Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Star Wars-elokuvat ovat ehkä älyttömimpiä mitä ikinä.

Vierailija
14.12.2015 |

Lauantaina tuli joku Star Wars-leffa telkkarista ja katsoin miten nämä kaksi tyyppiä (Ewan McGregor ja joku muu) taisteli läpi tulen ja laavan. Siis ihan tosi. Se oli jotain koomista. Laava syöksyy, tulipallot lentää, mennään jollain avaruushärpäkelautoilla pitkin laavaa. Sitten tämä toinen syttyy tuleen ja selviää siitä?! Rakennelmat sortuu ja jotenkin siitäkin vain selvittiin. Nurinkurinpuhuja (se pieni vihreä) taistelee kuolleesta nousseen näköisen miehen kanssa valomiekoilla...

Tämä homma ei aukea mulle. Löytyykö muita, joille Star Wars ei vaan aukea?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse katsoin nyt ensimmäistä kertaa "uusista" nuo kaksi viimeistä. Tai ainakin osittain katsoin. Ei nyt välttämättä ollut parasta elokuvaviihdettä.

Jedin paluu on aikanaan ollut mun lempielokuvia, tosin ehkä niillä Ewokeilla oli suuri osuus tähän :) Minulle ne kolme alkuperäistä edustavat jotain sellaista, jotka silloin aikoinaan oli hienolla tavalla tehtyjä juttuja. Onhan se nyt selvää, että 70-luvun loppupuolen elokuvat ovat "huonompia" kuin nykyiset, jos siis tekniikasta puhutaan.

Saattaa olla, että menen tuon uusimman ihan elokuviin katsomaan. Lähinnä nostalgian takia, vähän kiinnostaa miten Prinsessa Leiaa nykypäivänä pukee ne korvakikkarat :)

Mun mielestä ne vanhat on jopa teknisesti parempia kuin uudet. Vanhoissa käytettiin pienoismalleja erikoistehosteisiin ja näissä uusissa taas oman aikansa cgi-tekniikkaa, joka oli vielä 2000-luvulla lapsen kengissä.

Eilen kun tuota leffa katselin, niin hämmästelin kyllä itsekin, että hyvinhän tuo on tehty. Muistaen, että leffa on tehty vuonna 1977. Ihan samalla tavalla ihailen kyllä sitä 60-luvun Maija Poppastakin.

Mutta varmaan nuoremmat ovat niin tottuneita näihin tietokoneella tehtyihin hienouksiin, että kökköähän tuo varmaan on :)

Vierailija
42/54 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse katsoin nyt ensimmäistä kertaa "uusista" nuo kaksi viimeistä. Tai ainakin osittain katsoin. Ei nyt välttämättä ollut parasta elokuvaviihdettä.

Jedin paluu on aikanaan ollut mun lempielokuvia, tosin ehkä niillä Ewokeilla oli suuri osuus tähän :) Minulle ne kolme alkuperäistä edustavat jotain sellaista, jotka silloin aikoinaan oli hienolla tavalla tehtyjä juttuja. Onhan se nyt selvää, että 70-luvun loppupuolen elokuvat ovat "huonompia" kuin nykyiset, jos siis tekniikasta puhutaan.

Saattaa olla, että menen tuon uusimman ihan elokuviin katsomaan. Lähinnä nostalgian takia, vähän kiinnostaa miten Prinsessa Leiaa nykypäivänä pukee ne korvakikkarat :)

Jee, toinen ewok-fani :3

Kaikki tuntuvat vihaavan niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä koko perhe fanittaa Star Warsia, ollaan menossa katsomaan se uusi elokuva joululomalla. Jokainen tykkää siitä mistä tykkää. On paljon elokuvia mistä en tykkää, mutta en mä silti viitsi niistä täällä alkaa valittaa ja ihmetellä. Olen kai kasvanut niin isoksi, että tajuan makuja olevan monia. Ei kaikkien tarvi tykätä samoista jutuista. Star Warsin katsominen on ihan vapaaehtoista.

hyi vit tu

Hei, sun ei oo pakko tykätä. Elokuvia tehdään vuosittain melkoinen määrä. Eiköhän sieltä sullekin joku suosikki löydy :)

Vierailija
44/54 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa oli kutsuvieraille ensi-ilta jo eilen, ja näköjään uuden Star Wars-elokuvan ensimmäiset kaksi minuuttia ovat jo vuotaneet nettiin:

Ei kyllä näytä kovin luppavalta.

Vierailija
45/54 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoin vasta nyt nuo alkuperäiset osat (tänään vielä se ep VI) kokonaan, enkä oikein ymmärrä sitä suurta hehkutusta. Teknisesti ovat hyviä 70-luvun elokuviksi ja ihan hyviä leffoja ei siinä mitään, mutta ei läheskään niin hyviä kuin odotin. Aika perus seikkailuelokuvia, tosin melko tylsiä sellaisia. Onhan ne oman genrensä pioneereja ja niissä esitellään paljon legendaarisiksi muodostuneita hahmoja ja elementtejä (Voima, valomiekat, Kuoleman Tähti, Darth Vader ym), mutta puhtaasti seikkailuelokuvina ne olivat mielestäni aika keskinkertaisia. Miekkataistelutkin olivat melko väsyneitä. Nostalgia niitä eniten kantaa, mutta eivät kestä enää kovin kriittistä tarkastelua. Niistä puhutaan kuitenkin yksinä kaikkien aikojen elokuvista. Varsinkin se ep IV oli pettymys, hyvin suoraviivainen ja ennalta arvattava.

Vierailija
46/54 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa oli kutsuvieraille ensi-ilta jo eilen, ja näköjään uuden Star Wars-elokuvan ensimmäiset kaksi minuuttia ovat jo vuotaneet nettiin:

Ensimmäiseen 2 min on saatu sisällytettyä kaikkien aikojen vihatuin hahmo. :D Jos tuo oli jar jar.

Vierailija
47/54 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiseen 2 min on saatu sisällytettyä kaikkien aikojen vihatuin hahmo. :D Jos tuo oli jar jar.

Tuo olikin feikki.

Vierailija
48/54 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse katsoin vasta nyt nuo alkuperäiset osat (tänään vielä se ep VI) kokonaan, enkä oikein ymmärrä sitä suurta hehkutusta. Teknisesti ovat hyviä 70-luvun elokuviksi ja ihan hyviä leffoja ei siinä mitään, mutta ei läheskään niin hyviä kuin odotin. Aika perus seikkailuelokuvia, tosin melko tylsiä sellaisia. Onhan ne oman genrensä pioneereja ja niissä esitellään paljon legendaarisiksi muodostuneita hahmoja ja elementtejä (Voima, valomiekat, Kuoleman Tähti, Darth Vader ym), mutta puhtaasti seikkailuelokuvina ne olivat mielestäni aika keskinkertaisia. Miekkataistelutkin olivat melko väsyneitä. Nostalgia niitä eniten kantaa, mutta eivät kestä enää kovin kriittistä tarkastelua. Niistä puhutaan kuitenkin yksinä kaikkien aikojen elokuvista. Varsinkin se ep IV oli pettymys, hyvin suoraviivainen ja ennalta arvattava.

Sä olet vaan myöhässä. Kun näitä elokuvia on jo jäljitelty niin paljon, niin eipä ihme että tuntuvat ennalta arvattavilta, mutta ilmestymisaikanaan olivat ainutlaatuisia. Toki nostalgia myös näyttelee isoa roolia näiden diggailussa jos on lapsena nähnyt ensimmäisen kerran, mutta minusta ovat kestäneet aikaa hyvin.

Vierailija
49/54 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että aikuisen on vaikea päästä tuohon maailmaan sisään, jos ei sinne ole päässyt sisään jo lapsena. Minuun SW teki suuren vaikutuksen jo ala-asteikäisenä. Uudet leffat eivät vedä vertoja ensimmäisenä tehdyille osille 4-6, mutta tavallaan on ihan kiva, että ne on kuitenkin tehty ja näin myöhemmin on mahdollisuus nähdä koko tarina alusta loppuun. Aikuisena osaa arvostaa elokuvien tiettyä lapsenomaisuutta, minkä vuoksi niitä on nyt kiva katsoa omien lasten kanssa.

N39

Yritin katsoa niitä lapsena, mutta kun ei niin ei. Ihan tolkutonta sontaa. 

N41

Vierailija
50/54 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet vaan myöhässä. Kun näitä elokuvia on jo jäljitelty niin paljon, niin eipä ihme että tuntuvat ennalta arvattavilta, mutta ilmestymisaikanaan olivat ainutlaatuisia. Toki nostalgia myös näyttelee isoa roolia näiden diggailussa jos on lapsena nähnyt ensimmäisen kerran, mutta minusta ovat kestäneet aikaa hyvin.

Tiedän olevani myöhässä ja olen jo yli 30 v, varmasti olisin lapsena pitänyt enemmän. Pidin nytkin sen verran, että jaksoin katsoa ja katson tuon viimeisenkin, mutta siihen nähden minkälaisen uskonnon ne ovat ympärilleen saaneet ja hehkutuksen, niin olivat hieman kömpelön oloisia elokuvia. Tietenkään niitä ei pidäkään verrata ja arvostella suoraan nykypäivän elokuviin, se ei olisi reilua.

Vierailija
51/54 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että aikuisen on vaikea päästä tuohon maailmaan sisään, jos ei sinne ole päässyt sisään jo lapsena. Minuun SW teki suuren vaikutuksen jo ala-asteikäisenä. Uudet leffat eivät vedä vertoja ensimmäisenä tehdyille osille 4-6, mutta tavallaan on ihan kiva, että ne on kuitenkin tehty ja näin myöhemmin on mahdollisuus nähdä koko tarina alusta loppuun. Aikuisena osaa arvostaa elokuvien tiettyä lapsenomaisuutta, minkä vuoksi niitä on nyt kiva katsoa omien lasten kanssa.

N39

Yritin katsoa niitä lapsena, mutta kun ei niin ei. Ihan tolkutonta sontaa. 

N41

Turhapuro rulettaa!

Vierailija
52/54 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tuon alkuperäisen trilogian elokuvissa vuonna 1983, ollessani 10-vuotias. Muistan kuinka olin aivan tyrmistynyt siitä kuinka hyviä ne olivat. Nyt 43-vuotiaana ne tuntuvat edelleen yhtä hyviltä, ja Episode IV: A New Hope on edelleen mielestäni ylivoimaisesti kaikkien aikojen paras elokuva. Ymmärrän kuitenkin sen, etteivät nuo välttämättä tunnu niin ihmeellisiltä, jos ne näkee ensimmäisen kerran aikuisena.

Vierailija
53/54 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei ymmärrä Star Warsia koska hänen mielestään sellaista ei ole oikeasti olemassa.

Vierailija
54/54 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin sain huonot vibat siitä trailerista siinä kohdassa, jossa uusi pahis puhelee Darth Vaderin maskille. Tuntui samalla lailla yliteatraaliselta tahattoman koomisella tavalla kuin esimerkiksi kakkosen monet kohtaukset. Star Wars on ollut selkeästi vahvimmillaan kepeässä ja spontaanissa tunnelmassa ja näyttelemisessä, homman pitämisessä sopivan yksinkertaisena. Paisuttelu ei toimi eikä iso kavalkadi tietokoneanimoituja tai muuten ohueksi jääviä hahmoja (saa nähdä miten se musta mies...).

Veikkaan, että elokuvasta tulee vähän parempi kuin uudet tekeleeet, mutta ei alkuperäisen trilogian veroista.

Trailerissa se kohta on toki hankala tajuta, mutta kun katsoo leffan, sekin aukeaa ja siinä on järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme