Joulufiilis niin hukassa :(
Talo on kaaoksessa, siivota pitäisi. Lahjat on paketoimatta, kuusi laittamatta. Kaupassa kävin äsken, yksin. Jouluruuat pitäisi tehdä. Mutta ei huvita, ei pätkääkään. Koska joudun tekemään kaiken yksin. Teinit vaan makaa kaiket päivät, eivätkä eväänsä väräytä pyynnöistä huolimatta. Enää en jaksa edes pyytää.
Väsyttää ja itkettää.
Lapset odottaa että suku pelmahtaa meille taas aatoksi. Minä en ole kutsunut enkä niitä tänne halua. Miksi? Koska kaikki ruokakulut jää silti yksin mun maksettavaksi, kaikki valmistelut jää yksin mun laitettavaksi. Tulevat vain suoraan valmiiseen pöytään ja nauttivat olostaan. Edes mitään lahjoja eivät tuo tullessaan.
Huomaan olevani todella katkera ja ärsyyntynyt. Mua vituttaa kun kaikkia muita aina autetaan, mutta mä saan aina pärjätä yksin. Teinitkin säälivät isäänsä ja auttavat tätä joka käänteessä, kun se on niin reppana (ja avioliitossa, reppana siis lastensa mielestä), minä yksinhuoltajana joudun tekemään kaiken itse ja yksin. Myötätuntoa on turha odotella.
Itkettää. En jaksa. Ja joulumieltä ei ole pisaraakaan.
Kommentit (9)
Jätä kylmästi talo siivoamatta ja ruuat tekemättä. Osta makaronia ja nakkeja jotta teinit saavat syötävää. Kylään tuleville sukulaisille voit sanoa, että :" Kiva kun tulitte, olenkin tässä odottanut apuvoimia! Kaikki jouluhommat on vielä tekemättä",
Jättäkää joulu tänä vuonna sitten väliin. Huomaavat teinitkin, että velttoilemalla ei mikään ilmesty pöytään tai kuusen alle.
Olen sanonut ja pyytänyt apua, mutta lopputulos on silti tämä.
Kakkosen vaihtoehto kuulostaa hyvältä. Harmi että kävin jo jouluruokaostoksilla.
Tule sinä meille ❤ pääset valmiiseen pöytään, kuusi on hankittu ja lahjoja ei tarvitse tuoda.
Juurikin aloittajankin tilanteen vuoksi olen alkanut jo vuosia sitten ns. hyljeksimään joulun viettoa erinäisine ns. pakollisin riitteineen. Joulu tulee ja onneksi menee muutamassa päivässä ohitse, ja arki on se aika, joka on tärkeintä ihmislapselle, että edes se sujuisi joten kuten säädyllisesti.
On naurettavaa lähetellä joulukortteja ihmisille, joita ei edes kohtaa naamatusten kuin korkeintaan kerran vuodessa , ja monia ei edes silloinkaan. On naurettavan itkettävää ostella joululahjoja ja etenkin aikuisille ihmisille, joiden tarpeita ei välttämättä edes tiedä, mitä he tarvitsevat maallisen tarjonnan puitteissa. Ruoka on ainut, jonka tarpeen joulunakin ymmärrän, ja sitten hengellisen ja rauhoittumisen joulun viettoon läheistensä kanssa, jos niitä nyt kaikilla on heitäkään, mutta edes sitten yksikseen. Katsele, kuuntele ja hiljenny, ja ennen kaikkea tee vain rutiinit, ja RAUHOITU JOULUN VIETTOON OLIPA TILANTEESI SITTEN MIKÄ TAHANSA.
SUU AUKI ISO IHMINEN!!