Muiden ruoanlaittotavat, joita et vain ymmärrä
Mä en ymmärrä, miten jotkut luulee, että tomaattimurskan voi korvata pizzassa ketsupilla! Se maistuu ihan hirveälle!
Kommentit (385)
Mua ällöttää kelmeän harmaaksi paistettu jauheliha. Se pitää paistaa kuumalla pannulla kunnolla ruskeaksi, se ruskistuu kyllä kun antaa olla aina vähän aikaa paikallaan eikä hämmentele koko ajan.
Mausteilla kyllästetty ruoka on hirveää. Varsinkin aasialaistyyppiset ovat kaikista etovimpia.
Ei varmaan syö jos on allerginen juustolle joo. Se on eri asia jos et vaan tykkää jostain! Suomi on ruokarajoitteisten luvattu maa. Lapsesta asti syötetään vaan nakkia ja jotain pakastesuikaleista tehtyä kiusausta niin ei ihme ettei aikuisenakaan osaa arvostaa erilaisia ruokakulttuureja ja makuelämyksiä sen vertaa että viitsisi edes maistaa. Ruokien mausta pitää opetella tykkäämään, ei ensimmäisellä kerralla mikään välttämättä maistu hyvältä, se vaatii mont kertaa. Onneksi meillä oli aina lapsuudessani perus kotiruokien lisäksi välillä muitakin makuja tarjolla. Itse en ala valmistamaan ainakaan vierailleni mitään juustottomia ja mausteettomia yms. laitosmössöjä jos siihen ei ole mitään lääketieteellistä syytä.
Ällöttävin tapa tehdä uunissa ruokaa oli, kun äiti teki lapselleen ja kylässä olleelle kaverilleen pelkällä uunipellillä ranskalaisia ja marinoitua kanaa. Ällötti, kun ei käyttänyt leivinpaperia vaan likaiselle uunipellille laittoi kaiken sekaisin ja peltikin oli vielä likainen.
Eräs tuttava laittaa perunamuusiin perunoiden lisäksi pelkkää vettä eikä ollenkaan suolaa. Tooooosi herkkua...