seksittömän suhteen kärsivä osapuoli.
Eilen tuli mitta täyteen tätä laatua enkä tiedä enää mitä tekisin , olen 33 v mies pitkästä suhteesta, käyn töissä , olen urheilullinen , olen isä , tehnyt talot ja puitteet kunnossa . Sitten parisuhteessa olen ilmeisesti vain ystävä. Kaipaisin kosketusta ja intohimoa sekä leikkimielisyyttä elämääni mutta sitä ei vuosiin enää ole ollut. Mahtaisiko täältä löytyä naista joka tietää mistä puhun jakamaan tuskaa kanssani tampereelta tai lähistöltä. Jannu29@luukku.com
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Miksi isän pitäisi lähteä lastensa elämästä pois seksin puuttumisen vuoksi?
Pettäminen johtaa useinkin siihen jopa paremmin kuin (sopuisampi) ero. Ero ennen suosittelen kuitenkin keskustelemaan asiasta puolison kanssa avoimesti mitkä on syyt sektittömyyteen ja tietääkö toinen miltä toisesta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitun hyvä neuvo,eroa.
mies joutuu maksamaan akalle puolet kaikesta ja jos ero johtuu naisesta on reilua peliä,lisäksi äiti saa aina lapset ja mies joutuu maksamaan loppuelämän elareita.
omalle pojalle opetan että 5v saman naisen kanssa maksimissaan,ei ikinä naimisiin ja jos asunnon hommaa maksaa sen itse eikä sotke akkoja omiin raha asioihin.Ei mies voi maksaa "puolta kaikesta". Ei omaisuus ole hänen, se on yhteistä jos ei avioehtoa ole. Mihin perustuu tämä miesten kuvitelma, että avioliitossa he omistavat kaiken?
Vaikka olen itse nainen, niin mun mielestä kaikki jutut mitä on itse hankkinut ovat ainoastaan sen omaisuutta. Välillä mietin itsekin niitä akkoja jotka kuvittelevat, että puolet kuuluu heille. Mulle on kotona opetettu että omat saavutukset (myös materialistiset) ovat omia ja muiden taas muiden omia. Jotenkin naurattaa että avioliiton myötä puolison omaisuudesta tulee yhteistä, vaikka ei ole päivääkään tehnyt töitä sen eteen....
N23
Jotkut elävät sen mukaan mitä kotona on opetettu, jotkut ajattelevat itse. Sinä esimerkiksi ajattelet vain "akkoja" jotka kuvittelevat että miehen rahat kuuluvat heille ja tunnet itsesi paremmaksi. Paljon on ukkojakin jotka elävät naisen rahoilla, mutta heitä sinulla ei ilmeisesti ole tarvetta ajatella ja naureskella heille. Vain naisille.
Eivät minua tässä moraaliset näkökohdat kiinnostaneet, vaikka toki voi keskustella siitä mitä nainen on ansainnut siksi että uhraa työuransa ja palkkatulonsa jäädäkseen kotiin kasvattamaan yhteiset lapset. Puhuin pelkästään lain kannalta. Eli jos ei avioehtoa ole, omaisuus on yhteinen.
On varmasti sellaisia miehiäkin.. Niiku esimerkissä totesin se mikä on yhden omaa ei ole toisen omaa. En maininnut sukupuolta esimerkissäkin. Mutta onhan se nyt hauskaa: omaisuus pitää olla puoliksi mut läheisyyttä ei sitten puoliteta millään... :D
Vierailija kirjoitti:
Vitun hyvä neuvo,eroa.
mies joutuu maksamaan akalle puolet kaikesta ja jos ero johtuu naisesta on reilua peliä,lisäksi äiti saa aina lapset ja mies joutuu maksamaan loppuelämän elareita.
omalle pojalle opetan että 5v saman naisen kanssa maksimissaan,ei ikinä naimisiin ja jos asunnon hommaa maksaa sen itse eikä sotke akkoja omiin raha asioihin.
EI lapsista sentään koko loppuelämää elareita makseta! =D
Miten suhteudut naisesi vartaloon? Hyväksytkö muutokset, jotka raskaus,synnytys ja imetys (tai useammatkin) saivat aikaan?
Nainenkin kaipaa kosketusta, intohimoa ja leikkimielisyyttä, jota suhteessa oli aikaisemmin. Sitä on vain niin vaikea antautua tunteiden vietäväksi, kun näkee inhon miehensä kasvoilla. Enää ei uskalla olla alasti miehensä nähden, saati käydä suihkussa yhdessä. Rakastellessa ainoastaan häpeää rumaa vartaloaan.
Kärsimystä sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitun hyvä neuvo,eroa.
omalle pojalle opetan että 5v saman naisen kanssa maksimissaan,ei ikinä naimisiin ja jos asunnon hommaa maksaa sen itse eikä sotke akkoja omiin raha asioihin.Ei mies voi maksaa "puolta kaikesta". Ei omaisuus ole hänen, se on yhteistä jos ei avioehtoa ole. Mihin perustuu tämä miesten kuvitelma, että avioliitossa he omistavat kaiken?
Vaikka olen itse nainen, niin mun mielestä kaikki jutut mitä on itse hankkinut ovat ainoastaan sen omaisuutta. Välillä mietin itsekin niitä akkoja jotka kuvittelevat, että puolet kuuluu heille. Mulle on kotona opetettu että omat saavutukset (myös materialistiset) ovat omia ja muiden taas muiden omia. Jotenkin naurattaa että avioliiton myötä puolison omaisuudesta tulee yhteistä, vaikka ei ole päivääkään tehnyt töitä sen eteen....
N23
Tässä olikin kyse siitä, että mistä kumpuaa oletus, että mies olisi suhteessa se, joka on ainoana itse hankkinut jotain? Jos tilastoja katsoo niin Suomessa naiset käyvät töissä siinä missä miehetkin. Molemmat tuovat rahaa kotiin ja asuntolainat ovat yhteisiä. Eli mistä tämä ajatus syntyy, että miehet hankkisivat yksin sen omaisuuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitun hyvä neuvo,eroa.
N23
Tässä olikin kyse siitä, että mistä kumpuaa oletus, että mies olisi suhteessa se, joka on ainoana itse hankkinut jotain? Jos tilastoja katsoo niin Suomessa naiset käyvät töissä siinä missä miehetkin. Molemmat tuovat rahaa kotiin ja asuntolainat ovat yhteisiä. Eli mistä tämä ajatus syntyy, että miehet hankkisivat yksin sen omaisuuden?
Aivan! Kertoo jotain kyllä ihmisestä jos olettaa ilman muuta noin. Sitäpaitsi: avioehto on keksitty! Ei tarvitse tuskailla tämänkään asian kun sen tajuaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitun hyvä neuvo,eroa.
Kokemukseen perustuu,mitä mun tuttuja on eronnut,miehellä ollut kämppä jo ennen suhteen alkua,yhdeltä kaverilta meni sijoitusasuntokin ja usein nainen ei ole maksanut penniäkään asuntolainoja,ottanut osaa remontteihin.
kaveri on suuri ajattelija sanonut mm näin, ei se vaihtamalla parane ääni vaan muuttuu ja ei se ole mies eikä mikään joka ei ole kämppäänsä kahta kertaa maksanut.
tuo elatusmaksu on kärjistetty 18v on lähes ihmisikä
minäkin jos pistän emakon kävelemään joudun maksamaan kaikesta puolet vaikka kämppä on ollut ennen kuin edes ollaan tavattu,olen ostanut muijalle autot,se ei ole edes ikinä itse tankannut niitä,euroakaan ei ole maksanut lainoja tai remppoja ja kaupan päälle saan maksaa vielä 15v elareita.
voihan se varakkaampi ja enemmän tienaava olla nainenkin,mutta lapset jää kuitenkin lähes aina äitille jos ei ole ihan narkkari pultsari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä toivo samanlaista ahdistusta ja kärsimystäkään asian suhteen kenellekään , kyllä parisuhteessa täytyisi pystyä molempien ajattelemaan kummankin parasta myös seksin suhteen . T. Ap
Kuka pitää sinua siinä suhteessa?? En tule koskaan ymmärtämään miehiä, jotka roikkuu väkisin parisuhteessa, pelkureita prkl..
En ole ap. Mutta ihan todella: monia ihmisiä pitävät suhteessa lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitun hyvä neuvo,eroa.
Kokemukseen perustuu,mitä mun tuttuja on eronnut,miehellä ollut kämppä jo ennen suhteen alkua,yhdeltä kaverilta meni sijoitusasuntokin ja usein nainen ei ole maksanut penniäkään asuntolainoja,ottanut osaa remontteihin.
kaveri on suuri ajattelija sanonut mm näin, ei se vaihtamalla parane ääni vaan muuttuu ja ei se ole mies eikä mikään joka ei ole kämppäänsä kahta kertaa maksanut.
minäkin jos pistän emakon kävelemään joudun maksamaan kaikesta puolet vaikka kämppä on ollut ennen kuin edes ollaan tavattu,olen ostanut muijalle autot,se ei ole edes ikinä itse tankannut niitä,euroakaan ei ole maksanut lainoja tai remppoja ja kaupan päälle saan maksaa vielä 15v elareita.voihan se varakkaampi ja enemmän tienaava olla nainenkin,mutta lapset jää kuitenkin lähes aina äitille jos ei ole ihan narkkari pultsari.
Mihin vaimosi palkka on mennyt? Teidän ruokiinne? Lapsiin? Kotinne irtaimistoon? Johonkin sekin menee ja mahdollistaa sen, että sinä olet voinut käyttää rahojasi muihin yheisiin asioihin, kuten siihen lainan lyhennykseen ja autoon. Eipä olisi sekään laina niin nopeasti lyhentynyt, jos olisit maksanut kaiken sen minkä vaimosi on nyt maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä toivo samanlaista ahdistusta ja kärsimystäkään asian suhteen kenellekään , kyllä parisuhteessa täytyisi pystyä molempien ajattelemaan kummankin parasta myös seksin suhteen . T. Ap
Kuka pitää sinua siinä suhteessa?? En tule koskaan ymmärtämään miehiä, jotka roikkuu väkisin parisuhteessa, pelkureita prkl..
Kuka tässä nyt lapsista on kehottanut eroamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tässä nyt lapsista on kehottanut eroamaan?
En kukaan, käsittääkseni. Mutta onhan se nyt ihan selvää, että lasten elämään vaikuttaa suuresti se, jos vanhemmat eroavat ja mahdollisesti myös oma koti menetetään. Saatetaan joutua muuttamaan kauaskin tutusta maisemista ja kavereista, halvemmalle alueelle. Mikäli vanhempien suhde on muuten ok, keskinäinen peruskunnioitus on kahdallaan, ei ole väkivaltaa, dramaattisia riitoja eikä päihdeongelmia mukana kuvioissa, niin ymmärrän hyvin että lasten takia ei haluta erota. Juu, lapset voivat selvitä erosta ihan hyvin, en sitä kiellä. Mutta todella naiivi täytyy olla, jos asiaan suhteutuu jotenkin pienenä juttuna. Siksi kaikki eivät niin vain eroa, vaikka seksittömyys olisikin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitun hyvä neuvo,eroa.
minäkin jos pistän emakon kävelemään joudun maksamaan kaikesta puolet vaikka kämppä on ollut ennen kuin edes ollaan tavattu,olen ostanut muijalle autot,se ei ole edes ikinä itse tankannut niitä,euroakaan ei ole maksanut lainoja tai remppoja ja kaupan päälle saan maksaa vielä 15v elareita.voihan se varakkaampi ja enemmän tienaava olla nainenkin,mutta lapset jää kuitenkin lähes aina äitille jos ei ole ihan narkkari pultsari.
Vaimosiko ei ole töissä vai mihin hänen palkka on mennyt? Kuka maksaa teillä sähkö-, puhelin-, netti- ja muut laskut, vakuutukset, lomamatkat, ruoan, lasten vaattet, ulkohaalarit, kengät, harrastusten kausimaksut ja harrastustarvikkeet? Kuka hoiti lapsia yhteisestä sopimuksesta kotona ja kuinka kauan? Oletko koskaan laskenut mitä olisi maksanut lastenhoito niiltä kuukausilta kodin ulkopuolella? Kuka on tehnyt kodistanne kodin näköisen, eli ostanut sinne huonekalut, verhot, matot ja pitänyt sen siistinä? Pessyt ikkunat ja ostanut pesuaineet? Kuka on aina ostanut apteekista buranat ja antibiootit lapsille ja käyttänyt lapset lääkärissä? Onko vaimosi näyttänyt aina petolinnulta, vai onko hän näiden vuosien aikana panostanut rahaa ulkonäköönsä ostamalla meikkejä, istuvia vaatteita ja käynyt kampaajalla? Mihin vaimosi ajaa sillä autolla, jonka suureen ääneen mainostat maksaneesi bensoineen? Ympyrääkö hän sillä huvikseen ajelee, vai käykö sillä töissä, ruokakaupassa ja kuskaa lapset?
Edelliseen lisään vielä, että kyllä minusta tuntuu pahalta jo sekin ajatus, että saisin viettää lasteni kanssa vain puolet ajasta (jos edes sitä). Todella surullinen ajatus, ja uskon että lapset olisivat samaa mieltä. Ja puolisoni myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitun hyvä neuvo,eroa.
Vaimosiko ei ole töissä vai mihin hänen palkka on mennyt? Kuka maksaa teillä sähkö-, puhelin-, netti- ja muut laskut, vakuutukset, lomamatkat, ruoan, lasten vaattet, ulkohaalarit, kengät, harrastusten kausimaksut ja harrastustarvikkeet? Kuka hoiti lapsia yhteisestä sopimuksesta kotona ja kuinka kauan? Oletko koskaan laskenut mitä olisi maksanut lastenhoito niiltä kuukausilta kodin ulkopuolella? Kuka on tehnyt kodistanne kodin näköisen, eli ostanut sinne huonekalut, verhot, matot ja pitänyt sen siistinä? Pessyt ikkunat ja ostanut pesuaineet? Kuka on aina ostanut apteekista buranat ja antibiootit lapsille ja käyttänyt lapset lääkärissä? Onko vaimosi näyttänyt aina petolinnulta, vai onko hän näiden vuosien aikana panostanut rahaa ulkonäköönsä ostamalla meikkejä, istuvia vaatteita ja käynyt kampaajalla? Mihin vaimosi ajaa sillä autolla, jonka suureen ääneen mainostat maksaneesi bensoineen? Ympyrääkö hän sillä huvikseen ajelee, vai käykö sillä töissä, ruokakaupassa ja kuskaa lapset?
Hyviä kysymyksiä. Ja vielä: mies joka nimittelee vaimoaan, tai yleensä ketään, emakoksi ei olisi koskaan edes vaimoa ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä pointti ja mielestäni molemmat ovat vastuussa asiasta.
Onko ulkoisessa haluttavuudessasi parannettavaa?
t. Nainen, jolla onnellinen liitto, perhe ja sitä seksiäkin, vaikka aina ei niin huvittaisikaan. (Halut syttyy kyllä, kun käy toimeen.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ulkoisessa haluttavuudessasi parannettavaa?t. Nainen, jolla onnellinen liitto, perhe ja sitä seksiäkin, vaikka aina ei niin huvittaisikaan. (Halut syttyy kyllä, kun käy toimeen.)
Kaikilla ei syty, vaikka käy toimeen.
Itsekin seksittömässä suhteessa, tosin olen nainen. Miehen ei vain ole pitkään aikaan tehnyt mieli. Kesti kauan, ennen kuin saatiin nostettua asia pöydälle. Eräs ilta sitten lueskelin jotain artikkelia miehen haluttomuudesta ja luin mahdolliset syyt ääneen: masennus, liikunnan puute, lääkitys.. sekä testosteronivaje. Mikään muu ei tuntunut sopivan kuvioon. Mies sitten oli puhunut asiasta kaverilleen, joka piikittää itseensä säännöllisesti testosteronia (ei siis steroideja). Mies sai testiksi yhden pistoksen ja sanoi minulle seuraavana päivänä, että tekisi vähän mieli. No, nyt miehelle varattu aika testosteronimittaukseen. Käytännössä asia on jo kuitenkin varma. On aivan uskomaton helpotus saada tietää, ettei syy ole minussa ja että asia voidaan korjata noin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ulkoisessa haluttavuudessasi parannettavaa?t. Nainen, jolla onnellinen liitto, perhe ja sitä seksiäkin, vaikka aina ei niin huvittaisikaan. (Halut syttyy kyllä, kun käy toimeen.)
En itse ainakaan uskoisi, että olisin niin epähaluttava. Olen hoikka, ihan viehättävä eikä esim.hygieniassa ole mitään sanomista. Ei syy ole aina tuollainenkaan. Pikemminkin epäilen että mieheni om vähän masentunut.
t.Nainen tuossa tilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen lisään vielä, että kyllä minusta tuntuu pahalta jo sekin ajatus, että saisin viettää lasteni kanssa vain puolet ajasta (jos edes sitä). Todella surullinen ajatus, ja uskon että lapset olisivat samaa mieltä. Ja puolisoni myös.
Ja kuka pakottaa olemaan puolet ajasta erossa lapsista? Nämähän saa vanhemmat itse päättää. Me erottiin vuosi sitten, asunnon sain parin sadan metrin päästä kun lasten isä jäi asumaan entiseen. Lapsia näen aina kun halutaan, normaalisti puolitetaan viikko mutta isin vuorolla minä käyn siellä kyllä päivittäin, joskus päivä väliä ettei nähdä. Ja sama toisinpäin, lasten isi käy mun luona kun lapset on täällä. Erottiin hyvissä väleissä, ystäviä ollaan edelleen, mutta mitään seksuaalista ei vain enää ollut pariin vuoteen ja kun kumpikaan ei kykene toista pettämään parisuhteessa niin lopetettiin suhde. Kypsempää tämä näin on, vaikkei ero koskaan helppo ratkaisu ole varsinkin jos on lapsia. Pettämistä en kuitenkaan käsitä ikinä.
Jotkut elävät sen mukaan mitä kotona on opetettu, jotkut ajattelevat itse. Sinä esimerkiksi ajattelet vain "akkoja" jotka kuvittelevat että miehen rahat kuuluvat heille ja tunnet itsesi paremmaksi. Paljon on ukkojakin jotka elävät naisen rahoilla, mutta heitä sinulla ei ilmeisesti ole tarvetta ajatella ja naureskella heille. Vain naisille.
Eivät minua tässä moraaliset näkökohdat kiinnostaneet, vaikka toki voi keskustella siitä mitä nainen on ansainnut siksi että uhraa työuransa ja palkkatulonsa jäädäkseen kotiin kasvattamaan yhteiset lapset. Puhuin pelkästään lain kannalta. Eli jos ei avioehtoa ole, omaisuus on yhteinen.