Missä vaiheessa jouluateriaa kannattaa vanhemmille kertoa olevansa lesbo?
Olen 32 v ja siis päättänyt viimein tulla kaapista vanhemmilleni ja lähisuvulle. Huomenna siihen on hyvä mahdollisuus, kun koko joukko on koolla jouluaterialla. Nyt mietin pitäisikö kertoa heti alussa gaarilohta maistellessa vai vasta lämpimän ruuan aikaan?
Olen muuten valmistautunut tilanteeseen pikkuisella jallupullolla, ilman rohkaisua en tuohon pystyisi (isä on sellainen)
Kommentit (99)
Ei tuollaista asiaa edes tarvitse kertoa. Näkevät sitten kun alat seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Olen 32 v ja siis päättänyt viimein tulla kaapista vanhemmilleni ja lähisuvulle. Huomenna siihen on hyvä mahdollisuus, kun koko joukko on koolla jouluaterialla. Nyt mietin pitäisikö kertoa heti alussa gaarilohta maistellessa vai vasta lämpimän ruuan aikaan?
Olen muuten valmistautunut tilanteeseen pikkuisella jallupullolla, ilman rohkaisua en tuohon pystyisi (isä on sellainen)
Mitä väliä enää nylyisin onko hetero tai lesbo...
Prouvou... Mutta mitä varten alkaisit siitä kenellekään tiliä tekemään, oli joulu tai juhannus. Asia tulee ilmi sinä päivänä kun ilmoitat tulevasi tyttöystäväsi kanssa kyläilemään, tai jossain luonnollisessa tilanteessa muuten ennen sitä. En koskaan ole tajunnut tätä ihmeellistä showta mikä joillakin ihmisillä liittyy tähän aihealueeseen. Minusta ajatus on lähtökohtaisesti loukkaavakin, siis se että pitäisi muka alkaa tilittää tällaista seksuaalisuusasiaansa tiedonjanoisille satunnaisille heteroille. En varmasti alkaisi. Jos olisin sinkku ja joku kysyisi että noh oletkos miestä ajatellut itsellesi hommata, niin sitten voisin sanoa tai yhtä lailla naista, mulle kun menee molemmat.
Aloittaisin heti tervetuliaismunatoti kädessä, että ei nää munahommat oo oikein mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtiessä jos isä on sellainen.
Lesbo vai?
En usko että ap viittasi tuohon kertoessaan isän olevan sellainen.
Jos mun perheeni ei tiedä että olen homo niin ei ne ole mua koskaan tunteneetkaan. Ei ole mitään tarvetta alkaa siitä selittämään.
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi jouluaterialla. Miksi pitäisi kertoa juuri silloin? Jos arvelet, että tulee ongelmia, kukaan ei "pääse pakoon" joulupöydästä, on myöskin vaikea mennä minnekään rauhoittumaan ja ajattelemaan itsekseen asiaa, jos on taipuvainen räjähtämään (isäsi ehkä on sellainen vai miksi juuri hänelle kertominen on vaikeaa?)
Haluaisin varmaan saada omalta lapseltani vastaavan tiedon ihan rauhassa kahdestaan, enkä todellakaan koko suvun ollessa paikalla. Tuohan on yksityinen asia eikä mikään sukukekkeri-ilmoituksen paikka.
Siksi juuri ajattelinkin kertoa joulupöydässä, kun on isompi joukko paikalla. Ei tarvitse sitten erikseen isovanhemmille ja sisaruksille ja niiden lapsille ilmoitella. Voidaan sitten keskustella asiasta joulupöydässä yhdessä, niin ajattelin, että puitaisiin vähän tilannetta.
ap
Täytyykö siitä tehdä numeroa. Huikkaa vaikka poislähtiessä, että toivottavasti ensi vuonna mukanasi on tyttöystäväsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi jouluaterialla. Miksi pitäisi kertoa juuri silloin? Jos arvelet, että tulee ongelmia, kukaan ei "pääse pakoon" joulupöydästä, on myöskin vaikea mennä minnekään rauhoittumaan ja ajattelemaan itsekseen asiaa, jos on taipuvainen räjähtämään (isäsi ehkä on sellainen vai miksi juuri hänelle kertominen on vaikeaa?)
Haluaisin varmaan saada omalta lapseltani vastaavan tiedon ihan rauhassa kahdestaan, enkä todellakaan koko suvun ollessa paikalla. Tuohan on yksityinen asia eikä mikään sukukekkeri-ilmoituksen paikka.
Siksi juuri ajattelinkin kertoa joulupöydässä, kun on isompi joukko paikalla. Ei tarvitse sitten erikseen isovanhemmille ja sisaruksille ja niiden lapsille ilmoitella. Voidaan sitten keskustella asiasta joulupöydässä yhdessä, niin ajattelin, että puitaisiin vähän tilannetta.
ap
:D Hauska
Puisitte tilannetta...? Kuinka kiinnostavaa. Varmasti kaikkien mielestä aivan äärikiinnostavaa. Huomionhakuinen much? Todella typerä provo, ihan kuule suoraan sanon. Sun kohdalla voi olla kyse ennemminkin jostain muotioikusta, sen verran tuntuu olevan minä minä minä - meininkiä. Olisin ihan tahallani tommoselle että aha, ojennatkos seppo sieltä sen dijonia, jaa olitte australiassa vai...
bi
Oikeasti.. tuo asia ei kiinnosta ketään muuta kuin sinua.
Jos joku alkaisi joulupöydässä puimaan mun seksielämääni niin mä lähtisin kotiin.
32-v lesbo kaapissa vielä 2015. Jonne ei nyt nähnyt yhtään vaivaa provon kanssa.
Mahdollinen tilanne
AP: kling kling, kröhöm, mulla olisi ilmoitusluontoista asiaa teille kaikille... jaarijaari jaarijaari, läpäläpä, pimpit, minäminä, läpäläpä, miiiinää, huom. minä, läpäläpä, jaari jaari...
MUUT: päät alkavat vähitellen nuokkua, nielaistuja hienovaraisia haukotuksia, viiniä kaadetaan kiihtyvässä tahdissa lisää, vetäistään jo isoja kulauksia, kelloa vilkuillaan...
ap: läpäläpä, päläpälä, ja sitten läpä läpä, ja meinaan homoiluksi meni, läpäläpäläpä, päläpälä
Niin, eletään vuotta 2015 vielä hetkisen aikaa. You're not that special!
Siinä vaiheessa kun syötte tuomiasi aprikooseja ja viikunoita, voit kertoa asian aiheuttamasta mielleyhtymästä.
Laita paita jossa lukee " Pillua tekee mieli "
Yhdellä lesbolla nähny sellasen
Kylläpä täällä on kriittistä väkeä. Ja jotkut epäilevät minua provoksi. No voin kertoa, että olin naimisissa aiemmin miehen kanssa, mutta eihän se luonnistunut kun huomasin pitäväni vain naisista. Siksi tämä aihe on tavallista "Kallion lesboa" mutkikkaampi.
Ja tätä haluani puida asiaa on myös arvosteltu täällä. Siksi haluan keskustella suvun kanssa, kun haluan tietää, miltä heistä tuntuu minun lesbouteni.
ap
Oletko ihan varma että se suku haluaa juuri joulupöydässä puida tunteitaan sun seksiasioita kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma että se suku haluaa juuri joulupöydässä puida tunteitaan sun seksiasioita kohtaan?
Joulupöydässä, missä on sukuakin, isoäidit sun muut, paikalla, nimenomaan riski jäädä vaille huomiota on melko suuri. AP haluu vain pitää keskustelun pääpainon siellä, missä sen kuuluukin olla. Eli AP:ssä itsessään.
Lesbo vai?