Tyttöystävä kävi päälle MITÄ TEHDÄ??
Ostin tyttöystävälleni kaupunkilomamatkan Barcelonaan joululahjaksi ja menin paljastamaan lahjan etukäteen kun hän tästä tenttasi ja näytti minulle ostamaansa lahjaa (rannekello). Hän alkoi raivota ettei tahdo mennä Barcelonaan, koska on käynyt siellä lapsena perheensä kanssa ja sanoi haluavansa mennä Miamiin jonne on aina unelmoinut pääsevänsä. Sanoin että olen maksanut jo matkan ja menemme sinne. Tyttöystäväni alkoi huutamaan (on tempperamenttinen nainen) ja repi taulun seinältä ja heitti sen minua päin. Menin ja otin hänet halaus otteeseen ja pyysin rauhoittamaan jolloin hän alkoi raapia naamaani ja sanoi vihaavansa minua. Mitä minä voin tehdä? Voiko matkaa vaihtaa? Voiko tyttöystäväni saada uudestaan tällaisen raivarin? On huutanut ennen, mutta ei koskaan heitellyt tavaroita tai käynyt fyysiseksi.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä on provo, eihän tuollaista voi ollakaan, että ilmaisesta lomamatkasta alkaa raivoamaan? No oli miten oli, niin heivaa helvettiin tuollainen hullu.
N32No ei ole provo. Meillä on käyty samanlainen riita aikaisemminkin, mutta oli vain verbaalinen eli huutamista. Olin ostanut hänelle synttärilahjaksi kultasormuksen, mutta olisi halunnut valkokultasormuksen. Jäi tuolloin ihan pelkkään huutamiseen ja käytiin vaihtamassa sormus mieleiseen.ap
Joku raja sentään lassukan provoa huonoidellakin luulisi olevan. Koeta seuraavalla kerralla vähän kehittää kerrontaa uskottavammaksi.
Anteeksi?
Suomennos: Kuullostaa niin provolta että todennäköisesti on provo.
Jos parisuhteessa toinen laittaa pystyyn järjettömiä kohtauksia saadakseen tahtonsa läpi eikä suostu keskustelemaan asiasta ulkopuolisen ammattiauttajan kanssa niin silloin on aika viheltää peli poikki.
Mies on aina väkivaltatilanteessa heikoilla ja oletusarvoisesti syyllinen, joten jos aiot jatkaa niin varaudu todistamaan syyttömyytesi kun tilanne eskaloituu käsirysyksi. Videonauhitus päälle tai digitaalinen sanelukone päälle nauhoittamaan tapahtumien kulkua auttaa jälkiselvittelyssä kummasti. Huudat että älä käy käsiksi. Soitat 112 kesken tilanteen ja kerrot puhelimessa että tyttis käy kimppuun ja kysyt mitä pitäis tehdä. Tuo hätänumeroon soittaminen saattaa rauhoittaa tilanteen kun nainen tajuaa että nyt menee virallisen puolelle.
Minä lähtisin yksin tai jonkun muun kivan pirkon kanssa.
Naisten väkivaltaisuus on Suomessa aikamoinen tabu, kuten tässäkin ketjussa huomataan. Kääntäkääpä tilanne toisinpäin: mies hermostui naiselle, repi taulun seinältä ja heitti naista päin. Tuollainen toiminta ei ole tippaakaan hyväksyttävämpää, vaikka nainen tekisi sen miehelle. Ap:lle neuvo: lähde suhteesta heti! Nainen on jo aiemmin kohtuuttomasti suuttunut ostamastasi lahjasta (sormus) ja nyt tää matka. Kerro hänelle rehellisesti, ettet halua olla väkivaltaisessa suhteessa. Älä missään tapauksessa lähde vaihtelemaan matkaa. Lopeta suhde!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä on provo, eihän tuollaista voi ollakaan, että ilmaisesta lomamatkasta alkaa raivoamaan? No oli miten oli, niin heivaa helvettiin tuollainen hullu.
N32No ei ole provo. Meillä on käyty samanlainen riita aikaisemminkin, mutta oli vain verbaalinen eli huutamista. Olin ostanut hänelle synttärilahjaksi kultasormuksen, mutta olisi halunnut valkokultasormuksen. Jäi tuolloin ihan pelkkään huutamiseen ja käytiin vaihtamassa sormus mieleiseen.ap
Joku raja sentään lassukan provoa huonoidellakin luulisi olevan. Koeta seuraavalla kerralla vähän kehittää kerrontaa uskottavammaksi.
tuskin sama. mahdollista toki, mutta tähän mennessä se nyrkkisankari mitä mietit olis jo nyt tempaissut vähintään kerran jotain viimeisen päälle perinteistä pöytään.
-m35
Käyttäjä69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi?
Jos parisuhteessa toinen laittaa pystyyn järjettömiä kohtauksia saadakseen tahtonsa läpi eikä suostu keskustelemaan asiasta ulkopuolisen ammattiauttajan kanssa niin silloin on aika viheltää peli poikki.
Mies on aina väkivaltatilanteessa heikoilla ja oletusarvoisesti syyllinen, joten jos aiot jatkaa niin varaudu todistamaan syyttömyytesi kun tilanne eskaloituu käsirysyksi. Videonauhitus päälle tai digitaalinen sanelukone päälle nauhoittamaan tapahtumien kulkua auttaa jälkiselvittelyssä kummasti. Huudat että älä käy käsiksi. Soitat 112 kesken tilanteen ja kerrot puhelimessa että tyttis käy kimppuun ja kysyt mitä pitäis tehdä. Tuo hätänumeroon soittaminen saattaa rauhoittaa tilanteen kun nainen tajuaa että nyt menee virallisen puolelle.
No enhän minä nyt ole tyttöystävääni käymässä kuitenkaan käsiksi. Kai tuon matkan voi vaihtaa tai mennään sitten Barcelonaan ja Miamiin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä69 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi?
No enhän minä nyt ole tyttöystävääni käymässä kuitenkaan käsiksi. Kai tuon matkan voi vaihtaa tai mennään sitten Barcelonaan ja Miamiin.
Ei se tyttöystävä opi mitään jos nyt taas taivut sen tahtoon.
Mistä olet tuollaisen "prinsessan" löytänyt että tiedän välttää? Taitaa olla pahasti luonnevikainen, ainakin kertomasi perusteella.
Älkää nyt ainakaan Miamiin tulko. Täällä on sadekausi vielä menossa. Minä en tuollaista välivaltaista tyttöystävää katselisi, koira ei pääse karvoistaan :(
Voi helvetti. Mulla jos poikaystävä tulis ja sanois, että varasin risteilyn, käydään Tukholmassa pyörähtämässä, niin olisin tosi iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Naisten väkivaltaisuus on Suomessa aikamoinen tabu, kuten tässäkin ketjussa huomataan. Kääntäkääpä tilanne toisinpäin: mies hermostui naiselle, repi taulun seinältä ja heitti naista päin. Tuollainen toiminta ei ole tippaakaan hyväksyttävämpää, vaikka nainen tekisi sen miehelle. Ap:lle neuvo: lähde suhteesta heti! Nainen on jo aiemmin kohtuuttomasti suuttunut ostamastasi lahjasta (sormus) ja nyt tää matka. Kerro hänelle rehellisesti, ettet halua olla väkivaltaisessa suhteessa. Älä missään tapauksessa lähde vaihtelemaan matkaa. Lopeta suhde!!
Miten tästä ketjusta ilmenee että naisen väkivaltaisuus on tabu? Kaikkihan ,siis ihan jokainen on kehottanut ap : tä lähtemään tms. Sorrut nyt itse siihen että oletat naisten puolustavan naista, vaikka yhdessäkään mielipiteessä näin eu ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet tuollaisen "prinsessan" löytänyt että tiedän välttää? Taitaa olla pahasti luonnevikainen, ainakin kertomasi perusteella.
Tapasin hänet työmatkalla. Ihan mukava nainen aina ollut, ennenkuin pillastuu. Ei ole ennen käynyt kynsimään minua. Tulisista naisista olen aina pitänyt, mutta en kuitenkaan siedä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tästä ketjusta ilmenee että naisen väkivaltaisuus on tabu? Kaikkihan ,siis ihan jokainen on kehottanut ap : tä lähtemään tms. Sorrut nyt itse siihen että oletat naisten puolustavan naista, vaikka yhdessäkään mielipiteessä näin eu ei ole.
Nämä samat lassukathan vastaavissa ketjuissa joissa esim nainen on vuosien ajan joutunut väkivallan kohteeksi, tulevat julistamaan että nainen on ansainnut hakkaamisen koska ärsytti miestä tms.
Jos rakastat häntä, niin älkää erotko. Hankitte hänelle yhdessä ammattiapua, jos ei suostu menemään niin sitten jätät hänet.
N20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä samat lassukathan vastaavissa ketjuissa joissa esim nainen on vuosien ajan joutunut väkivallan kohteeksi, tulevat julistamaan että nainen on ansainnut hakkaamisen koska ärsytti miestä tms.
Itsepuolustus on aina sallittua, oli kohteena mies tai nainen.
N20 jatkaa: sano hänelle että menette nyt (tai milloin menettekään) sinne Barcelonaan ja myöhemmin Miamiin.
Tässä muutama linkki liittyen naisten harjoittamaan väkivaltaan parisuhteessa.
http://anna.fi/liikunta-ja-terveys/kotilaakari/hyva-mieli/naisen-vakiva…
http://www.kauneusjaterveys.fi/seksi-suhteet/suhteet/kun-nainen-on-vaki…
https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=84
http://www.hs.fi/elama/a1415164552409
Väkivaltaa parisuhteessa ei tule hyväksyä. Jos siihen ei reagoi heti niin sitä ilmaantuu jatkossa lisää, olipa lyöjänä mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos rakastat häntä, niin älkää erotko. Hankitte hänelle yhdessä ammattiapua, jos ei suostu menemään niin sitten jätät hänet.
N20
Kysyn huomenna lähteekö hän kanssani terapiaan. Hän pakeni riidan päätteeksi ystävälleen ja ei vastaa soittoihin. Rakastan häntä ja toivon hänen rakastavan myös minua. Varaan matkan myös Miamiin, jotta hän leppyisi. Ei rahalla ole väliä jos kaksi ihmistä rakastaa toisiaan.
Minä miettisin kyllä ainakin kaksi kertaa, että haluaisinko lähteä tuollaisen vitun harakan kanssa johonkin Barcelonaan.