Onko outoa jos pyytää jättämään joulukukan mun nimellä alakerran pitseriaan?
Tuttava tuo minulle joulukukan ja en ehkä ole juuri silloin kotona tai en ehdi avaamaan. Voin sopia asiasta alakerran pitserian kanssa. Se käy varmasti heille, koska veljeni on joskus jättänyt minun ruokakassin sinne pitseriaan.
Kommentit (54)
Et siis halua päästää häntä asuntoosi. Onko kaaos? Vai viljellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on outoa. Sun tuttava on tulossa tuomaan sulle joulukukan ja toivottamaan näin hyvää mieltä. Sulla ei ole sen vertaa aikaa että olisit sen aikaa kotona? Jo on maailma menny itsekeskeiseksi, jos tuossa oli sun syyt. Mä kuvittelisin että vähintää oot töissä silloin tai pää kainalossa lääkärissä.
Ei ole mitään outoa, jos on puhuu puhelimeen ja samalla täytyy olla tietokoneella. Minä en ainakaan missään tapuksessa voi sanoa yhteistyökumppanille: venaas vähä, ovikello soi!
(yrittäjän arkea)
Mutta voisit sanoa yhteistyökumppanille: "en vastannut puhelimeen/ avannut ovea, tein jotain keittiössä"? :D
Joka päivä oppii jonkun uuden fobian. Joku ei voi avata ovea, kun ovikello soi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on outoa. Sun tuttava on tulossa tuomaan sulle joulukukan ja toivottamaan näin hyvää mieltä. Sulla ei ole sen vertaa aikaa että olisit sen aikaa kotona? Jo on maailma menny itsekeskeiseksi, jos tuossa oli sun syyt. Mä kuvittelisin että vähintää oot töissä silloin tai pää kainalossa lääkärissä.
Ei ole mitään outoa, jos on puhuu puhelimeen ja samalla täytyy olla tietokoneella. Minä en ainakaan missään tapuksessa voi sanoa yhteistyökumppanille: venaas vähä, ovikello soi!
(yrittäjän arkea)
Et lukeni ihan viestiäni ajatuksella mutta joka tapauksessa.
Jos sun yhteistyökumppani tulisi tuomaan jouluntoivotusta niin jättäsit sä se ovisummerin edelleen painamatta? Mä joudun olemaan välillä puhelimessa, mutta en mä voi jättää käytävään asikkaita seisoskelemaan. Ovi avataan ja pahoitellaan että kestää hetki puhelimessa.
Ap, kiinnostaisi tietää, mikä on se oikea syy, ettet voi avata ovea tutullesi. Nimettömänä voit kai kertoa sen täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se outoa. Jos käytät pitserian palveluja vähintään pari kertaa viikossa, se on just ja just ok.
Ostan sieltä pitsan kotimatkalla ehkä kolme kertaa viikossa ja aina lauantaina. Ja he tuntevat minut hyvin. Eli voin siis pyytää tuttavaa jättämään joulukukan sinne pitseriaan?
Kolme kertaa viikossa pizzaa,sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä ei "ehdi" avaamaan ovea? Mieluummin se kukka sitten oven taakse tai ei kukkaa ollenkaan. Ihme pakkomielle saada joulukukka vaikka ei ole sitä itse vastaanottamassa. Mulla jäisi kukka viemättä jos ei löydy sellaista aikaa että kukan saaja olisi kotona.
Minun talossa on alaovi kiinni ja summeri ovessa. Ei sinne ulos voi jättää kukkaa. En ehkä edes ole kotona silloin, vaan esim lenkillä.
Voi myös olla, että teen just jotain vaikka keittiössä enkä pääse avaamaan. Onko tämä siis teistä outoa, ettei pääse avaamaan jos tekee jotain esim keittiössä. Jos se on outoa, niin mitkä syyt sitten teidän mielestä ovat sellaisia, ettei ole outoa, jos ei pääse avaamaan?
On se aika outoa, ettei "ehdi" avaamaan ovea, kun tekee "jotain" keittiössä. Eikö sitä "jotain" voi muka minuutiksi keskeyttää ja tulla avaamaan oven. Kyllä tuossa on haluamisesta kysymys eikä voimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi outoa jos et olisi kotona esim useampaan päivään tai tuttavalle sopii vain yksi tietty hetki toimittaa kukka etkä ole silloin kotona.
Mutta jos kuitenkin olet kotona etkä vain "ehdi" avaamaan niin on outoa! Se kukka on joulumuistaminen ja kyllä siinä yhteydessä tuttava varmaan haluaa kuulumisetkin vaihtaa. Myös se että "saatat olla lenkillä" juuri silloin kun tuttava tuo kukan on outoa, sopikaa milloin hän tuo sen äläkä lähde silloin lenkille.
No olisko se sitten outoa, jos me nähtäisiin vaikka jossain kahvilassa ja juotaisiin kahvit? Ja tuttava antaisi sitten sen joulukukan. Mä voisin vaikka tarjoo ne kahvit.
Kysymys on selvästikin siitä, että et jostain syystä halua päästää tuota henkilöä asuntoosi. Oudolta siis tuntuu kehitellä mitä monimutkaisempia ratkaisuja sen sijaan että vähän raottaisi ovea että saa sen kukan annettua.
Siivoa ap se läävä niin pääset ongelmasta. Tulee mukavampi joulukin.
Siis tämähän on se sama tyyppi, jonka kämppä on niin siivoton ettei kehdannut päästää veljeään tuomaan ruokakassia. :D
No, mutta tämähän on ollut täällä jo ennenkin. Viimeksi se oli ruokakassi, jonka tuojalle AP ei ehtinyt avata ovea. Pitkällisen hiillostuksen tuloksena hän myönsi, että kämppä on niin kaameassa kunnossa, ettei voi päästää ketään sisään. Oliko se nyt viemättömiä roskapusseja haisemassa joka paikka täynnä?
Jos syynä on se että olet ehkä panemassa ystäväsi miestä, ei ole outoa. Muuten kyllä.
Ap hakee pitsaa alakerran kuppilasta kolme kertaa viikossa, mutta ei ehdi avaamaan ovea, kun "tekee jotain keittiössä"? Mitä sinä teet siellä keittiössä? Et ainakaan ruokaa, kun pitsaa menee tuolla tahdilla?
Vierailija kirjoitti:
No, mutta tämähän on ollut täällä jo ennenkin. Viimeksi se oli ruokakassi, jonka tuojalle AP ei ehtinyt avata ovea. Pitkällisen hiillostuksen tuloksena hän myönsi, että kämppä on niin kaameassa kunnossa, ettei voi päästää ketään sisään. Oliko se nyt viemättömiä roskapusseja haisemassa joka paikka täynnä?
Mitä sillä joulukukalla tehdään haisevan sekasotkun keskellä. Kerro ap ystävälle että ei kannata tuoda ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi outoa jos et olisi kotona esim useampaan päivään tai tuttavalle sopii vain yksi tietty hetki toimittaa kukka etkä ole silloin kotona.
Mutta jos kuitenkin olet kotona etkä vain "ehdi" avaamaan niin on outoa! Se kukka on joulumuistaminen ja kyllä siinä yhteydessä tuttava varmaan haluaa kuulumisetkin vaihtaa. Myös se että "saatat olla lenkillä" juuri silloin kun tuttava tuo kukan on outoa, sopikaa milloin hän tuo sen äläkä lähde silloin lenkille.
No olisko se sitten outoa, jos me nähtäisiin vaikka jossain kahvilassa ja juotaisiin kahvit? Ja tuttava antaisi sitten sen joulukukan. Mä voisin vaikka tarjoo ne kahvit.
Kysymys on selvästikin siitä, että et jostain syystä halua päästää tuota henkilöä asuntoosi. Oudolta siis tuntuu kehitellä mitä monimutkaisempia ratkaisuja sen sijaan että vähän raottaisi ovea että saa sen kukan annettua.
Eikö mun muka tarvitse päästää sitä tuttavaa sisälle? Yleensä kai jos koku tuo joulukukan se pitää päästää sisälle? Ja antaa sille joku vastalahja, jota minulla ei ole ollut aikaa ostaa, kun töissä on niin kamala kiire näin joulun alla. Siellä kahvilassa voisin vastalahjaksi tarjoo ne kahvit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mun muka tarvitse päästää sitä tuttavaa sisälle? Yleensä kai jos koku tuo joulukukan se pitää päästää sisälle? Ja antaa sille joku vastalahja, jota minulla ei ole ollut aikaa ostaa, kun töissä on niin kamala kiire näin joulun alla. Siellä kahvilassa voisin vastalahjaksi tarjoo ne kahvit.
Kauan menee esim suklaarasian ostamisessa? Muutama minuutti.
Ap hei, mitäs jos te tapaisitte siellä pizzeriassa? Tuttavasi ei tarvitse nähdä kämppääsi ja voitte vaihtaa kuulumisia, sitten sanoa heipat ja viet kukkasen omaan asuntoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kotonasi et voi niitä kahveja tarjota, koska?
Sinulla on niin "kiire" että et ehdi ovea avata keittiöhommiltasi, tai et ehdi ostaa suklaarasiaa vastalahjaksi, mutta kahvilaan ehtisit istuskelemaan.
Kyllähän tässä syynä on selvästi se, että et halua päästää tuota henkilöä asuntoosi. Miksi?
Sulla menee ihan liikaa energiaa tekosyiden keksimiseen. Mikset vaan hakisi kaupasta jätesäkkirullan ja siivousvälineitä ja ryhtyisit toimeen?