Vierailija

Mitä tehdä, kun ystävä, jota on tavannut tiiviisti ja ollut yhteydessä melkein joka päivä, päättääkin ottaa etäisyyttä. Ei "ehdi" ikinä nähdä jos kysyn, on "liian kiire", ei halua olla puhelimitse yhteydessä, on ilmaissut ettei juuri lue viestejä, vastaa satunnaisesti jos vastaa, itse ei ota yhteyttä... Olimme todella läheiset ja meillä oli erinomaiset välit-luulin-, en todellakaan kaatanut hänen niskaansa omia huoliani vaan kuuntelin ja yritin olla avuksi, meillä oli niin kivaa yhdessä.

Sitten näin. En saa mitään muuta vastausta kun ei vaan ehdi mitään. Ei näemmä edes minuutin viestiä ikinä.

Tuntuu kun mut olis jätetty. Mitä voin tehdä?

• ylös 64
  • alas 13

Sivut

Kommentit (106)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

älä ahdistele ja kiusaa ystävääsi, hänellä on nyt parempaa tekemistä, sinulle ei riitä aikaa, mene pois

• ylös 62
  • alas 41
Vierailija

miten kauan tilannetta on jatkunut? tiedätkö, ihmiset tosiaan ovat kiireisiä. mulle on käynyt monen hyvän ystävän kanssa noin, mutta yritetään sitten sovitella aikatauluja ja nähdä edes joskus :) anna vähän tilaa ja aikaa toiselle. jos menee pitkä aika, ettei mitään kuulu, voit kysäistä missä mennään. aina ei kannata olettaa pahinta...

• ylös 64
  • alas 3
Vierailija

Ehkä se ei sitten enää ole ystävä... kurja juttu. Kannattaa yrittää vielä suoraa puhetta, tosin harvasta on tällaiseen mitään myöntämään. 

• ylös 22
  • alas 4
Vierailija

Jostain se on vetänyt herneen nenään ja odottaa nyt, että arvaisit asian. Raivostuttava tuo ihmistyyppi, joka ei osaa sanoa suoraan, jos joku vaivaa.

• ylös 95
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
miten kauan tilannetta on jatkunut? tiedätkö, ihmiset tosiaan ovat kiireisiä. mulle on käynyt monen hyvän ystävän kanssa noin, mutta yritetään sitten sovitella aikatauluja ja nähdä edes joskus :) anna vähän tilaa ja aikaa toiselle. jos menee pitkä aika, ettei mitään kuulu, voit kysäistä missä mennään. aina ei kannata olettaa pahinta...

Tiedän, olen itsekin kiireinen. Tilaa olen varmasti antanut, enkä sano mitään jollei ehdi nähdä, mutta se tuntuu jo pahalta, että ilmaisee ettei jaksa eikä viitsi katsoa puhelintaan, toisin sanoen ei halua kuullakaan minusta tuolla perusteella. Tässä on nyt reilu kuukausi ollut tätä, sitä ennen tuli nähtyä oikeastaan joka viikko välillä useita kertoja kun oli vaan niin kivaa yhdessä. Olis vaan kiva saada selitys.

ap

• ylös 18
  • alas 8
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olitte liian tiuhaan yhteydessä, tulee ahdistus ja kyllästyminen.

Ikävä juttu, olisi sitten sanonut asian eikä kysellyt näkemisiä, jos se häntä niin ahdisti.

ap

• ylös 35
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
älä ahdistele ja kiusaa ystävääsi, hänellä on nyt parempaa tekemistä, sinulle ei riitä aikaa, mene pois

Ystävän voinnin kyseleminen ei ole kiusaamista, mutta jos se on yksipuolista ja ei koskaan kiinnosta toisen kuulumiset, niin sekin on.

• ylös 28
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ei sitten enää ole ystävä... kurja juttu. Kannattaa yrittää vielä suoraa puhetta, tosin harvasta on tällaiseen mitään myöntämään. 

Kysyin suoraa kun nähtiin. Ei kuulemma ole siitä kyse mutta sama vaan jatkuu. Oltiin todella läheiset ja nyt välissä on kuin joku kuilu. Mitään pahaa en ole missään nimessä tehnyt, mutta alkaa tuntua että hän ei vaan välitä.

ap

• ylös 15
  • alas 7
Vierailija

Olen pahoillani. Jotkut ovat itsekkäitä paskoja ja ovat silloin yhteydessä kun itse haluavat jotain. Kannattaa antaa tuollaisen olla. Kyllä sitä joskus laittaa vaikka viestin jos oikeasti haluaa kuulla, eikä ainakaan sano ettei lue viestejä, sehän kertoo arvostamattomuudesta.

• ylös 37
  • alas 8
Vierailija

onkohan ystävälle tapahtunut jotain, mistä hän ei tahdo / pysty tms. kertoa sinulle, ja siksi välttelee tapaamista? Ja onkohan hän samanlainen myös muille ystävilleen, välttelee kaikkia jostain syystä? Voi myös olla, ettei hän ehkä itsekään tiedosta, miksi on noin.

En kuitenkaan usko, että voit tehdä muuta kuin antaa ystävälle aikaa käsitellä se asiansa, mikä se sitten onkin, antaa ajan kulua ja katsoa, jatkuuko ystävyys vai ei. Ja jos ei, niin kurjaahan se on, mutta maailma on sellainen, jotkut ystävyydet kestää ikuisuuden, jotkut vain jonkin aikaa. Ja joskus on pitkiä ystävyyssuhteita, joissa ollaan välillä hyvin läheisiä ja välillä etäännytään, ja sitten taas lähennytään. Ja kaikki nämä ystävyydet on tärkeitä, ei pidä vähätellä niitäkään jotka joskus jostain syystä katkeaa, ne olivat tärkeitä sillä hetkellä kuin kestivät.

Ja voihan sitä ajatella, että jos mikään  ystävyys ei koskaan etääntyisi tai katkeaisi, ei olisi tilaa uusille ystäville. Ja uusia ystäviäkin tarvitsee, ei kaikki ihmiset aina kasva samaan suuntaan.

• ylös 37
  • alas 0
Vierailija

Mulla on joskus pitkän aikaa niin, että en halua nähdä ystäviä. On tunne, että on niin paljon omia prosesseja meneillään, että en kuitenkaan jaksaisi keskittyä ystävien kuulumisiin. Näinä aikoina saatan paljon esim. kuunnella musiikkia. Joku voi olla sitä mieltä, että en oikein edes ansaitse ystäviä. Mua ei kumminkaan haittaa, jos mulle tehdään samat - yhdessäolo on aina vapaaehtoista. Jos apua tarvitsee, niin kyllä multa aina saa kysyä.

• ylös 56
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tiedän, olen itsekin kiireinen. Tilaa olen varmasti antanut, enkä sano mitään jollei ehdi nähdä, mutta se tuntuu jo pahalta, että ilmaisee ettei jaksa eikä viitsi katsoa puhelintaan, toisin sanoen ei halua kuullakaan minusta tuolla perusteella. Tässä on nyt reilu kuukausi ollut tätä, sitä ennen tuli nähtyä oikeastaan joka viikko välillä useita kertoja kun oli vaan niin kivaa yhdessä. Olis vaan kiva saada selitys.

ap

Miksi luulet, että sinä olet ainoa syy, jonka takia jokin ihminen ei jaksa katsoa puhelintaan? Hän käyttää vain puhelintaan sinun kanssa kommunikointiin ja siksi se että sanoo ettei jaksa katsoa puhelinta on henkilökohtainen loukkaus sinua kohtaan?? JOs noin sanoo ei ehkä muihinkaan ihmisiin ympärillä yhteydenpito niin hirveästi kiinnosta, vaan tarvii aikaa omille jutuille. Ystäväsi tarvitsee tilaa, anna sitä, anna hänen ottaa yhteys seuraavan kerran.

• ylös 25
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kysyin suoraa kun nähtiin. Ei kuulemma ole siitä kyse mutta sama vaan jatkuu. Oltiin todella läheiset ja nyt välissä on kuin joku kuilu. Mitään pahaa en ole missään nimessä tehnyt, mutta alkaa tuntua että hän ei vaan välitä.

ap

kurjaa. selityksiä on monia, mutta olet kyllä voitavasi tehnyt jos olet kysynyt asiasta suoraan. itse vielä hieman seurailisin tilannetta, mutta jos tilanne ei muutu niin jossain vaiheessa vaan pakko hyväksyä, että jotain on sattunut miksi välit ovat viilenneet. harmillisesti näitäkin tyyppejä on, jotka jäävät mököttämään eivätkä vaivaudu selittämään... voimia kurjaan tilanteeseen! :)

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on joskus pitkän aikaa niin, että en halua nähdä ystäviä. On tunne, että on niin paljon omia prosesseja meneillään, että en kuitenkaan jaksaisi keskittyä ystävien kuulumisiin. Näinä aikoina saatan paljon esim. kuunnella musiikkia. Joku voi olla sitä mieltä, että en oikein edes ansaitse ystäviä. Mua ei kumminkaan haittaa, jos mulle tehdään samat - yhdessäolo on aina vapaaehtoista. Jos apua tarvitsee, niin kyllä multa aina saa kysyä.

Voipi olla jotain tällästä, mutta ei se kyllä minusta oo missään suhteessa oikein että toinen vaan jätetään ihmettelemään ja mikään yhteydenpito missään muodossa ei kiinnosta. Se loukkaa :(

ap

• ylös 13
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

kurjaa. selityksiä on monia, mutta olet kyllä voitavasi tehnyt jos olet kysynyt asiasta suoraan. itse vielä hieman seurailisin tilannetta, mutta jos tilanne ei muutu niin jossain vaiheessa vaan pakko hyväksyä, että jotain on sattunut miksi välit ovat viilenneet. harmillisesti näitäkin tyyppejä on, jotka jäävät mököttämään eivätkä vaivaudu selittämään... voimia kurjaan tilanteeseen! :)

Kiitos :). Juu yrittänyt olen ja selväksi tehnyt että täällä olen jos tarvii, mutta en jaksa itsekään sellaista ihmistä joka tavallaan haluaa unohtaa eikä kiinnosta yhtäkkiä millään muotoa minun kuulumiset. Kyllä ystävyys on vastavuoroista, tai pitäisi olla.

En ole välejä katkaisemassa, mutta toisaalta jos minä saan tunteen, että kaikki muu on tärkeää, mutta minä en, niin silloin olen automaattisesti sellainen ihminen joka alkaa ottaa etäisyyttä itsekin. En jaksa olla vaan se odottaja.

ap

Vierailija

Voi olla, että olet itse sitä tiedostamattasi raskas ihminen tai teet jotain ns "väärin" vaikka yrität kaikkesi. Annatko ystävällesi oikeasti tilaa vai oletko kokoajan viestittämässä? Ainakin mua ahdistaa, jos joku olettaa että olen 24/7 puhelimen ääressä käytettävissä. En vastaa aina heti koska oikea elämä on puhelinta tärkeämpää.

Voi myös olla, että et ole tehnyt mitään väärää mutta ystäväsi vain kaipaa erilaista seuraa/haluaa olla yksin. Ei aina jaksa jutella jonkun kanssa tai nähdä ketään. Joskus välit myös viilenee ihan siitä syystä, että yhteistä säveltä ja kiinnostusta ei enää samaan tapaan ole vaikka luottamus ja muut perusasiat olisivatkin kunnossa.

Voi myös olla että ystäväsi on oikeasti kiireinen. Tai hänellä on meneillään jotain sellaista elämässään joka vie ajan ja keskittymiskyvyn kaikelta muulta. Joka tapauksessa, hyväksy tilanne ja anna olla. Jos niin on tarkoitus ja jos ystäväsi haluaa pitää sinut elämässään, hän ottaa kyllä itse lopulta yhteyttä. Etsi sinäkin sillä aikaa uusia ystäviä tai kehitä itseäsi!

• ylös 32
  • alas 1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat