Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rauhoittava lääke ja esiintyminen

Vierailija

Olen saanut Oxamin 15mg esiintymisjännitykseen. Minulla olisi tulossa esitelmä mitä jännitän hirveästi. Kädet ja ääni tärisee, happi loppuu ja meinaan pyörtyä.
Harkitsen lääkkeen ottamista ennen seuraavaa esiintymistä, mutta pelottaa että menenkö siitä sekaisin? Entäs jos alan sopertaa omiani? Otin lääkkeen kokeeksi illalla, mutta silloin en huomannut muuta kuin lievää väsymystä. En kuitenkaan tiedä miten reagoin tilanteessa missä pitäisi sanoa jotain fiksua ja olla skarppina.
Onko kellään kokemuksia rauhoittavien käytöstä esiintymisessä?

Kommentit (10)

Vierailija

Testaa sitä johonkin vastaavaan tilanteeseen.

Mikä muu sua jännittää? Imurin osto? Tuntemattomalta tien kysyminen?

Vierailija

Niin ja lisäksi minulla on ennestään matala verenpaine ja suurin ongelma onkin  pyörtymisen tunne. Sykkeen nousun vielä kestän esitelmän ajan. Ap

Vierailija

Hmm. Mulla kokemus vain hautajaisista, joissa myös pidin puheen. Mulla oli silloin diapam apuna. Olo oli vain rennompi ja pysyin kasassa, kuolema oli tullut yllättäen ja aika shokkina, mutta tiesin katuvani ikuisesti, jos en olisi puhetta pitänyt. En ollut mitenkään sekaisin, enkä puhunut älyttömiä. Opamoxia ym käytetään ennen leikkausta ja synnytyksessä, ei niistä järki lähde, mutta vähän hassu olo voi tulla. Kokeile joku alkuilta niin, että pääset tarvittaessa suoraan yöunille.

Vierailija

Tarkoitinsiis alkuillalla sitä, että yrittäisit vielä hoitaa jtn asioita esim kirjoittaa sähköpostia ym, niin tiedät, pystytkö toimimaan lainkaan.

Vierailija

Minulla on kokemusta kyseisen lääkkeen käytöstä.  Itselläni esiintymisjännitykseen on normaalien oireiden lisäksi kuulunut oksentamista ja itkemistä.  Sinuna en murehtisi turhaan, et mene sekaisin.  Ainakin minulla lääke vie pois vain kaikista pahimmat oireet (itkeminen ja oksentaminen).  Tavanomaisemmat jännitysoireet siis jäävät, vaikka ilmenevätkin laimeampina.  Muutun myös ehkä jotenkin rauhallisemmaksi, rennommaksi ja pirteämmäksi, mikä helpottaa esityksen pitämistä.

Tsemppiä esiintymiseen!  Toivottavasti saat kaipaamaasi apua ja positiviisia kokemuksia esiintymisestä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hmm. Mulla kokemus vain hautajaisista, joissa myös pidin puheen. Mulla oli silloin diapam apuna. Olo oli vain rennompi ja pysyin kasassa, kuolema oli tullut yllättäen ja aika shokkina, mutta tiesin katuvani ikuisesti, jos en olisi puhetta pitänyt. En ollut mitenkään sekaisin, enkä puhunut älyttömiä. Opamoxia ym käytetään ennen leikkausta ja synnytyksessä, ei niistä järki lähde, mutta vähän hassu olo voi tulla. Kokeile joku alkuilta niin, että pääset tarvittaessa suoraan yöunille.

Ymmärrettävä syy ottaa rauhoittava. Varmasti vaikea paikka pysyä kasassa. 

Otin lääkkeen illalla ja  järki ainakin sen verran pelasi, että osasin avomieheni kanssa kommunikoida järkeviä. Pitäisi ehkä testata vielä jossain "sosiaalisemmassa" tilanteessa. Inhottavaa olla tälläinen jännittäjä :( Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta kyseisen lääkkeen käytöstä.  Itselläni esiintymisjännitykseen on normaalien oireiden lisäksi kuulunut oksentamista ja itkemistä.  Sinuna en murehtisi turhaan, et mene sekaisin.  Ainakin minulla lääke vie pois vain kaikista pahimmat oireet (itkeminen ja oksentaminen).  Tavanomaisemmat jännitysoireet siis jäävät, vaikka ilmenevätkin laimeampina.  Muutun myös ehkä jotenkin rauhallisemmaksi, rennommaksi ja pirteämmäksi, mikä helpottaa esityksen pitämistä.

Tsemppiä esiintymiseen!  Toivottavasti saat kaipaamaasi apua ja positiviisia kokemuksia esiintymisestä!

Kiitos, ihanaa saada kannustavia viestejä  :) Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat