Voi tuota Marttojen kehittämispäällikkö Hopsu-Neuvosta. Rakastaa ruutupaperia kauppalistana, koska siitä ei akku lopu.
Olisiko Marttojenkin aika jo kehttyä? Mikään ei ole niin kätevää, kun kännykkäsovellutukseen tehdyt listat: pysyvät tallessa, niitä voi päivittää ja korjata, jakaa perheenjäsenten kesken jne. Puhelimen akun voi ladata täyteen ennen kauppareissua niin akkukaan ei lopu.
Otsikon kommentti siis tänään Hs:ssä.
Minulla on sähköiset listat kaikkeen: mm. viiden viikon ruokalistalle tarvikeineen, kauppalista, joululahjatoivelista, mita mukaan matkalle -lista, tulevat vaatehankinnat jne, jne. Helpottavat elämää ja tuovat rahallistakin säästöä. Kännykkäsovellutukset rules!
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on ympäristöystävällisempää? Sanoisin että minun kannattaa kirjoittaa puhelimeen. Se on kuitenkin mukana ja päällä.
Montako puhelinta olet ostanut esim. viimeisen 15 vuoden aikana ja mikä niiden hiilijalanjälki on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikilla ei edes ole miestä, jonka kanssa jakaa kauppalistaa. Toiseksi on paljon nopeampaa ja helpompaa napata ohikulkiessa kynä käteen ja kirjoittaa asia paperille, kun lista on oikeassa paikassa kuin ensin etsiä puhelin, avata se, etsiä sovellus ...
Tunnetteko sanonnan "Vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia" ? Jos ihan rehellisiä olemme, monessa perheessä se keittiön seinällä oleva "puutelista" palvelee tarkoitustaan paljon paremmin kuin joku puhelinsovellus.
Se missä sovellukset peittoavat paperille kirjoitetut on se, että poikkeuksetta niistä saa paremmin selvää kuin paperille pikaisesti riipaistuista.
Hehkein aikasi on selvästi ollut80-luvulla. Ehkä olisi Sinunkin aika päivittää tyyli nykyaikaan. Ei se NOIN vaikeaa ole.
Miksi? En ole nähnyt mitään syytä hankkia älypuhelinta, vaan mulle riittää vallan mainiosti mummopuhelin, jota ei tarvitse vaihtaa uuteen malliin joka vuosi. Paperi on toiminut hyvin tähän saakka, miksi näkisin vaivaa 'nykyaikaan päivittämisessä'?
Olisi todella surullista, jos hehkein aikani EI olisi ollut 1980-luvulla ...
Kätevä paperilista päivitettäväksi tulee edellisen kauppareissun kuitista. Ette kai te sentään yhtenään kaupassa hyppää, se on kovin epäekologista ja -ekonomista.
Suuri osa tavaroista on ostettava joka kerta, kuten tuoretuotteet, eli merkitään rasti niiden kohdalle ja kirjoitetaan kynällä lisättävät.
Paperille kirjoittaminen on paljon nopeampaa ja kätevämpää kuin kännykkään näpyttely.
Onko Marttojen ohjeet nykyään siis hopsuneuvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikilla ei edes ole miestä, jonka kanssa jakaa kauppalistaa. Toiseksi on paljon nopeampaa ja helpompaa napata ohikulkiessa kynä käteen ja kirjoittaa asia paperille, kun lista on oikeassa paikassa kuin ensin etsiä puhelin, avata se, etsiä sovellus ...
Tunnetteko sanonnan "Vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia" ? Jos ihan rehellisiä olemme, monessa perheessä se keittiön seinällä oleva "puutelista" palvelee tarkoitustaan paljon paremmin kuin joku puhelinsovellus.
Se missä sovellukset peittoavat paperille kirjoitetut on se, että poikkeuksetta niistä saa paremmin selvää kuin paperille pikaisesti riipaistuista.
Hehkein aikasi on selvästi ollut80-luvulla. Ehkä olisi Sinunkin aika päivittää tyyli nykyaikaan. Ei se NOIN vaikeaa ole.
Miksi? En ole nähnyt mitään syytä hankkia älypuhelinta, vaan mulle riittää vallan mainiosti mummopuhelin, jota ei tarvitse vaihtaa uuteen malliin joka vuosi. Paperi on toiminut hyvin tähän saakka, miksi näkisin vaivaa 'nykyaikaan päivittämisessä'?
Kätevä paperilista päivitettäväksi tulee edellisen kauppareissun kuitista. Ette kai te sentään yhtenään kaupassa hyppää, se on kovin epäekologista ja -ekonomista.
Suuri osa tavaroista on ostettava joka kerta, kuten tuoretuotteet, eli merkitään rasti niiden kohdalle ja kirjoitetaan kynällä lisättävät.
Samaa mieltä aiemman kanssa. Tuu tänne meidän puolelle ja hanki älypuhelin! :)
Tiedän että se kynnys voi tuntua aluksi korkealta, mutta usko pois, se kannattaa!
Älyominaisuudet voivat olla vielä vapaaehtoisia, mutta tulevaisuudessa todennäköisesti pakko osata hyödyntää älyominaisuuksia ja siksi on helpompi hypätä kelkkaan nyt kuin myöhemmin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on ympäristöystävällisempää? Sanoisin että minun kannattaa kirjoittaa puhelimeen. Se on kuitenkin mukana ja päällä.
Kännykkäsi on siis tehty siten, että siihen ei ole käytetty lainkaan uusiutumattomia luonnonvaroja?
t. ÄO alle 80
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako puhelinta olet ostanut esim. viimeisen 15 vuoden aikana ja mikä niiden hiilijalanjälki on?
Olen ostanut tähän mennessä kolme kännykkää, jotka ovat maksaneet 15, 59 ja 149€. Käytössäni on ollut useampia, mutta ei työn puolesta vaan enempi kierrätysmeininkiä.
Kuinka moni tähän ketjuun kirjoittanut ei tiedä, että paperi on uusiutuva, maatuva ja poltettava, eli se ei täytä kaatopaikkoja? Uutta puuta poistuneitten tilalle kasvaa tänäkinpäivänä suorastaan kohisten. Vaan mitä tapahtuu puhelimille, ja missä kasvaa uutta puhelinmateriaalia?
Kuinka moni ei tiedä, että lyijykynän "lyijy" ei ole lyijyä vaan hiiltä?
Se mikä tässä herätti niin kiihkeitä tunteita on aloittajan jyrkän kielteinen ja jopa halveksiva suhtautuminen vanhanaikaiseen toimintatapaan.
Joudun lataamaan puhelintani jatkuvasti, pari kertaa päivässä ainakin ja aina virrat pois. Ostin muutama kk sitten puhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut tähän mennessä kolme kännykkää, jotka ovat maksaneet 15, 59 ja 149€. Käytössäni on ollut useampia, mutta ei työn puolesta vaan enempi kierrätysmeininkiä.
En ole tuo, jolle kysymyksen kohdistit.
Vierailija kirjoitti:
Joudun lataamaan puhelintani jatkuvasti, pari kertaa päivässä ainakin ja aina virrat pois. Ostin muutama kk sitten puhelimen.
Puhelimessasi jo vika tai jätät ohjelmia taustalle turhaan auki kuluttamaan aukkua.
Vierailija kirjoitti:
Lyijykynän lyijy on haitallista luonnolle.
Ihan tiedoksi, lyijykynässä ei ole lyijyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä aiemman kanssa. Tuu tänne meidän puolelle ja hanki älypuhelin! :)
Tiedän että se kynnys voi tuntua aluksi korkealta, mutta usko pois, se kannattaa!
Älyominaisuudet voivat olla vielä vapaaehtoisia, mutta tulevaisuudessa todennäköisesti pakko osata hyödyntää älyominaisuuksia ja siksi on helpompi hypätä kelkkaan nyt kuin myöhemmin!
Suurella todennäköisyydellä viestittelen meedion välityksellä silloin, kun puhelimien älyominaisuudet ovat välttämättömiä. Vaan eihän sitä tiedä, jos siihen mennessä on kehitetty sellainenkin sovellus, jolla saa yhteyden tuonpuoleiseen.
Uskokaa pois, olen kyllä älypuhelintakin käyttänyt, työssä mutta vapaa-aikana en tarvitse sitä. Sähköisiä palveluja kuten vero, kela ym. on paljon helpompi käyttää kunnon tietokoneella tai tabletilla kuin kännykällä.
Mä tykkään paprrisista kauppalapuista, käytän niihin mm käytettyjä kirjekuoria tai mitä vaan muutoin keräykseen menossa olevaa paperia jossa on sopivan kokoinen tyhjä kohta.