Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylipainoiset: rintaliivienne koko

Vierailija
18.12.2015 |

Sinä ylipainoinen nainen: minkä kokoisia rintaliivejä käytät? (ympärysmitta ja kuppikoko) Entä mitä kokoa käytät yleensä vaatteissa yläosissa?

Olen jotenkin hämilläni omasta rintaliivien ympärysmitasta. Jouduin ostamaan 90B kokoiset rintaliivit, koska suht pitkään käyttämäni 85 ympärys tuntui liian tiukalta. No, mittasin kenties ensimmäistä kertaa mittanauhalla ympärykseni ja se oli n. 98 cm!!! Voi hemmetti. Luku on älytön. Tämän johdosta siirryin kokoon 90.

Rupesin googlettamaan tuon ympärysmitan omaavia ja halusin tietää, mitä ympärysmittaa rintaliiveissään käyttävät esimerkiksi pluusabloggarit. No, Plusmimmi kertoi jossain vanhassa postauksessa käyttävänsä ympärysmitaltaan kokoa 85 ja Pipsa taas 90-95 (joskus enemmän). Siis mitä ihmettä??

Jos vertaan itseäni esimerkiksi Plusmimmiin, olen todella paljon pienempi kuin hän, vaikka ylipainoa minullakin on reippaasti. No, Pipsasta puhumattakaan - emme todellakaan ole saman kokoisia.

Toki tiedän, että vartalot ovat eri mallisia. Siksi teenkin nyt galluppia! Kaunis kiitos vastauksistanne. :)

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen reilusti ylipainoinen, mutta rinnatkin on todella suuret suhteessa rintakehään. Mulla on sikäli vammanen kroppa, että kun lihoan rintoihin kertyy ensimmäisenä, mutta kun laihdun ei rinnoista lähde mitään. Olen 172cm ja lähes sata kiloa painava. :/ Joka tapauksessa joudun tilaamaan ulkomailta liivini ja käytän UK kokoa 34J wikipedian mukaan se vastaa EU:n kokoa 75O. Koko on varmasti minulle oikea, mutta kuulostaa turhankin valtavalta, mitä se ei todellisuudessa ole. Isot rintani on, mutta koska niin on ahterikin niin ei ne kiinnitä niin paljon huomiota kun pukeutuu oikein..

Miten ihmeessä voit pitää koon 75 liivejä? Eikö ne purista?

t. AP

Ei ne purista. Ympärykseni on 83, mutta liivien on pakko olla napakat alta, jotta ne tukee. Mitä enemmän painoa rinnoissa on edessä sitä enemmän siltä ympärykseltä tarvitsee tukea ja 80 ympärys nousee hetkessä selästäni ylös eikä pysy alhaalla, eikä siis myöskään tue. Rintojen aluen on kroppani kapein kohta, toisin kuin normi ihmisellä vyötärö olis..

Niin aivan. Siksi itsekin lähes 100cm ympäryksellä käytän nykyisin 90 liiveissä.

Vierailija
22/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 171cm ja paino n. 116kg. Rintaliivien koko vaihtelee merkistä ja mallista riippuen. Changella 80G ( joskus F ), monella muulla merkillä EU-koko 85E tai F. Viimeksi tänään on koko tarkistettu. Tällä hetkellä päällä Elomin liivit kokoa 85 F.

Rintaliivien kuuluu olla napakat, mutta ei toki saa liikaa puristaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän kokoa 90-95E. Ja olen 163cm/96kg. Vaatekokona XL/XXL, 46. Minulla paino on tasaisesti joka paikassa, eli näkyy myös ympäryksessä. Rinnat olivat normaalipainoisenakin isot.

Ja olen todellakin varmasti paljon pienempi kuin Pipsa, joten en ymmärrä mitenkään miten Pipsalla voi olla sama ympärys kuin minulla! Pipsan täytyy painaa jotain 130-140kg, joten ympäryksen tulisi olla jotain 115 tai vastaavaa. Toki hän on nyt laihduttanut, mutta en usko vieläkään menevän saman kuin minun ympärys on, koska olen kyllä kuvavertailussa todella paljon pienempi (vaikka läski olenkin) :D

Vierailija
24/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus 171cm ja paino n. 116kg. Rintaliivien koko vaihtelee merkistä ja mallista riippuen. Changella 80G ( joskus F ), monella muulla merkillä EU-koko 85E tai F. Viimeksi tänään on koko tarkistettu. Tällä hetkellä päällä Elomin liivit kokoa 85 F.

Rintaliivien kuuluu olla napakat, mutta ei toki saa liikaa puristaa.

Kiitos vastauksesta!

Pitää olla joo napakat. 85 tuntuu vain (ehkä) puristavan kuitenkin liikaa.

Ehkä olen kropaltani vain hassun mallinen - ylipainoa minulla ei nimittän niin paljoa ole, kuin osalla vastaajista, joilla taas ympärys on 75-85.

- AP

Vierailija
25/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin just eilen ritsikat ja koko on 95C. Varmaan 95B:kin menisi. En ole kovin rintava, mutta rintakehä on suuri (olen roteva rakenteeltani) + päällä läskiä. Vaatteista menee pääsääntöisesti 46, joskus 44.

En kyllä ymmärrä, miten tuolla mainitulle Pipsalle voisi mennä 90. Ei olla kuitenkaan ihan samassa kokoluokassa.

Kaapista kyllä löytyy noita 85C yms., mutta ne kiristää makkarat ja fakta on, että liian pienet rintsikat on epämukavat.

Minäkään en oikein P:n ympärystä ymmärrä enkä ehkä Plusmimminkään.

Tosin lukiessani vastauksia, ei nuo ympärykset heillä niin mahdottomia olekaan.

- AP

Vierailija
26/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani 160 cm ja 47 kiloa, käytin 85 A.

Nyt 79-kiloisena liivit ovat 105D. Imetys mokoma aikanaan paisutti tissit, eikä ne siitä pienentyneet, lapsikin jo 12-v.

Vierailija
27/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mitat 175cm/107 kg ja 95C koko. Ei mene mulla kaaliin myöskään Pipsan käyttämä koko, liekö eri liivimerkeillä erilainen ? Ja kuvista päätellen P:llä enemmän ympärysmittaa kun mulla, ja rinnatkin huomattavasti isommat. Mahtaako fuulata?

Vierailija
28/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

85D/E, parit on myös 90C, mutta nykyään liian löysät. Mitat 170cm/100kg, vaatekoko L-XL, 42-46.

Vierailija
29/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

85C ja 174cm ja 95 kg. Meitä on niin monen mallisia, etten kyllä ihmettele kenenkään rintsikoiden kokoa! Lisäksi monet käyttää väärää kokoa!

Vierailija
30/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

85D/E tai 90D. Riippuu liiveistä. Tilasin elloksen alesta ison kasan liivejä 90/D ja on ihan liian isoja ympärykseltä. :/

Käytän vaatekoossa noin 44 kokoa ja joskus saatan valita 46 koon kun en tykkää että on tiukka yläosa.

Olen 164cm ja 88kg.

Mulla pitkälti samat mitat, pituutta 165 cm ja painoa tuo vajaa yhdeksänkymmentä (aargh...!). Käytän 85DD/E -kokoa, vaatekoko taas saattaa vaihdella paljonkin. 42 yläosa ja 42/44 alaosa on yleisin, joskus saattaa mennä pienempikin yläosa mallista riippuen (olen kapeaharteinen päärynä malliltani).

Vierailija
31/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikat on kokoa 100E/F (ilman kaaritukea). Painoa 105 ja pituutta 160. Vaatekoko yleensä 48, mutta joistakin paitamalleista on pakko ottaa 50, kun rinnat ei muuten mahdu kyytiin.

Vierailija
32/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

75F yleensä, tai 80E. Pituutta 163cm ja painoa sellanen 70kg. Yläosissa ylipäätään S-M koko, tisseistä jos on sopiva nii mahan kohdalta löysä...Lantiosta alaspäin olenkin isompi, M-L, riippuen. Muutenkin paino kertynyt alas tai tisseihin :D

Vierailija
33/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! :) Mielelläni lukisin niitä lisää.

- AP

Vierailija
34/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ylipainoinen nainen: minkä kokoisia rintaliivejä käytät? (ympärysmitta ja kuppikoko) Entä mitä kokoa käytät yleensä vaatteissa yläosissa?

Olen jotenkin hämilläni omasta rintaliivien ympärysmitasta. Jouduin ostamaan 90B kokoiset rintaliivit, koska suht pitkään käyttämäni 85 ympärys tuntui liian tiukalta. No, mittasin kenties ensimmäistä kertaa mittanauhalla ympärykseni ja se oli n. 98 cm!!! Voi hemmetti. Luku on älytön. Tämän johdosta siirryin kokoon 90.

Rupesin googlettamaan tuon ympärysmitan omaavia ja halusin tietää, mitä ympärysmittaa rintaliiveissään käyttävät esimerkiksi pluusabloggarit. No, Plusmimmi kertoi jossain vanhassa postauksessa käyttävänsä ympärysmitaltaan kokoa 85 ja Pipsa taas 90-95 (joskus enemmän). Siis mitä ihmettä??

Jos vertaan itseäni esimerkiksi Plusmimmiin, olen todella paljon pienempi kuin hän, vaikka ylipainoa minullakin on reippaasti. No, Pipsasta puhumattakaan - emme todellakaan ole saman kokoisia.

Toki tiedän, että vartalot ovat eri mallisia. Siksi teenkin nyt galluppia! Kaunis kiitos vastauksistanne. :)

Kannattaa myös kokeilla isompaa kuppikokoa sillä liian ahdas kuppi voi tehdä myös ympäryksen liian kireän tuntuiseksi.

Vierailija
35/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös kokeilla isompaa kuppikokoa sillä liian ahdas kuppi voi tehdä myös ympäryksen liian kireän tuntuiseksi.

Kiitos vinkistä! :) Täytyy kokeilla. Nyt käytän kokoa 90B ja ennen 85B eli josko 85C olisi se parempi koko. Ainakin kuppi on tässä 90B liivissä mielestäni oikean kokoinen.

Rintani ovat vähän hassun malliset, oikeastaan ihan rehelliset ketunnokat. Siksi tuntuisi hassulta käyttää C-kuppia, koska rintani ovat mielestäni pienet/normaalit.

-AP

Vierailija
36/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt 79-kiloisena liivit ovat 105D. Imetys mokoma aikanaan paisutti tissit, eikä ne siitä pienentyneet, lapsikin jo 12-v.

Tuota 85 ympärysmittaa 47 kiloisella on kyllä erittäin vaikea uskoa, ja 79 kiloisella 105 on myös aika outo. Olethan ymmärtänyt että se mitta otetaan rintojen alta, ei päältä? Paljonko on nykyinen mitta rintojen alta?

Vierailija
37/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

85D, pituutta 154 ja painoa 78 kg.

Ap, sulla on varmaan "tilava" rintakehä muutenkin ts. ehkä ympärysmittasi on rinnan kohdalta melko iso normaalipainoisenakin?

Vierailija
38/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

85D, pituutta 154 ja painoa 78 kg.

Ap, sulla on varmaan "tilava" rintakehä muutenkin ts. ehkä ympärysmittasi on rinnan kohdalta melko iso normaalipainoisenakin?

Joo, näin varmastikin on. Nyt kun on vielä rasvakerros rintakehän päällä, niin kyllä sentit paukkuvat.

- AP

Vierailija
39/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä! :) Täytyy kokeilla. Nyt käytän kokoa 90B ja ennen 85B eli josko 85C olisi se parempi koko. Ainakin kuppi on tässä 90B liivissä mielestäni oikean kokoinen.

Rintani ovat vähän hassun malliset, oikeastaan ihan rehelliset ketunnokat. Siksi tuntuisi hassulta käyttää C-kuppia, koska rintani ovat mielestäni pienet/normaalit.

-AP

Turhaan sitä kirjainta tuijotat, kokeile rohkeasti eri kokoja ja malleja. Jopa d-kuppia! Naiset jämähtävät jostain käsittämättömästä syystä siihen yhteen ja samaan kirjainkokoon ja pelaavat pelkän ympärysmitan kanssa. Sitten ihmetellään kun rinta pursuaa kainaloista tai edestä ulos, korkeintaan kokeillaan sitä isompaa ympärystää ja sitten jo valuukin olkainet alas jatkuvasti ja liivin selkäosa nousee lapaluiden päälle. Ja valitetaan kun nykyään tehdään niin huonoja liivejä. Mutta kun ne tissit on pienet niin se b on oltava oikea kuppikoko...

Vierailija
40/81 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota 85 ympärysmittaa 47 kiloisella on kyllä erittäin vaikea uskoa, ja 79 kiloisella 105 on myös aika outo. Olethan ymmärtänyt että se mitta otetaan rintojen alta, ei päältä? Paljonko on nykyinen mitta rintojen alta?

Mä olen aina mitannut päältä, mutta se onkin ollut silloin kun olen tilannut netistä esim. hameita, jolloin niissä taulukoissa nimenomaan tarkoitetaan RINNANympärystä, ei tissien alta.

Nyt mittasin sitten rintojen alta, 83 oli tulos, ja mä olen 166/62, joten joo, 85 47-kiloiselta kuulostaa mustakin hassulta. Tosin käytän ite kokoa 75D, mitkä on just sopivat, ja nyt siinä ei taas tunnu olevan mitään järkeä, eiks sen pitäis olla 80? Voihan naisena olemisen sietämätön tissiliivisyys :D