Olen sairaanhoitaja ja haluan pitää perinteistä kiinni
Nykyajan nuoret naiset kouluttautuvat niin korkealle, että unohtavat oman paikkansa. Sanooko nykyään termi "kodin hengetär" heille yhtään? Enää ei nainen kokkaa lämmintä kotiruokaa, siivoa paikkoja kodikkaimmiksi tai ole tarpeeksi läsnä lasten kanssa. Lapsia ei välttämättä tehdä ollenkaan, kun oma ura on tärkeämpi!
Olen surullinen tästä. Tuosta vain voivat naiset palkata siivoojan, kokin tai lapsenhoitajan. Ei tule olemaan perinteisiä perherooleja, kun naisetkin yrittävät tavoittaa miehen roolin perheessä. Sukupuoletkin yritetään neutralisoida, vaikka on ja tulee olemaan kaksi eri sukupuolta, joille on omat tehtävänsä.
Siskontyttöni yrittää isoveljensä tapaan hakeutua oikeustieteelliseen, vaikka kaikki me tiedämme, että siellä nainen ei kerta kaikkiaan menesty. Naisella ei ole kylmää ja vakaata miehen asennetta vaan hellä ja lämmin asenne sekä kyky taipua empatiaan, josta erityisesti hoitoaloilla hyötyy. Olen yrittänyt vihjailla tyttöä siirtymään hänelle sopivampaan alaan, mutta itsepintaisesti on todennut löytävänsä oikiksesta hänelle sopivan ammatin.
Inhottaa, kun edes siskoni ei ole tästä samaa mieltä kanssani vaan käskee minua tukemaan tyttönsä päätöstä. Eikö hänkään ymmärrä, kuinka sokeaksi olemme tulleet, kun naisetkin pyrkivät samoihin tulotasoihin miesten kanssa? Kohta asevelvollisuus koskee naisiakin!
Halusin avautua tästä minua piinaavasta ja huolestuttavasta ilmiöstä. Toivottavasti tämä on vain ohimenevää ja ihmiset tajuavat, että perinteiset sukupuoliroolit ovat oikea tapa elää.
Kommentit (25)
Olen kolmikymppinen nainen, joten arvauksesi meni aivan päin honkia. Eikä tämä edes ole trolli vaan fakta, jonka olette voineet todeta viime aikoina. Miksi naiset haluavat kylmäpäisiksi uranuurtajiksi, kun hengettären rooli olisi paljon suotuisampi ja naisellisempi?
AP
Niin paska ettei jaksa edes provosoitua. Ens kerralla enemmän yritystä, jooko?
Tähän vuodenaikaa tulee kyl paljon poroja, mut oon iha livenä tällasiin tyyppeihin törmänny :D miehiin enemmän, mutta pari naistakin on ollut joukossa. Yks oma täti, toivottavasti et ole sinä, sillä aloitukses kuulostaa pelottavan tutulta..
Siis provoja* :---------DDDDD ejelline
Tämä säälittävä trollihan oli sitten satavarmasti miehen kirjoittama. Miehen, joka on sairaalassa käynyt korkeintaan potilaana, tai vieraana. Tosin eihän hän väittänytkään nainen olevansa, ainoastaan sairaanhoitaja, mutta ei satavarmasti ole sitäkään.
Minä kyllä miehenä tunnistan miesten kirjoitukset jo ensi lauseista ja niin tälläkin kertaa. Ylipäätään tämän palstan trolleista noin 90% on miesten tekemiä.
Mutta joo, tämä trolli oli siis ripulikurasarjaa, jos sitäkään ja herätti lähinnä myötähäpeää, tosin oli niin sysipaska, ettei herättänyt kunnolla edes sitäkään.
Palstan vanhempana trolliasiantuntijana anna tälle trollille tasan nelosen ja asteikkoni on siis nelosesta kymppiin. Ei missään nimessä jatkoon, ei edes keräilyeriin.