olen leiponut sekä hankkinut lahjat kolmelle lapselle ja kaikille muille, jota pitää muistaa. Olen kirjouttanut ja postittanut joulukortit. Olen siivonnut kodin ja hakenut kuusen, tuonut sen sisään ja koristellut. Onneksi kaoset ovat auttaneet edes vähän. Miestä ei vain kiinnosta.
Pian nousen ylös ja paketoin viimeiset lahjat. Myös ne pari pientä miehelle ostamaani. Itse tuskin saan mitään.
Toista ei vain kiinnosta.
Jätä se aika? Juu en, koska en halua lapsille eroperhettä ja kyllä siinä hyviäkin puolia on. Kai? En kertakaikkiaan vain ymmärrä miten joku voi ajatella vain omaa mukavuuttaan ja onko se edes mukavuutta, jos jää kaiken touhun ulkopuolelle.
Asia korostuu nyt kun lapset ovat isompia, eivätkä tarvitse enää vahtimista. Paha mieli.
Kommentit (25)
Entä jos mies ei välitä joulusta?
Ehkä sitä ei kiinnosta juhlia jeesuksen syntymää ja veikkaan että lapsia kiinnostaa lahjat yms. hömpötys.
Yhdessä on alusta asti tehty joulut ja muut juhlat. Kumpikaan meistä ei ole kotiorja joten ei olisi mahdollista että toinen meistä vaan istuisi perse homeessa sohvalla kun toinen tekee. Yhteisiä jouluja 29 joten hommat hoituu ilman ihmettelyä ja marinoita. Mies on enemmän jouluihminen kuin minä...alkaa puhua kinkusta ym jo elokuussa :)
Veikkaan että hyvin laskee miehelle ap:n tekemät ruuat ja kelpaa lahjat. Onhan se mukavaa kun kaikki on valmista. Tämäkin mies on sitten ihmeissään kun joku kaunis päivä tulee ero kun kaikkihan oli niiiiiiin hyvin.
Vaimo hoitaa ( yl. oman työnsä lisäksi ) kodin ja lapset 24/7/365 ja hoitaa arjen ja juhlat ja eräänä päivänä päättää että pidä tunkkis. Se tavallinen tarina.
Kevyttä pikku puuhastelua. Minulla on yleensä töitä 16-20 tuntia päivässä ennen joulua. Siinä joko vietetään joulua valmistelematta tai sitten se jää naisen harteille. Joulu on toisille yrittäjille parasta myyntiaikaa vuodesta (aika monelle) Mies