On ihan tosiasia että monet naiset käyttäytyvät tympeästi näteille naisille
Jos tämän asian ottaa joskus puheeksi omakohtaisena kokemuksena, miksi se otetaan niin aggressiivisesti vastaan? Tai sitten yrittämällä mitätöidä asian "luulet vaan!" Vaikk naisella olisi selvää näyttöä tapahtuneesta.
Kommentit (90)
Ai, minä olen varsin kaunis, pitkä ja solakka, ja saan useimmiten ystävällistä kohtelua. Ehkä se johtuu siitä, että olen itse ystävällinen ja hymyilevä.
Vierailija kirjoitti:
Jassoo, taas tätä miksi minulle ollaan niin kateellisia yhyy byhyy -primadonnauikutusta.
En pidä itseäni Primadonnana tai haluaisi sellainen ollakaan. Olen ennemminkin Niiskuneiti. Ap
Onpa taas rentoa ja huumorintajuista porukkaa paikalla :D
Vierailija kirjoitti:
Noihin aloituksiin väsyy, kun miltei päivittäin joku perustavispirkko luulee olevansa jotain erityisen nättiä.
Olin nuorena häikäisevän kaunis, mutta en sitä itse edes tajunnut, enkä uskonut vaikka sitä mulle kuinka toitotettiin. Vasta nyt kun katson vanhoja kuvia, tajuan miten kaunis olin. En ole saanut osakseni muilta naisilta ikävää käytöstä kuin joskus harvoin, sen sijaan monilta miehiltä olen saanut paljon ikävämpää kohtelua. Itse en kyllä kohtele ketään ulkonäön mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jassoo, taas tätä miksi minulle ollaan niin kateellisia yhyy byhyy -primadonnauikutusta.
En pidä itseäni Primadonnana tai haluaisi sellainen ollakaan. Olen ennemminkin Niiskuneiti. Ap
Mikä ihmeen Niiskuneiti? Tiedän kyllä Muumit joo..
Mä oon ihan perusnärti nainen, ikää 30. Mä oikein haltioidun kauniista naisista! Musta on ihana katsoa kaunista ihmistä. Mun käsitys varmasti eroaa stereotypioista, mielestäni luonnonkauneus on upeaa. Ihan hetero olen, enkä oikein ymmärtä, mikai yhtään ketään kohtelisin erilailla ulkonäön vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Jos on oikeasti kaunis nainen, sillä saa vain ja ainoastaan ihan järisyttävää eroa miehen saamisessa, asiakaspalvelussa, työpaikkojen saamisessa, lääkärissä, ystävyyssuhteissa ja ihan missä tahansa.
Ei väärin. On sitä kateutta ( ja joskus myös mustasukkaisuutta) myöskin. Myönsit tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Jos on oikeasti kaunis nainen, sillä saa vain ja ainoastaan ihan järisyttävää eroa miehen saamisessa, asiakaspalvelussa, työpaikkojen saamisessa, lääkärissä, ystävyyssuhteissa ja ihan missä tahansa.
Ei väärin. On sitä kateutta ( ja joskus myös mustasukkaisuutta) myöskin. Myönsit tai et.
Luepa otsikko uudelleen. Ei puhuttu kateudesta vaan tympeästä käytöksestä.
Kateutta nyt on aina, siitä ei kannata sen kummemmin välittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noihin aloituksiin väsyy, kun miltei päivittäin joku perustavispirkko luulee olevansa jotain erityisen nättiä.
Olenko sanonut olevani erityisen nätti? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Mutta miksi sekä naiset että miehet sitten tutkitusti kohtelevat kauniita naisia paremmin kuin rumempia arkipäiväisissä sosiaalisissa tilanteissa?
Koska tässä apn tapauksessa ei ole kyse ulkonäöstä, häntä kohdellaan tympeästi koska hänen oma käytöksensä on luultavasti diivaileva ja asenne muihin töykeä, hän sen sijaan luulee sen johtuvan siitä että on kaunis. Tätä hän ei itse tiedosta eikä edes halua koska helpompi vaan sanoa että olen niin kaunis että muita harmittaa ja siksi minua kohdellaan tympeästi
Aika jännä juttu että noin suoraviivaisen analyysin pystyt apn käytöksestä tekemään. Ethän edes ole nähnyt sitä tai tunne häntä! Kaiken sanomasi voi siis suoralta kädeltä kumota! Haiskahtaa pelkältä itsensä lohduttamiselta. Sori.
Olen asiakaspalvelussa ja kyllä on sanottava että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Ammattimaisesti pitäisi kohdella kaikkia samoin, mutta ei sille vaan mitään voi että ystävällinen ja tavallinen asiakas, olkoon kuinka kaunis tai komea hyvänsä, on helpompi palvella kuin nyrpeä, ylimielinen ja kriittinen.
Ehkä sitten on niin että kauniista, nyrpeästä asiakkaasta ajattelee että tämä on nokkava kauneutensa takia, vaikka olisi samanlainen rumempanakin.
Luulen, että jos joku ihan nätti, siis kuitenkin todella tavallinen, nainen oikein yrittää näyttää ylimaallisen kauniilta käyttämällä kaikkia kliseisiä kikkoja, eli on liian tehdyn näköinen, niin onhan se vähän ärsyttävää. Etenkin jos henkilöstä näkee että hänellä ehkä on liian suuret kuvitelmat itsestään. Mutta taas jos joku on selvästi luonnonkaunis (vaikka meikkiä olisikin) ilman liikaa yritystä ja on käytökseltäänkin sellainen, ettei tiedosta olevansa kaunis, niin se on jotenkin mahtavaa varmaan sekä naisista että miehistä, enkä näe että he joutuisivat useinkaan tympeästi kohdelluiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko sanonut olevani erityisen nätti? Ap
Aloituksen perusteella voi niin päätellä.
Jos asia ei näin ole: kehitä ilmaisuasi vastaamaan eksaktimmin tarkoittamaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa otsikko uudelleen. Ei puhuttu kateudesta vaan tympeästä käytöksestä.
Kateutta nyt on aina, siitä ei kannata sen kummemmin välittää.
Älä saivartele. Kateus voi ilmetä tympeänä käytöksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Mutta miksi sekä naiset että miehet sitten tutkitusti kohtelevat kauniita naisia paremmin kuin rumempia arkipäiväisissä sosiaalisissa tilanteissa?
Koska tässä apn tapauksessa ei ole kyse ulkonäöstä, häntä kohdellaan tympeästi koska hänen oma käytöksensä on luultavasti diivaileva ja asenne muihin töykeä, hän sen sijaan luulee sen johtuvan siitä että on kaunis. Tätä hän ei itse tiedosta eikä edes halua koska helpompi vaan sanoa että olen niin kaunis että muita harmittaa ja siksi minua kohdellaan tympeästi
Aika jännä juttu että noin suoraviivaisen analyysin pystyt apn käytöksestä tekemään. Ethän edes ole nähnyt sitä tai tunne häntä! Kaiken sanomasi voi siis suoralta kädeltä kumota! Haiskahtaa pelkältä itsensä lohduttamiselta. Sori.
A.p puolustaa itseään. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A.p puolustaa itseään. :D
Ei muuten puolusta! En ole ap :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Et uskoisi totuutta, vaikka se putoaisi päähäsi".
Ennemminkin ne ketkä kokee toisen naisen uhkaavasti, yrittävät tehdä kaiken paremmin, todella yliampuvasti, sanoitpa / teit mitä tahansa . Joku alemmuskompleksi kait joillekin tulee, vaikka itsekin kauniita ovat. Kummallista
Sisareni käyttäytyy kuin persereikä. Ihan nätti on.
Mutta se sen käytös..