Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukumme on sopinut, ettei aikuisille osteta lahjoja. Voiko lapsettomia kuitenkin edellyttää ostamaan lahjoja sukulaislapsille?

Vierailija
22.12.2015 |

Minusta lapsettoman pariskunnan ei tarvitse ostaa lahjoa kenellekään, koska heillä ei ole omia lapsia.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei tarvitse ostaa lahjoja kenellekään.

Vierailija
2/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaistahan tuossa on se, kuka on sopinut, koska mikään suku ei sovi mitään vaan kyse on yksilöistä. Jos sopijoina ovat ne perheet, joilla on lapsia, ovat he aika itsekkäitä, kun menevät sopimaan tuollaista huomioimatta lapsettomia.

Meillä siis lapsiperheet ovat sopineet, että lapsiperheiden aikuisille ei osteta lahjoja ja lapsettomille ja isovanhemmille ostetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan toisten lapsille ostele lahjoja. Aika hölmö sääntö että ostetaan vain lapsille. Olemme tehneet niin että jokainen ostaa yhden lahjan yhdelle henkilölle jolloin jokainen ostaa yhden lahjan ja jokainen saa yhden lahjan! Yleensä parempi että lapset valitsevat toisilleen ja aikuiset toisilleen. Meillä on toiminut näin tarkoitus vain tuottaa pientä joulumieltä ja ulkomaille ei paketteja viitsi alkaa kuljettelemaan!

Vierailija
4/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ostanut lahjoja kelle lystään enkä piittaa mistään "sopimuksista" mitään. En mä niitä siksi osta, että saisin jotakin takasin eikä niiden ostosta muut päätä kuin minä. Se on erikseen jos joku sanoo, että: "Minä kiellän sinua ostamasta joululahjaa minulle." Ei ole kellään ollut pokkaa tohon.

Vierailija
5/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi edellyttää ketään ostamaan lahjoja kenellekään. Jokainen antaa lahjoja jos itse niin haluaa ja kenelle haluaa.

Vierailija
6/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei osteta lahjoja sukulaislapsille. Vain kummilasta muistetaan, muuten ei käy edes mielessä lahjoa. Lapsilla on 18 serkkua (osa uusperheissä, biologisia vain 11), joten tulisi aika kallis joulu jokaista muistaessa.

Vierailija
7/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatte lahjoja, jos haluatte. Ette anna, jos ette halua. Minusta varsinkaan ei kannata antaa, jos kokee, että kyse on vaihdannasta ja laskee vielä, että takaisin saatu lahja on arvoltaan vähintään samaa tasoa kuin mitä itse annatte.

Vierailija
8/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai tosiaan "lapselliset" ole myöskään velvoitettuja ostamaan lahjoja koko suvun kakaroille vain siksi, että heilläkin on lapsia.

Vierailija
9/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin äitini ilmoitti että ovat sopineet ettei osteta lahjoja (siis meidän suku ei osta toisilleen lahjoja), sanoin vaan että kiva mutta itse en ole tuollaista sopinut ja ostan teille lahjat. Siskon lapsille en ostanut mitään koska saavat sitä romua jo niin paljon kaikkialta.

Ketään ei voi velvottaa ostamaan lahjoja tai olemaan ostamatta.

Vierailija
10/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi niin, että kun sain lapsia en saanut enää joululahjoja. Vanhempani ostavat niitä nyt meidän lapsille. Ja minä annan heille edelleen lahjan.

Mies saa kyllä omilta vanhemmiltaa ja siskoltaan lahjan, vaikka itse ei osta heille mitään. Minä ostan hellekin, mutta en saa mitään. Eipä aina mene tasan =)

Vierailija
11/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitsekaan, mutta ihmisillä nyt on kuitenkin tapana noudattaa erilaisia sosiaalisia sopimuksia ja normeja. Tässä oli kymys siitä, onko tällainen sosiaalinen sopimus reilu vai ei. -ap

Vierailija
12/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sisko on lapseton ja hän ostaa minun lapsilleni lahjat. Minä puolestaan ostan lahjan siskolleni. Siskon lahjaan käytän rahaa suunnilleen saman verran, mitä hän. Tiedän, mitä lapset saavat lahjaksi ja olen kysynyt siskoltani, mitä hän haluaa.

Vierailija
13/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai tosiaan "lapselliset" ole myöskään velvoitettuja ostamaan lahjoja koko suvun kakaroille vain siksi, että heilläkin on lapsia.

Ei ole velvollisuutta, mutta näin on kuitenkin sovittu. Meillä on pieni suku. -ap

Vierailija
14/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi niin, että kun sain lapsia en saanut enää joululahjoja. Vanhempani ostavat niitä nyt meidän lapsille. Ja minä annan heille edelleen lahjan.

Mies saa kyllä omilta vanhemmiltaa ja siskoltaan lahjan, vaikka itse ei osta heille mitään. Minä ostan hellekin, mutta en saa mitään. Eipä aina mene tasan =)

Lopeta miehen sukulaisten muistaminen, sehän on miehen homma kokonaan.

Vierailija
15/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun sisko on lapseton ja hän ostaa minun lapsilleni lahjat. Minä puolestaan ostan lahjan siskolleni. Siskon lahjaan käytän rahaa suunnilleen saman verran, mitä hän. Tiedän, mitä lapset saavat lahjaksi ja olen kysynyt siskoltani, mitä hän haluaa.

Onpa outoa. Miksi sisko ei vain osta itselleen, mitä haluaa, ja sinä lapsille, mitä lapset haluavat? Miksi pitää kierrättää rahaa tuolla tavalla?

Vierailija
16/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitsekaan, mutta ihmisillä nyt on kuitenkin tapana noudattaa erilaisia sosiaalisia sopimuksia ja normeja. Tässä oli kymys siitä, onko tällainen sosiaalinen sopimus reilu vai ei. -ap

Eihän tuo reilua ole ja itseänikin ottaisi pannuun, mutta hankkisin tuossa tilanteessa tyyliin 3 euron suklaarasian joka tenavalle ja paketoisin hienosti. Ei kai kukaan kehtaa valittaa, että liian halpa lahja. Ja JOS hankitte joskus lapsia, niin omannekin saavat sitten jotakin. Mutta mikään pakko tuohon sirkukseen ei ole ryhtyä.

Vierailija
17/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös tuommoinen sopimus, mutta lapsille ostetaan siis lahjat. Toisella veljellä ei ole lapsia, joten me ostamme hänelle ja hänen avovaimolle lahjan, vaikka näin ei siis oltu sovittu. Reiluuden nimissä..

Mutta, mä en ihan tiedä mitä ajattelen tuommoisista sopimuksista. Ihan ok, mutta mä kyllä hankin lahjan toiselle ajattelematta, että hankkiiko hän minulle. Haluan ilahduttaa.

Vierailija
18/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo reilua ole ja itseänikin ottaisi pannuun, mutta hankkisin tuossa tilanteessa tyyliin 3 euron suklaarasian joka tenavalle ja paketoisin hienosti. Ei kai kukaan kehtaa valittaa, että liian halpa lahja. Ja JOS hankitte joskus lapsia, niin omannekin saavat sitten jotakin. Mutta mikään pakko tuohon sirkukseen ei ole ryhtyä.

Okei, voitko vielä lyhyesti perustella, miksi se ei ole mielestäsi reilua? Tiedän, että moni on tätä mieltä, mutta haluaisin joitakin konkreettisia perusteluja.

En muuten ole lapseton. -ap

Vierailija
19/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan joulu- ja synttärilahjan kaikkien sisarusten lapsille, joita on kuusi, eikä kukaan sisarus osta minulle mitään. Ei myöskään syntymäpäivälahjaa, vaikka minä lähetän kaikille jotain, sekä lapsille että aikuisille. Kiva olla vanhin. Muut tekee keskenään niin, että kukin ostaa omille lapsilleen ja muut antaa siihen rahat. Minä vaan ostan ja lähetän kaikille. "No kun sä haluut." No niin haluankin, mutta ois kiva joskus saada jotain. Joulukortin yleensä saan, mutta synttäreillä riittää tekstari tai sähköposti näemmä. Plääh. Asun vielä ulkomailla, niin ois kiva saada vaikka Fazerin suklaata tai hapankorppuja tai jotain ihan pientä.

Vierailija
20/46 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama täällä! Kyllä oon vähän loukkaantunut.

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan joulu- ja synttärilahjan kaikkien sisarusten lapsille, joita on kuusi, eikä kukaan sisarus osta minulle mitään. Ei myöskään syntymäpäivälahjaa, vaikka minä lähetän kaikille jotain, sekä lapsille että aikuisille. Kiva olla vanhin. Muut tekee keskenään niin, että kukin ostaa omille lapsilleen ja muut antaa siihen rahat. Minä vaan ostan ja lähetän kaikille. "No kun sä haluut." No niin haluankin, mutta ois kiva joskus saada jotain. Joulukortin yleensä saan, mutta synttäreillä riittää tekstari tai sähköposti näemmä. Plääh. Asun vielä ulkomailla, niin ois kiva saada vaikka Fazerin suklaata tai hapankorppuja tai jotain ihan pientä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä