Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meitä kiristetään törkesti!

äiti
16.12.2015 |

Tyttöni kävi erään ystävänsä kanssa tyhmyyksissään eräällä hevostallilla hajottamassa paikkoja. Omistaja otti yhteyttä ja vaati tytöiltä korvaukseksi työsuoritusta tai muuten hän tekisi asiasta rikosilmoituksen. Tarjouduimme maksamaan oman osamme asiasta (noin 200 euroa), mutta ei kuulemma käy. En todellakaan anna tyttöäni jonnekin tallille karsinoita siivoamaan tai tekemään muuta likaista ja raskasta hommaa! Jonkun kevyemmän työn olisin voinut juuri ja juuri hyväksyä. Eikö meillä ole mitään lakipykälää johon voisin vedota, että tuo rahakorvaus kävisi? Voinko tehdä itse tästä asiasta rikosilmoituksen kiristyksestä?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta fiksu yrittäjä ja fiksu ratkaisu, sovitteleva. Mut koska on sulle liikaa (sun lapsesi ehkä jopa kokisi helpotusta kun saisi sovittaa reilusti rikkeensä), niin ottakaa sit mieluummin rangaistus eli rikosilmoitus.

Ja btw, ei ole kiristystä, että antaa mahdollisuuden lapselle valita sovittaminen tai seuraamus.

En edelleenkään vastusta sovittelua, mutta tuo työtehtävä on kohtuuton. Pyöriikö mukamas hevosia harrastavat lapsetkin lantaloissa? En usko.

Vierailija
42/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jösses. Tässähän oli jo yritystä. Lantakammo ja kynsien lohkeamisen pelkääminen menivät yli, muuten ihan ok.

3/5.

Ja otsikko lyö liikaa yli. Lupaa liikaa, luulin jotain herkullisempaa asetelmaa paljastuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teitä ei kiristetä. Teidän ei ole pakko suostua tallin omistajan ehdotukseen mutta ei hänenkään ole pakko suostua sinun ehdotukseesi rahallisesta korvauksesta. Rikosilmoituksella uhkailu ei ole kiristystä kun rikos on tehty ja syylliset tiedossa, on ihan oma valintanne miten toimitte asiassa mutta uhreja ette ole te vaan se tallinomistaja. Siispä pää pois takapuolesta ja herätys. 

Vierailija
44/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla uusi teinimurhaaja syntymässä

Vierailija
45/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta fiksu yrittäjä ja fiksu ratkaisu, sovitteleva. Mut koska on sulle liikaa (sun lapsesi ehkä jopa kokisi helpotusta kun saisi sovittaa reilusti rikkeensä), niin ottakaa sit mieluummin rangaistus eli rikosilmoitus.

Ja btw, ei ole kiristystä, että antaa mahdollisuuden lapselle valita sovittaminen tai seuraamus.

En edelleenkään vastusta sovittelua, mutta tuo työtehtävä on kohtuuton. Pyöriikö mukamas hevosia harrastavat lapsetkin lantaloissa? En usko.

Nimenomaa pyörii, paitsi ei tietty Porvoossa.

Vierailija
46/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta fiksu yrittäjä ja fiksu ratkaisu, sovitteleva. Mut koska on sulle liikaa (sun lapsesi ehkä jopa kokisi helpotusta kun saisi sovittaa reilusti rikkeensä), niin ottakaa sit mieluummin rangaistus eli rikosilmoitus.

Ja btw, ei ole kiristystä, että antaa mahdollisuuden lapselle valita sovittaminen tai seuraamus.

En edelleenkään vastusta sovittelua, mutta tuo työtehtävä on kohtuuton. Pyöriikö mukamas hevosia harrastavat lapsetkin lantaloissa? En usko.

Joo. Aika moni lapsi "maksaa" ratsastuksensa työllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No teitä ei kiristetä. Teidän ei ole pakko suostua tallin omistajan ehdotukseen mutta ei hänenkään ole pakko suostua sinun ehdotukseesi rahallisesta korvauksesta. Rikosilmoituksella uhkailu ei ole kiristystä kun rikos on tehty ja syylliset tiedossa, on ihan oma valintanne miten toimitte asiassa mutta uhreja ette ole te vaan se tallinomistaja. Siispä pää pois takapuolesta ja herätys. 

En ymmärrä, miksei hän suostuisi rahalliseen korvaukseen. Eihän hän saa rikosilmoituksenkaan kautta mitään muuta, vaan pilaa nuoren elämän, kun jää merkintä rekisteriin. Kyllähän tämä kiristystä on, kun ei suostuta ottamaan sitä korvausta, jonka oikeus todennäköisesti määräisi ilman sitä oikeudenkäyntiä.

Vierailija
48/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako 14v mopokortin, sori kun kysyn, luulin että pitää olla 15

Provo on periaattessa ihan hyvä, mutta miksi tehdä tuollaisia kömpelöjä kynnenkatkeamis ylilyöntejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako 14v mopokortin, sori kun kysyn, luulin että pitää olla 15

Provo on periaattessa ihan hyvä, mutta miksi tehdä tuollaisia kömpelöjä kynnenkatkeamis ylilyöntejä?

Etkö osaa lukea? Minun lapseni oli mukana, mutta hänen kaverinsa, joka ajoi ja jonka mopoauto oli, on tietysti 15-vuotias.

Vierailija
50/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan soittaa lastensuojeluun ja kertoa tuosta kiristyksestä. Neuvoja varmasti tulee, että mitä pitäisi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako 14v mopokortin, sori kun kysyn, luulin että pitää olla 15

Provo on periaattessa ihan hyvä, mutta miksi tehdä tuollaisia kömpelöjä kynnenkatkeamis ylilyöntejä?

Etkö osaa lukea? Minun lapseni oli mukana, mutta hänen kaverinsa, joka ajoi ja jonka mopoauto oli, on tietysti 15-vuotias.

anteeksi, luin huolimattomasti, tiedät kai että (osittain av:nkin ansiosta) ihmisen keskittymiskyky on pudonnut kolmanneksen. Ennen oli 12 sek, ny 8. Kultakalakin on parempi.

Kiva kun yritit provoa ja silleen, mutten oikeasti ymmärrä miksi pitää innostua/mokata/kusta koko homma jollain hölmöllä liioittelulla?

Siksikö kun ollaan epävarmoja provoilijoita vai halutaan ärsyttää kahtakauheammin tahalleen kustulla provolla?

Why on earth?

Vierailija
52/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D ai kauheeta. Jos minä mitenkään olisin hairahtunut lapsena/nuorena tuollaista idioottimaista toimintaa harjoittamaan olisi minut roudattu korvista sinne talliin siivoamaan, isä toisesta ja äiti toisesta vetäen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekös ap ulosteesta uniakin, haaveiletko siitä haikeasti kun yrität asiasta täällä provoilla? Joku fiksaatio sulla on kun haluut lukea miten ihmiset aiheesta juttelisivat? Sääli vaan, asia ei ole niin ihmeellinen kuin sulle, joten en voi antaa viitosta ees yrityksestä. Paska provo, kirjaimmellisesti.

Ai ja joo, näkypä tuo yritykses nostattaa keskustelua miten yllytettykin on vastuussa teoistaa, oot läpinäkyvä. Voit antaa tän aiheen olla ja yrittää jollain paremmalla aiheella huomenna uudestaan.

Vierailija
54/66 |
16.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset koskevat päivittäin kakkaan, eivät paljain käsin, mutta lapiolla, talikolla, muovipussilla etc. Meillä kun on joka lapsella oma lemmikki (koiria, kissoja, kaneja) ja lisäksi kanoja, lampaita ja lehmiä. Terveitä ovat eikä allergiat vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt niinkään 14v tytön pitää mennä sinne, tallin omistajalla (aikuinen mies) ei ole motiivina raha, vaan  joku muu, koska uhkana rikosilmoitus, rahallinen korvaus ei käynyt. HMMM...

Vierailija
56/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika halpaa on ollut tuhotyöt jos 200€ vahingot.

 

Tuo noin 200 euroa on siis meidän osuus. Kaveri hoitaa tottakai toisen puolen, ei ole meidän ongelma miten. Hänhän nyt oli pääsyyllinen, kun olivat hänen mopoautolla liikkeellä. Mutta suostuttiin jo tuohon puoleen, joka on hyvä myönnytys.

 

T:ap

Tämä kruunasi kaiken. Olet kaikessa yksinkertaisuudessaan vain huono äiti ilman ymmärrystä lastenkasvatuksesta. 

Onnea vain pienen narskuprinsessasi kanssa. 

Vierailija
57/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit kuitenkin tyttösi hajoittamaan paikkoja.

Vierailija
58/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvoolainen talli?

 

Ei tarvitse heti epäillä provoksi. En vain halua, että lapseni on missään epämiellyttävässä ulostesotkussa yhden pikkujutun (vääntynyt ovi ja rikkoutunut ikkuna) takia. Se on minusta kohuutonta!

T:ap

Luuletko sinä ihan tosissasi tallityöntekijöitten ulostesotkussa lantalassa rypevän? Ei toki, nätisti nostellaan lantakokkareet talikolla tai lapiolla kottikärryyn ja käydään kippaamassa siitä lantalaan. Ei edes saappaitten pohjat aina kosketa lantaan.

On niin provo että haisee tänne asti, meidän hevostallille.

Vierailija
59/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No teitä ei kiristetä. Teidän ei ole pakko suostua tallin omistajan ehdotukseen mutta ei hänenkään ole pakko suostua sinun ehdotukseesi rahallisesta korvauksesta. Rikosilmoituksella uhkailu ei ole kiristystä kun rikos on tehty ja syylliset tiedossa, on ihan oma valintanne miten toimitte asiassa mutta uhreja ette ole te vaan se tallinomistaja. Siispä pää pois takapuolesta ja herätys. 

 

En ymmärrä, miksei hän suostuisi rahalliseen korvaukseen. Eihän hän saa rikosilmoituksenkaan kautta mitään muuta, vaan pilaa nuoren elämän, kun jää merkintä rekisteriin. Kyllähän tämä kiristystä on, kun ei suostuta ottamaan sitä korvausta, jonka oikeus todennäköisesti määräisi ilman sitä oikeudenkäyntiä.

Ei siitä mihinkään rekisteriin merkintää jää.

Vierailija
60/66 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin reilusti tehty, kun tallin omistaja antaa vaihtoehdon rikosilmoitukselle. Jos on sanomista, niin ottaa vaan sen rikosilmoituksen.

Aloitusviestistä paistavan asenteen perusteella ap on tainnut päästä nauttimaan kasvatuksessa hedelmistä.

 

 

Onko teistä muka oikein laittaa 14-vuotiasta kaupunkilaistyttöä tekemisiin eläinten ulosteiden kanssa? Eikö tuollaiseen asiaan jo joku viranomaistaho voi puuttuua ja kieltää?

Pyydä, että tytär käy seuraavaksi rikkomassa esim. steriilin laboratorion tms. jotta ei tarvitse jatkossa pelätä tuollaisia asioita.