Muiden ruoanlaittotavat, joita et vain ymmärrä
Mä en ymmärrä, miten jotkut luulee, että tomaattimurskan voi korvata pizzassa ketsupilla! Se maistuu ihan hirveälle!
Kommentit (385)
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei huuhdella salaattiaineksia ällöttää todella paljon, kun itse tarkkaan huuhtelevana tietää, mitä kaikkea moskaa siellä salaattipussisssa usein on kuolleista ötököistä multaan. Eräs tuttuni ei myöskään ikinä pese kattilaa kananmunien keittämisen jälkeen, vaan samaan pataan vaan seuraava ruokalaji. Sama juttu paistinpannun kanssa, öljyt vaan ensin pikkuisen talouspaperilla pois (ja nyt ei puhuta valuraudasta) ja uutta satsia pannulle, vaikka pannun viimeisimmästä käyttökerrasta olisi viikko. Yök.
Miksi kattila pitäisi pestä kananmunien keittämisen jälkeen? Eiköhän ne kaikki pöpöt oo kuollu sen keittämisen jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Esimerkiksi oliiviöljyn tunkeminen kaikkeen ja sen liiallinen käyttö.
Sinua ihmetyttää ylipäätään syöminen
Apply cold water to burned area.
Laitetaan öljyä kun paistetaan esim. jauhelihaa.
Jos jotain "maustetta" laitetaan, se on chiliä ja sitäkin liikaa. Maailma on täynnä ihania mausteita, niitä kannattaa käyttää! Useimmat ovat melko edullisia, joten halvalla saa muunneltua ruoka-annoksia.
Risotto tulikin jo esille. Joka kerta kun näen tavallisen riisin, kuivan kanan ja hemapan yhdistelmää nimellä "risotto", sydän särkyy.
Pizzassa määrä ei korvaa laatua. Omasta mielestä vähäiset mutta hyvälaatuiset täytteet (mozzarella, ilmakuivattu kinkku, herkkusieni jne..) maistuu paljon paremmalta kuin jauheliha-aurajuusto-ananas-kinkku-tölkkiherkkusieni-majoneesi -härpäke.
Tortilloihin voi laittaa muutakin kuin kuivaa jauhelihaa, kurkkua ja tomaattia.
Uunissa laitettava ruoka laitetaan suoraan pellin tai ritilän päälle ilman mitään hygieenistä suojaa, kuten leivinpaperi tai edes lasinen/keraaminen astia, joihin ruoka ei tartu kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan öljyä kun paistetaan esim. jauhelihaa.
Mun tuttavani laittaa öljyä (tai voita), kun paistaa pekonia. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipulikeiton laittaminen lihapullataikinaan. Miksi nähdä itse tekemisen vaiva, jos lisää pulliinsa pussillisen e-koodeja, stabilointi- ja säilöntäaineita?
Se toimii hyvin silloin, kun kananmunaa ei voi käyttää.
Kikhernejauho eli gram eli besan toimii vielä paremmin, eikä ole prosessiteollisuuden tuote. Gramilla saa pysymään kasassa mitkä tahansa liha-, kala- tai kasvispallerot.
Vierailija
</p>
<p>Risotto tulikin jo esille. Joka kerta kun näen tavallisen riisin, kuivan kanan ja hemapan yhdistelmää nimellä "risotto", sydän särkyy.
</p>
<p> [/quote kirjoitti:Siis missä te näette vuonna 2015 tuota riisimössöä kutsuttavan risotoksi? 80-90-lukujen kouluruokaloissa kyllä, mutta itse en ole ala-astevuosieni jälkeen törmännyt tuohon enää missään. Esim. ravintolassa jos tilaan risoton, saan oikean risoton, enkä ko. riisi-hemapa-sotkua, jota muuten nykyään kutsutaan trendikkäämmin wokiksi tai höystöksi laitoskeittiöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että mausteita tunnutaan oikein pelkäävän ja kehuskellaan oikein, että ei oo kuin ripaus suolaa ja täähän on tälleenkin tosi hyvää.
On aika kauhistus mennä suomalaiseen kotiin syömään näin ihmisenä, joka on tottunut sellaiseen ruokakulttuuriin, jossa kaikki pöydässä on punaista ja chiliä, jalapenoa, tabascoa, chipotlea yms käytetään päivittäin. :DAiniin ja mone ihminen ei näy omistavan edes kuin jauhelihamausteen, suolan ja pippurin (mutta sitä pippuria ei tietenkään uskalleta käyttää).
Tämä niin paljon. Sekä tulisten ruokien "tulisuuden" pelko.
Joo, moni on kieltäytynyt edes maistamasta mun ruokiani, koska ei pidä "tulisesta" (mielikuva useimmiten juuri tuo liikaa maustettu sonta, josta jo mainitsin). Se on kuitenkin ihan ok olla tykkäämättä jostain, mutta kannattaa edes maistaa, koska todennäköisesti heillä ei ole mitään käsitystä minkälaista se "tulinen" ruoka oikeasti on.
Tulee mieleen eräs kaveri, joka kaatoi ruokaan kaikki mahdolliset (myös yhteensopimattomat) mausteet mitä kaapista löysi ja sen jälkeen kehuskeli, että mäpäs pystyn syömään niin tulista ruokaa, että edes tuo ei siihen pysty. Niin no. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
</p>
<p>Risotto tulikin jo esille. Joka kerta kun näen tavallisen riisin, kuivan kanan ja hemapan yhdistelmää nimellä "risotto", sydän särkyy.
</p>
<p> [/quote kirjoitti:Siis missä te näette vuonna 2015 tuota riisimössöä kutsuttavan risotoksi? 80-90-lukujen kouluruokaloissa kyllä, mutta itse en ole ala-astevuosieni jälkeen törmännyt tuohon enää missään. Esim. ravintolassa jos tilaan risoton, saan oikean risoton, enkä ko. riisi-hemapa-sotkua, jota muuten nykyään kutsutaan trendikkäämmin wokiksi tai höystöksi laitoskeittiöissä.
Mun kaverini kutsuu sitä risotoksi ja on käynyt vielä kaikenlisäksi ravintola-alan aikoinaan amiksessa (ja on muuten käytökseltään kuin olisi Michelin tähtien arvoinen kokki). :D
Se, että käytetään valmiiksi marinoitua lihaa/kanaa/kalaa. Ei uskota, että osataan maustaa itse/ei viitsitä kokeilla.
Perunamuusi jauheesta/pakasteesta.
ssss kirjoitti:
Niinpä, voi sopii useinkin paremmin. Tai kookosöljy.
Vierailija kirjoitti:
Sipulikeiton laittaminen lihapullataikinaan. Miksi nähdä itse tekemisen vaiva, jos lisää pulliinsa pussillisen e-koodeja, stabilointi- ja säilöntäaineita?
Koska se maistuu niin hyvältä. Ei kiinnosta ee koodit. N20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se toimii hyvin silloin, kun kananmunaa ei voi käyttää.
Ja muuta vaihtoehtoa ei ole, kuin muna tai pussikeitto? Eikä lihapullataikinaan edes tarvitse välttämättä kananmunaa.
Suomalaisen ruuan mauttomuudesta puhuu mausteihin hurahtaneet tyypit. Sellaiset jotka matkailee ja sitten tulevat varmoine mielipiteineen takaisin että miten se homma pitää tehdä.
Olen kyllä jokseenkin varma että suurin osa ei osaa käyttää oikea maustetta oikeaan paikkaan vaikka maustamisesesta ja Suomalaisen ruuan mauttomuudesta puhutaan suu vaahdossa.
Joka syö maustamatonta ruokaa ja miltei ainut mauste mitä käyttää on suola. Tämmöisen ihmisen makuaisti on paljon hienostuneempi kuin semmoinen tavallisen amatöörin joka vain pilaa raaka-aineet väärillä mausteilla.
Epäilen että maustamatonta ruokaa ei syödä sen takia ettei tiedetä että mausteitakin on olemassa vaan on huomattu että mausteilla sitä raaka-aineen hyvää makua ei saada paremmaksi.
Sitä, että ainoat mausteet mitä käytetään on jauhelihamauste, grillimauste ja aromat-suola (E621!!!). Ehkä mustapippuria; jauhettua pussista vuodelta 2007.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se maistuu niin hyvältä. Ei kiinnosta ee koodit. N20
Paahdettu sipulirouhe toimi tosi hyvin lihapulliin myös, siinä ei ole E-koodeja. :)
Pitää meidän huonompienkin "kokkien" ruoka saada pöytään. Oma puolisoni on muutenkin niin rajoittunut syömistensä suhteen, että mitään muuta kuin mautonta perusruokaa ei voi tehdä.
Pakasteperunasuikaleet on pahoja. Pahaa on myös tehdä siitä ja ruokakermasta kiusaus. Yök
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Niinpä, voi sopii useinkin paremmin. Tai kookosöljy.
Väärin. Kaikki nuo pitäisi jättää laittamatta.
Aivan. SSS ei tahdo kaloreita. Se ihmetyttää ruuanlaitossa, että voi lihoa
Tämä niin paljon. Sekä tulisten ruokien "tulisuuden" pelko.