On ihan tosiasia että monet naiset käyttäytyvät tympeästi näteille naisille
Jos tämän asian ottaa joskus puheeksi omakohtaisena kokemuksena, miksi se otetaan niin aggressiivisesti vastaan? Tai sitten yrittämällä mitätöidä asian "luulet vaan!" Vaikk naisella olisi selvää näyttöä tapahtuneesta.
Kommentit (90)
Olen kokenut monta kertaa tympeää kohtelua ja se on tuntunut pahalta. En mieti koskaan ulkonäköäni näissä tilanteissa eli en ole ylimielinen ulkonäköni takia. Kaipaan ainoastaan, että joku olisi ystävällinen ja lämmin minua kohtaan. Olen peloissani noissa tilanteissa, joissa aistin, ettei minusta pidetä. Esim. harrastusryhmissä, joissa on vanhempia naisia. Kaipaan vain sitä, että voin tuntea kuuluvani ryhmään. Tai ainakin sitä, ettei minulle oltaisi ilkeitä ilman syytä ja ettei minun tarvitsisi pelätä ryhmässä.
Suomalaiset naiset käyttäytyy tympeästi kauniita naisia kohtaan ja kauniit naiset käyttäytyy tympeästi rumia miehiä kohtaan. Kuulunee elämän makoisiin mausteisiin, jokaiselle jotakin.
Terveisin Naispelko22
Oikeassa elämässä tuntuu ikävältä kun minuun suhtaudutaan ilkeästi ja suljetaan pois ryhmästä. Ei toki aina, mutta huomaan kun sellaista tapahtuu. Keskustelupalstalla koko ilmiö kielletään ja sanotaan, että mitäs käyttäydyt niin ylimielisesti. Mutta totuus on, että en käyttäydy ylimielisesti.
Joo kauniita ja hoikkia ihmisiä saa kiusata ihan vapaasti, kostaa heille sen, että ovat niin kauniita ja hoikkia.
Vierailija kirjoitti:
Joo kauniita ja hoikkia ihmisiä saa kiusata ihan vapaasti, kostaa heille sen, että ovat niin kauniita ja hoikkia.
Nuorempana koin molempia, mutta vanhana ja lihonneena ei ole enää tuollaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena häikäisevän kaunis, mutta en sitä itse edes tajunnut, enkä uskonut vaikka sitä mulle kuinka toitotettiin. Vasta nyt kun katson vanhoja kuvia, tajuan miten kaunis olin. En ole saanut osakseni muilta naisilta ikävää käytöstä kuin joskus harvoin, sen sijaan monilta miehiltä olen saanut paljon ikävämpää kohtelua. Itse en kyllä kohtele ketään ulkonäön mukaan.
Itsekin olen saanut miehiltä juuri tuota negaamista osakseni. Se on valitettavasti tehnonnutkin, koska naiset (tytöt) ovat olleet heidän tukenaan. Siis syrjimällä. Kun kauniin, seksikkään, älykkään ja hauskan itsetunto on saatu nujerretuksi, hän alkaa jotenkin toteuttaa sitä kuvaa joka hänelle on syötetty.
Miettikää nyt jotain Marilyn Monroeta tms. Sekin äärimmäisen kaunis ja ihana Gia Allemand tappoi itsensä.
Japanissa on sanonta, että uloimmat naulat nuijitaan ensin tjsp.
Kyllä se on kiusaamista tämäkin. Tavoitteena on saada kiusaamisen kohde eristettyä muista ja häpeämään itseään, voimaan huonosti.
Yhdessä lukemassani tutkimuksessa tarkasteltiin ulkonäön vaikutusta työhönottotilanteeseen ja siinä lopputulema oli, että kaunis naishakija hyötyi ulkonäöstään, jos haastattelijana oli mies, mutta jos haastattelijana oli hakijaa vaatimattomamman näköinen nainen, oli vaikutus päinvastainen. Yhtä kauniin tai kauniimman naishaastattelijan mielipiteeseen hakijasta tämän ulkonäkö ei vaikuttanut.
Asiakaspalvelutilanteissa en ole huomannut hirveästi eroa, mutta nimenomaan kaverien kaverit ja tällaiset tutut suhtautuvat todella tympeästi kauniisiin naisiin. En ole mikään malli, mutta olen hyvässä kunnossa ja pidän itsestäni huolta ja kai olen perusnätti myös naamasta jne. En pidä itseäni huippukauniina minkä vuoksi en tosiaankaan suhtaudu toisiin naisiin tympeästi ja huonokäytöksisesti, mutta sellaista käytöstä saan vastaan kyllä esimerkiksi illanistujaisissa tai tapahtumissa missä tapaan kavereideni kavereita. Miespuolisten kavereiden tyttöystävät ja kaverit nyt ymmärtää kun heillä voi olla ajatus että havittelen heidän miehiään, mutta en voi ymmärtää miksi naispuolisten kavereideni kaverit suhtautuvat minuun myös huonosti. Siis sellaista ei tervehditä vaikka on nähty useasti tai sitten ei oteta keskusteluun mukaan ollenkaan.
Itse kadehdin myös todella kauniita naisia mutta olen silti heille ystävällinen koska minut on kasvatettu hyvin ja mitä epäystävällisyydellä saavuttaa?
Ihmiset pitää kauniina miellyttäminä pitämiään ihmisiä ja rumina niitä joita pitävät muutenkin vastenmielisinä. Katsokaapa vain, miten esimerkiksi julkkisten ulkomuodosta (sekä naisten että miesten) puhutaan.
Tämän valossa "kauneus" (joka tosiaan on katsojan silmässä) itsessään ei aiheuta kateutta tai tympeyttä. Sinusta ja olemuksestasi ei muuten vain tykätä.
Ei sillä, huonoa käytöstä tympeästi kohteleminen oli kohde tai kohtelija minkä näköinen tahansa.