Miksi ihmisen pitäisi viettää ns "villi nuoruus"?
Jos ei se yhtään kiinnosta? Jos tykkää mieluumin lukea, leipoa ja opiskella?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Tai sit jotkut eivät koskaan halua bileitä ja olla villejä ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kaksi tapaa kohota pyhimykseksi: tutustua kulttuuriin ja sivistää itseään, tai vietää moraalitonta ja villiä elämää (jonka täytyy tietysti loppua jossain vaiheessa).
Aika suuri osa taiteilijoista on viettänyt moraalitonta ja villiä elämää...
Mitä sinä tiedät taiteesta? Ensimmäisenä vastaesimerkkinä tulee mieleen Valéry. On aivan naurettava väite, että taiteilija ei ole konservatiivi.
Juu, sanoinkin että "aika suuri osa".
Vierailija kirjoitti:
Koska kerran täällä eletään..
Tai sitten useamman kerran... ;-)
Nimim. Reinkartoitunut
Näin nelikymppisenä harmittelen ainoastaan, etten nuorena nussinut useampien kanssa. Nyt panettaa jatkuvasti, mutta vaimoa ei pysty tai jaksa aina laittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kerran täällä eletään..
Nimim. Reinkartoitunut
Ja vitut olet. Uskottelet vaan itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kerran täällä eletään. Ei se pointti olekaan siinä että juo ja bilettää villisti, vaan siinä mitä oppii itsestään, muista ihmisistä ja elämästä siinä samalla. Niin hyvässä kuin pahassa. Kyllä ihmisestä huomaa ns vanhemmalla iällä onko eletty villisti, maailmankatsomus on avarampi ja mielipiteet yleensä yleismaailmallisempia. He ovat ihmisinä mielenkiintoisempia.
En ymmärrä, miten juuri esim alkoholin juominen, baarisseissa käyminen yms lisäisivät syvällisyyttä enempää kuin esim lukeminen ja ihmisten kanssa keskuteliminen selvin päin. ap
Niin. Et ymmärräkään, koska sinulla ei ole kokemusta sellaisesta. Jos verrataan vaikka kahta 30-vuotiasta ihmistä, joista molemmat harrastavat lukemista ja leipomista, mutta joista toinen on viettänyt sitä "villiä nuoruutta" johon on kuulunut juhliminen, sitä kautta uusien ihmisten tapaaminen, festareille käyminen, kesäyössä naku-uinti vieraassa mökkirannassa, autioiden rakennusten valtaaminen, välivuosi Intiassa, irtosuhteet, roadtrip halki Amerikan vasta tavattujen ihmisten kanssa, pilvenpoltto-loma Amsterdamissa sekä kaikki ne satunnaiset työpaikat joista osasta tuli potkut. On tehty virheitä, oltu tyhmiä, pidetty hauskaa ja otettu riskejä joista osa ei kannattanut mutta tulipa tehtyä. Kumpi näistä kahdesta 30-vuotiaasta omaa sinun mielestäsi enemmän elämänkokemusta? Molemmat osaa lukea ja leipoa mutta vain toisella on täysillä eletty nuoruus takanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kerran täällä eletään. Ei se pointti olekaan siinä että juo ja bilettää villisti, vaan siinä mitä oppii itsestään, muista ihmisistä ja elämästä siinä samalla. Niin hyvässä kuin pahassa. Kyllä ihmisestä huomaa ns vanhemmalla iällä onko eletty villisti, maailmankatsomus on avarampi ja mielipiteet yleensä yleismaailmallisempia. He ovat ihmisinä mielenkiintoisempia.
En ymmärrä, miten juuri esim alkoholin juominen, baarisseissa käyminen yms lisäisivät syvällisyyttä enempää kuin esim lukeminen ja ihmisten kanssa keskuteliminen selvin päin. ap
Niin. Et ymmärräkään, koska sinulla ei ole kokemusta sellaisesta. Jos verrataan vaikka kahta 30-vuotiasta ihmistä, joista molemmat harrastavat lukemista ja leipomista, mutta joista toinen on viettänyt sitä "villiä nuoruutta" johon on kuulunut juhliminen, sitä kautta uusien ihmisten tapaaminen, festareille käyminen, kesäyössä naku-uinti vieraassa mökkirannassa, autioiden rakennusten valtaaminen, välivuosi Intiassa, irtosuhteet, roadtrip halki Amerikan vasta tavattujen ihmisten kanssa, pilvenpoltto-loma Amsterdamissa sekä kaikki ne satunnaiset työpaikat joista osasta tuli potkut. On tehty virheitä, oltu tyhmiä, pidetty hauskaa ja otettu riskejä joista osa ei kannattanut mutta tulipa tehtyä. Kumpi näistä kahdesta 30-vuotiaasta omaa sinun mielestäsi enemmän elämänkokemusta? Molemmat osaa lukea ja leipoa mutta vain toisella on täysillä eletty nuoruus takanaan.
Teet sen virheen, että kuvittelet villin nuoruuden olevan jotain tavoiteltavan arvoista elämänkokemusta. Muille kuvaamasi on suurimmalta osin vain repaleista ja kypsymätöntä elämää. Muut kypsyvät kokemattakin kaikkea mahdollista tyhmää. Se vaan on sitä viisastumista. Viisas ei tee niitä virheitä mitä typerät tekevät. Ei edes kokemuksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kumppanina parempi koska en salaa haaveile villistä sinkkuelämästä, koska se on jo täysin nähty. Liian moni parisuhteessa elävä haikailee sinkkuuden hohdokkaita puolia tajuamatta, että onni tuskin löytyy sieltä(kään).
Olen kokeillut päihteitä, irtosuhteita, ollut moraaliton ja villi taiteilijasielu, bailannut, liftannut, tapellut...Nykyään mieheni kanssa nautin kulttuurista, kumppanuudesta, tavallisesta arjesta ja muusta "tylsästä". Moni tuttava ei uskoisikaan millainen villikko olen ollut :)
Ja miehesi tietää ja hyväksyy menneisyytesi?
Vierailija kirjoitti:
Hassua. Minulla ei todellakaan ole mitään ääliökännisekoiluja taustalla, mutta olen aina ollut keskimäärin seuraani kypsempi, avarakatseisempi ja muuta mukavaa mitä ehdotat näiden ex-sekoilijoiden avuiksi :)
ps. ei eletä, vaan satoja kertoja uudelleen, kuten joku jo sinulle vastaisikin. Se ettet sitä tiedä toki selittää loppukommenttisi sävyn :)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kumppanina parempi koska en salaa haaveile villistä sinkkuelämästä, koska se on jo täysin nähty. Liian moni parisuhteessa elävä haikailee sinkkuuden hohdokkaita puolia tajuamatta, että onni tuskin löytyy sieltä(kään).
Olen kokeillut päihteitä, irtosuhteita, ollut moraaliton ja villi taiteilijasielu, bailannut, liftannut, tapellut...Nykyään mieheni kanssa nautin kulttuurista, kumppanuudesta, tavallisesta arjesta ja muusta "tylsästä". Moni tuttava ei uskoisikaan millainen villikko olen ollut :)
Elänt nyt sktä vaihetta, jossa vakiinnutaan. Kyllä sekin vaihe vielä tulee, jossa haluat vielä "elää niin kuin nuorena."
Totuus on, että mitään määritelmää "villin nuoruuden viettämiselle" ei ole olemassa. Yhteiskunnamme normeja varjostaa määrittelemättömyyden puute monessakin asiassa, joita pidetään itsestäänselvyyksinä. Vietä elämäsi haluamallasi tavalla. Määrittele se villiksi, jos siltä tuntuu.
Nuoruuden on tarkoitus olla hauskaa ja hulluttelevaa! Se on kuitenkin ainoa aika ihmisen elämässä kun on vielä mahdollisuus elää vastuuttomasti ja vapaasti. Ehtii sitä mummoilla myöhemminkin ;)Kyllä minua hieman säälittää semmoiset jotka ovat viettäneet aikansa kotona villasukkia kutoen kun olis ollut mahdollista elää hieman..
Turha sitä on sitten vanhainkodissa surkutella ;)
Vierailija kirjoitti:
Nuoruuden on tarkoitus olla hauskaa ja hulluttelevaa! Se on kuitenkin ainoa aika ihmisen elämässä kun on vielä mahdollisuus elää vastuuttomasti ja vapaasti. Ehtii sitä mummoilla myöhemminkin ;)Kyllä minua hieman säälittää semmoiset jotka ovat viettäneet aikansa kotona villasukkia kutoen kun olis ollut mahdollista elää hieman..
Teet sen virheen, että kuvittelet ettei tasainen elämä voisi olla hauskaa. Aika kapeakatseinen näkemys, mutta jos ei ole koskaan viisaasti elänyt, voi olla että noin kuvittelee.
Yhdistät myös perusteettomasti vastuuttomuuden ja vapauden. Nehän päin vastoin kuuluvat tiukasti yhteen. Vapaus ilman vastuuta on vain kusipäisyyttä, turha sellaista yrittää glorifioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet sen virheen, että kuvittelet ettei tasainen elämä voisi olla hauskaa. Aika kapeakatseinen näkemys, mutta jos ei ole koskaan viisaasti elänyt, voi olla että noin kuvittelee.
Yhdistät myös perusteettomasti vastuuttomuuden ja vapauden. Nehän päin vastoin kuuluvat tiukasti yhteen. Vapaus ilman vastuuta on vain kusipäisyyttä, turha sellaista yrittää glorifioida.
oletpas tylsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletpas tylsä
Tiedätkö, en välitä näkemyksestäsi koska en arvosta sen taustalla olevaa arvomaailmaa. Lisäksi ottaisin sata kertaa mieluummin puolisokseni kaltaiseni sinun mielestäsi tylsän, kuin jonkun kreisibailaajaelämänkokijan. Saisi olla kaikki tylsät maailmasta lopussa, ennen kuin kääntyisin villin ja vastuuttoman puoleen :-)
No joo... on se vähän kälyistä, jos joku jo parikymppisenä on keskiluokkainen, poroporvarillinen täti. Kattokruunut ja pitkopullat peliin.
Dokaaminen sinänsä ei ole mikään pakko, mutta kyllä sen ikäisenä pitäisi ideaalisti olla uskallusta ja kykyä katsella maailmaa ja kokea asioita. Matkustaa, tutustua ihmisiin, etsiä omaa alaansa ja kokeilla erilaisia asioita.
Eikä solahtaa semmoiseen kädenlämpöiseen rutiiniin, neljän seinän sisään.
Jos ei ikinä uskalla mitään, ei voi tietää myöskään, missä olisi hyvä ja mistä tykkäisi - OIKEASTI. Siinähän meinaan tyytyy johonkin tavalliseen ja keskivertoon ilman, että tietää, mitä muuta olisi tarjolla.
Minun mielestäni olen vastuullinen tyyppi, mutta silti on tullut kuppia nostettua ja yöt (seuraavat päivätkin joskus) rilluteltua. Sekoiluun ei ole kuulunut paikkojen hajottaminen tai muu vastaava. Tarvitsin sitä tai olisin tullut varmaan hulluksi. Ap kun tuosta opiskelusta jauhaa, niin opiskelijaelämään kuului tuo vaihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Et ymmärräkään, koska sinulla ei ole kokemusta sellaisesta.
Sinä puolestasi et ymmärrä mitä hyvää voi olla kirjojen lukemisessa ja muissa introverteissa aktiviteeteissa, koska sinulla ei ole kokemusta sellaisesta.
Itse olen aika samanlainen kuin AP. En pidä väkijoukoista ja melusta ja pidän hiljaisuudesta sekä henkisistä, taiteellisista ja älyllisistä asioista. En keksi yhtään syytä miksi vanhana harmittaisi etten syönyt hatullista paskaa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
"villiä nuoruutta" on kiva muistella. Voi sitä kuitenkin siinä samalla muutakin tehdä.
Kenestä on, kenestä ei.
Hölön pölön. Korkeintaan huomaa, että ovat ennen aikaisesti vanhentuneita. Ei kreisibailailulla mitään arvokasta opi.