Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi tuota Marttojen kehittämispäällikkö Hopsu-Neuvosta. Rakastaa ruutupaperia kauppalistana, koska siitä ei akku lopu.

Vierailija
19.12.2015 |

Olisiko Marttojenkin aika jo kehttyä? Mikään ei ole niin kätevää, kun kännykkäsovellutukseen tehdyt listat: pysyvät tallessa, niitä voi päivittää ja korjata, jakaa perheenjäsenten kesken jne. Puhelimen akun voi ladata täyteen ennen kauppareissua niin akkukaan ei lopu.

Otsikon kommentti siis tänään Hs:ssä.

Minulla on sähköiset listat kaikkeen: mm. viiden viikon ruokalistalle tarvikeineen, kauppalista, joululahjatoivelista, mita mukaan matkalle -lista, tulevat vaatehankinnat jne, jne. Helpottavat elämää ja tuovat rahallistakin säästöä. Kännykkäsovellutukset rules!

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh! Itkevää vaan jatkossakin täällä, että on kiire, ei tiedä mitä laittaisi ruuaksi, mitä pukisi päälleen, mistä löytäisi kiireessä juhlavaatteet tai voiko aineen x korvat aineella y, kun unohtui ostaa.

Arkea helpottamaan on nykyisin välineitä, joita yksi kätevämmistä kännyköiden listasovellukset. Kuulostatte siltä, että pesette pyykkinnekin käsin, koska se on niin kätevää ja pesukoneiden valmistaminen tuhoaa luonnon.

Ihan oikeasti vertaat kännyköiden lisäsovellusten merkitystä arjen helpottamisessa pesukoneisiin? :D

Kuinkakohan merkittävästi kännykän muistiinpanosovellus säästää aikaa ja vaivaa ruutupaperiin verrattuna? Minulla kännykän räpläämiseen menee enemmän aikaa kuin ruutupaperille skrivaamiseen.

Vierailija
42/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruutupaperi on käyttömukavuudeltaan 100x parempi kuin joku kännysovellus.

Ruutupaperi voi kastua ja silti se toimii, ruutupaperin voi taitella moneen kertaan, ruutupaperin hukkuessa ei harmita, ruutupaperi ei tarvitse latausta, jne. Lisäksi ruutupaperille voi kirjoittaa miten isolla haluaa ja käyttöliittymäkin on käteen sopivampi kuin puhelimeen kirjoittelu sormenkärjellä.

Kännykkäsovellusta käyttämällä voit kirjoittaa listan tietokoneella ja näet sen myös kännykälläsi, koska lista sijaitsee 'pilvessä'. Ei sitä tarvitse kännykällä naputtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Puhelimen akku ei lopu, jos omaa alkeellisintakaan kykyä tulevaisuuden suunnitteluun ja pitää akun ladattuna.

Paperin valmistaminen tappaa puita ja syö energiaa siinä missä kännyköidenkin tekeminen. Digiaikakaudella paperi on turhake. Lyijykynän lyijy on haitallista luonnolle. Käytetty ostoslista on kaatopaikkaa täyttävä jäte, kun taas kännykän ostoslistan voi käyttää uudelleen ja uudelleen.

Vieläkö kaipaatte lisää perusteluja?

Minun puhelimessani akku kestää, mutta ei siihen mitään kauppalistasovelluksia saa, eikä tekstiviestikenttä ole paras mahdollinen apuväline listojen tekoon, joskus on ollut pakko kokeilla. Kauppalistoiksi voi kierrättää esim. kirjekuoret, joita varmaan jokaiselle tulee. Lyijykynissä ei käytetä enää lyijyä. Ja muitakin kyniä on kuin lyijykynä. Että niitä lisäperusteluja olisi ihan kiva saada.

Ei mulle ainakaan tule kirjepostia melkein koskaan.

Minulle tulee, ja veikkaisin että aika monille muillekin tulee edes jotain kirjepostia. Ja voihan kauppalistan tuhertaa muuallekin kuin kirjekuoreen. Jos siis haluaa, pakko ei tietenkään ole.

Vierailija
44/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykällä kirjoittaminen ja siitä nauttiminen on teinien ja wt-ihmisten hommaa. Ymmärrän jos jollain on pelit ja vehkeet, niin kirjoittaa kotona koneella ja tulostaa listan. Mutta jollaki appsilla sormenpäillä naputtelu.. ei helvetti kuka sellasta jaksaa?

Vierailija
45/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruutupaperi voi kastua ja silti se toimii, ruutupaperin voi taitella moneen kertaan, ruutupaperin hukkuessa ei harmita, ruutupaperi ei tarvitse latausta, jne. Lisäksi ruutupaperille voi kirjoittaa miten isolla haluaa ja käyttöliittymäkin on käteen sopivampi kuin puhelimeen kirjoittelu sormenkärjellä.

Kännykkäsovellusta käyttämällä voit kirjoittaa listan tietokoneella ja näet sen myös kännykälläsi, koska lista sijaitsee 'pilvessä'. Ei sitä tarvitse kännykällä naputtaa.

Kuulostaa vähän kummalliselta ajansäästötoimenpiteeksi, kun samassa ajassa saisi aikaan kymmenen ruutupaperikauppalistaa.

Vierailija
46/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan ainoa joka todella mielellään kirjoittaa listoja käsin ihan käsin kirjoittamisen ilosta? Töissä näppäilen tietokonetta koko hemmetin päivän, joten musta on tosi kiva kirjoittaa käsin kaikki muu mahdollinen. Piirtelen monesti samalla kukkakuvioita tai muuta koristetta listojen reunoille mietiskellessäni. Ihan eri tavalla rentouttavaa kuin älypuhelimen näppäily. Mutta kukin tavallaan, tietysti.

Vierailija
47/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän kummalliselta ajansäästötoimenpiteeksi, kun samassa ajassa saisi aikaan kymmenen ruutupaperikauppalistaa.

Se on katsos sitä nykyaikaa :)

Vierailija
48/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ennakkoluuloiselta tämä ruutupaperiporukka. Jääräpäisesti puolustavat paperilistojaan ja haukkuvat sovelluksia, joita eivät ikinä ole kokeilleet eivätkä selvästikään edes tunne niiden käyttötapoja. Kai ymmärrätte, että me nykyään puhelinta käyttävät olemme käyttäneet molempia ja valinneet niistä omasta mielestämme paremman.

Vierailija
49/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ennakkoluuloiselta tämä ruutupaperiporukka. Jääräpäisesti puolustavat paperilistojaan ja haukkuvat sovelluksia, joita eivät ikinä ole kokeilleet eivätkä selvästikään edes tunne niiden käyttötapoja. Kai ymmärrätte, että me nykyään puhelinta käyttävät olemme käyttäneet molempia ja valinneet niistä omasta mielestämme paremman.

Sori nyt, mutta eikö tässä ketjussa nimenomaan kännykkälistojen käyttäjät hauku ruutupaperiporukkaa vanhanaikaisiksi? :D

Minä olen kokeillut ja todennut ruutupaperin paremmaksi. YMMV.

Vierailija
50/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me ymmärretään. Eikä se yllätä.. kyllähän jotkut aikuiset ihmiset näpyttää tekstiviestäjäkin koska eivät uskalla puhua puhelimessa. Ei se siitä kätevää kuitenkaan tee.

Vierailija
51/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä mielestäsi vie aikaa? Jos itse en käytä listan tekoon puhelinta, teen sen padilla. Minun ei tarvitse liikkua tästä mihinkään, kahdella painalluksella olen av:lta sovelluksessa. Kirjoitan listan ja se on automaattisesti kaikissa minun ja mieheni laitteissa. Ei tarvitse hakea paperia ja kynää ja muistaa ottaa listaa mukaan. Jos kauppaan onkin menossa töissä oleva mieheni, en saisi paperilistaa edes toimitettua hänelle.

Vierailija
52/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martat rules! Ei mulla muuta.

Vierailija
53/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko Marttojenkin aika jo kehttyä? Mikään ei ole niin kätevää, kun kännykkäsovellutukseen tehdyt listat: pysyvät tallessa, niitä voi päivittää ja korjata, jakaa perheenjäsenten kesken jne. Puhelimen akun voi ladata täyteen ennen kauppareissua niin akkukaan ei lopu.

Otsikon kommentti siis tänään Hs:ssä.

Minulla on sähköiset listat kaikkeen: mm. viiden viikon ruokalistalle tarvikeineen, kauppalista, joululahjatoivelista, mita mukaan matkalle -lista, tulevat vaatehankinnat jne, jne. Helpottavat elämää ja tuovat rahallistakin säästöä. Kännykkäsovellutukset rules!

Mikään ei ole niin kätevää kuin paperille tehty lista jossa lukee tarvittava.

Vierailija
54/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten av-mammat jaksavat hyökkäillä toistensa kimppuun tällaisenkin aiheen vuoksi. :D Ei mulla muuta.

Vierailija
55/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me ymmärretään. Eikä se yllätä.. kyllähän jotkut aikuiset ihmiset näpyttää tekstiviestäjäkin koska eivät uskalla puhua puhelimessa. Ei se siitä kätevää kuitenkaan tee.

Jos ymmärtäisit, tietäisit, että tekstiviestejä käytetään koko ajan vähemmän. Esim. Whatsapp ja iMessage aika hyvin korvanneet... Jos ihminen ei uskalla puhua puhelimessa, lienee kysymys jonkin sortin mielenterveydellisestä ongelmasta, jolla tuskin voi perustella vanhanaikaisten paperilistojen käytännöllisyyttä.

Vierailija
56/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän olevani ennakkoluuloinen. Jopa niin ennakkoluuloinen, ettei puhelimellani pääse nettiin eikä siten ole edes mahdollisuuksia noiden sovellusten käyttöön. Netitön puhelin, paperilappu ostoslistana ja muut vanhanaikaisuudet ovat mielestäni niin käteviä, etten viitsi siirtyä moderniin vain siksi että se on modernia. Harvalla älypuhelimensa lumoissa olevalla taitaa riittää ymmärrys tähän.

Vierailija
57/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on ympäristöystävällisempää? Sanoisin että minun kannattaa kirjoittaa puhelimeen. Se on kuitenkin mukana ja päällä. 

Kännykkäsi on siis tehty siten, että siihen ei ole käytetty lainkaan uusiutumattomia luonnonvaroja?

Mulla olis se kännykkä vaikka käyttäisin ruutupaperia kauppalistana. En mä sitä kännyä ole ostanut ruutupaperin tilalle kuten sä annat ymmärtää. Eli tavallaan känny ei lisää ympäristön kuormitusta yhtään, toisin kuin ruutupaperi jota voi käyttää vaan kerran ja aina on otettava uusi. Kännyä voi käyttää uudestaan ja uudestaan. Paperin käyttö jää kokonaan pois kun teen listat kännyyn. Joten todellakin, säästän paperia. Pienihän se säästö on, mutta säästöä kuitenkin.

ohis

Vierailija
58/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh! Itkevää vaan jatkossakin täällä, että on kiire, ei tiedä mitä laittaisi ruuaksi, mitä pukisi päälleen, mistä löytäisi kiireessä juhlavaatteet tai voiko aineen x korvat aineella y, kun unohtui ostaa.

Arkea helpottamaan on nykyisin välineitä, joita yksi kätevämmistä kännyköiden listasovellukset. Kuulostatte siltä, että pesette pyykkinnekin käsin, koska se on niin kätevää ja pesukoneiden valmistaminen tuhoaa luonnon.

Listasovellukset sopivat varmaan sellaisille ihmisille, jotka ilokseen listaavat asian kuin asian. Mutta kun on meitäkin, joilla ei ole tarvetta tai halua listata yhtään mitään. No, myönnän, että kauppareissuja varten sutaisen kyllä ostoslistan, mutta siihen riittää hyvin paperilappunen.

Vierailija
59/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta miten av-mammat jaksavat hyökkäillä toistensa kimppuun tällaisenkin aiheen vuoksi. :D Ei mulla muuta.

Tulin komppaan tätä... Ei muuta, jatkakaa!

Vierailija
60/136 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän olevani ennakkoluuloinen. Jopa niin ennakkoluuloinen, ettei puhelimellani pääse nettiin eikä siten ole edes mahdollisuuksia noiden sovellusten käyttöön. Netitön puhelin, paperilappu ostoslistana ja muut vanhanaikaisuudet ovat mielestäni niin käteviä, etten viitsi siirtyä moderniin vain siksi että se on modernia. Harvalla älypuhelimensa lumoissa olevalla taitaa riittää ymmärrys tähän.

Just tätä tarkoitan. Kaikille olisi fine, jos kertoisit käyttäväsi perinteisiä välineitä, koska itse pidät niitä kätevinä. Tämä ei kuitenkaan riitä, vaan mollaat paitsi nykyaikaiset välineet ja samalla niitä käyttävät samassa kommentissa, jossa kerrot, että sinulla ei ole aiheesta ennakkoluulojesi lisäksi mitään tietoa tai kokemusta. MOT.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi