Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko miehen perheeltä lahjoja?

eiosaasanoajoo
19.12.2015 |

Vai jäättekö nyhjöttämään yhden lahjan tai ei ollenkaan lahjoja-kanssa nurkkaan?

Tiedän, että miehen siskot (samanikäisiä kuin minä) tulevat aukomaan useita lahjoja. Katsonko minä sivusta? Saako tuntua pahalta?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ostaa, mutta sen aukaisen varmaan miehen kanssa kahden.

Vierailija
22/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä ostaa, mutta sen aukaisen varmaan miehen kanssa kahden.

Miksi? 

Meillä on suvun kesken jo vuosia sittten sovittu,. että sisarukset eivät osta toisilleen lahjoja, suvun lapset niitä saavat.

On äärettömän vaikeaa ostaa sisrausten puolisoille  (etenkin usein vaihtuville) lahja, turhaa rahanmenoa. Joulu on etenkin lasten juhla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suvussa ei vielä ole lapsia. Ja ne lapset ovat nyt tässä kolmekymppinen mieheni ja hänen sisarukset. Keskenään tykkäävät olla ja heillä on "hyvät välit". Hyvät välit ei haittaa, mutta miksei ne hyvät välit voisi olla minuunkin päin? Miksi koen olevani heille ilmaa?

Vierailija
24/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia, jos on sovittu ettei aikuisille osteta lahjoja kuin se, että joku saa huomattavasti vähemmän lahjoja kuin muut, mutta ostaa kuitenkin muille lahjat.

Vierailija
25/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suvussa ei vielä ole lapsia. Ja ne lapset ovat nyt tässä kolmekymppinen mieheni ja hänen sisarukset. Keskenään tykkäävät olla ja heillä on "hyvät välit". Hyvät välit ei haittaa, mutta miksei ne hyvät välit voisi olla minuunkin päin? Miksi koen olevani heille ilmaa?

Kuinka mones tyttöystävä olet?

Vierailija
26/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun miehen perhe on sellainen, että toisilleen ostavat kyllä useita lahjoja (neljä sisarusta) ja vanhemmat lahjovat, mutta minulle ostetaan yksi lahja. Eikö se tunnu epäreilulta? Saako se tuntua pahalta? Jos itse kuitenkin osallistuu muiden lahjoihin?

Miksi siis osallistut, kun tiedät lopputuleman olevan tuo? Kukkaro kiinni ja sano miehellesi, että hoitaa itse perheensä lahjat ja sinä ostat heille yhden muistamisen.

Meillä ainakin rahat on ns yhteiset, vaikka molemmilla omat tilit. Sen verran pienituloisia ollaan, että se vaikuttaisi silti yhteiseen talouteen, jos toinen ostaa vanhemmilleen lahjoja.

En siis ole ap, mutta en saa mieheni vanhemmilta lahjoja, vaikka olen heillepäin aina ostanut. Tajusin juuri, etten osta enää. En myöskään aio enää olla pahemmin tekemisissä, eipä näytä heitäkään kiinnostavan. Ottakoot yhetyttä ja tulkoot käymään, katsotaan huviksemme kauan menee ennenkuin haluavat nähdä.

Vierailija
27/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä ihan usko, että ap, hänen miehensä ja tämän kaksi sisarta ovat kolmekymppisiä. Niin teinitouhulta kuulostaa tuo lahjavouhkaus.

Vierailija
28/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta miten ihmeessä te keksitte tai osaatte ostaa lahjat ihmisille. joita ei usein tapaa. Minusta tuntuu välillä, etten osaa ostaa edes aikuisille lapsilleni lahjoja, kun sitä niin mielellään kuitenkin ostaisi jotain, mitä lahjan saaja arvostaa ja mistä pitää.

Ehkä mä oon vaan liikaa lukenut näitä juttuja, missä ilkutaan anopin. äidin tai mummun ostamia lahjoja ja kuinka ne lentää roskiin jo kotimatkalla.

Vierailija
29/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan poikaystävän äidiltä yleensä jonkun pienen lahjan. Poikaystävän isältä olemme saaneet yhteisiä lahjoja, esim. lakanasetin.

Vierailija
30/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun ollaan sovittu, ettei vaihdeta lahjoja.

Vierailija
31/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan appiukolta aina lahja lahjakortin stockalle. On jotenkin hellyytävää :)

Vierailija
32/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisarten väliset lämpimät välit ovat tietääkseni aika normaaleja - saati se, ettei tuon kaltaisia suhteita enää muodostu kolmekymppisten ihmisten välille. Tuskinpa olet miehesi sisarille pelkkää ilmaa, mutta vaikuttaa vähän siltä että itse odotat liikaa ihmisiltä, jotka ovat kanssasi tekemisissä tavallaan pakosta.

Välisi miehen perheeseen vaikuttavat ihan tavallisilta. Ei niistä ehkä huimaavan lämpimiä koskaan tule, mutta entä sitten? Luonnollisesti sinulla on omia ystäviä, ehkä sisaruksiakin. Miehesi ja sinun suhde on olemassa vain siksi, että te kaksi rakastatte toisianne. Ei siksi, että etsit itsellesi hänen kauttaan ystäviä tai "siskoja". Eikö niin?

Vierailija
33/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinoä, mulla on omia ystäviä ja yksi sisar, oon aina kärsinyt jotenkin siitä, ettei mulla oo siskoja. Kai luulin, että he haluaa olla mulle läheisiä, kun heidän äiti sanoo, että olen yksi hänen tyttäristään. Siskot ovat päällepäin ystävällisiä ja kommentoivat useib juttujani somessa.

Mutta kun olen heidän keskellään, minä kai odotan liikaa.

Päätin, etten enää mene heidän kesämökilleen kun he ovat siellä tms. Irrottaudun kaikesta sosiaalisesta, mikä ei ole pakollista. Laitan ykköseksi omat ystäväni ja sukulaiset. Siskot muutenkin saattavat kutsua toisiaan kylään, eivät minua ja miestä. Vaikka veljestään tykkäävät kovasti, niin parempi ymmärtää viesti.

Tavallaan tää ketju vapautti minut! Minunkaan ei todellakaan tartte stressata heistä, he ovat ns. Pakko joka on tullut miehen kautta elämääni. Keskityn omaan ja miehen elämään ja haen sosiaalisuuden omista piireistä!

Tuo lahja juttu oli vain trikkeri, jonka kautta onnistuin hahmottaa että mistä oikeasti on kyse.

Vierailija
34/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärsinkö oikein: Sinä ostat jokaiselle miehen perheenjäsenelle lahjan miehesi kanssa, eli osallistut puoliksi yhteensä 4 lahjaan ja ostat yksin miehellesi lahjan. Sitten saat kuitenkin tuolta perheeltä yhden lahjan. Onhan tuossa epäsuhta. 

Älä jatkossa osallistu lahjoihin, vaan anna miehen ostaa yksin lahjat perheenjäsenillee ja osta sitten itseksesi koko perheelle yksi yhteinen lahja. Esim suklaarasia. Näin olette tasoissa ja voi olla että tajuavat yskän.

Vierailija
35/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinoä, mulla on omia ystäviä ja yksi sisar, oon aina kärsinyt jotenkin siitä, ettei mulla oo siskoja. Kai luulin, että he haluaa olla mulle läheisiä, kun heidän äiti sanoo, että olen yksi hänen tyttäristään. Siskot ovat päällepäin ystävällisiä ja kommentoivat useib juttujani somessa.

Päätin, etten enää mene heidän kesämökilleen kun he ovat siellä tms. Irrottaudun kaikesta sosiaalisesta, mikä ei ole pakollista. Laitan ykköseksi omat ystäväni ja sukulaiset. Siskot muutenkin saattavat kutsua toisiaan kylään, eivät minua ja miestä. Vaikka veljestään tykkäävät kovasti, niin parempi ymmärtää viesti.

Tavallaan tää ketju vapautti minut! Minunkaan ei todellakaan tartte stressata heistä, he ovat ns. Pakko joka on tullut miehen kautta elämääni. Keskityn omaan ja miehen elämään ja haen sosiaalisuuden omista piireistä!

Tuo lahja juttu oli vain trikkeri, jonka kautta onnistuin hahmottaa että mistä oikeasti on kyse.

Jos sinulla on sisar, niin miten voit kärsiä siitä että sinulla ei ole siskoja?

"... oon aina kärsinyt jotenkin siitä, ettei mulla oo siskoja."

Vierailija
36/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole velvollisuutta ei, mutta olen sellainen, joka tykkää ostaa ja saada lahjoja. Meillä kotona on yleensä kaikille annettu lahjoja, myös entiselle miehelle, mutta tämä perhe on näköjään ihan omaa kaliiberiaan. Olemme kaikki n.30 v, eli emme mitään pieniä, mutta nämä perheen lapset tuntuvat kovasti haluavan että heille ostetaan lahjoja, mutta kuitenkaan en minä kehtaa silleen pyytää, että pliis huomioikaa minuakin! Siitä tiedän, että saan yhden lahjan, koska mies kertoi. Mies antaa siis yhden lahjan mulle tuon lisäksi, mutta jotenkin tuntuu typerältä. 

Ja olen itse sellainen, että tykkään huomioida kaikkia, niin jotenkin se tuntuu vaan niin ITSEKKÄÄLTÄ, ettei sitten huomioida minua. Enkä ole mikään riitaisa tms, olen kaikkien kanssa hyvissä väleissä, mutta voiko se vaikuttaa, että olen sellainen kiltti ja en ole mikään päällepäsmäri, olen vähän ylipainoinen ja ns."vaaraton" tyyppi, mutta en ole sitten myöskään kovin huomattava tai kiinnostava kenties?

Kuulostaa siltä, että ongelma on nyt omassa päässäsi, kyse ei ole mistään ylipainosta tms. Tottakai miehesi vanhemmat ostavat lapsilleen lahjoja ja tottakai miehen siskot saavat useamman paketin kuin sinä, tietysti he ostavat myös toinen toisilleen lahjoja. Sinä olet ulkopuolinen, sinulle on vaikea keksiä lahjaa ja minusta on ihan normaalia, että perhe muistaa sinua yhdellä yhteisellä lahjalla. Toteat itsekin, että siskoilla on omia jutunaiheita eli he eivät koe sinua mitenkään läheiseksi. Saatko lahjoja kavereiltasi? Ota ne mukaan jouluaattona tai osta itsellesi useampi paketti, minkä laitat lahjojen joukkoon eli availe vaikka niitä, jos lahjojen määrä on sinulle tärkeä. Meillä miehellä on iso perhe (viisi sisarusta) ja vietämme joulut siellä. En koe oloani mitenkään tukalaksi, vaikka muut saavat useamman lahjan ja minä yhden. Ihan luonnollista, että sisarukset ostavat toinen toisilleen lahjoja, samoin miehen vanhemmat ja minua muistetaan yhdellä yhteisellä. En edes loukkaantuisi vaikka en saisi yhtään lahjaa, sillä minusta lahjojen hankinta ja niillä muistaminen on enemmän lapsiperheiden juttuja kuin aikuisten.

Vierailija
37/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisarukset voivat olla sekä siskoja että veljiä. Ap:lla on siis veli.

Vierailija
38/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisar= veli

Vierailija
39/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut erittäin halvat polvisukat mieheni siskolta. Pitämättä jäivät.

Vierailija
40/62 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisarukset voivat olla sekä siskoja että veljiä. Ap:lla on siis veli.

Sisarus on on eri asia kuin sisar :)

Sisar on sisko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän