Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa jouluateriaa kannattaa vanhemmille kertoa olevansa lesbo?

Vierailija
23.12.2015 |

Olen 32 v ja siis päättänyt viimein tulla kaapista vanhemmilleni ja lähisuvulle. Huomenna siihen on hyvä mahdollisuus, kun koko joukko on koolla jouluaterialla. Nyt mietin pitäisikö kertoa heti alussa gaarilohta maistellessa vai vasta lämpimän ruuan aikaan?

Olen muuten valmistautunut tilanteeseen pikkuisella jallupullolla, ilman rohkaisua en tuohon pystyisi (isä on sellainen)

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosikkolesbojen kustannuksella vähän hupsuttelin.

ap

Jälleen tämä väärennös kirjoittaa. :) Varo ettei kinkkusi pala uuniin.

Alkuperäinen ap

Minä lopetin jo tämän huonona hetkenä syntyneen ketjuni. Lopettaisit sinäkin.

Aito ap

Minulla on oikeus kirjoittaa tärkeistä asioista.  Oletko empatiakyvytön?

Alkuperäinen ap

Vierailija
62/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ap:t nukkumaan!

T: toisen ketjun ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Alkuperäinen ap

Aito ap

Alkuperäinen ap

Ilmoitin kiusausviestisi ylläpidolle. Keksi oma juttu äläkä sotke toisten ketjua. Hyvää joulua.

Aito ap

Vierailija
64/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesboissa on jotain vikaa...

Vierailija
65/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Alkuperäinen ap

Aito ap

Alkuperäinen ap

Ilmoitin kiusausviestisi ylläpidolle. Keksi oma juttu äläkä sotke toisten ketjua. Hyvää joulua.

Aito ap

Ilmoitin viestisi asiattomaksi. Syynä homofobia ja kiusaaminen.

Alkuperäinen ap

Vierailija
66/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quo

Ruokailun jälkeen porukka ikävästi jakaantuu: lapset alkavat leikkiä saamillaan star wars -leluilla, miehet menevät ulos tupakalle ja äiti lataa tiskikonetta. Olen miettinyt tätä paljon ja paras hetki on ruokailu.

ap

Säästä edes lapset.

Vierailija
67/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Alkuperäinen ap

Aito ap

Alkuperäinen ap

Aito ap

Ilmoitin viestisi asiattomaksi. Syynä homofobia ja kiusaaminen.

Alkuperäinen ap

AP pitää lesboutta vitsinä. Häpeäisit.

Vierailija
68/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Alkuperäinen ap

Aito ap

Alkuperäinen ap

Aito ap

En oo alkuperäinen ap, mutta tää sun viestittely on häirintää. Toivon todellakin ettei lapsestasi tuu gay, olisi meinaan kamala  kohtalo olla sun kasvatettavana.

Vierailija
69/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Alkuperäinen ap

Aito ap

Alkuperäinen ap

Aito ap

En oo alkuperäinen ap, mutta tää sun viestittely on häirintää. Toivon todellakin ettei lapsestasi tuu gay, olisi meinaan kamala  kohtalo olla sun kasvatettavana.

AP pitää kaapista tulemista vitsinä. Siinä sulle kasvattajaa.

Vierailija
70/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen todella että vielä 2015 homoista tehdään pilkkahahmoja herättämään pahennusta.

Vierailija
71/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen todella että vielä 2015 homoista tehdään pilkkahahmoja herättämään pahennusta.

Sitä samaa minäkin ihmettelen, miten tämä "aito ap" kehtaa?

Alkuperäinen ap

Vierailija
72/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä sen "miespuolinen lesbo"? Siis siilitukkainen ja lihava?

Vierailija
73/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa nämä kerrotaan gaarilohen syönnin lomassa

Vierailija
74/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa, että ainakin suurin osa näistä vastaajista on heteroita. Kaapista ulos tuleminen ei ole mitään huomiohuoraamista tai seksiasioista puhumista (viimeinen on muuten ihan klassista homofobiaa).

Oma lesbouteni on ainakin erittäin iso osa mua ihmisenä. Se on mulle tärkeä identiteetti. Meillä on oma kulttuuri ja historia, meitä kohdellaan eri tavalla, jne., se vaan vaikuttaa mun elämään tosi monella tavalla. Ja siksi oikeastaan heteroiden kommentit tyyliin: "No vittu ketä kiinnostaa, ei lesbous ole mikään iso juttu enää" on ensinnäkin väärin koska homofobiaa on vieläkin hyvin paljon joka puolella maailmassa ja toisekseen se on myös aika loukkaavaa, koska tulee sellainen tunne, etteivät nuo kommentoijat lainkaan kunnioita mua ihmisenä. Suurimmalle osalle lesboista se ON ihan helvetin iso juttu, syystä tai toisesta.

Ap, kaapista ulos tulo (etenkin perheelle!) on tosi vaikea juttu ja jos susta tuntuu, että jouluna on hyvä aika kertoa, niin sitten kerrot jouluna. Jos sun identiteettisi/rakkauselämäsi on jollekin niin kamala juttu, että se pilaa jonkun tunnelman/koko joulun, niin se on sitten sen ihmisen häpeä. Sulla on oikeus kertoa siitä, ei joulu ole mikään niin helvetin pyhä juttu, että tarvii jokaisen lauseen tai keskusteluaiheen kohdalla miettiä, saako tämän nyt sanoa. Ja uskon, ettei sitä oikeaa hetkeä voi etukäteen ennustaa, tiedät varmaan vasta sitten siinä hetkessä, mitä tehdä ja koska.

Sinuna kuitenkin ehkä odottaisin ja kertoisin kaikille erikseen myöhemmin, sillä tavalla kaikki saisivat varmasti sanottua kaiken sanottavansa ihan rauhassa kahdestaan tai pienemmässä porukassa. Mutta kuten sanoin, tee miten vaan susta itsestä tuntuu oikealta.

Onnea, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Vierailija
75/99 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju kyl nauratti ;) mut siis rehellisesti mä en viittis tehä tommosta showta , ymmärtävät sitten kun se kumppani löytyy. tai sitten eivät mut mä oon sen verran itsenäinen et kummatkin on ok

Vierailija
76/99 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee gaarilohesta sellainen pimppi nyytti ja nuole sitä pöydässä ja sano "arvaatteko, arvaatteko jo"

Voi jumalauta mä repesin niin totaaliseen nauruun, että mieskin heräsi ja tuli kysymään mitä helvettiä sä naurat, vaikka se on makkarissa ja ite olkkarissa :DD Mulla valahti kahavitki suusta ku purskahdin yhtäkkiä nauruun :DD 

Vierailija
77/99 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa, että ainakin suurin osa näistä vastaajista on heteroita. Kaapista ulos tuleminen ei ole mitään huomiohuoraamista tai seksiasioista puhumista (viimeinen on muuten ihan klassista homofobiaa).

Oma lesbouteni on ainakin erittäin iso osa mua ihmisenä. Se on mulle tärkeä identiteetti. Meillä on oma kulttuuri ja historia, meitä kohdellaan eri tavalla, jne., se vaan vaikuttaa mun elämään tosi monella tavalla. Ja siksi oikeastaan heteroiden kommentit tyyliin: "No vittu ketä kiinnostaa, ei lesbous ole mikään iso juttu enää" on ensinnäkin väärin koska homofobiaa on vieläkin hyvin paljon joka puolella maailmassa ja toisekseen se on myös aika loukkaavaa, koska tulee sellainen tunne, etteivät nuo kommentoijat lainkaan kunnioita mua ihmisenä. Suurimmalle osalle lesboista se ON ihan helvetin iso juttu, syystä tai toisesta.

Ap, kaapista ulos tulo (etenkin perheelle!) on tosi vaikea juttu ja jos susta tuntuu, että jouluna on hyvä aika kertoa, niin sitten kerrot jouluna. Jos sun identiteettisi/rakkauselämäsi on jollekin niin kamala juttu, että se pilaa jonkun tunnelman/koko joulun, niin se on sitten sen ihmisen häpeä. Sulla on oikeus kertoa siitä, ei joulu ole mikään niin helvetin pyhä juttu, että tarvii jokaisen lauseen tai keskusteluaiheen kohdalla miettiä, saako tämän nyt sanoa. Ja uskon, ettei sitä oikeaa hetkeä voi etukäteen ennustaa, tiedät varmaan vasta sitten siinä hetkessä, mitä tehdä ja koska.

Sinuna kuitenkin ehkä odottaisin ja kertoisin kaikille erikseen myöhemmin, sillä tavalla kaikki saisivat varmasti sanottua kaiken sanottavansa ihan rauhassa kahdestaan tai pienemmässä porukassa. Mutta kuten sanoin, tee miten vaan susta itsestä tuntuu oikealta.

Onnea, toivottavasti kaikki menee hyvin!

En ole hetero. Lue tuo avaus vielä ajatuksella, ja sano ettei se ole trollausta. Jallupullo ja gaarilohta? Ja jos onkin totta, niin kyllä minä antaisin ihmisten syödä rauhassa, varsinkin jos on odotettavissa että joku reagoi ikävästi. Tämä ikävä reaktio saattaa pilata monen joulutunnelman - ei siis lesbous. Tästä syystä jouluillallisen omiminen kaapistatulobileiksi olisi todella itsekästä.

Yhdyn ehdotukseesi siitä, että kannattaa kertoa myöhemmin. Viestisi perusteella olet fiksu ja empaattinen ihminen :)

Vierailija
78/99 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks näitä asioita pitää sanoa? ennoo koskaan ymmärtänyt näin semiheterona. en esittele poikaystäviä heille koska he arvostelee ja haukkuu eikä muutenkaan kuulu heille koko asia. en kysy pahalla huom.

Vierailija
79/99 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoh, tehdäänpä taas provo jossa HOMOSEKSUAALINEN IHMINEN on naureskelun kohteena typerien HOMOSEKSUAALISTEN TAPOJENSA takia. Hoh hoh heh heh hah hah hih hih höh höh hah.

Vähänkö oot ap nolo.

Vierailija
80/99 |
24.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärrän AP:tä. Vuosikausien salailu on varmasti todella rankkaa. Hyvässä lykyssä saa joka joulu kuunnella itse vitsailuja nirsoilevista nykynaisista, joille ei tavalliset miehet kelpaa. Täräyttelisin vaan menemään kertakirpaisulla. Miksi lesbon pitäisi olla niin kovin hienotunteinen, ettei pilaisi muiden joulua "järkyttävällä paljastuksellaan". Ajoituskin on täydellinen, kaikki koolla ja jos suku kestä, tulee kerralla selväksi. Vielä rasittavampaa olisi tipotelleen kertoa aina yhdelle kerrallaan. Niinhän tämä homopoliitikko keskustastakin teki vuosikymmenien salailun jälkeen asian kerralla julkiseksi ja luin tarinan lehdestä tippa linssissä. Huom. en ole itse lesbo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan