Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

anoppi tulee avaimillaan suoraan sisään

Minttu
09.12.2015 |

Ongelma tulikin jo otsikossa, eli minua nyppii, että anoppi tulee meille sisään vara-avaimella (joka on siis heillä) soittamatta ovikelloa. Aina kyselee kyllä esim. edellisenä päivänä, sopiiko tulla, mutta en silti tykkää siitä, että hän tulee sisään soittamatta kelloa. Miten tästä voisi sanoa, ettei pahastuisi?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei aivan täyspäiseltä henkilöltä vaikuta, jos hiippailee sisälle asukkaat säikyttäen. Eikö vara-avain ole tarkoitettu nimensä mukaisesti varalle, hätätilanteita varten, eikä vierailuja varten? Mutta tosiaan koska ei ole ihan normaaliälyisen touhuja nuo hiippailut, niin voi olla ettei järkipuhe auta. Siksi laittaisin jo aiemmin ehdotetun turvaketjun.  

Vierailija
22/45 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän anoppilassamme ei ole ovi koskaan lukossa silloin, kun joku on kotona. Asumme suhteellisen lähellä, mutta olen opettanut mieheni ilmoittamaan tulostaan soittamalla tai laittamalla viestin, jos aikoo vanhempiensa luo mennä käymään, sillä se on mielestäni kohteliasta. Omille vanhemmillenikin menosta ilmoitan aina etukäteen, vaikka hekin asuvat suhteellisen lähellä. Appivanhempia ihmetyttää selvästi miehen tapa ilmoittaa tulostaan, mutta olen ajatellut, että tämän tavan myötä heille viestittyisi, että mekin toivomme ilmoitusta ennen kyläilyä. 

Itse inhoan sitä, jos joku tulee ilmoittamatta, vaikka soittaisikin ovikelloa eikä vain painelisi sisään. Jos viettää vapaata iltapäivää kotona paskaisessa pyjamassa, tukka paskaisena, kämppä sotkussa, ei paljoa lohduta, vaikka ovikello soisikin, kun ei aikaa millekään "korjausliikkeille" ole. Viikonloppuisin tykkäämme myös nukkua tosi myöhään, ja on todella kiusallista kaikille osapuolille, jos könyämme suoraan sängystä ovelle. Sitten kumpikin emännöi vieraita vuorotellen toisen sillä aikaa pestessä hampaitansa ja kasvojansa ja siivoillen hätäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaisesta pitäisi pahastua, että ei sovi tulla sisään toisen avaimilla. Pyydä ystävällisesti anopilta, että soittaisi ovikelloa tullessaan. Sano, että olet lukenut niin paljon vauva-palstalta ihmisten kokemuksia, miten ovesta kuuluu avaimen rapinaa ja tulija onkin ollut ulkomaalainen kauppias ja ei kauppias. Eikä siis ovikelloa ole soitettu, kun on pidetty varmana ettei ketään ole kotona.

Sorry, en ymmärrä. Miksi ulkomaalaisella kauppiaalla olis avain kenenkään oveen? ellei ole se anoppi.

Vierailija
24/45 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi anopilladi on avain asuntoonne???

Käsittääkseni jossakin Etelä-Pohjanmaalla KAIKILLA anopeilla on itsestään selvästi avaimet pariskunnan kotiin, joillakin appiukoillakin myös. Anopeilla on oikein niitä avaimia varten varattu "renksu" vyötäröllä heti valmiina kun pariskunta muuttaa kimppaan.

Eikä kukaan ihmettele, paras sopeutua vaan "notta ovesta tulla trufostetaan silloon ku on asiaa"." Ja joskus muutoonkin."

ti

Käsittääkseni en ikinä ole kuullut täällä etelä-pohjanmaalla anopeilla olevan avaimia :D Olen toki vasta 39v.

Trufostetaan ? Mitähän tämä tarkoittaa ? Ikävä,että e-p on sulle punainen vaate. Notta laron taakse vaan :D

Käsittääkseni tuo oli ihan höpöhöpö-huumoria! Minkä takuulla enemmistö bonjasi- Mutta terkut vaan teille sinne "laron taakse".

Vierailija
25/45 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin avain tyttäreni ja vävyni asuntoon,ei se nyt taivaan ihmeole.Saatan joskus mennä varhain heille,jos joku lapsista on kipeä eikä voi viedä tarhaan.Mutta en koskaan mene avaimilla sisään siitä sopimatta.Sitten jos olen heillä yötä,kuljen kyllä omilla avimilla jos vien koiraa ulos tms.Ihmettelen tuota teidän hirveää anoppivastaisuutta,minä olen toistakymmentä vuotta ollut vävylleni anoppi,ja olemme mitä parhaimmat ystävät.Äitinsä eli tyttäreni anoppi on samlla tavalla läheinen,mutta hän asuu eripuolella Suomea,niin että näkevät vähemmän kun toimii yksityisyrittäjänä.Mutta kun tulee tänne tai nuori perhe menee sinne,niin yhdessäolo on sitä antoisampaa.Olen muutenkin huomannut,että tällä palstalla on kauhea anoppi-ja appivihamielisyys.

Vierailija
26/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa oveen ns.ylälukko. Sen saa kiinni myös sisältä päin. Ja vain teillä on ylälukon avaimet. Syy anopille: turvallisuus: nämä kulkukauppiaat ja kerjäläiset ja murtomiehet yms. ja lukkopakettiin kuului valitettavasti vain kaksi avainta.

Vierailija
27/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appivanhemmat. Saattoivat olla oven takana kello 5.30 yllättäen tai kello 13 lauantaina kun sovittu että tulevat kylään sunnuntaian kello 18. Saattoivat kutsua meille yöksi tyttärensä kertomatta meille.

Ei minkäänlaisia rajoja muutenkaqn! Ja sitten ihmetellään koko ajan että miksi minä en loista Naantalin aurinkona heidät nähdessäni.

Vierailija
28/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avain pois anopilta ja vara-avaimelle koodillinen avainkaappi.

Vierailija
29/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita anopille, että hukkasit (muka) ykkösavaimen ja pyydä vara-avain anopilta. Piilota vara-avain uuteen paikkaan, ettei anoppi löydä. Unohda koko juttu sen jälkeen ja siirtykää nykyaikaan, että sisälle pääsee kun ovikelloa soittaa.

Ole piilottaessasi tosi huolellinen,

sillä ne anopinperkeleet vainuavat vara-avainten kätköpaikat yleensä sekunnissa.

Hautaa vaikka puutarhaan sinne minne Tessu-koira tapaa viedä luunsa.

Muista taputella paljon multaa päälle.

Mutta älä hämmästy vaikka tämänkin huolellisen piilottamisen jälkeen tupaan palatessasi se saatana on jo sisällä ja keittänyt ittelleen kaffeet.

Taikuutta. Sitä se on.

Vierailija
30/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvata. Minulle tuli ero, yksi syy oli anoppi, joka kävi kodissamme avaimillaan. Eräänä päivänä oli tuonut omat tavaransa ja sisustanut kotimme omilla tavaroillaan. Ja tämä on valitettavasti totta. Miksi anopille oli annettu avain? Sitä sopii kysyä entiseltä mieheltäni.

Avain pois anopilta.

Vierailija
31/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma anoppi asuu monen sadan kilometrin päässä.

Vierailija
32/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen mummo kulki omilla avaimillaan. Oli aloittanut sen heti kun mies muutti siihen mummon omistamaan asuntoon ja jatkoi, kun minäkin muutin sinne. Kulkeminen loppui siihen, kun mummo yllätti meidät kerran kesken seksin.

Vierailija
33/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tiedät anopin kohta tulevan siirry miehen kanssa harrastamaan seksiä eteiseen tai muuhun hyvin näkyvään paikkaan. Saattaa sen jälkeen pimpottelu kiinnostaa.

Vierailija
34/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On minullakin avain tyttäreni ja vävyni asuntoon,ei se nyt taivaan ihmeole.Saatan joskus mennä varhain heille,jos joku lapsista on kipeä eikä voi viedä tarhaan.Mutta en koskaan mene avaimilla sisään siitä sopimatta.Sitten jos olen heillä yötä,kuljen kyllä omilla avimilla jos vien koiraa ulos tms.Ihmettelen tuota teidän hirveää anoppivastaisuutta,minä olen toistakymmentä vuotta ollut vävylleni anoppi,ja olemme mitä parhaimmat ystävät.Äitinsä eli tyttäreni anoppi on samlla tavalla läheinen,mutta hän asuu eripuolella Suomea,niin että näkevät vähemmän kun toimii yksityisyrittäjänä.Mutta kun tulee tänne tai nuori perhe menee sinne,niin yhdessäolo on sitä antoisampaa.Olen muutenkin huomannut,että tällä palstalla on kauhea anoppi-ja appivihamielisyys.

Välimerkin jälkeen välilyönti. Eihän tuota lue erkkikään.

Vierailija
35/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte omakoti- tai rivitalossa hankkikaa numerokoodilla pelaava avainlaatikko sopivaan paikkaan pihalle ja pyytäkää vara avain pois koska säilytätte jatkossa siellä. Tämä kaikista kätevintä jos avainta itsekin joskus tarvitsee niin on heti käden ulottuvilla.

Vierailija
36/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa huoltoyhtiö avata maksusta oven jos meillä ei ole avainta.

En luota kenenkään niin että antaisin meidän avaimen säilöön.

Oma äitini vasta kyseli ettå kenellä meidän vara-avain on ettå hän kyllä voi ottaa. Ollaan siis muutettu aika vasta.

En antaisi mistään hinnasta kotimme avainta äidilleni. Hän esittåä muka rehellistå luotettavaa ihmistä ja on vaikka missä asiassa pettänyt. Ja osaan kuvitella että jos hänellä olisi avain meille niin hän jonain päivänå kertoisi että minä nyt kävin siellä asunnossa kun olitte poissa kun minullahan on se avain...

Vierailija
37/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein.

Vierailija
38/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan ihana ketju.  Minä olen usein hoitamassa lastenlapsia, eihän se mitenkään ilman avainta toimi. Joskus on joku ollut vakavasti sairaana, eihän sieltä sängystä tarvii nousta avaamaan.  Meillä kotona on pientalossa yleensä ulko-ovi päivisin auki, oletan että se " omaväki" kulkee siitä ilman avainta. Minähän voin olla vaikka yläkerran makkarissa tai jossain autotallissa hääräämässä. Hauskaa lukea tuota anoppi-vihaa. Nuorena itse asuin anopilla, ja  tosi kätevää varsinkin kun olin juuri saanut ekan vauvani. Minulla on usein ikävä nyt jo taivaassa olevaa  mukavaa anoppiani. Onneksi minulla on ollut aivan mahtava onni miniöitten suhteen. Ei oo vielä tarvinnu ketään viiä laron taa...  Kaffet tosiaan ehdin keittää...

Vierailija
39/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan ihana ketju.  Minä olen usein hoitamassa lastenlapsia, eihän se mitenkään ilman avainta toimi. Joskus on joku ollut vakavasti sairaana, eihän sieltä sängystä tarvii nousta avaamaan.  Meillä kotona on pientalossa yleensä ulko-ovi päivisin auki, oletan että se " omaväki" kulkee siitä ilman avainta. Minähän voin olla vaikka yläkerran makkarissa tai jossain autotallissa hääräämässä. Hauskaa lukea tuota anoppi-vihaa. Nuorena itse asuin anopilla, ja  tosi kätevää varsinkin kun olin juuri saanut ekan vauvani. Minulla on usein ikävä nyt jo taivaassa olevaa  mukavaa anoppiani. Onneksi minulla on ollut aivan mahtava onni miniöitten suhteen. Ei oo vielä tarvinnu ketään viiä laron taa...  Kaffet tosiaan ehdin keittää...

Oma väki on perhe, ei suku.

Vierailija
40/45 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa se elämä olla vaikeeta jossei omaan äitiin edes luota, Selitä edes vähän.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan