Vierailija

Eli meille on tulossa kolmas muksu. Kohta synnytys olisi edessä. Mutta tässä on aika vaikea päätös tehtävä, eli meillä 9 vuotias rotikka. Etsitään uutta kotia ehkä. Tuntuu, että aika ei enää riitä millään enkä pysty tarjoamaan enään sellaista kotia missä sen olisi hyvä olla. Vaikka asummekin maalla, omakotitalossa. Muutenkin lapset ovat pieniä. Tytär 1,5 vuotias ja poika 3 vuotias. Ja sitten vauvan tulo muuttaa vielä lisää...
Lapset ovat kyllä kissaa toivoneet mutta sekin on harkinnassa. Mitä mieltä olet jos annamme koiran pois ja hankimme tilalle kissan niin lapset eivät itke koiran perään?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Siinä taas vuoden vanhemmat! Luovutaan koirasta ja ostetaan kissa tilalle. Haloo? Jos ette pysty huolehtimaan entisistä eläimistä niin miksi haluatte niitä lisää? WT

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siinä taas vuoden vanhemmat! Luovutaan koirasta ja ostetaan kissa tilalle. Haloo? Jos ette pysty huolehtimaan entisistä eläimistä niin miksi haluatte niitä lisää? WT

Pääsisi vähän helpommalla. Siksi kissa.

Vierailija

Mä en ymmärrä sua yhtää! Mullakin on tulossa toinen lapsi ja omistan itsekin 3v kultaisennoutajan. Eikä ikinä tulisi mieleenkään luopua siitä lapsen takia! Saati vaihtaa johkuu typerään kissaan! Että mä vihaan sun kaltaisia ihmisiä!!!!!

Vierailija

Just, varaudu sitten siihen, että sen kissan kanssa ei välttämättä ole yhtään sen helpompaa kuin koirankaan kanssa. Terveisin kissan sekä koiranomistaja, jonka kissa on hyvin aktiivinen tapaus.

Vierailija

Oksettavaa. Näköjään kohta ei uskalla myydä pentuja kuin lapsensa jo tehneille, joiden lapset on vähintään kouluikäisiä, koska näitä on, jotka eivät tajua että siihen koiraan pitäisi sitoutua 10-15 vuodeksi, vaikka se joissain elämänvaiheessa olisi vähän työlästäkin. Ne on oman kokemukseni mukaan (mulla on 2 lasta ja koiria on talossa yleensä ollut 4-7 kun kasvatan) kuitenkin lyhyitä vaiheita joissa vähän uuvuttaa lasten ja eläinten kanssa. Ja lapsillekin on koirista valtavasti iloa ja seuraa.

Vierailija

Koiran parasta vaan yritän ajatella. En mitään muuta. Ehkä se olisi reilumpaa päästä semmoiseen kotiin missä liikuntaa olisi ja aikaa enemmän.

Vierailija

Miten niin et pysty tarjoamaan? Perustele syysi luopua koirasta. Ei kai se vain ole oma kyllästymisesi ja jaksamisesi? Älä sitten ota kissaakaan. Ei sekään ole mikään helppo eläin.

Minä olen antanut koiran maalle pois, koska se ei viihtynyt kaupungissa. Siinä oli kaikki metsästyskoiran piirteet, mitä en tiennyt koiraa ottaessani, koska myyjä valehteli roduista. Koira pääsi hyvään kotiin ja kävi meillä hoidossa, kun omistajat lähtivät reissun päälle. Itkin silti silmät päästäni aina, kun se lähti maalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten niin et pysty tarjoamaan? Perustele syysi luopua koirasta. Ei kai se vain ole oma kyllästymisesi ja jaksamisesi? Älä sitten ota kissaakaan. Ei sekään ole mikään helppo eläin.

Minä olen antanut koiran maalle pois, koska se ei viihtynyt kaupungissa. Siinä oli kaikki metsästyskoiran piirteet, mitä en tiennyt koiraa ottaessani, koska myyjä valehteli roduista. Koira pääsi hyvään kotiin ja kävi meillä hoidossa, kun omistajat lähtivät reissun päälle. Itkin silti silmät päästäni aina, kun se lähti maalle.

Suurin syy on tämä kolmas tuleva lapsi. Kaikki aika menee vauvaan ja loppu aika lapsiin. Missä välissä ehtisin lenkkeillä koiran kanssa? En missään välissä. Koira harrastuskin jäisi välistä. Tämä harmittaa minua suuresti mutta ei taida olla oikein muuta vaihtoehtoa. Mutta Kissa tulee lasten toiveesta.

Vierailija

Älä edes pliis ajattele mitään kissaa.
Toisaalta toivoisin että koira pääsisi kotiin ja olisi rakastettu mutta se raukkaparka luulee että rakastatte nyt häntä :./ ei se ymmärrä kodinvaihtoa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
1,5-vuotias ja 3-vuotias yhteistuumin mankuvat kissaa? ne varmaan tykkäis sellasesta robottikissastaki :)

Oikeasta kissasta ne on puhuneet! Ei meille robottia tule vaan kissa.

Vierailija

Tota noinnii... Kannattaakohan sitä ruveta mitään kissaa noin nuorten lasten revittäväksi hankkimaan. Kissan osto pitäisi olla sinun oma päätös, että haluat kissan eikä lapsen joke ei edes kasvattamisesta ymmärrä. Entäpäs sitten kun ne kyllästyvät kissaan ja alkavat vinkumaan takaisin koiraa? Myytkö kissan ja ostat uuden koiran?!Minusta sinun kannattaisi odoittaa että ne kasvavat. ( nuorin ainakin se 8 vuotias ) ennenkuin mitään uutta lemmikkiä alat ostamaan ja harkitse, harkitse tarkkaan jaksatko jättää eläinparan heidän hampaisiinsa jos et itse jaksa sitä hoitaa. Eläin ei ole mikään lelu!

Vierailija

No kissa ei kyllä ole mikään pikku pentujen lemmikki.
Meillä lapset 4,5v ja 4kk niin meidän 10v norjalainenmetsäkissa
Vähät välittää lapsista on täysin minun kissa kun taas koira 7v bordercollie on ihan lasten perään koko ajan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat