Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipainoiset: rintaliivienne koko

Vierailija
18.12.2015 |

Sinä ylipainoinen nainen: minkä kokoisia rintaliivejä käytät? (ympärysmitta ja kuppikoko) Entä mitä kokoa käytät yleensä vaatteissa yläosissa?

Olen jotenkin hämilläni omasta rintaliivien ympärysmitasta. Jouduin ostamaan 90B kokoiset rintaliivit, koska suht pitkään käyttämäni 85 ympärys tuntui liian tiukalta. No, mittasin kenties ensimmäistä kertaa mittanauhalla ympärykseni ja se oli n. 98 cm!!! Voi hemmetti. Luku on älytön. Tämän johdosta siirryin kokoon 90.

Rupesin googlettamaan tuon ympärysmitan omaavia ja halusin tietää, mitä ympärysmittaa rintaliiveissään käyttävät esimerkiksi pluusabloggarit. No, Plusmimmi kertoi jossain vanhassa postauksessa käyttävänsä ympärysmitaltaan kokoa 85 ja Pipsa taas 90-95 (joskus enemmän). Siis mitä ihmettä??

Jos vertaan itseäni esimerkiksi Plusmimmiin, olen todella paljon pienempi kuin hän, vaikka ylipainoa minullakin on reippaasti. No, Pipsasta puhumattakaan - emme todellakaan ole saman kokoisia.

Toki tiedän, että vartalot ovat eri mallisia. Siksi teenkin nyt galluppia! Kaunis kiitos vastauksistanne. :)

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

172cm / 120kg

85D ja yläosat yleensä kokoa 40-44 riippuen valmistajasta.

Sinullakin 85 kiloista huolimatta.

Olen entistä enemmän hämilläni!

Jääkö teillä painaumat rintaliiveistä? Minulla on kyllä aina jäänyt, ei siinä, enkä pidä sitä epänormaalina. :)

t. AP

En ainakaa oo huomannu et olis mitenkää suurempia painaumia jääny. Ehkäpä pienet jääny, mut en oo jaksanu kahella niitä. :D

Vierailija
62/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko vielä muistuttaa että suurin osa naisista käyttää ympärysmitaltaan liian suuria ja kuppikooltaan liian pieniä liivejä. Itsekin käytin vielä vuosi sitten 85-90D liivejä ja ihmettelin miksi eivät istu. Alesta löysin 80E liivit ja päätin sovittaa. Olivat hyvät ja ostin. Myöhemmin huomasin että 80F oli vielä parempi. Kannattaa testata "ristikokoja", eli jos käyttää vaikka 80B liivejä, kannattaa testata 75C liivejä. T. 51&54

Ja myös sillä, miten rintaliivit pukee päälle on merkitystä! Linkissä hyvä blogikirjoitus kuvineen miten suuri ero on ennen ja jälkeen kun rintaliivit on puettu kunnolla päälle ja koko rinta "kerätty" sinne kuppiin minne se kuuluu. Kokeilkaapa huviksenne.

http://brasandbodyimage.com/2012/09/05/putting-your-bra-on-properly/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

161 cm, 87 kg, vaatekoko l-xl tai 46, liivit 85B. Normaalipainossa AA- tai A- kuppi, ympärys 75 tai 80.

Vierailija
64/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

167 cm ja 94 kg, vaatekoko 46-48, rintaliivien koko 85H

Vierailija
65/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-85 D-E

Vierailija
66/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että ylipainoisilla on paljon pienemmät ympärysmitat kuin mulla vaikka mun bmi on 23 ja olen kapea rakenteeltani.... Epäilyttävää...

85B

Onko sun mittasi rintojen alta sitten lähemmäs 90? Jos on niin et silloin ole kapearakenteinen vaan melkoisen roteva, varsinkin jos ei ole läskiä tekemässä senttejä lisää.

Tasan 85cm. Mun rintakehä on aika pyöreä. Läskiä ei ole.

Eli sun ympärys ois todellisuudessa 80 tai jopa 75

Vierailija
67/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

167 cm ja 105 kg, vaatekoko XL. Minulla on suhteessa melko pienet rinnat ja tällä hetkellä käytän 85B -koon rintaliivejä. Ympärysmittaa saisi kyllä olla enemmänkin koska tahtovat puristaa tosi epämukavasti. On vaan ihan todella vaikeaa löytää 90B-kokoa koska yleensä minun kokoisillani tuppaa rinnatkin olemaan isommat!

Vierailija
68/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että ylipainoisilla on paljon pienemmät ympärysmitat kuin mulla vaikka mun bmi on 23 ja olen kapea rakenteeltani.... Epäilyttävää...

85B

Onko sun mittasi rintojen alta sitten lähemmäs 90? Jos on niin et silloin ole kapearakenteinen vaan melkoisen roteva, varsinkin jos ei ole läskiä tekemässä senttejä lisää.

En saa hakasia kiinni? 80 jos pakotan uloimpiin hakasiin niin nahka tursuaa

Vierailija
69/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

167 cm ja 105 kg, vaatekoko XL. Minulla on suhteessa melko pienet rinnat ja tällä hetkellä käytän 85B -koon rintaliivejä. Ympärysmittaa saisi kyllä olla enemmänkin koska tahtovat puristaa tosi epämukavasti. On vaan ihan todella vaikeaa löytää 90B-kokoa koska yleensä minun kokoisillani tuppaa rinnatkin olemaan isommat!

Sama neuvo sinullekin. Kokeile isompaa kuppikokoa, liian pieni kuppi voi tehdä ympäryksen kiristäväksi.

Vierailija
70/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussabloggaajista myös Tyyliä metsästämässä Veera on kirjoittanut aika paljon rintaliiveistä. Hän kertoi yhdessä postauksessa kokonsa vaihtelevan merkistä riippuen välillä 80-85 G-J. 

Itse olen vaatekokoa 44-46 ja käytän kokoa 80E

Vierailija
71/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

95D on nyt kahdet uusimmat liivit. 166/95 mitat. Vaatteissa alaosa 46-48, yläosa 46.

Joillakin suht samankokoisilla näkyi olevan ympärysmittaa 85... Mulle edes uloimmat hakaset eivät mene lähellekään toisia siinä koossa. Jos olisin hoikempi, niin olisin mallia tiimalasi; tissiä ja perää löytyy, vyötärö kapeampi.

Vierailija
72/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 on kokoni vaatteissa. 75B rintaliivien koko. Pituus 168cm ja painoa 86kg.

Vierailija
73/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

85D markettien liiveissä..change I/J 70.

Pituus 163xm,paino n.73kg.

Vierailija
74/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

164cm & 115kg. Changella liivit kokoa 70G tai 75F, vaatteissa koot vaihtelevat 44-50 välillä. Olen yläkropasta suhteelliseen siro, persus onkin vyötäröä varmaan tuplasti leveämpi. 

Vierailija
75/81 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää!

Vierailija
76/81 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

85B

En saa hakasia kiinni? 80 jos pakotan uloimpiin hakasiin niin nahka tursuaa

k

En ymmärrä miten voi olla muka niin tiukat. Minkä merkkisiä liivejä käytät? Onko sulla jotain kosketusyliherkkyyttä?

Vierailija
77/81 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

164cm & 115kg. Changella liivit kokoa 70G tai 75F, vaatteissa koot vaihtelevat 44-50 välillä. Olen yläkropasta suhteelliseen siro, persus onkin vyötäröä varmaan tuplasti leveämpi. 

Ihan mielenkiinnosta, paljon on ympärysmittasi rinnan alta? Tuntuu vaikealta uskoa tuota ympärystä noissa mitoissa...

Vierailija
78/81 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä liivejä. Mutta hoikkana kuppikoko oli AA ja isompana A-B.

Vierailija
79/81 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, paljon on ympärysmittasi rinnan alta? Tuntuu vaikealta uskoa tuota ympärystä noissa mitoissa...

En omista mittanauhaa. Mutta niin hämmästelevät rintaliiviliikkeissä myyjätkin, yrittävät aina ensin kaupata isompaa ympärystä mutta sovitustilanteessa toteavat että kas, asiakas olikin oikeassa :D Ja hämmentää tämä toki itseänikin, olen oppikirjaesimerkki päärynävartalosta. Tokihan liivien ympäryskin joustaa melko paljon ja läski antaa periksi, yksiäkään epämukavan kireitä rintaliivejä en kuitenkaan omista. Eivätkä liivini jätä myöskään painaumia.

Vierailija
80/81 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ketjua. :)

-AP