Vinkkejä työnhakuun: miten saada ensimmäinen työpaikka?
Nyt nuorilla on hankalaa saada jalkaa oven väliin ja saada sitä ensimmäistä työpaikkaa. Antakaahan hyviä vinkkejä siihen, miten sen ensimmäisen työpaikan voisi saada.
Kommentit (27)
Ei mitenkään nykymaailmassa, töihin pääsee vain jos on sukulainen/ystävä/tuttava töissä ja suosittelee, työpaikat toimivat hyväveli systeemillä toinen on jos olet kielitaidoton ulkomaalainen silloin sut palkataan heti.
Asenne ratkaisee, se on kaikkein tärkein soveltuvan koulutuksen tai työkokemuksen jälkeen. Joskus jopa kokemusta tärkeämpi
Vierailija kirjoitti:
Asenne ratkaisee, se on kaikkein tärkein soveltuvan koulutuksen tai työkokemuksen jälkeen. Joskus jopa kokemusta tärkeämpi
Juu minä minä -asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu minä minä -asenne.
Ajattelepa olevasi työnantajan asemassa. Paikkaa hakee kaksi nuorta, toinen istuu vetelänä tuolilla ja vilkuilee puhelinta, toinen vaikuttaa kiinnostuneelta ja innokkaalta aloittamaan työt. Kumman palkkaat, ja kyllä nuo ovat ehkä ääripäitä mutta tarkoituksella
Reittä pitkin. Nykyään auttaa, kun ei ole väliä onko hame vai housuut sen reiden päällä. Kaikille käy kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Hakee johonkin, johon otetaan kunhan on hakemuksen täyttänyt, niin saa varmasti työpaikan
Sori, nukahdun kesken lauseen. Niin mikä oli?
Vierailija kirjoitti:
Miten näytät asenteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näytät asenteen?
Ole virkeä ja kiinnostunut ja valmis tekemään töitä
Työharjoittelupaikan kautta. Jos tekee parhaansa ja on asiallinen niin voi saada sijaisuuksia ja kesätöitä harjoittelun jälkeen ja sitten pidempiaikaista työtä. Oppisopimus on myös reitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu minä minä -asenne.
Ajattelepa olevasi työnantajan asemassa. Paikkaa hakee kaksi nuorta, toinen istuu vetelänä tuolilla ja vilkuilee puhelinta, toinen vaikuttaa kiinnostuneelta ja innokkaalta aloittamaan työt. Kumman palkkaat, ja kyllä nuo ovat ehkä ääripäitä mutta tarkoituksella
No entäs jos hakemuksen on jättänyt 100 nuorta joista kaikki ovat ryhdikkäitä ja innokkaita?
Vierailija kirjoitti:
Hakee johonkin, johon otetaan kunhan on hakemuksen täyttänyt, niin saa varmasti työpaikan
Ei sellaisia ole. Oletkohan hoksannut, että massatyöttömyyden ja työnhakuvelvotteen takia jokaista avointa paikkaa hakee vaikka kuinka moni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näytät asenteen?
Entä jos on ujo ja hiljaisempi, mutta silti olisi hyvä työntekijä? Pitäisi aina olla niin ekstrovertti ja eläväinen että kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näytät asenteen?
Niinkuin ne 50 muuta hakijaa mun takana. Niin miten erotun joukosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näytät asenteen?
Entä jos on ujo ja hiljaisempi, mutta silti olisi hyvä työntekijä? Pitäisi aina olla niin ekstrovertti ja eläväinen että kelpaa.
Tämä. Pitää olla ulospäinsuuntautunut ja hyvin osata puhua ja pölöttää päät pyörryksiin. Sitten tuoda esiin että on mukava työkaveri, vaikka kuten tiedämme, jokainen myrkky työpaikalla on esittänyt mukavaa. Eli ihan sama. Sitten olet oma itsesi ja ystävällinen, pitävät heikkona ja liian turvallisena kun halutaan se paikan uus moottoriturpa sinne... mahdotonta introvertille joka on ahkera ja osaa oppia kerrasta, mutta ei osaa myydä itseään sillä tavalla ilman noloa näyttelemistä.
Jos sun isä on Rotary tai Lions hän pyytää klubiveljeltä sulle töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näytät asenteen?
Niinkuin ne 50 muuta hakijaa mun takana. Niin miten erotun joukosta?
Pitää yrittää parhaansa, aina eii voi voittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten näytät asenteen?
Itse asiassa ei tarvitse olla hirveän ekstrovertti. Minä olen itse varmaan sieltä toisesta ääripäästä, mutta olen saanut kaikki hakemani työpaikat. Kyllä se asenne siellä haastattelussa näkyy
Käytin rekrytointifirmoja. Otin, minkä tahansa työn vastaan, saadakseni CV: hen maininnan. Olettaessani haastattelijan olevan tulevan esimieheni, en kertonut, ylenemis toiveista, koska hän olisi pelännyt syöväni hänen paikkansa. Vastasin vain työn hallintaan liittyviin kysymyksiin. Useat määräaikaiset, loivat kokemusta. Määräaikaisuudet pitenivät. Kun työn teki hyvin kyseltiin vakituiseksi useampaan firmaan, jopa edes konsultoimaan. Sitten olikin varaa valita.