Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan parempaa palkkaa - mitä opiskella?

Vierailija
22.12.2015 |

Minne minun kannattaisi hakeutua opiskelemaan että saisin paremman elintason? Ennestään olen ylioppilas, laborantti ja välinehuoltaja. Välinehuoltajan peruspalkka on 1800€/kk _brutto_. Laborantin töihin en ole päässyt ollenkaan. Ahdistaa kun on vaikea tulla toimeen ja uutisten mukaan asuinkustannukset tulevat vielä nousemaan niissäkin lähikaupungeissa mihin olin ajatellut muuttaa elinkustannuksia pakoon.

Kiinnostuksen kohteita lähinnä biologia ja terveystieteet, kemia ei ehkä riittävästi. Opiskella jaksaisin max 4 vuotta, osa mielellään avoimessa yliopistossa. Työtilanteen olisi oltava hyvä! Tavoite_netto_palkka olisi sellainen 1900€ tai yli.

Osaako kukaan ehdottaa jotain?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 1900€ on siis unelma, sillä saa jo etelänmatkan joka kuukausi tai kahden kuukauden sapattivapaan joka vuosi, verrattuna nykyisiin tuloihini. Minimissään haluaisin noin 1700-1800€ nettona. Onkohan liikaa toivottu?

ap

Vierailija
2/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajaksi? Palkasta en tosin tiedä. Tai onnistuuko neljässä vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähde hammaslääkikseen! ei tosin 4v riitä mutta loput olisi sen arvoista!

Vierailija
4/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystieteitä ei pääse opiskelemaan ellei ole pohjalla terveysalan AMK-tutkintoa (tai vastaavaa aiempaa opistotason tutkintoa). Ylipäänsä muutenkin kuulostaa aika mahdottomalta suorittaa joku tutkinto pelkästään avoimessa. Olisiko nykyisessä työssäsi mitään etenemismahdollisuuksia? Hankkisit esimiespätevyyden tai jotain muita vastuita?

Vierailija
5/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten olisi farmaseutti? Vai onko liian kemiaa?

Vierailija
6/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se farmaseutin palkkakaan kovin kummoinen ole: http://www.farmasialiitto.fi/tyosuhdetoiminta/tyoehtosopimukset/apteekk…

Vierailija
7/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitajaksi? Palkasta en tosin tiedä. Tai onnistuuko neljässä vuodessa.

Ei onnistu 4:ssä vuodessa, koska se sairaanhoitaja 3,5v + terveydenhoitajaopinnot, ehkä 5 vuotta yhteensä?

ap

Vierailija
8/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen merkonomi, kirjanpitäjä. 2000e netto

Vierailija
9/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee Norjaan duuniin

Vierailija
10/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi

Vierailija
11/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lähde hammaslääkikseen! ei tosin 4v riitä mutta loput olisi sen arvoista!

Hammaslääketidettä olen joskus tosissaan miettinytkin, mutta pelkään että minulle kehittyisi pahat ranne- ja hartiavaivat. Tai siis noita on hieman jo nyt. Pelkään myös että onnistun säheltämään ja pudottamaan poran jonkun suuhun. :-(

ap

Vierailija
12/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen farmaseutti. Nettopalkka 2000 euroa.

Vierailija
13/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajan opinnot ovat laajuudeltaan 240op ja kestävät 4 vuotta. Palkka on tosin pääkaupunkiseudulla karkeasti n. 2400-2500€/kk brutto ja muualla Suomessa saman verran tai vähemmän.

T. Terveydenhoitajien ope

Vierailija
14/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveystieteitä ei pääse opiskelemaan ellei ole pohjalla terveysalan AMK-tutkintoa (tai vastaavaa aiempaa opistotason tutkintoa). Ylipäänsä muutenkin kuulostaa aika mahdottomalta suorittaa joku tutkinto pelkästään avoimessa. Olisiko nykyisessä työssäsi mitään etenemismahdollisuuksia? Hankkisit esimiespätevyyden tai jotain muita vastuita?

Laitoin että _osa_ tutkinnosta avoimessa. Esim. sivuaine, jos siis yliopistotutkinnosta puhutaan.

Esimiestehtäviin en halua.

ap

Vierailija
15/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneutta.

Vierailija
16/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo sanotaan että farmasia on ihan ok vaihtoehto, mutta ei intohimo. Tosin ei mikään muukaan taida olla intohimo. Opiskelussa taitaa olla todella paljon kemiaa ja reseptitiskityö näyttää tylsältä (ei millään pahalla!). Onkohan perusfarmaseutilla lääkkeiden valmistustyötä tms mielenkiintoisempiakin työehtäviä? Iso plussa siitä että farmasian perusopintoja voi opiskella avoimessa!

ap

Vierailija
17/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö hankkimaan nykyisen työsi lisäksi jotain pientä lisätuloa sen muutaman satasen kuussa? Ei minusta kuulosta kovin järkevältä muutaman satasen vuoksi opiskella montaa vuotta uutta ammattia, varsinkin, kun mieleistä/sinulle kelpaavaa ammattia ei ihan heti näytä löytyvän.

Vierailija
18/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajaksi

En tiedä pystyisinkö

äp

Vierailija
19/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseuttina voi olla myös sairaalan apteekissa tai osastolla :)

En minäkään avoapteekissa työskentele, en jaksaisi sitä. Pakollinen harjoittelu riitti. Omasta työstäni tykkään todella, on monipuolista ja säännöllinen työaika (ma-pe).

T. Se kahden tonnin farmasisti

Vierailija
20/37 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöksi? 4,5v, palkka n.40 000/v. Yötöitä paljon!

T. Klö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi