Auttakaa nopeasti! Olen kaupassa ostamassa joululahjoja!
Pitäisi saada lasipurkki kahvipapuja varten kaverille. Etsii siis sellaista purkkia, johon mahtuisi 450g kahvipapupussin sisältö kokonaan. Edessäni on 0,6 litran ja 1 litran purkit. Kumman ostan? Säilyttää papuja jääkaapissa, joten tuo 1-litrainen näyttää siihen vähän isolta, mutta mahtuuko 450g papuja tuohon 0,6 litran purkkiin?
Menisin muuten kysymään myyjältä, mutta niitä ei ole vapaana ja kassoille on 10 minuutin jono.. Odottelen täältä nopeampaa vastausta, kuten aina :D
ELI KUMMAN OSTAN?
Kommentit (22)
Ottaisin isomman varmuuden vuoksi!
En tiedä mitään pavuista. Onko se sellainen kauppa, johon voi palauttaa tuotteet? Osta molemmat, ja palauta se tarpeeton myöhemmin.
ota hyllystä papupurkki ja tunge se pienempään lasipurkkiin. jos mahtuu niin pienempi on ok. jos ei mahdu niin isompi.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole töissä
Ootko sä muka itte???? Kuka sieltä töistä kirjottelis??? Me ollaan joulu/elämänlomilla jo!
Osta molemmat. Kyllä niille varmaan käyttöä löytyy.
Mä ostaisin sen pienemmän ja laittaisin papuja sen verran kuin mahtuu.
Kiitos vastauksista. Tällä osastolla ei nyt ole papuja ollenkaan, olen täällä pyyhe/astia/kodinkone-osastolla..
Seison jonossa molemmat purkit kädessä, kassalla on ryhmä venäläisiä valittamassa jostain Tax Free-sekaannuksesta. Kestää, kestää..
En osta molempia, koska en jaksa tulla tänne uudestaan palauttamaan. En asu lähellä.
Voi olla, ettei kassallakaan tiedetä.
Yritin googlata samalla kahvipavun tilavuutta ja kuinka monta papua mahtuisi litraan, mutten löytänyt. Tuon pienemmän purkin kyljessä lukee 20oz/0,6l. Eikö oz ole paino-, eikä tilavuusmitta? Onhan sillä väliä, onko sisällä kahvipapuja, vettä vai höyheniä.
Äh. En halua ostaa liian pientä, mutta tuo litrainen näyttää kyllä liian isolta ja epäkäytännölliseltä sinne jääkaappiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
En osta papuja kaverille, vaan kaveri haluaisi säilyttää papuja jääkaapissa lasipurkissa. Nyt ostaa pavut pussissa ja kun pussi on avattu, laittaa koko pussin sellaisenaan muovipussiin. Ei ole löytänyt tarpeeksi isoa sulkijaa sille kahvipussille ja kun ne on kovaa materiaalia, niin ei saa edes kääräistyä kivasti rullallekaan.
Tuohon ongelmaan siis etsin papupurkkia, johon sen koko pussillisen saa kerralla kaadettua, jotta sen pussin voi heittää menemään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole töissä
Keskity sinäkin niihin röihisi siellä!!!
Kyllä minä sen litran ostaisin. Puolen kilon papupussi on aika lailla litran kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta papuja kaverille, vaan kaveri haluaisi säilyttää papuja jääkaapissa lasipurkissa. Nyt ostaa pavut pussissa ja kun pussi on avattu, laittaa koko pussin sellaisenaan muovipussiin. Ei ole löytänyt tarpeeksi isoa sulkijaa sille kahvipussille ja kun ne on kovaa materiaalia, niin ei saa edes kääräistyä kivasti rullallekaan.
Tuohon ongelmaan siis etsin papupurkkia, johon sen koko pussillisen saa kerralla kaadettua, jotta sen pussin voi heittää menemään.
ap
Ymmärsin kyllä idean. Mutta monesti sama ongelma on ihan kaiken kanssa, jauhojen, sokerin jne. En mä itse ainakaan ole löytänyt kaikille täsmäkokoista purkkia. Itse teen niin että käytän ne pussinjämät ensin pois ja sitten purkista jonne olen laittanut niin paljon kuin mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Miksi se koko paketillinen pitää saada mahtumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, mitä hyötyä siitä purkista sitten on kun jos tää kaveri säilyttäis niitä loppuja sit siinä pussissa jääkaapissa. en ole AP niin en tiedä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se ongelma mihinkään sitten poistu, jos koko pussillinen ei mahdu purkkiin. Ne pussinpohjat on sitten edelleen siinä kahvipussissa, joka on muovipussissa jääkaapissa sen uuden purkin vieressä..
Ei ap
Käy ostamassa se papupussi ja sovita.