Voi tuota Marttojen kehittämispäällikkö Hopsu-Neuvosta. Rakastaa ruutupaperia kauppalistana, koska siitä ei akku lopu.
Olisiko Marttojenkin aika jo kehttyä? Mikään ei ole niin kätevää, kun kännykkäsovellutukseen tehdyt listat: pysyvät tallessa, niitä voi päivittää ja korjata, jakaa perheenjäsenten kesken jne. Puhelimen akun voi ladata täyteen ennen kauppareissua niin akkukaan ei lopu.
Otsikon kommentti siis tänään Hs:ssä.
Minulla on sähköiset listat kaikkeen: mm. viiden viikon ruokalistalle tarvikeineen, kauppalista, joululahjatoivelista, mita mukaan matkalle -lista, tulevat vaatehankinnat jne, jne. Helpottavat elämää ja tuovat rahallistakin säästöä. Kännykkäsovellutukset rules!
Kommentit (136)
Mä tykkään kans ruutupaperilistoista :) Näin on joululahjalistakin, just löysin muuten viimevuotisenkin paperipinosta, kiva verrata ;)
Kumpi on ympäristöystävällisempää? Sanoisin että minun kannattaa kirjoittaa puhelimeen. Se on kuitenkin mukana ja päällä.
Mä en edes ole tajunnut että kännykkään voisi laittaa jonkun listan. Muuten kun tallennettuna tekstiviestinä. Enkä uudessa puhelimessa edes osaa tallentaa luonnosta :D
Jos teen kauppalapun, kirjoitan sen yleensä johonkin kirjekuoresta repäistyyn reunaan.
Ruutupaperi on käyttömukavuudeltaan 100x parempi kuin joku kännysovellus.
Ruutupaperi voi kastua ja silti se toimii, ruutupaperin voi taitella moneen kertaan, ruutupaperin hukkuessa ei harmita, ruutupaperi ei tarvitse latausta, jne. Lisäksi ruutupaperille voi kirjoittaa miten isolla haluaa ja käyttöliittymäkin on käteen sopivampi kuin puhelimeen kirjoittelu sormenkärjellä.
Päästä ei lopu akku, eikä pää huku kauppamatkalla. Ostoslista on aina aivoissani.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään kans ruutupaperilistoista :) Näin on joululahjalistakin, just löysin muuten viimevuotisenkin paperipinosta, kiva verrata ;)
Meillä ei ole paperipinoja, eikä tarvitse etsiä ja löytää mitään, kun listat ovat kännykässä. Kotikin pysyy siistimpänä ilman noita pinoja.
Minäkin suosin edelleen klassista paperilappua. Kirjoitan nopeammin paperille kuin kännykkään, post-it-lapun saa teipattua kiinni ostoskärryn aisaan ja paperillekin voi lisäillä tai poistella, eli vetää yli ;) Ostosten jälkeen laitan lapun kassahihnan päädyssä olevaan roskikseen, joten ei koti täyty mistään sotkua aiheuttavista paperipinoistakaan, kuten uumoilit :D
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on ympäristöystävällisempää? Sanoisin että minun kannattaa kirjoittaa puhelimeen. Se on kuitenkin mukana ja päällä.
Kännykkäsi on siis tehty siten, että siihen ei ole käytetty lainkaan uusiutumattomia luonnonvaroja?
Kun ap sanoi, että on valmiina kännykässä kaikki listat, niin miksei paperista listaa voi säilyttää?
Mitä ihmeen rahallista säästöä kännykkäsovelluskauppalista tuo?
Jo nyt tiedetään, että erilaiset nettisovellukset + laitteet ovat kasvattaneet sähkönkäytön aivan uusiin lukemiin. Näennäisesti on aivan olematon summa, joka puhelimen lataamiseen menee, mutta kuin sen Suomessa kertoo vaikka 8 miljoonalla, niin päästään sellaisiin lukemiin, että alkaa vähitellen hirvittää.
Olen aina miettinyt, miten kännykän kauppalista toimii, jos samaan aikaan pitää puhua jonkun kanssa puhelimessa. Sen paperilapun saa taskusta silmiensä eteen, mutta tuleeko ne kännykkälapun tiedot korvan kautta aivoihin samalla, kun rupattaa kaverin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä paperi on aina teknologiaa ympäristöystävällisempää. Paperin valmistus ei olisi mitenkään ekologisesti kestämätöntä, jos talousmetsistä pidettäisiin oikeasti hyvää huolta.
Sitten, kun yhteiskuntarakenne romahtaa meillä ja muualla, Martat ja metsästäjät osaavat auttaa henkiinjääneet ensimmäisen talven yli. Älypuhelimilla voi korkeintaan yrittää osua vesilintuun, kun paistia tekee mieli.
Minulla on ruutupaperia ja ruudutonta paperia mutta ei älypuhelinta. En tarvitse enkä ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole paperipinoja, eikä tarvitse etsiä ja löytää mitään, kun listat ovat kännykässä. Kotikin pysyy siistimpänä ilman noita pinoja.
Teillä ei varmaan ole kirjojakaan, sotkevat suotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännykkäsi on siis tehty siten, että siihen ei ole käytetty lainkaan uusiutumattomia luonnonvaroja?
Etkö sinä käytä lainkaan kännykkää?
Käyttöliittymältään paperilappu on ehkä sata kertaa ketterämpi kauppakaveri. Säästää aikaa eikä tarvitse varoa ettei mene rikki, eikä paperilappua katsota yhtään pidempään kuin on tarve, toisin kuin jos se kännykkä on (taas) kädessä ja katos tulikin viesti no minäpäs lukaisen... Nykyisin vituttaa kaupassa kun jengi seisoa töröttää puhelimet kädessä, eivätkä näe mitä ympärillä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Päästä ei lopu akku, eikä pää huku kauppamatkalla. Ostoslista on aina aivoissani.
Jos kuolet kesken kauppareissun, ei kukaan voi tehdä ostoksia loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen rahallista säästöä kännykkäsovelluskauppalista tuo?
Jo nyt tiedetään, että erilaiset nettisovellukset + laitteet ovat kasvattaneet sähkönkäytön aivan uusiin lukemiin. Näennäisesti on aivan olematon summa, joka puhelimen lataamiseen menee, mutta kuin sen Suomessa kertoo vaikka 8 miljoonalla, niin päästään sellaisiin lukemiin, että alkaa vähitellen hirvittää.
Olen aina miettinyt, miten kännykän kauppalista toimii, jos samaan aikaan pitää puhua jonkun kanssa puhelimessa. Sen paperilapun saa taskusta silmiensä eteen, mutta tuleeko ne kännykkälapun tiedot korvan kautta aivoihin samalla, kun rupattaa kaverin kanssa?
Mahtavaa, että kritisoit laitteiden sähkönkulutusta nettipalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla hukkuu päästä ajatukset :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä käytä lainkaan kännykkää?
Käytän, mutta en väitä tekoani ympäristöystävälliseksi.
Siis mikään ei voita ruutupaperia! Elämän ei kuulukaan olla helppoa :)