Star Wars-elokuvat ovat ehkä älyttömimpiä mitä ikinä.
Lauantaina tuli joku Star Wars-leffa telkkarista ja katsoin miten nämä kaksi tyyppiä (Ewan McGregor ja joku muu) taisteli läpi tulen ja laavan. Siis ihan tosi. Se oli jotain koomista. Laava syöksyy, tulipallot lentää, mennään jollain avaruushärpäkelautoilla pitkin laavaa. Sitten tämä toinen syttyy tuleen ja selviää siitä?! Rakennelmat sortuu ja jotenkin siitäkin vain selvittiin. Nurinkurinpuhuja (se pieni vihreä) taistelee kuolleesta nousseen näköisen miehen kanssa valomiekoilla...
Tämä homma ei aukea mulle. Löytyykö muita, joille Star Wars ei vaan aukea?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni häiritsee lähinnä se, että en saa selvää Chewbaccan puheesta.
Mutta R2-D2:n suhteen ei ole ongelmia?
Jos laittaa telkkarin tarpeeksi kovalle, niin kyllä sitä ymmärtää, vaikka ääntämisessä tietty Dagobahin aksentti kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. Ja olen it-nörtti ja muuten sci-fin ja fantasian ystävä. Mutta Star Warsit on vaan minun makuun aivan liian lapsellisia, ihan kuin tehty varhaisteini-ikäisille. Aivotonta actionia höystettynä oudolla huumorilla. Sellaisessa sci-fissä mistä itse tykkään aina tulee esille myös syvempiä teemoja, esim. avaruusleffassa eri lajien välisen vuorovaikutuksen vaikeus, ihmisluonnon nurjat ja hyvät puolet tai vaikka vaan jonkun keskeisen persoonallisuuden omat ongelmat. Mutta pelkkä räiske ja efektit ei jaksa kiinnostaa.
Pitkälti samaa mieltä kanssasi mutta annan arvon myös star warseille. Alkuperäinen toimi innoittajana ja edelläkävijänä kuvastonsa kautta monelle uudemmalle scifille. Paremmin kerrottuna saaga olisi todella hienoa liikkuvaa kuvaa.
Kokeilkaa olla nauramatta ajassa 0:35
Kliimaksi kohdassa 1:39
Tarinoita tähän maailmaan mahtuu kyllä, ei sun ole tarkoituskaan ymmärtää kaikkea.
-m35
Star wars on pikkupoikien leffoja. Mutta koska tämä on miesten maailma, ne on taidetta
Vierailija kirjoitti:
Star wars on pikkupoikien leffoja. Mutta koska tämä on miesten maailma, ne on taidetta
Otapa nyt pari selfietä ja laita ne someen, jookosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkoon Voima kanssasi!
Elä pitkään ja menesty!
Pääkallolinnan kautta, minulla on voimaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otapa nyt pari selfietä ja laita ne someen, jookosta?
Lastenelokuvia ei voikein voi verrata voimaantuneen feministiseen naiskulttuuriin, jota selfieiden ottaminen on.
Nämä uudet Star Warsit onkin ylipitkiä lelumainoksia, mutta alkuperäinen trilogia on parasta tieteisfantasiaa mitä on elokuvamuodossa tehty. Aivan kuten parhaat sadut ja kansantarut, vetoaa niin lapsiin kuin aikuisiin, jotka ovat säilyttäneet mielikuvituksensa ja leikkimielisyytensä.
Pidän enemmän japanilaisesta Legend of Galactic Heroes -animesarjasta. Tässä on hyvin kiteytetty miksi (http://www.imdb.com/title/tt0096633/board/nest/202094181?ref_=tt_bd_2):
"Star Wars is a fantasy plot that takes place in another galaxy. Legend of The Galactic Heroes is told like a gritty historical drama that was written about our galaxy during the 35th century.
Star Wars has black and white morality (literal light and dark sides), LoGH has constant discussion of how morally gray most people are.
The original Star Wars movies were made for children (and to sell toys). LoGH would be slow paced and boring to anyone who isn't interested in thinking about military tactics, politics, ethics, or the innate struggles of the human condition.
They're written on completely different levels.
"Better"?
I like LoGH more, but I'm a person who's drawn to complexity.
As a kid, I liked Star Wars more.
It's all in your perspective and what you mean by better. If you mean which one took more effort to make and had more detailed research put into it, then LoGH.
If you mean which one has touched more hearts and changed more lives, it's Star Wars by about a billion."
Pidän mutkikkaasta ja aikuismaisesta draamasta enemmän kuin helppotajuisesta viihteestä. Star Warsia on luonnehdittu amerikkalaiseksi westerniksi avaruudessa ja se on aika osuvaa. Episodi I yritti olla välillä vakava epäonnistuen surkeasti. Kakkosen käsikirjoitus, näyttelytyö ja kuvaus on aika vaivaannuttavaa.
George Lucas on kuulemma otteiltaan hyvin tyrannimainen ja vaikea persoona.
hyi saasta jopa se musiikki saa mut näkemään punaista. En ymmärrä ketä voi kiinnostaa tollanen paska?
onko se star wars siis joku komedia olevinaan vai häh?
Ewan McGregor on ihana. Star Warsia katselee vaikka ihan vaan Ewanin takia. Ei mulla muuta.
Meillä koko perhe fanittaa Star Warsia, ollaan menossa katsomaan se uusi elokuva joululomalla. Jokainen tykkää siitä mistä tykkää. On paljon elokuvia mistä en tykkää, mutta en mä silti viitsi niistä täällä alkaa valittaa ja ihmetellä. Olen kai kasvanut niin isoksi, että tajuan makuja olevan monia. Ei kaikkien tarvi tykätä samoista jutuista. Star Warsin katsominen on ihan vapaaehtoista.
Jotenkin sain huonot vibat siitä trailerista siinä kohdassa, jossa uusi pahis puhelee Darth Vaderin maskille. Tuntui samalla lailla yliteatraaliselta tahattoman koomisella tavalla kuin esimerkiksi kakkosen monet kohtaukset. Star Wars on ollut selkeästi vahvimmillaan kepeässä ja spontaanissa tunnelmassa ja näyttelemisessä, homman pitämisessä sopivan yksinkertaisena. Paisuttelu ei toimi eikä iso kavalkadi tietokoneanimoituja tai muuten ohueksi jääviä hahmoja (saa nähdä miten se musta mies...).
Veikkaan, että elokuvasta tulee vähän parempi kuin uudet tekeleeet, mutta ei alkuperäisen trilogian veroista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä koko perhe fanittaa Star Warsia, ollaan menossa katsomaan se uusi elokuva joululomalla. Jokainen tykkää siitä mistä tykkää. On paljon elokuvia mistä en tykkää, mutta en mä silti viitsi niistä täällä alkaa valittaa ja ihmetellä. Olen kai kasvanut niin isoksi, että tajuan makuja olevan monia. Ei kaikkien tarvi tykätä samoista jutuista. Star Warsin katsominen on ihan vapaaehtoista.
hyi vit tu
Itse katsoin nyt ensimmäistä kertaa "uusista" nuo kaksi viimeistä. Tai ainakin osittain katsoin. Ei nyt välttämättä ollut parasta elokuvaviihdettä.
Jedin paluu on aikanaan ollut mun lempielokuvia, tosin ehkä niillä Ewokeilla oli suuri osuus tähän :) Minulle ne kolme alkuperäistä edustavat jotain sellaista, jotka silloin aikoinaan oli hienolla tavalla tehtyjä juttuja. Onhan se nyt selvää, että 70-luvun loppupuolen elokuvat ovat "huonompia" kuin nykyiset, jos siis tekniikasta puhutaan.
Saattaa olla, että menen tuon uusimman ihan elokuviin katsomaan. Lähinnä nostalgian takia, vähän kiinnostaa miten Prinsessa Leiaa nykypäivänä pukee ne korvakikkarat :)
Vierailija kirjoitti:
Itse katsoin nyt ensimmäistä kertaa "uusista" nuo kaksi viimeistä. Tai ainakin osittain katsoin. Ei nyt välttämättä ollut parasta elokuvaviihdettä.
Jedin paluu on aikanaan ollut mun lempielokuvia, tosin ehkä niillä Ewokeilla oli suuri osuus tähän :) Minulle ne kolme alkuperäistä edustavat jotain sellaista, jotka silloin aikoinaan oli hienolla tavalla tehtyjä juttuja. Onhan se nyt selvää, että 70-luvun loppupuolen elokuvat ovat "huonompia" kuin nykyiset, jos siis tekniikasta puhutaan.
Saattaa olla, että menen tuon uusimman ihan elokuviin katsomaan. Lähinnä nostalgian takia, vähän kiinnostaa miten Prinsessa Leiaa nykypäivänä pukee ne korvakikkarat :)
Mun mielestä ne vanhat on jopa teknisesti parempia kuin uudet. Vanhoissa käytettiin pienoismalleja erikoistehosteisiin ja näissä uusissa taas oman aikansa cgi-tekniikkaa, joka oli vielä 2000-luvulla lapsen kengissä.
Mutta R2-D2:n suhteen ei ole ongelmia?