Ylipainoiset: rintaliivienne koko
Sinä ylipainoinen nainen: minkä kokoisia rintaliivejä käytät? (ympärysmitta ja kuppikoko) Entä mitä kokoa käytät yleensä vaatteissa yläosissa?
Olen jotenkin hämilläni omasta rintaliivien ympärysmitasta. Jouduin ostamaan 90B kokoiset rintaliivit, koska suht pitkään käyttämäni 85 ympärys tuntui liian tiukalta. No, mittasin kenties ensimmäistä kertaa mittanauhalla ympärykseni ja se oli n. 98 cm!!! Voi hemmetti. Luku on älytön. Tämän johdosta siirryin kokoon 90.
Rupesin googlettamaan tuon ympärysmitan omaavia ja halusin tietää, mitä ympärysmittaa rintaliiveissään käyttävät esimerkiksi pluusabloggarit. No, Plusmimmi kertoi jossain vanhassa postauksessa käyttävänsä ympärysmitaltaan kokoa 85 ja Pipsa taas 90-95 (joskus enemmän). Siis mitä ihmettä??
Jos vertaan itseäni esimerkiksi Plusmimmiin, olen todella paljon pienempi kuin hän, vaikka ylipainoa minullakin on reippaasti. No, Pipsasta puhumattakaan - emme todellakaan ole saman kokoisia.
Toki tiedän, että vartalot ovat eri mallisia. Siksi teenkin nyt galluppia! Kaunis kiitos vastauksistanne. :)
Kommentit (81)
80DD Changen liivit ja yleensä käytän kokoa M-L yläosissa, esim Vero Modalla ja h&m.
Kiitos! :)
Lisää vastauksia vaan.
- AP
Minä olen reilusti ylipainoinen, mutta rinnatkin on todella suuret suhteessa rintakehään. Mulla on sikäli vammanen kroppa, että kun lihoan rintoihin kertyy ensimmäisenä, mutta kun laihdun ei rinnoista lähde mitään. Olen 172cm ja lähes sata kiloa painava. :/ Joka tapauksessa joudun tilaamaan ulkomailta liivini ja käytän UK kokoa 34J wikipedian mukaan se vastaa EU:n kokoa 75O. Koko on varmasti minulle oikea, mutta kuulostaa turhankin valtavalta, mitä se ei todellisuudessa ole. Isot rintani on, mutta koska niin on ahterikin niin ei ne kiinnitä niin paljon huomiota kun pukeutuu oikein..
85D/E tai 90D. Riippuu liiveistä. Tilasin elloksen alesta ison kasan liivejä 90/D ja on ihan liian isoja ympärykseltä. :/
Käytän vaatekoossa noin 44 kokoa ja joskus saatan valita 46 koon kun en tykkää että on tiukka yläosa.
Olen 164cm ja 88kg.
80E. Ympärysmitta on vähän tiukka, mutta 85 taas on löysä. Yläosat yleensä koko L-XL, riippuu mallista. Miiestenmallin t-paidoissa jopa XXL.
172cm / 120kg
85D ja yläosat yleensä kokoa 40-44 riippuen valmistajasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen reilusti ylipainoinen, mutta rinnatkin on todella suuret suhteessa rintakehään. Mulla on sikäli vammanen kroppa, että kun lihoan rintoihin kertyy ensimmäisenä, mutta kun laihdun ei rinnoista lähde mitään. Olen 172cm ja lähes sata kiloa painava. :/ Joka tapauksessa joudun tilaamaan ulkomailta liivini ja käytän UK kokoa 34J wikipedian mukaan se vastaa EU:n kokoa 75O. Koko on varmasti minulle oikea, mutta kuulostaa turhankin valtavalta, mitä se ei todellisuudessa ole. Isot rintani on, mutta koska niin on ahterikin niin ei ne kiinnitä niin paljon huomiota kun pukeutuu oikein..
Miten ihmeessä voit pitää koon 75 liivejä? Eikö ne purista?
t. AP
Vierailija kirjoitti:
Niin joo tosiaan yläosista päälleni menee L-XL koko. Yleensä L, mutta on turha kuvitella mitään täysin joustamatonta paitaa laittavansa.
Vierailija kirjoitti:
172cm / 120kg
85D ja yläosat yleensä kokoa 40-44 riippuen valmistajasta.
Sinullakin 85 kiloista huolimatta.
Olen entistä enemmän hämilläni!
Jääkö teillä painaumat rintaliiveistä? Minulla on kyllä aina jäänyt, ei siinä, enkä pidä sitä epänormaalina. :)
t. AP
BMI noin 26-27 välillä, olen 158cm pitkä. 70D on nykyinen koko. Ennen e-pillereiden lopettamista ja BMI noin 28 huitteilla koko oli 70E/F.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä voit pitää koon 75 liivejä? Eikö ne purista?
t. AP
Ei ne purista. Ympärykseni on 83, mutta liivien on pakko olla napakat alta, jotta ne tukee. Mitä enemmän painoa rinnoissa on edessä sitä enemmän siltä ympärykseltä tarvitsee tukea ja 80 ympärys nousee hetkessä selästäni ylös eikä pysy alhaalla, eikä siis myöskään tue. Rintojen aluen on kroppani kapein kohta, toisin kuin normi ihmisellä vyötärö olis..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
172cm / 120kg
85D ja yläosat yleensä kokoa 40-44 riippuen valmistajasta.Sinullakin 85 kiloista huolimatta.
Olen entistä enemmän hämilläni!
Jääkö teillä painaumat rintaliiveistä? Minulla on kyllä aina jäänyt, ei siinä, enkä pidä sitä epänormaalina. :)
t. AP
Minulle jää painaumat rintojen alle, mutta ei selkään tai kylkiin. Rintojen alle painaa kaarituet jäljet, mutta ilmankaa en voi olla.
-7, 15
Vierailija kirjoitti:
85D/E tai 90D. Riippuu liiveistä. Tilasin elloksen alesta ison kasan liivejä 90/D ja on ihan liian isoja ympärykseltä. :/
Käytän vaatekoossa noin 44 kokoa ja joskus saatan valita 46 koon kun en tykkää että on tiukka yläosa.
Olen 164cm ja 88kg.
Mulla samat rintaliivikoot, 172cm/92kg
80C ja aika jännä, että vaikka painoa on tullut 20 kiloa lisää viimeisen 10 vuoden aikana ei rintakehän ympärysmitta ole muuttunut kuin 5 senttiä. :D
Ostin just eilen ritsikat ja koko on 95C. Varmaan 95B:kin menisi. En ole kovin rintava, mutta rintakehä on suuri (olen roteva rakenteeltani) + päällä läskiä. Vaatteista menee pääsääntöisesti 46, joskus 44.
En kyllä ymmärrä, miten tuolla mainitulle Pipsalle voisi mennä 90. Ei olla kuitenkaan ihan samassa kokoluokassa.
Kaapista kyllä löytyy noita 85C yms., mutta ne kiristää makkarat ja fakta on, että liian pienet rintsikat on epämukavat.
Vierailija kirjoitti:
80C ja aika jännä, että vaikka painoa on tullut 20 kiloa lisää viimeisen 10 vuoden aikana ei rintakehän ympärysmitta ole muuttunut kuin 5 senttiä. :D
Ainiin ja yläosa on yleensä M tai 38.
Niin ja toki, jos haluat, ilmoita myös pituus ja paino.
t. AP