Saatteko miehen perheeltä lahjoja?
Vai jäättekö nyhjöttämään yhden lahjan tai ei ollenkaan lahjoja-kanssa nurkkaan?
Tiedän, että miehen siskot (samanikäisiä kuin minä) tulevat aukomaan useita lahjoja. Katsonko minä sivusta? Saako tuntua pahalta?
Kommentit (62)
Sisko=sisko
veli=veli
Sisarukset voivat olla veljiä ja siskoja.
Ootte täydellisesti asian ytimessä 😉.
No, mut kuitenkin, jotenkin tajusin keikauttaa oman sisäisen maailman uuteen uskoon. Olin jo ostamassa useita lahjoja: en todellakaan aio lahjoa heitä yhtään enempää.
Tästä lähtien ihmisistä tärkeimmät on mulle;
1) mies
2) omat vanhemmat, ja oma SISARUS, oma mummo ;)
3) omat läheiset ystävät
4) työkaverit (ollaan niin paljon tekemisissä)
5) muut ystävät ja lapsuuden ystävät
6) miehen äiti
7) miehen isä ja sisarukset
8) muut randomit kaverit ja tutut
Unohtamatta itseäni tietenkään ☺
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun miehen perhe on sellainen, että toisilleen ostavat kyllä useita lahjoja (neljä sisarusta) ja vanhemmat lahjovat, mutta minulle ostetaan yksi lahja. Eikö se tunnu epäreilulta? Saako se tuntua pahalta? Jos itse kuitenkin osallistuu muiden lahjoihin?
Mitä tarkoittaa, että osallistut muiden lahjoihin? Et osta itse, mutta oletat, että sinulle tulee paljon lahjoja?
Olethan ymmärtänyt, että saat vain sen, mistä itse maltat luopua eli jos lahjasi on tyyliin suklaarasia, niin ei ne katso sinua minkään arvoiseksi. Osta appiukolle 200 euron konjakkipullo+karahvi, anopille 200 euron koru, miehen siskoille jokaiselle 300 euron hintaiset aktiivisuusrannekkeet jne. niin vasta sitten sinulla on oikeus odottaa, että saat lahjaksi muutakin kuin kirjan.
Eiköhän kaikki vanhemmat anna omille lapsilleen parempia lahjoja kuin miniöille ja vävyille. Ainakin minä teen niin. Jos ap:tä ahdistaa pieni lahjamäärä, ostakoon lahjoja itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ymmärsinkö oikein: Sinä ostat jokaiselle miehen perheenjäsenelle lahjan miehesi kanssa, eli osallistut puoliksi yhteensä 4 lahjaan ja ostat yksin miehellesi lahjan. Sitten saat kuitenkin tuolta perheeltä yhden lahjan. Onhan tuossa epäsuhta.
Älä jatkossa osallistu lahjoihin, vaan anna miehen ostaa yksin lahjat perheenjäsenillee ja osta sitten itseksesi koko perheelle yksi yhteinen lahja. Esim suklaarasia. Näin olette tasoissa ja voi olla että tajuavat yskän.
Mikä ihmeen epäsuhta, jos vastaavasti mies saa 4 lahjaa? Vai pitäiskö miehen sisarusten tästä eteenpäin ostaa ap:lle ja miehelleen aina yhteislahjoja kuten hänkin ostaa?
Paljonko muuten ap:n sisarus (vähän on epäselvää, että veli vai sisko) ostaa lahjoja ap:n miehelle? Ja ostaako mies yksinään tälle kälylle/langolle lahjan?
Vierailija kirjoitti:
Ootte täydellisesti asian ytimessä 😉.
No, mut kuitenkin, jotenkin tajusin keikauttaa oman sisäisen maailman uuteen uskoon. Olin jo ostamassa useita lahjoja: en todellakaan aio lahjoa heitä yhtään enempää.
Tästä lähtien ihmisistä tärkeimmät on mulle;
1) mies
2) omat vanhemmat, ja oma SISARUS, oma mummo ;)
3) omat läheiset ystävät
4) työkaverit (ollaan niin paljon tekemisissä)
5) muut ystävät ja lapsuuden ystävät
6) miehen äiti
7) miehen isä ja sisarukset
8) muut randomit kaverit ja tututUnohtamatta itseäni tietenkään ☺
Saatko kaikilta listan ihmisiltä lahjoja?
Lueppa vierailija 44 uudestaan viestini. Olen osallistunut JOKAISEN lahjaan ja joillekin ostanut extroja. Eli yli sen, mitä itse tiedän saavani ;)
Oon sitä mieltä että tään idioottipalstan idioottivastaajat uuvuttavat ja uhallaan eivät tajua pointtia.
Kyse ei oo niinkään loppujen lopuksi lahjoista vaan siitä, kuulutko ja oletko osallinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ainoa naispuolinen "tulokas" perheeseen, jossa on kaksi voimakasta naista, siis miehen siskoa ja on kieltämättä vähän sellainen olo monesti tuossa perheessä, että minä olen ilmaa. Ja että he ovat kiinnostuneita toisistaaan ja puhuvat mielellään lapsuuden asioista joista minä en ymmärrä mitään. Nyt tiedän, että he ovat toisilleen puuhamassa lahjoja. Minua siis jo valmiiksi ahdistaa mennä "ilmaksi" tuonne. Ärsyttää: itsekin tykkään jutella ja olla sosiaalinen, mutta koen, että minua ei jostain syystä ihan hyväksytä tasapuoliseksi jäseneksi, vaan nämä siskot ovat bestikset keskenään.Ollaan samanikäisiä.
Ethän sinä ole mikään tasapuolinen jäsen, koska et ole elänyt lapsuuttasi tuossa perheessä. Kamala olisi sellainen joulu, missä ap:n takia ei saisi puhua mitään lapsuudesta, koska ap loukkaantuisi sosiaalisena ihmisenä samantien siitä, ettei silloinkaan kutsuttu mukaan.
Meillä veljen eka vaimoke oli kuin ap, kamala tyrkky, joka ei todellakaan ymmärtänyt perheen pitkää yhteistä historiaa. Keskusteluaiheet hän piti linjalla "ottaisko uudet tissit vai aloittaisko blogin". Jos minä ostin siskolle lahjaksi 6 leffalippua (siskolla on mies ja lapsi, loogisesti siis joko 2 kertaa perheenä leffaan tai 3 kertaa aikuisten ilta), niin käly hermostui täysin siitä, että hän ei lippuja saanutkaan. Hirveä lahjakotin penkominen, että minne ne on uhohtuneet... Siinä yhteydessä ei lahjakortti jalkahoitoon merkinnyt mitään, kun sisko sai hänen mielestään enemmän.
Viime vuonna minä ja mies saimme appivanhemmilta yhteiseksi hirveät kissamukit, miehen sisko sentään sai kivan laukun. Mutta muuten, tuolla maulla - tokko jäin kauheasti paitsi. En ole kissaihminen :D Mutta kyllä minusta tuntuisi vaivaannuttavalta jos en saisi yhtään mitään, silloin vähintäänkin miettisin että miettivätköhän muut, että harmittaako minua ja sitten pitäisi näyttää niin urheaa naamaa ettei vaan näyttäisi apealta, eikä mikään perusilme riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Lueppa vierailija 44 uudestaan viestini. Olen osallistunut JOKAISEN lahjaan ja joillekin ostanut extroja. Eli yli sen, mitä itse tiedän saavani ;)
Oon sitä mieltä että tään idioottipalstan idioottivastaajat uuvuttavat ja uhallaan eivät tajua pointtia.
Kyse ei oo niinkään loppujen lopuksi lahjoista vaan siitä, kuulutko ja oletko osallinen.
Miten ihmeessä sinä voit osallistua jokaiseen lahjaan? Vai tarkoitatko, että jokaiseen miehesi kanssa yhdessä antamaanne lahjaan? Silloinhan teihän pitäisi saada vain yhteislahjoja takaisin, jotta oltaisiin tasapuolisia.
Entä jos ap tekisit lahjalistan: että nämä haluan, koska vaadin, että arvostatte minua tavaralla. Koska olen ahne ja pikkusieluinen, haluan enemmän kuin kukaan muu. Ja koko joun ajan haluan, että minua kuunnellaan eikä ketään muuta.
Saan.Lahjoja vaihdetaan puolin ja toisin.Olen aina saanut miehen siskolta ajatuksella valittuja lahjoja enkä krääsää.
Nimenomaan tuo vaivaantuneisuus.. Sitä minä en missään nimessä halua kokea. Kyllä se vaan niin on, että jos uusi tulokas tulee perheeseen, niin hänet pitää ottaa mukaan! Ajatelkaapa omalle kohdalle!
Ei ketään saa syrjiä tai tuottaa huolimattomuuttaan pahaa mieltä. Jos minulla on joskus miniä, niin aion niin kyllä hänet ottaa mukaan TASAVERTAISENA PERHEENJÄSENENÄ.
Minä oonkin varmaan vähän erilainen kuin muut, mutta minusta ei oo olemassa jotain "karenssiaikaa" uudelle perheenjäsenelle, vaan osoitetaan konkreettisesti, että hän on osa joulua. Sitten tulee myös lapsuusaikojen muistelo, mutta jokainen uusi ihminen tulisi ottaa ilolla vastaan, lahjana.
Ei se niin voi mennä, että jotkut miehensiskot tyrannisoi perhettä ja kun on siellä käymässä, tulee vaan pahamieli (muulloinkin kuin jouluna) kun kokee olevansa joku muukalainen, joka on vienyt heidän veljensä.
Onko SE NIIN ISO ASIA ostaa työssäkäyvien ihmisten vaikka kynttiläasetelma, toiseksi lahjaksi. Vai onko se joulu sisarusten välinen juhla?
Minusta jokaisen tulisi olla tasa-arvoinen.
Vierailija 54, olipas nokkelaa, ihan naurattaa! Tajusit vihdoinkin pointin. Mutta kyllä kestikin..
Ap, minkä ikäinen sä oikeasti olet? Et ilmeisesti ole naimisissa "miehesi" kanssa vaan tyttöystävä? Kauanko olet seurustellut hänen kanssaan?
Me on miehen kanssa sovittu, että hän muistaa omia vanhempiaan ja sisaruksiaan sekä minä omiani. Lisäksi ostan lahjat lähimmille ystävilleni ja kummilapsille sekä tietenkin miehelle ja lapsillemme. Pelkästään noihin menee jo tolkuton summa rahaa. Omat lapset saavat kalleimmat lahjat, kummilasten lahjat ovat myös monta kymppiä maksavat ja muille ostan jotain pientä.
Tästä johtuen mies saa minun suvun puolelta yleensä yhden pienen lahjan vaikka minä ja sisarukseni saavat useita. Miehen suvun puolelta minä saan yhden pienen lahjan, yleensä anopin neulomat villasukat tai konvehtirasian, mies saa monta lahjaa. En kyllä miellä itseäni mitenkään ulkopuoliseksi vaikken lahjoja saakaan tai en pysty muistelemaan yhteistä lapsuutta. Minusta on ihan yhtä tyhjän kanssa ostaa toisille jotain pakon vuoksi, niin kuin jotain kynttiläasetelmaa.
Kiitos asiallisesta kommentista 57! Niin, noinkin tuon voi hahmottaa. Mites, saako muut "ulkopuoliset" lahjoja miehen perheessä?
En saa. Miehen perhe ei ole kyllä läsnäkään. Isä ja lapset saavat säkeittäin paketteja, minä en yhtään. Mutta eipä sitä tarvitse ihmetellä, toivon vain etten kovin paljon haukkuja saa kuten tavallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisesta kommentista 57! Niin, noinkin tuon voi hahmottaa. Mites, saako muut "ulkopuoliset" lahjoja miehen perheessä?
Miehen sisarusten puolisoita kohdellaan kai samalla tavalla kuin minua. En ole oikeastaan ajatellut, mitä muut miniät saavat lahjaksi. Onhan se ilman muuta selvää, että omille lapsille ostetaan enemmän kuin muille. Ei eläkeläisillä riitä rahat vaikka miten haluaisi muistaa. Pääasia, että kaikkia kohdellaan ystävällisesti.
Jos näin on, edellyttää sukupuolenvaihdosleikkauksen :)
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sisar