Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On ihan tosiasia että monet naiset käyttäytyvät tympeästi näteille naisille

Vierailija
18.12.2015 |

Jos tämän asian ottaa joskus puheeksi omakohtaisena kokemuksena, miksi se otetaan niin aggressiivisesti vastaan? Tai sitten yrittämällä mitätöidä asian "luulet vaan!" Vaikk naisella olisi selvää näyttöä tapahtuneesta.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usealla mun tuntemalla kauniilla naisella on tosi huono itsetunto. Luulen että johtuu osittain muiden naisten kateudesta/väheksyvästä asenteesta.

Ja pyh! Huonoon itsetuntoon vaikutti pojat ja sittemmin miehet, jotka olivat kiinnostuneita minusta ulkonäön takia henkisten ominaisuuksien sijaan. Muistan edelleenkin jokaisen miehen, joka noteerasi älykkyyteni ennen kauneuttani.

Sen sijaan vamhemmat naiset nokkivat ja vittuilevat nuoremmilleen. Tuskin on pelkkä ulkonäkäjuttu, ja humalatila ja elämämkoulu liittyy usein tälläiseen tilanteeseen. Naiset ikään katsomatta arvostelevat toisiaan ulkonäköpaineiden sivuuttamisesta "sekin on siihen kuntoo itsensä päästänyt" "värjäisi nyt edes tukan niin näyttäisi joltain". Miksi näin, jos toisen naisen kauneus on toiselle vaarallista?

Ylipäätään miksi ihmiset tulevat kehumaan minulle ulkonäköäni? Miehet ja naiset. Tiedän olevani kaunis. En edes meikkaa ja kannan itseni ylpeydellä koska olen muutakin kuin ulkokuori. Esiteininä pukeuduin pojaksi päästäkseni eroon ulkonäköäni koskevasta kommentoinnista. Ulkonäön kehuminen on mielestäni lähinnä kohdetta alentavaa ja kumpuaa vain kehujan tarpeesta kertoa omista mieltymyksistään. En myöskään tunne ketään, jonka itsetunto olisi tervehtynyt pelkästä ulkoisesta palautteesta eli muitten ihmisten ulkonäköön liittyvistä kehuista.

Tämän hetkisessä elämässäni pärjään ja saan tunnustusta nimenomaan taitojeni takia ja olen tyytyväinen. Ja viimeisin ulkonäkökehu tuli naiselta.

Vierailija
62/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Jos on oikeasti kaunis nainen, sillä saa vain ja ainoastaan ihan järisyttävää eroa miehen saamisessa, asiakaspalvelussa, työpaikkojen saamisessa, lääkärissä, ystävyyssuhteissa ja ihan missä tahansa.

Ei väärin. On sitä kateutta ( ja joskus myös mustasukkaisuutta) myöskin. Myönsit tai et. 

Luepa otsikko uudelleen. Ei puhuttu kateudesta vaan tympeästä käytöksestä.

Kateutta nyt on aina, siitä ei kannata sen kummemmin välittää.

Älä saivartele. Kateus voi ilmetä tympeänä käytöksenä. 

Sinäpä tässä eniten saivartelet ja vaikutat erittäin, erittäin katkeralta.

Tosin rumat naiset usein ovatkin :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä taas kokemus että enemmänkin rumille tiuskitaan. Olen siis itse saanut isän geenit ja hän nyt ei ole järin komea ihminen. Varsinkin hienommissa liikkeissä en tunnu saavan palvelua lainkaan vaikka olen aina ystävällinen.

Sisko taas on todella kaunis, mutta vähän töykeä suoraan sanottuna, on saanut kaikkialla vain hyvää palvelua. En tiedä sitten, onko ollut vain tuuria?

Vierailija
64/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällaisena perus kauniina huomannut että nämä itsetunto ongelmista kärsivät ystäväni (olkoonkin vaikka rumempia) eivät kutsu minua mukaan illanviettoihin jossa tarkoituksena on metsästää miesmarkkinoita eivätkä parisuhteessa olevat halua että olen heidän miehiensä kanssa kahden kesken missään tilanteessa. Samoin olen huomannut sellaisia ennakkoluuloja että minun pitää erikseen osoittaa olevani mukava koska muuten lähtökohtaisesti minua pidetään ylimielisenä. Muuten en ole huomannut kohtelussa eroja.

Vierailija
65/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut työpaikoilla joskus, että mustamaalataan selän takana. Nämä juoruakat tunnistaa helposti ja heille kai tulee yhdistävä tekijä siitä kun löytävät jonkun jota yhdessä haukkua. Ei ketään luuseria jaksa haukkua selän takana, sehän katsottaisiin jopa moraalittomaksi jos edes yrittäisi aloittaa ja kääntyisi aloittajaa vastaan. Mutta nätistä voi milloin vain todeta että mikähän sekin oikein luulee olevansa mahtaako hommiaankaan osata on vaan otettu ulkonäön takia kukahan senkin palkkas niin on nyree eikä tänne noin tarttis laittautua kuule ei taida pullaakaan syödä on sillä kusi noussut päähän minä ainakin tässä otan vaa rennosti ei tarvii tollai yrittää.

Vierailija
66/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tällaisena perus kauniina huomannut että nämä itsetunto ongelmista kärsivät ystäväni (olkoonkin vaikka rumempia) eivät kutsu minua mukaan illanviettoihin jossa tarkoituksena on metsästää miesmarkkinoita eivätkä parisuhteessa olevat halua että olen heidän miehiensä kanssa kahden kesken missään tilanteessa. Samoin olen huomannut sellaisia ennakkoluuloja että minun pitää erikseen osoittaa olevani mukava koska muuten lähtökohtaisesti minua pidetään ylimielisenä. Muuten en ole huomannut kohtelussa eroja.

Samoja kokemuksia. Myös tapahtunut sitä, että naissinkkuporukalla ollaan oltu liikkeellä ja minä olen ainoana (taas kerran) valinnut miehen kaikista iskemään tulleista, niin kaverit joko haukkuvat miehen jälkeenpäin "epäsopivaksi minulle" tai sitten yrittävät nolata minut heti miehen edessä naljailemalla minusta jollain tavalla.

En noiden tiettyjen kanssa tuosta syystä enää viihteellä todellakaan käy.

Vierailija
67/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on että naiset suhtautuvat kauniimpaan naiseen happamasti. Toki ihania vilpittömiäkin ihmisiä löytyy mutta perus sakki on kyllä sitä kateellista ja katkeraa. Töiden saanti riippuu siitä onko haastattelija nainen vai mies. Jos mies työn saa jos nainen ei!! Kokemusta on

Vierailija
68/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on kiinni siitä miten kaunis nainen käyttäytyy muita ihmisiä kohtaan, sama koskee kaikkia naisia/miehiä ulkonäöstä riippumatta.

Vierailija
69/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh. Minä eiolla samaa mieltä ugh. Minua kohdellaan aina hyvin ja olen tosi kaunis. Ugh.

Vierailija
70/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että kauniina naisena pitää omaksua vähän nöyrempi asenne. Lihavat/rumat voivat tuoda oman hyvän itsetuntonsa omaa ulkomuotoaan kohtaan esille ikään kuin altavastaajina. Muut voivat siinä rinnalla kehua että ompa tytöllä asenne kohdallaan. Mutta jos kauniilla ja hoikalla on hyvä itsetunto niin eipä sitä saa paljon esille tuoda ettei leimata pissipääksi.

Vierailija
71/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vanhoja linnanjuhlia vielä nauhalla, kannattaa seurata miten Tarja Halonen kohteli toisaalta kauniita ja toisaalta rumia naisia. Huomasi selvästi kumpaan ryhmään hän mielsi itsensä.

Vierailija
72/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YouTubesta katsoin videon Amerikasta. Pari näistä oli viikon töissä jossain kahvilassa ja siellähän tipit ovat usein suuremmat kuin varsinainen palkka, jos sitä edes on.

Jutun juoni oli sellainen että toisella viikolla näillä naisilla oli melkoisen suuriksi topatut rintaliivit ja kuten arvata saattoi niin topatuissa liiveissä juomarahat olivat järkyttävän paljon isommat.

Mutta erikoinen juttu tässä testissä oli että nimenomaan naisasiakkaat antoivat isorintaisille naisille vielä miehiäkin suuremmat tipit.

Tämä asia jäi jotenkin vaivaamaan, mitään selitystä asialle ei ainakaan videolla osattu antaa.

Olen kyllä joskus ollut pienirintaisille kateellinen enää en kyllä ole.

Kiinnostavaa. Tekisi mieli nähdä tuo. Löytyisikö linkki videoon, tai hakusanoja joilla etsiä. Jos vielä satut muistamaan? :)

Löysin kai tuon saman pätkän, mutta olikin joku Myytinmurtajat video, ei siksi niin vakuuta.

http://www.viikonloppu.com/?p=80643

Vierailija
73/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihan perusnärti nainen, ikää 30. Mä oikein haltioidun kauniista naisista! Musta on ihana katsoa kaunista ihmistä. Mun käsitys varmasti eroaa stereotypioista, mielestäni luonnonkauneus on upeaa. Ihan hetero olen, enkä oikein ymmärtä, mikai yhtään ketään kohtelisin erilailla ulkonäön vuoksi?

Niin juuri, luonnonkauneus on upeaa. Minusta on mukava katsella kauniita ihmisiä, sekä miehiä että naisia. Rakastan taidetta ja saan vähän samanlaisen esteettisen elämyksen kauniista ihmisistä kuin taiteesta. Ja sitten taas laajemmin katsottuna, niin ihmisen kauneus voi ilmetä monella eri tavalla. Esimerkiksi vanhan ihmisen ahavoituneet tai juonteiset, elämän merkitsemät kasvot ovat monta kertaa todella kauniit.

Mutta en tietenkään kohtele ketään ulkonäön perusteella vaan samalla tavalla kohtelen kaikkia - sillä varauksella että ihmisellä on taipumusta tiettyyn sokeuteen itseensä nähden, mutta toivon ainakin että kohtelen kaikkia (perus)samalla tavalla. 

Vierailija
74/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. tavikset kokevat uhkana kauniin naisen.

Vierailija
75/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvannäköiset naiset saa eniten kuraa niskaansa johtuen siitä että se on oikeasti se kadehtituin ominaisuus ihmisessä, oli se ulkonäkö muutoin mikä hyvänsä. Siis sellaset jo valmiiksi kovettamat. Usein hyvin feministisesti orientoituneet,syynä voi olla että muut naiset (heikot) pelkää ja kadehtii että tuo toteuttaa naiseutta kunnolla. Ja miehet nyt tietenkin vaan pelkää oman asemansa puolesta. Mua vaan haukotuttaa nää päivittäiset avautumiset joita saan. Milloin mistäkin, vaikka vaan kävelisin kadulla. Ja sitten ne vasta kuiskutteleekin ja tuhahtelee. ;p

Vierailija
76/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tapaus, joka sopii esimerk kiksi työhön. Viime kesänä tapasin miesystäväni hyvän ystävän kihlatun ensimmäistä kertaa. Olemme about samanikäisiä (25v), molemmat hoikkia ja nättejä. Olin nähnyt hänen kuviaan, ja selkeästi hän on minua paremmassa kunnossa, harrastaa voimistelua ja semmoista kun itse olen laihaläski. Minulla itselläni oli hieman ennakkoluuloja tästä tytöstä/naisesta, koska hän laittaa herutuskuvia instaan, kilpailee jossain miss hot rod -kisoissa tms. ja näyttää kuvien perusteella hieman pinnalliselta. Mieheni kuitenkin sanoi että hän on mukava ja ystävällinen ihminen, joten ajattelin että no hyvä juttu, ulkokuori pettää tässä tapauksessa.

Kun sitten tapasin tämän naisen ja hänen miehensä eräissä häissä, olin jo asennoitunut niin, että meillä varmaan synkkaa hyvin kun ollaan samanikäisiä ja kaikkea. Mutta. Neiti ei katsonut minuun päinkään, vaikka istuimme samassa pöydässä ristikkäin. Hän jutteli muille ystävällisesti, mutta minua ei huomioinut lainkaan. Välillä katsoi peräti silmiin, mutta ei osoittanut sanojaan minulle. Yritin hienovaraisesti ohimennen kahden kesken mennä häneltä jotain kyselemään tuttavuutta tehdäkseni, mutta sain vastaukseksi yhden sanan vastauksia ja vältteleviä katseita olkani yli. Häiden jäkeen vielä miesystäväni sanoi, että tämä nainen oli kytännyt minua aina kun lähdin vessaan tai mihin vaan. Kyllä ärsytti.

Juuri tällaiset kohtaamiset vahvistavat tuota käsitystä, että jotkut kauniit ihmiset vaan ovat niin huonoa itsetunnolla varustettuja, että jokainen samantasoinen nainen koetaan uhkana. Ehkä en toiste tee sitä virhettä, että luovun ennakkoluuloistani. Pääsee helpommalla, kun ei edes yritä kaverustua.

Vierailija
77/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

76 pahoittelee kirjoitusvirheitä, puhelimella ei ihan onnistunut...

Vierailija
78/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heikot ihmiset on maailman syöpä. Ne menee usein henkilökohtaisuuksiin, kun eivät pysty muotoilemaan rakentavaan sävyyn mikä häiritsee.

Vierailija
79/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut työpaikoilla joskus, että mustamaalataan selän takana. Nämä juoruakat tunnistaa helposti ja heille kai tulee yhdistävä tekijä siitä kun löytävät jonkun jota yhdessä haukkua. Ei ketään luuseria jaksa haukkua selän takana, sehän katsottaisiin jopa moraalittomaksi jos edes yrittäisi aloittaa ja kääntyisi aloittajaa vastaan. Mutta nätistä voi milloin vain todeta että mikähän sekin oikein luulee olevansa mahtaako hommiaankaan osata on vaan otettu ulkonäön takia kukahan senkin palkkas niin on nyree eikä tänne noin tarttis laittautua kuule ei taida pullaakaan syödä on sillä kusi noussut päähän minä ainakin tässä otan vaa rennosti ei tarvii tollai yrittää.

Totta. Jos nainen olisi ihan säälittävä luuseri, ei kukaan vaivaantuisi mustamaalaamaan. Ihan oikeasti vieläkin Suomessa on alemmuuskompleksi. Koulutetusta luullaan että hän pitää itseään parempana kuin muut. Ja mustamaalaaminen tehdään nimenomaan ryhmässä. Kristina Salmivallin "koulukiusaaminen ryhmäilmiönä" kuvaa valitettavasti myös suomalaisia työpaikkoja.

Vierailija
80/90 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeassa on Ap kun sanoo että tästä avautumisesta saa aina aggressiivista palautetta. Täälläkin ollaan moitittu Ap:n käytös huonoksi vaikka eihän siitä kukaan voi tietää miten hän on ihmisiä lähestynyt.

Olen itsekin huomannut tämän parillakin työpaikallani. Opiskeluaikoina olin vaatekaupassa töissä ja siellä usein tietyt itseäni vanhemmat naisasiakkaat kohtelivat hyvin yrmeästi ei pelkästään minua vaan myös muita nuoria, nättejä myyjiä. Itse olin aina hyvin ystävällinen kaikille asiakkaille samalla tavalla (fraasit, hymyt ja muu tulee kuin liukuhihnalta kun palvelee satoja asiakkaita päivässä), joten siitä ei ole kyse.

Toinen huomio on nykyiseltä työpaikalta toimistosta. Täällä on myös tietyt naiset jotka näyttävät nyrpeää naamaa eivätkä edes tervehdi meitä nuorempia ja perus nättejä. Tämän on huomannut myös muutama työkaverini ja olemme tästä jutelleet. Tässä on mielestäni enemmän kyse tästä tietystä ihmisryhmästä, joka ei osaa suhtautua muihin tasavertaisesti. Kuvittelevat että nuoret ja nätit ovat heiltä jotain viemässä pois vaikka niin ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi