Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hankitte opettajille lahjaksi? + vinkkejä uusista lahjaideoista

Vierailija

Nyt on taas saatu opettajien lahjat ideoitua ja hankittua :) Olisi kiva kuulla uusia ajatuksia lahjavinkeiksi! Meinaa nimittäin välillä mielikuvitus loppua, kun joka kerta koittaa miettiä jotain uutta ja erilaista...
Meiltä lähtee tänä jouluna opettajien lahjakasseihin:

Kutosluokkalaisen opelle:
- afrikkalainen paksua puuvillaa oleva ihana kassi (lapsi valitsi sen itse kesällä kun oltiin lomalla Tansaniassa)
- Stockalta Compagnie de Provence-käsisaippua (ope on koiraihmisiä ja perheeseen odotetaan koiranpentua ;) Lapsi itse keksi tämän, aika huippuveto vaikka itse sanonkin!)
- kolmenkympin lahjakortti Akateemiseen, saa sitten ostaa joululukemista :) Joinakin vuosina oon paiskannut opea Finkkuvoittajalla, mutta tänä vuonna jätän väliin
- belgialaista suklaata, tätä hamstrattiin Brysselistä

Kolmosen miesopelle:
- Pentikin salaattiottimet (nääh, uusi ope eikä ole niin tietoa mausta, pitää vähän pelata varman päälle)
- iso lasipurkki tujua sinappia (ks edellinen, toivon sentään että ope ei ole kasvissyöjä :D)
- opella on eräs kiva erikoisala jota on opiskellut ja hyödyntää opetuksessakin, nappasin viime Amazontilaukseen muutaman aiheeseen liittyvän lehden :)
- belgialaista, sitä suklaata :D alkot jätän väliin, kunnes tunnetaan paremmin.

Ja kukkapuketit päälle vielä molemmille. Nyt voi taas mamma hetkisen huokaista, ennen toukokuuta... ;)

Kommentit (8)

Vierailija

Tähän oli provo? Vai haluatteko näyttää opettajan silmissä joko perseennuolijoilta vai muistuttaa opettajia siitä, että tienaatte hyvin?

Vierailija

Toivottavasti kaikki ymmärtävät, että opea ei tarvitse muistaa mitenkään erityisemmin. Lahjaa ei tarvitse pakolla hankkia. Mikäs siinä, jos kokee olevansa niin hyvissä väleissä opettajan kanssa, että haluaa tätä muistaa. Mitenkään pakollista tämä muistaminen ei ole. Jouluntoivotukset jo riittävät.
T. Opettaja

Vierailija

Oletan, että AP on provo. Ja jos ei, niin nyt olisi sitten se aika hankkia vähän muutakin elämää.

Itse en ole koskaan antanut opettajalle lahjoja sen enempää kuin hammaslääkärilleni. Jos on hyvä ja pitkä asiakassuhde takana joulukortti voisi olla ok. En ole opettaja, mutta jos olisin en missään tapauksessa ottaisi vastaan korttia kummempaa.

Vierailija

rechals kirjoitti:
Mitä sinappi sisältää, jos toivoo, ettei ope olisi kasvissyöjä?

Hups, siis ajattelin että siinä on tujua kinkkusinappia ;) Mutta voihan sitä kait myös kasvisruokalajien höysteeksi käyttää...

Vierailija

Yritin ehdottaa lapselle, että tekisi opelle "lumiukkosoppa-setin" (KVG). Ei mennyt meillä läpi, kun opettaja on niin terveys- ja kuntoiluintoilija, ettei kuulemma ehkä arvoistaisi. Mutta ehkäpä jollekin toiselle opettajalle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletan, että AP on provo. Ja jos ei, niin nyt olisi sitten se aika hankkia vähän muutakin elämää.

Itse en ole koskaan antanut opettajalle lahjoja sen enempää kuin hammaslääkärilleni. Jos on hyvä ja pitkä asiakassuhde takana joulukortti voisi olla ok. En ole opettaja, mutta jos olisin en missään tapauksessa ottaisi vastaan korttia kummempaa.

Mä vien itseasiassa vuosittain hammaslääkärilleni joulukukan vuositarkastuksen yhteydessä :D No toki, ollaan ystävystytty erittäin pitkän hammashoitoprosessin aikana ja nyt ollaan muutenkin tekemisissä. Mutta kiitokseksi erittäin hyvästä työstä vein lahjan silloin ensimmäisen kerrankin.

Opettajille olen ostanut esimerkiksi suomalaisten designereiden postikorttipakkauksia, kukkia yms. Joulun alla esimerkiksi taideoppilaitosten joulumyyjäiset ovat muutenkin aarreaittojani, niin sieltä usein lähtee matkaan tulevaisuuden nimien taidetta mukaan ja ostoksista osa jatkaa matkaansa lahjoiksi :) 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat