Meitä kiristetään törkesti!
Tyttöni kävi erään ystävänsä kanssa tyhmyyksissään eräällä hevostallilla hajottamassa paikkoja. Omistaja otti yhteyttä ja vaati tytöiltä korvaukseksi työsuoritusta tai muuten hän tekisi asiasta rikosilmoituksen. Tarjouduimme maksamaan oman osamme asiasta (noin 200 euroa), mutta ei kuulemma käy. En todellakaan anna tyttöäni jonnekin tallille karsinoita siivoamaan tai tekemään muuta likaista ja raskasta hommaa! Jonkun kevyemmän työn olisin voinut juuri ja juuri hyväksyä. Eikö meillä ole mitään lakipykälää johon voisin vedota, että tuo rahakorvaus kävisi? Voinko tehdä itse tästä asiasta rikosilmoituksen kiristyksestä?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoolainen talli?
Ei tarvitse heti epäillä provoksi. En vain halua, että lapseni on missään epämiellyttävässä ulostesotkussa yhden pikkujutun (vääntynyt ovi ja rikkoutunut ikkuna) takia. Se on minusta kohuutonta!
T:ap
Mitä vahinkoa epäilet fyysisellä työllä olevan tyttärellesi? Olen vasta nuori aikuinen (eli kyse ei ole mistään sotavuosien muisteloista) ja mun lapsuudessa yksi velvollisuuksista oli hevosten karsinoiden putsaaminen. En näe, että sillä olisi ollut mitään negatiivista vaikutusta kasvuuni ja kehitykseeni. Päinvastoin vastoin, vaikka kyllähän se teininä välillä vähän jurppi, että ennen kuin pääsi kylille, niin piti talli siivota ja hevoset hoitaa, mutta kummasti tuollainen kyllä opettaa vastuuta ja on ihan hyväksi fyysiselle terveydelle. Nyt pistät sen prinsessasi hommiin ja vastaamaan omista teoista.
Eihän sitä paskaa paljainkäsin tarvitse siirrellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin reilusti tehty, kun tallin omistaja antaa vaihtoehdon rikosilmoitukselle. Jos on sanomista, niin ottaa vaan sen rikosilmoituksen.
Aloitusviestistä paistavan asenteen perusteella ap on tainnut päästä nauttimaan kasvatuksessa hedelmistä.
Kuten kirjoitin, pääsyyllinen on tuo kaveri, jonka mopoautolla olivat liikenteessä ja joka oli kuulemma yllyttänyt. On se kumma, kun musta tehdään syyllistä tässä, vaikka olisin hoitanut asian pois pienimmän riesan kautta. Kyllä nyt rahan luulisi kelpaavan! Tulin jo vastaan siinä, että suostun maksamaan puolet summasta, vaikkei ollut pääsyyllinen.
Onko teistä muka oikein laittaa 14-vuotiasta kaupunkilaistyttöä tekemisiin eläinten ulosteiden kanssa? Eikö tuollaiseen asiaan jo joku viranomaistaho voi puuttuua ja kieltää?
Laki kuuluisi tehdä joo. Mutta niin että kaikki 14-vuotiaat joutuu lapioimaan sontaa ja hoitamaan eläimiä. 2 viikkoa 8h päivä olis just hyvä.
Ja kaikki aikuiset mukaan, jotka ei vielä ole tuota taksvärkkiä tehneet, ap ihan ensimmäisenä.
Kyllä mää hyväksyisin tarjouksen tallinomistajalta heti ja laittaisin jos oma tyttöni kaverinsa kanssa, ihan sama kuka olis ollut pääsyyllinen, kun mukana oli touhussa niin moraalisista syistä ja ihan sama kuinka monta kynteä katkeaisi samalla. Rahalla ei kaikkea ratkaista. Oppis tyttö olemaan.
Tekisin tosin tallinomistajan kanssa kirjallisen sopimuksen, monesta työtunnista voidaan sanoa, että homma on selvä, milloin työ toteutetaan ja miten turvallisuus on hoidettu yms. Jotta työ ei käy liian raskaaksi jne.
Vaikka se hurjalta kuulostaa, niin tyttö hommiin vain. Kiität itseäsi vielä. En haluaisi omalle lapselle rikosrekisteri merkintää, siinä vasta olis "hyvä" elämän alku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoolainen talli?
Ei tarvitse heti epäillä provoksi. En vain halua, että lapseni on missään epämiellyttävässä ulostesotkussa yhden pikkujutun (vääntynyt ovi ja rikkoutunut ikkuna) takia. Se on minusta kohuutonta!
T:ap
Sinä tässä ulostetta olet.
EI OLE KOHTUUTONTA. Mikä sua vaivaa oikein, ei 14 v. mitään toimistohommia osaa ja mitä sit jos kynnet menee, ne kasvaa. Nyt toivon että tallinomistaja tekee sen rikosilmoituksen ja oikeus määrää 20-30 tuntia siivoamaan tallia ja lisäksi rikosrekisteriin tyttö myös.