Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä joku sukulainen suuttunut kun vietättekin aaton

Vierailija
19.12.2015 |

Eri paikassa kuin ennen? Mun äiti loukkaantui kun mennäänkin miehen vanhempien luo tänä vuonna ja meillä olis sitten joulupäivänä äidille joukuateria. Äiti joutuu nyt olemaan aaton yksin. On sössinyt välinsä siskoonsa ja veljeni perheeseen eli hänellä ei ole enää paikkoja muhin mennä tai ketä kutsua..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eroperheen lapsi, enkä ole koskaan pitänyt joulusta juuri tuosta syystä. Tuntuu, että aina joku loukkaantuu. Ja vaikea viettää itse leppoisaa joulua, kun tietää, että joku läheinen on taas yksin.

Vierailija
2/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on aikuinen ihminen ja vastuussa omista sotkuistaan. Hänellä olisi erityisen hyvä paikka miettiä omia sosiaalisia taitoja jos joutuu olemaan vastoin tahtoaan yksin jouluna omien mokailujensa vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on aikuinen ihminen ja vastuussa omista sotkuistaan. Hänellä olisi erityisen hyvä paikka miettiä omia sosiaalisia taitoja jos joutuu olemaan vastoin tahtoaan yksin jouluna omien mokailujensa vuoksi.

Miksi ihmiset muuttuu vanhemmiten niin hankaliksi mielensäpahoittajiksi =( En yhtään ihmettele sitä että moni vanhus on niin yksinäinen kun itse rikkoo välit kaikkiin sukulaisiin.

Ap

Vierailija
4/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, me saadaan olla ihan omassa rauhassa, kun kukaan ei välitä meidän seurasta :D

Ei nyt ihan, mutta melkein. Meillä teiniperhe, kivoja, rauhallisia nuoria. Toiset isovanhemmat menee mieluummin veljen pikkulapsiperheeseen kuin meille. Toiset taas haluaa olla rauhassa, käydä haudoilla. Mikä on hassua, kun täällä ois elävääkin sukua :D

Päätin sitten, että ei ajella pyhinäkään eikä kutsuta tänne, otetaan tää joulu ihan rennosti oman perheen kesken. Rauhoittumusta kun näköjään kaipaavat nää nykyajan kiireiset harrastus-isovanhemmat ;)

Vierailija
5/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joku sukulainen suuttuisi, jos yritettäisiin mennä jouluna heille. Meillä joulu on perhejuhla ja suvun yksinäiset viettää sen yksin (tai luulen niin, enpä ole koskaan kysellyt). Vasta tapanina mennään sukuloimaan.

Vierailija
6/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset muuttuu vanhemmiten niin hankaliksi mielensäpahoittajiksi =( En yhtään ihmettele sitä että moni vanhus on niin yksinäinen kun itse rikkoo välit kaikkiin sukulaisiin.

Ap

Minusta ihmisen persoonan hallitsevimmat puolet tuntuvat korostuvan vanhuudessa. Ts. ne oikeasti mukavat pysyvät kyllä mukavina ja heitä haluaa nähdä vaikkei olisi edes sukulaisuussuhdetta :)

Ainakin omat hankalimmat sukulaiset ovat sössineet ihmissuhteensa siis ihan läpi elämänsä jo, varhaisaikuisuudessa ja keski-iässä. Vanhuudessa tuo tilanne korostuu, koska piirejä ei kykene enää vaihtamaan samalla tavalla mitä nuorempana. Sitä niittää mitä kylvää, sori.

Vierailija
7/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Todennäköisesti he ovat olleet aina hankalia. Ainoat muuttujat ovat ne muut, jotka nuorena sietävät sitä paskaa kohtelua, mutta vanhemmiten heräävät siihen että ei muutes ole pakko - ja katkaisevat välit noihin hankaliin tyyppeihin.

Vierailija
8/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina yhdet pahoittavat mielensä. Mennään aina sen luo, joka joutuisi muuten olemaan yksin, hän myöskin tykkää kun me menemme hänen luokseen, on muutenkin todella läheinen ja aina auttamassa vaikkei pyydettäisikään.

Sitten eräät sukulaiset suuttuvat kun ei heille mennä. Eivät koskaan auta, sanovat kyllä, että pyytäkää apua kun tarvitaan. Kerran pyydettiin apua ja vastaus oli:"Ei me voida teitä AINA auttaa." Siis 1 kerran pyydettiin sitten. Eivätkä juurikaan käy kylässä, eikä mekään heillä. Eivät ole oppineet hyväksymään, että olen nykyisin perheeseen kuuluva, aina erottelevat etten kuulu perheeseen.

Vierailija
9/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minusta ihmisen persoonan hallitsevimmat puolet tuntuvat korostuvan vanhuudessa. Ts. ne oikeasti mukavat pysyvät kyllä mukavina ja heitä haluaa nähdä vaikkei olisi edes sukulaisuussuhdetta :)

Ainakin omat hankalimmat sukulaiset ovat sössineet ihmissuhteensa siis ihan läpi elämänsä jo, varhaisaikuisuudessa ja keski-iässä. Vanhuudessa tuo tilanne korostuu, koska piirejä ei kykene enää vaihtamaan samalla tavalla mitä nuorempana. Sitä niittää mitä kylvää, sori.

Et sitten ole tätä palstaa lukenut ja havainnut, että sadat nuoret äidit ovat hankalia mielensäpahoittajia, jotka palstalla kertovat, miten heitä kohdellaan väärin suvun toimesta, kun ei oteta lapsia hoitoon ja anneta vanhemmille parisuhdeaikaa. Ja sanotaan, että jos ei anoppi lopeta herkkujen tarjoamista, niin sanon sen ihmissuhteen irti ja olkoot näkemättä lapsenlapsiaan.

Mitä muuta tuo on kuin ihmissuhteiden sössimistä? Kun ei totella, niin minä kostan.

Vierailija
10/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et sitten ole tätä palstaa lukenut ja havainnut, että sadat nuoret äidit ovat hankalia mielensäpahoittajia, jotka palstalla kertovat, miten heitä kohdellaan väärin suvun toimesta, kun ei oteta lapsia hoitoon ja anneta vanhemmille parisuhdeaikaa. Ja sanotaan, että jos ei anoppi lopeta herkkujen tarjoamista, niin sanon sen ihmissuhteen irti ja olkoot näkemättä lapsenlapsiaan.

Mitä muuta tuo on kuin ihmissuhteiden sössimistä? Kun ei totella, niin minä kostan.

Ei tässä maassa kukaan pakota pitämään välejä kehenkään - ei edes omiin vanhempiinsa. Oli välien vetäminen poikki aiheesta tai ei. Useimmiten tuo on vain helpotus molemmille osapuolille ja antaa tilaa kummallekin muodostaa niitä terveitä ja hyviä ihmissuhteita vapaaehtoisiin, ei sukulaisuuteen, perustuviin suhteisiin :)

Vierailija
11/11 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, me saadaan olla ihan omassa rauhassa, kun kukaan ei välitä meidän seurasta :D

Ei nyt ihan, mutta melkein. Meillä teiniperhe, kivoja, rauhallisia nuoria. Toiset isovanhemmat menee mieluummin veljen pikkulapsiperheeseen kuin meille. Toiset taas haluaa olla rauhassa, käydä haudoilla. Mikä on hassua, kun täällä ois elävääkin sukua :D

Päätin sitten, että ei ajella pyhinäkään eikä kutsuta tänne, otetaan tää joulu ihan rennosti oman perheen kesken. Rauhoittumusta kun näköjään kaipaavat nää nykyajan kiireiset harrastus-isovanhemmat ;)

Tuttu juttu myös meiltä, mun vanhemmat ei koskaan halua lähteä lapsilleen eivätkä halua lapsia jouluksi. Eivät juuri muulloinkaan käy tai kutsu. Soitellaan, ja silloin kertovat pitkät jutut omista menoistaan, sivulauseessa kysytään lasteni kuulumiset. NO, he hoitavat isovanhemmuuden omalla tyylillään, minulla on paljon paremmat välit omiin teineihini, ja varmasti näin myös kun lähtevät omilleen.