Elän täysin ilman minkäänlaista henkistä tai taloudellista turvaverkkoa ja näin on ollut lapsesta saakka
Perhettä ei koskaan ole ollut, lapsenakaan, eikä aikuisena. Sukulaisia on vähän, heitä ei kiinnosta asiani sen enempää aikuisena kuin lapsenakaan. Oman onnen nojaan vaan. Yhteiskuntaa on turha vaivata, sieltä ei tule mitään apua. Näin se on ollut aina ja se on ilmeisesti ikuista. Vähän sama kuin köyhyys. Vaikka miten yrittää, niin ei sitä rahaa vaan kerry vaikka kuinka säästää.
Minkälaista on elää kun voi luottaa että pahan päivän tullen apua saa? Minä en sitä tiedä, koska paha päivä on tullut monta kertaa eikä apua ole saanut.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Jaa, samantapainen olio tässä, laitoksessa kasvanut ja mutenkin omillaan oleva. Itse koen että vaikeuksissa pitää käyttää yhteiskunnan sitä varten olevia juttuja mieluummin kuin yrittää kupata sukulaisia.
niin, ja toimeentulotuella elelen.
Olen pahoillani. Yleensä kun noin tapahtuu se johtuu siitä että henkilöä ei informoida eduistaan koska niitä on tässä maassa joka lähtöön. Ei myöskään informoida mikä byrokratiapolku pitää suorittaa mihinkin etuisuuteen ja apujärjestelmään käsiksi pääsemiseen.
Selvisin vaikeasta lapsuudestani koska minulla oli unelmia joiden odotin toteutuvan aikuisena. Ei mitään kummempia unelmia, ihan vaan että olisi välittävä perhe, oma asunto ja sen verran rahaa että pärjäilee. No mikään näistä ei ole toteutunut ja nyt minulle on alkanut selvitä, että ei tule toteutumaankaan. Ja mikä pahinta, olen vain yksi hyttynen jonka ininä loppuu joku päivä eikä kukaan jää kaipaamaan, ketään ei yksinkertaisesti kiinnosta että kaltaiseni on ollut olemassa. Se ei toki ole enää minun ongelmani siinä vaiheessa, mutta jotenkin ajatus siitä alentaa omaa arvoa tässä ajassakin yhdessä todellisuuden kanssa. Eihän tästä mitään tullutkaan. En ollut tarpeeksi vahva ja kova, en ollut päämäärätietoinen. Jäin siis siihen samaan paskaloukkoon jossa vanhempani elivät lyhyen elämänsä (no en ole sentään alkoholisti enkä ole tehnyt lapsia).
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani. Yleensä kun noin tapahtuu se johtuu siitä että henkilöä ei informoida eduistaan koska niitä on tässä maassa joka lähtöön. Ei myöskään informoida mikä byrokratiapolku pitää suorittaa mihinkin etuisuuteen ja apujärjestelmään käsiksi pääsemiseen.
En tarvitse etuuksia, vaan kohtuullisen elämän.
ap
Koen että olen henkisesti samalla tasolla, koska vanhemmat oli narsisteja. Ei voinut luottaa koskaan apuun, ja sukulaiset oli kylmiä ja jopa inhottaviakin. Uskon että kaikki kokoomuslaiset on niitä, jotka on hyvistä perheistä ja esittävät jotain naurettavaa oikeisto kovista, vailla mitään elämänkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Suomen kieli, onpas se nyt niin hankalaa monille suomalaisille :/ Ei vaan ihan oikeasti, ihan natiivina sanon, ei "etuus" ole sama kuin etuoikeus.
Etuus on esimerkiksi toimeentulotuki ja harkinnanvarainen toimeentulotuki jne. kansaneläke on etuus siinä missä työttömyysetuus. Etuus = tuki. Etuudella/tuella saat sen kohtuullisen elämän. Ei niitä jaeta kuin kohtuuteen asti ja joskus sen kohtuudenkin saamiseksi pitää vängätä virkailijan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, samantapainen olio tässä, laitoksessa kasvanut ja mutenkin omillaan oleva. Itse koen että vaikeuksissa pitää käyttää yhteiskunnan sitä varten olevia juttuja mieluummin kuin yrittää kupata sukulaisia.
Ethän sinä ole omillasi jos saat toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä ole omillasi jos saat toimeentulotukea.
joopajoo, kokkari. Siis sukulaisten ja ystävien muodostama turvaverkko puuttuu- siten omillani.
joka ainoassa oikeistolaisten ulostulossa sama kaava- kiusaaja yrittää syyllistää uhrin oikeuttaakseen kuvottavan sadistisuutensa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Suomen kieli, onpas se nyt niin hankalaa monille suomalaisille :/ Ei vaan ihan oikeasti, ihan natiivina sanon, ei "etuus" ole sama kuin etuoikeus.
Etuus on esimerkiksi toimeentulotuki ja harkinnanvarainen toimeentulotuki jne. kansaneläke on etuus siinä missä työttömyysetuus. Etuus = tuki. Etuudella/tuella saat sen kohtuullisen elämän. Ei niitä jaeta kuin kohtuuteen asti ja joskus sen kohtuudenkin saamiseksi pitää vängätä virkailijan kanssa.
Toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja eikä saa omistaa kesämökkiä. Eli kaikki ei saa toimeentulotukea tai jos saa niin tosi vähän eli ei täyttä summaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja eikä saa omistaa kesämökkiä. Eli kaikki ei saa toimeentulotukea tai jos saa niin tosi vähän eli ei täyttä summaa.
No ei ap:lla kovin huonosti mene, jos on varaa omistaa kesämökki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että et saa yhteiskunnalta mitään apua mutta kerrot myös eläväsi toimeentulotuella. Huomaatko mitään ristiriitaa näiden välillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että et saa yhteiskunnalta mitään apua mutta kerrot myös eläväsi toimeentulotuella. Huomaatko mitään ristiriitaa näiden välillä?
huomaaan ja selitänkin jos viitsisit lukea ketjun, kokkari.
Vierailija kirjoitti:
joka ainoassa oikeistolaisten ulostulossa sama kaava- kiusaaja yrittää syyllistää uhrin oikeuttaakseen kuvottavan sadistisuutensa!
selittäisitkö sinä, kokkari, tämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huomaaan ja selitänkin jos viitsisit lukea ketjun, kokkari.
Luin koko ketjun läpi. Tilanteesi kuulostaa ikävältä, mutta selitystä sille, miten toimeentulotuki ei ole yhteiskunnan tarjoamaa taloudellista tukea, en löydä.