Minkälainen ihminen syö kinkkua?
Voiko alemmas vajota kuin kinkun syömiseen?
Kommentit (27)
Otettiin äsken siivut valmiista uunissa pitkään kypsyneestä kinkusta ja oli hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset syö kinkkua. Siat eivät ole lemmikkejä. Niitä kasvatetaan ruuaksi.
Eikä se että syö sikaa tai lehmää tai jänistä tai hirveä tai jotain muuta tarkoita että ei pidä eläimistä. Minä oon eläin ystävä mutta aion silti syödä jatkossakin lihaa. Ja jos nämä kasvis syöjät ei lopeta tota nillitystä lihan syönnistä niin aion syödä vielä enemmän. Ei lihansyöjätkään valita että"apua kuinka julmaa, kuinka kehtaatte syödä kurkkuja,nyyyh"
Kurkku ei ole älyllisesti 5-vuotiaan lapsen tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset syö kinkkua. Siat eivät ole lemmikkejä. Niitä kasvatetaan ruuaksi.
Eikä se että syö sikaa tai lehmää tai jänistä tai hirveä tai jotain muuta tarkoita että ei pidä eläimistä. Minä oon eläin ystävä mutta aion silti syödä jatkossakin lihaa. Ja jos nämä kasvis syöjät ei lopeta tota nillitystä lihan syönnistä niin aion syödä vielä enemmän. Ei lihansyöjätkään valita että"apua kuinka julmaa, kuinka kehtaatte syödä kurkkuja,nyyyh"
Tiesitkö muuten, että sika on yhtä älykäs kuin 5-vuotias lapsi? Siat eivät muuten millään tapaa eroa sinun lemmikeistäsi, kaneista, kissoista, koirista ynnämuista, vaikka tyhmänä tietysti niin haluat itsellesi uskotella.
Ootte te vaan niin yksinkertaisia, syötte hyvillä mielin possuja ja lehmiä ja itkette sitten kun koiria rääkätään tai kaltoinkohdellaan. Kaksinaismoralismi ohoi... :)
No ei oo :D annetaan molemmille joku palikka testi ja katotaan kumpi on nopeempi :D se saa kinkkua joka voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö muuten, että sika on yhtä älykäs kuin 5-vuotias lapsi? Siat eivät muuten millään tapaa eroa sinun lemmikeistäsi, kaneista, kissoista, koirista ynnämuista, vaikka tyhmänä tietysti niin haluat itsellesi uskotella.
Ootte te vaan niin yksinkertaisia, syötte hyvillä mielin possuja ja lehmiä ja itkette sitten kun koiria rääkätään tai kaltoinkohdellaan. Kaksinaismoralismi ohoi... :)
No minua ei vittuakaan kiinnosta miten älykäs. Edelleenkin niitä kasvatetaan ruuaksi eikä lemmikeiksi. Enkä ole kertaakaan itkenyt millekkään koiran rääkkäämisille, kun ei ole meilläpäin tapana rääkätä. Ota pääsi pois perseestäsi ja haistele raikasta ilmaa välillä. :)
No Itse pidän eläimistä... Tietyllä tavalla enemmän kuin ihmisistä ( ystävät,läheiset sekä lemmikit menevät toki aina edelle ). Silti lihan syöminen on minusta normaalia. Tokihan se on helpompaa syödä sitä kaupasta ostettua puttea kuin oma kasvattamaa johon todennäköisesti tulee kiintymään vaikka periaatteessa se liha on kuitenkin aina se " sama". Vaikka ihmettelen miten jotkut pystyvät syömään oman lemmikkinsä ( koska itse kiinntyisin niihin aivan liikaa ) en pidä oikeutettuna ruveta torumaan näitä siitä, koska itsekkin syön samalla tavalla lihaa. Tiedä sitten vastasiko tämä kysymykseen. Ehkä ei, mutta näkeepäs sen sitten myöhemmin.
Se sika on saanut elää just sen takia että mä (plus muutama muu) ostaa sen lihat. Ja uskon että sen elämä on voinut olla jopa ihan mukava, ainakin on saanut syödäkseen. Kannatan kyllä tiukkaa valvontaa sikatiloille ja vaatimustasoa eläinten elin- ja kuolinolosuhteille voisi korottaakin.
Kinkku odottaa lieden päällä, kohta yöksi uuniin ja aamulla maistiaisviipaleet, vesi kielellä niitä ajattelen :) Ymmärrän kyllä sen ettei kaikki tykkää lihasta mutta itselleni siitä luopuminen olisi kyllä kamalaa. Onneksi on kinkku!