Ylipainoiset: rintaliivienne koko
Sinä ylipainoinen nainen: minkä kokoisia rintaliivejä käytät? (ympärysmitta ja kuppikoko) Entä mitä kokoa käytät yleensä vaatteissa yläosissa?
Olen jotenkin hämilläni omasta rintaliivien ympärysmitasta. Jouduin ostamaan 90B kokoiset rintaliivit, koska suht pitkään käyttämäni 85 ympärys tuntui liian tiukalta. No, mittasin kenties ensimmäistä kertaa mittanauhalla ympärykseni ja se oli n. 98 cm!!! Voi hemmetti. Luku on älytön. Tämän johdosta siirryin kokoon 90.
Rupesin googlettamaan tuon ympärysmitan omaavia ja halusin tietää, mitä ympärysmittaa rintaliiveissään käyttävät esimerkiksi pluusabloggarit. No, Plusmimmi kertoi jossain vanhassa postauksessa käyttävänsä ympärysmitaltaan kokoa 85 ja Pipsa taas 90-95 (joskus enemmän). Siis mitä ihmettä??
Jos vertaan itseäni esimerkiksi Plusmimmiin, olen todella paljon pienempi kuin hän, vaikka ylipainoa minullakin on reippaasti. No, Pipsasta puhumattakaan - emme todellakaan ole saman kokoisia.
Toki tiedän, että vartalot ovat eri mallisia. Siksi teenkin nyt galluppia! Kaunis kiitos vastauksistanne. :)
Kommentit (81)
163/90 ja rintaliivien koko 80H eli Changen liivit, en tiedä mikä olisi "tavallisissa" liiveissä, mutta olen lukenut että naiset usein käyttävät liian suurta ympärysmittaa ja liian pientä kuppikokoa, minun liivini ovat sopivat ja niissä on hyvä olla, paita koko on 44-46.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollessani 160 cm ja 47 kiloa, käytin 85 A.
Nyt 79-kiloisena liivit ovat 105D. Imetys mokoma aikanaan paisutti tissit, eikä ne siitä pienentyneet, lapsikin jo 12-v.
Tuota 85 ympärysmittaa 47 kiloisella on kyllä erittäin vaikea uskoa, ja 79 kiloisella 105 on myös aika outo. Olethan ymmärtänyt että se mitta otetaan rintojen alta, ei päältä? Paljonko on nykyinen mitta rintojen alta?
Mä olen aina mitannut päältä, mutta se onkin ollut silloin kun olen tilannut netistä esim. hameita, jolloin niissä taulukoissa nimenomaan tarkoitetaan RINNANympärystä, ei tissien alta.
Nyt mittasin sitten rintojen alta, 83 oli tulos, ja mä olen 166/62, joten joo, 85 47-kiloiselta kuulostaa mustakin hassulta. Tosin käytän ite kokoa 75D, mitkä on just sopivat, ja nyt siinä ei taas tunnu olevan mitään järkeä, eiks sen pitäis olla 80? Voihan naisena olemisen sietämätön tissiliivisyys :D
No jos oikein tarkkaan mietit, niin missäs se rintaliivien ympärysnauha on kun pidät päälläsi rintaliivejä? Aivan, rintojen alla. Eikö se silloin ole ihan loogista että se mitta otetaan rintojen alta? Tuohon sinun käyttämääsi 75 ympärykseen rinnanalusmittasi on oikein passeli, rintaliivin on oltava napakka jotta se tukee rintojen painon. Ja rintojen painohan tulee olla tuettuna melkein kokonaan alhaalta päin, rintaliivien tuki tulee 90% siitä ympäryksestä. 80 ympäryksinen liivi todennäköisesti luisuisi rintojen painamana selästä ylös ja rintojen paino olisi olkaimien varassa.
Jännä että ylipainoisilla on paljon pienemmät ympärysmitat kuin mulla vaikka mun bmi on 23 ja olen kapea rakenteeltani.... Epäilyttävää...
85B
Marie Jo:n liivit 80F ja Changen 75G. Mitat 163/88.
Vaatekokona XL tai 44.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että ylipainoisilla on paljon pienemmät ympärysmitat kuin mulla vaikka mun bmi on 23 ja olen kapea rakenteeltani.... Epäilyttävää...
85B
Mua epäilyttää että sulla on väärän kokoiset liivit...
75D-80C, olen kuitenkin päärynävartaloinen, yläosa on S/M, alaosta on XL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ylipainoinen nainen: minkä kokoisia rintaliivejä käytät? (ympärysmitta ja kuppikoko) Entä mitä kokoa käytät yleensä vaatteissa yläosissa?
Olen jotenkin hämilläni omasta rintaliivien ympärysmitasta. Jouduin ostamaan 90B kokoiset rintaliivit, koska suht pitkään käyttämäni 85 ympärys tuntui liian tiukalta. No, mittasin kenties ensimmäistä kertaa mittanauhalla ympärykseni ja se oli n. 98 cm!!! Voi hemmetti. Luku on älytön. Tämän johdosta siirryin kokoon 90.
Rupesin googlettamaan tuon ympärysmitan omaavia ja halusin tietää, mitä ympärysmittaa rintaliiveissään käyttävät esimerkiksi pluusabloggarit. No, Plusmimmi kertoi jossain vanhassa postauksessa käyttävänsä ympärysmitaltaan kokoa 85 ja Pipsa taas 90-95 (joskus enemmän). Siis mitä ihmettä??
Jos vertaan itseäni esimerkiksi Plusmimmiin, olen todella paljon pienempi kuin hän, vaikka ylipainoa minullakin on reippaasti. No, Pipsasta puhumattakaan - emme todellakaan ole saman kokoisia.
Toki tiedän, että vartalot ovat eri mallisia. Siksi teenkin nyt galluppia! Kaunis kiitos vastauksistanne. :)
Kannattaa myös kokeilla isompaa kuppikokoa sillä liian ahdas kuppi voi tehdä myös ympäryksen liian kireän tuntuiseksi.
Kiitos vinkistä! :) Täytyy kokeilla. Nyt käytän kokoa 90B ja ennen 85B eli josko 85C olisi se parempi koko. Ainakin kuppi on tässä 90B liivissä mielestäni oikean kokoinen.
Rintani ovat vähän hassun malliset, oikeastaan ihan rehelliset ketunnokat. Siksi tuntuisi hassulta käyttää C-kuppia, koska rintani ovat mielestäni pienet/normaalit.
-AP
Turhaan sitä kirjainta tuijotat, kokeile rohkeasti eri kokoja ja malleja. Jopa d-kuppia! Naiset jämähtävät jostain käsittämättömästä syystä siihen yhteen ja samaan kirjainkokoon ja pelaavat pelkän ympärysmitan kanssa. Sitten ihmetellään kun rinta pursuaa kainaloista tai edestä ulos, korkeintaan kokeillaan sitä isompaa ympärystää ja sitten jo valuukin olkainet alas jatkuvasti ja liivin selkäosa nousee lapaluiden päälle. Ja valitetaan kun nykyään tehdään niin huonoja liivejä. Mutta kun ne tissit on pienet niin se b on oltava oikea kuppikoko...
Täytyy kyllä rohkeasti kokeilla eri kirjainkokoja. :) Kiitos!
-AP
80F. Rinnan alta ympärys on 83cm mut 85E-F on liian löysä. Pituus 168cm, paino vaihtelee 83-87 välillä. Vyötärönympärys vaihtelee 78-83 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
85B
Mua epäilyttää että sulla on väärän kokoiset liivit...
Nope, olen kokeillut 80B eikä ne mene edes kiinni. 80C nahka tursuaa reunan alta ilkeästi ja kuppikin on iso. Aina ihmetellyt näitä pieniä ympärysmittoja - kun painoin 52kg käytin 80B:tä (bmi19). Enkä ole kropaltani ollenkaan yläpainotteinen vaan tosiaan suht siro, rinnanympärys ja lantio samat mitat.
Vierailija kirjoitti:
85B
Onko sun mittasi rintojen alta sitten lähemmäs 90? Jos on niin et silloin ole kapearakenteinen vaan melkoisen roteva, varsinkin jos ei ole läskiä tekemässä senttejä lisää.
Vierailija kirjoitti:
80F. Rinnan alta ympärys on 83cm mut 85E-F on liian löysä. Pituus 168cm, paino vaihtelee 83-87 välillä. Vyötärönympärys vaihtelee 78-83 välillä.
Ai niin ja vaatekoko M-L, 42-44. Farkkujen tuumakoko 32/32-33/32.
Mulla on muuten paljon myös mekkoja ja paitoja, jotka on kokoa M. Malliltaan joustavia yläosasta ja vyötäröstä alaspäin leviäviä. Yleensä tuollaiset leviää todella paljon alaspäin joten niihin saa hyvin isonkin ahterin piiloon. Yläosa menee minulle kätevästi rintojen päälle ja leveneminen alkaa rintojen alta, kapeimmasta kohdastani. Samanlaisia malleja en voi käyttää L koossa, koska ne ei näytä hyvältä kun ne on löysiä rintojen alta.
- Se UK34
Pakko vielä muistuttaa että suurin osa naisista käyttää ympärysmitaltaan liian suuria ja kuppikooltaan liian pieniä liivejä. Itsekin käytin vielä vuosi sitten 85-90D liivejä ja ihmettelin miksi eivät istu. Alesta löysin 80E liivit ja päätin sovittaa. Olivat hyvät ja ostin. Myöhemmin huomasin että 80F oli vielä parempi. Kannattaa testata "ristikokoja", eli jos käyttää vaikka 80B liivejä, kannattaa testata 75C liivejä. T. 51&54
80B, vaatekoko yläosissa yleensä 40, M tai L. BMI 29. Usein saattaa olla ettei mene esim rinnan kohdalta nappi kiinni vaikka muualta vaate olisi liian iso, mikä on jännä kun ei tissitkään mitkään isot ole :D Kai mulla on leveä rintakehä tai jotain, olen normaalipainoisenakin kokenut tuon 80 ympäryksen sopivimmaksi.
85C tai 90B (160 cm ja 85kg)
Haastava löytää hyvin istuvia liivejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
85B
Onko sun mittasi rintojen alta sitten lähemmäs 90? Jos on niin et silloin ole kapearakenteinen vaan melkoisen roteva, varsinkin jos ei ole läskiä tekemässä senttejä lisää.
Tasan 85cm. Mun rintakehä on aika pyöreä. Läskiä ei ole.
168 cm, 86 kg ja 90E