Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meitä kiristetään törkesti!

äiti
16.12.2015 |

Tyttöni kävi erään ystävänsä kanssa tyhmyyksissään eräällä hevostallilla hajottamassa paikkoja. Omistaja otti yhteyttä ja vaati tytöiltä korvaukseksi työsuoritusta tai muuten hän tekisi asiasta rikosilmoituksen. Tarjouduimme maksamaan oman osamme asiasta (noin 200 euroa), mutta ei kuulemma käy. En todellakaan anna tyttöäni jonnekin tallille karsinoita siivoamaan tai tekemään muuta likaista ja raskasta hommaa! Jonkun kevyemmän työn olisin voinut juuri ja juuri hyväksyä. Eikö meillä ole mitään lakipykälää johon voisin vedota, että tuo rahakorvaus kävisi? Voinko tehdä itse tästä asiasta rikosilmoituksen kiristyksestä?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin reilusti tehty, kun tallin omistaja antaa vaihtoehdon rikosilmoitukselle. Jos on sanomista, niin ottaa vaan sen rikosilmoituksen.

Aloitusviestistä paistavan asenteen perusteella ap on tainnut päästä nauttimaan kasvatuksessa hedelmistä.

Kuten kirjoitin, pääsyyllinen on tuo kaveri, jonka mopoautolla olivat liikenteessä ja joka oli kuulemma yllyttänyt. On se kumma, kun musta tehdään syyllistä tässä, vaikka olisin hoitanut asian pois pienimmän riesan kautta. Kyllä nyt rahan luulisi kelpaavan! Tulin jo vastaan siinä, että suostun maksamaan puolet summasta, vaikkei ollut pääsyyllinen.

Onko teistä muka oikein laittaa 14-vuotiasta kaupunkilaistyttöä tekemisiin eläinten ulosteiden kanssa? Eikö tuollaiseen asiaan jo joku viranomaistaho voi puuttuua ja kieltää?

Et halunnut viranomaisia (poliisia) mutta haluat viranomaiset kieltämään? Porvoolaista logiikkaa.

Vierailija
22/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin reilusti tehty, kun tallin omistaja antaa vaihtoehdon rikosilmoitukselle. Jos on sanomista, niin ottaa vaan sen rikosilmoituksen.

Aloitusviestistä paistavan asenteen perusteella ap on tainnut päästä nauttimaan kasvatuksessa hedelmistä.

Kuten kirjoitin, pääsyyllinen on tuo kaveri, jonka mopoautolla olivat liikenteessä ja joka oli kuulemma yllyttänyt. On se kumma, kun musta tehdään syyllistä tässä, vaikka olisin hoitanut asian pois pienimmän riesan kautta. Kyllä nyt rahan luulisi kelpaavan! Tulin jo vastaan siinä, että suostun maksamaan puolet summasta, vaikkei ollut pääsyyllinen.

Onko teistä muka oikein laittaa 14-vuotiasta kaupunkilaistyttöä tekemisiin eläinten ulosteiden kanssa? Eikö tuollaiseen asiaan jo joku viranomaistaho voi puuttuua ja kieltää?

Huokaus... mitähän sanoisit sinne lasuun tai viranomaisille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

J, taas vauhdissa! :D

Vierailija
24/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kuitenkaan mistään linnakulista kyse, ihan perus teini. Ne ei aina käy ihan täysillä. Kädenojennus tallin omistajalta on hyvä, se on helvetin iso asia välttää rikosrekisteri tuollaisessa tilanteessa. Jos sä sen maksat, teini ei opi mitään mutta jos tekee työtä virheen takia, takaan että muistaa loppuelämänsä.

-m35

Olen jo moneen kertaan sanonut, etten vastusta sitä, että joutuu tekemään töitä, vaan sitä, että TYÖ ON KOHTUUTON. Ei ALAIKÄISTÄ VOI LAITTAA ELÄIMEN ULOSTEIDEN KANSSA TEKEMISIIN! Pitäisihän jo järjenkin sanoa tuollaista. En ymmärrä, miksei omistaja voi antaa jotain toimistohommaa tai vaikka jotain muuta kevyempää, jossa ei oltaisi eläinten ulosteiden kanssa tekemisissä. Joku autonpesu tai jonkun muun kulkupelin, eikös niitä tuollaisessa paikassa ole vaikka minkälaisia, voisi olla kohtuullinen ja hyvä.

T:ap

 

Vierailija
25/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin reilusti tehty, kun tallin omistaja antaa vaihtoehdon rikosilmoitukselle. Jos on sanomista, niin ottaa vaan sen rikosilmoituksen.

Aloitusviestistä paistavan asenteen perusteella ap on tainnut päästä nauttimaan kasvatuksessa hedelmistä.

Kuten kirjoitin, pääsyyllinen on tuo kaveri, jonka mopoautolla olivat liikenteessä ja joka oli kuulemma yllyttänyt. On se kumma, kun musta tehdään syyllistä tässä, vaikka olisin hoitanut asian pois pienimmän riesan kautta. Kyllä nyt rahan luulisi kelpaavan! Tulin jo vastaan siinä, että suostun maksamaan puolet summasta, vaikkei ollut pääsyyllinen.

Onko teistä muka oikein laittaa 14-vuotiasta kaupunkilaistyttöä tekemisiin eläinten ulosteiden kanssa? Eikö tuollaiseen asiaan jo joku viranomaistaho voi puuttuua ja kieltää?

Et halunnut viranomaisia (poliisia) mutta haluat viranomaiset kieltämään? Porvoolaista logiikkaa.

Poliisin kautta jää merkintä rikosrekisteriin, mutta onhan muitakin viranomaisia. Joku työsuojelupiiri tai vastaava voisi puuttua tuollaiseen. En siis tarkoittanu poliiseja.

Vierailija
26/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä eläinten uloste on sulle ongelma? Et voi olla tosissasi. Miksi joku ottaa eläinten ulosteen provon aiheeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä luulet, että tämä juttu menee läpi...? Ite tosin maksaisin osuuden vahingosta ja sen lisäksi velvoittaisin teinin korvaamaan työllä tallin omistajalle tämän antamat työtehtävät. Pahaa mieltä kun ei voi korvata maksamalla.

Vierailija
28/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sitä paskaa käsin lapioi, vaan hanskat kädessä lapiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kuitenkaan mistään linnakulista kyse, ihan perus teini. Ne ei aina käy ihan täysillä. Kädenojennus tallin omistajalta on hyvä, se on helvetin iso asia välttää rikosrekisteri tuollaisessa tilanteessa. Jos sä sen maksat, teini ei opi mitään mutta jos tekee työtä virheen takia, takaan että muistaa loppuelämänsä.

-m35

Olen jo moneen kertaan sanonut, etten vastusta sitä, että joutuu tekemään töitä, vaan sitä, että TYÖ ON KOHTUUTON. Ei ALAIKÄISTÄ VOI LAITTAA ELÄIMEN ULOSTEIDEN KANSSA TEKEMISIIN! Pitäisihän jo järjenkin sanoa tuollaista. En ymmärrä, miksei omistaja voi antaa jotain toimistohommaa tai vaikka jotain muuta kevyempää, jossa ei oltaisi eläinten ulosteiden kanssa tekemisissä. Joku autonpesu tai jonkun muun kulkupelin, eikös niitä tuollaisessa paikassa ole vaikka minkälaisia, voisi olla kohtuullinen ja hyvä.

T:ap

 

Älä sitten itke kun lastasi vituttaa seuraavat viidestä seitsemään vuotta, se on nimittäin sinun vikasi. 

-m35

Vierailija
30/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 euron autopesu, ihanan kallista ;-)

Kauheasti kiinnostaisi tietää, onko tällaisia äitejä oikeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä eläinten uloste on sulle ongelma? Et voi olla tosissasi. Miksi joku ottaa eläinten ulosteen provon aiheeksi?

Edelleenkään, tämä ei ole provo. Miksi eläinten uloste on ongelma? Samasta syytä kuin ihmisenkin uloste. Ne ovat epähygieenisiä, likaisia ja välittävät ties mitä tauteja. Eihän kukaan käsittele ihmistenkään ulostetta millään lapiolla, miksi siis pitäisi jonkun elukan ulostetta ja vielä lapsen!

 

T:ap

Vierailija
32/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa asiasta heti huomenna lastensuojeluun ja kertoa asia sinne. Saatte varmaan kunnon apua tähän asiaan sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sä luulet, että tämä juttu menee läpi...? Ite tosin maksaisin osuuden vahingosta ja sen lisäksi velvoittaisin teinin korvaamaan työllä tallin omistajalle tämän antamat työtehtävät. Pahaa mieltä kun ei voi korvata maksamalla.

Melkei osasin ilmaista itseäni selvästi.. olis varmaan pitäny kirjoittaa: "tämän antamilla työtehtävillä"

Vierailija
34/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset siivoavat karsinoita viikottain, kuuluu harrastukseen. Mutta niistäpä tuleekin fiksuja aikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen, miksi se uloste on ongelma? Monet tytöt harrastaa hevosia ja siivoaa ulosteita talleilla - sairastumatta. Mä olen auttanut usein lapsena mummoa navettatöissä. Lapioin lehmänlantaa.

Olet todelka etääntynyt todellisuudesta. Paitsi että olet provo. :-)

Vierailija
36/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä eläinten uloste on sulle ongelma? Et voi olla tosissasi. Miksi joku ottaa eläinten ulosteen provon aiheeksi?

Edelleenkään, tämä ei ole provo. Miksi eläinten uloste on ongelma? Samasta syytä kuin ihmisenkin uloste. Ne ovat epähygieenisiä, likaisia ja välittävät ties mitä tauteja. Eihän kukaan käsittele ihmistenkään ulostetta millään lapiolla, miksi siis pitäisi jonkun elukan ulostetta ja vielä lapsen!

 

T:ap

Moni äiti tai isä koskettaa tälläkin hetkellä ihmisen ulosteeseen, jopa paljain käsin. Hyvin puenen ihmisen ulosteeseen. Selviävät hengissä.

Vierailija
37/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapset siivoavat karsinoita viikottain, kuuluu harrastukseen. Mutta niistäpä tuleekin fiksuja aikuisia.

Meidän piireissä ei harrasteta tuollaisia juttuja, vaan musiikkia, jota tehdään siistissä sisätiloissa. Uskon kyllä, että lapsestani tulee fiksu, siitä ei ole kyse.

Mutta ilmeisesti täällä ei kukaan osaa auttaa mihinkään ongelmaan, vaan epäilevät vain provoksi. On se kumma, kun ei nykylamassa yrittäjälle kelpaa selvä riihikuiva käteinen. Kyllä minun nuoruudessani raha olisi kelvannut.

Vierailija
38/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä herkkäuskoisia mammoja, jotka jokaiseen provoon lankeavat.

Vierailija
39/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses. Tässähän oli jo yritystä. Lantakammo ja kynsien lohkeamisen pelkääminen menivät yli, muuten ihan ok.

3/5.

Vierailija
40/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta fiksu yrittäjä ja fiksu ratkaisu, sovitteleva. Mut koska on sulle liikaa (sun lapsesi ehkä jopa kokisi helpotusta kun saisi sovittaa reilusti rikkeensä), niin ottakaa sit mieluummin rangaistus eli rikosilmoitus.

Ja btw, ei ole kiristystä, että antaa mahdollisuuden lapselle valita sovittaminen tai seuraamus.